تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816850130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران: نظر سازمان بازرسي كشور بايد درباره پايه‌هاي منوريل صادقيه مبنا قرار گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران: نظر سازمان بازرسي كشور بايد درباره پايه‌هاي منوريل صادقيه مبنا قرار گيرد
خبرگزاري فارس:معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران مهمترين مانع حل معضل ترافيك را محدوديت اختيارات و منابع دانست و گفت: نظر سازمان بازرسي كل كشور بايد درباره پايه‌هاي منوريل صادقيه مبنا قرار گيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس، جعفر تشكري هاشمي صبح امروز در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني شهرداري تهران 1888 در جمع خبرنگاران تصريح كرد:دلايل جمع آوري پايه‌هاي مونوريل صادقيه ارديبهشت ماه به شوراي شهر ارائه شد.
معاون حمل ونقل عمومي شهرداري تهران در پاسخ به اين پرسش كه چرا با گذشت ماه‌ها از مطرح شدن جمع آوري پايه‌هاي مونوريل صادقيه هنوز اين اتفاق صورت نگرفته است با وجود اينكه شهروندان و خودروها در اين محدوده با مشكلات زيادي براي تردد مواجهند گفت: مونوريل صادقيه به لحاظ فني و شبكه و كريدور به هيچ وجه مناسب و مورد تاييد نيست و طراحي آن مردود است و قابل اجرا نخواهد بود به همين دليل بايد هرچه سريعتر پايه‌هاي مونوريل صادقيه كه مشكلات زيادي را در ترددها به وجود آورده جمع آوري شود.
وي تصريح كرد: پيشنهاد حذف پايه هاي مونوريل از ارديبهشت ماه به شوراي اسلامي شهر تهران ارسال شد، اخيرا هم پيگيري‌هايي از سوي اعضاي شوراي شهر در اين راستا صورت گرفت.
تشكري هاشمي با بيان اينكه سازمان بازرسي كل كشور هم موضوع مونوريل صادقيه را مورد بررسي قرار داده است افزود: سازمان بازرسي كل كشور در اين راستا تكاليفي را برعهده شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران قرار داده است كه اگر مبنا نتايج بررسي و نظر سازمان بازرسي كل كشور قرار گيرد به طور حتم هرچه سريعتر تكليف پايه‌هاي مونوريل صادقيه هم مشخص خواهد شد.

*براي حل معضل ترافيك اول بايد تكليف مردمي كه در انتظار اتوبوس تاكسي و مترو هستند؛ روشن شود

وي در بخش ديگر اظهارات خود ادامه داد: متاسفانه هرسال بدون هيچ گونه برنامه‌ريزي و پيش بيني 300 تا 400 هزار خودروي جديد وارد تهران مي‌شود كه اين امر شبكه معابر را با بحران مواجه كرده است و در واقع نبايد فكر كنيم كه طي چند سال آينده تهران قفل مي شود زيرا هم اكنون چنين وضعيتي به وجود آمده و تنها حفظ وضعيت موجود و جلوگيري از بدتر شدن ترافيك برنامه ريزي دقيق و اقدامات زيادي را مي طلبد.
معاون شهردار تهران با تاكيد براين كه هرگونه فرصت سوزي براي توسعه ناوگان حمل ونقل عمومي روز به روز وضعيت شهروندان و شهر را بدتر مي كند گفت: تنها براي حفظ وضع موجود ناوگان اتوبوسراني و براي از رده خراج كردن اتوبوس هاي فرسوده سالانه حداقل به هزار اتوبوس جديد نيازمنديم . حال آنكه ميانگين ورود اتوبوس هاي جديد به ناوگان طي سال هاي اخير تنها 800 دستگاه بوده است و با چنين روندي نمي توان به حل معضل ترافيك و كاهش گرايش مردم به استفاده از وسايل نقليه عمومي هيچ گونه اميدي داشت.

*قول مديران براي حل مشكل برداشت از صندوق ذخيره ارزي شفاهي بود

معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين در مورد مشكل به وجود آمده براي مترو تهران در استفاده از اعتبارات حساب صندوق ذخيره ارزي گفت: متاسفانه تاكنون شاهد قول‌هاي شفاهي مديران و مسئولان براي حل اين مشكل بوده‌ايم و آثار كاربردي قول ها را نديده‌ايم.
وي خاطر نشان كرد: در جلسه‌اي كه فردا با مسئولان در شوراي عالي ترافيك خواهيم داشت اين موضوع بار ديگر مطرح و پيگيري خواهد شد كه اميدواريم با همكاري مسئولان مترو تهران بتواند براي توسعه و بهره‌برداري از خطوط جديد از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي استفاده كند.
وي با بيان اينكه براي پيگيري اين موضوع دچار سردرگمي شده‌ايم، افزود: به درستي نمي‌دانيم بايد از كدام مرجع پيگير حل اين مشكل باشيم. به سراغ ستاد مديريت سوخت و حمل ونقل مي‌رويم و گاه نمايندگان ويژه رئيس جمهور، شوراي اقتصاد به هر حال هنوز به درستي نمي‌دانيم كه چه بخش و كدام يك از مسئولين بايد پاسخگو باشند و به حل اين مشكل كمك كنند.
معاون شهردار تهران تصريح كرد: موضوع استفاده مترو تهران از اعتبارات صندوق ذخيره ارزي موضوع پيچيده اي نيست و مسئولين بايد براساس قانون اين اجازه را به شهرداري بدهند كه مانند بخش خصوصي از اعتبارات ارزي اين صندوق استفاده كند.

*تكنولو‍‍ژي جايگاه‌هاي سوخت گاز هنوز بومي‌سازي نشده است

وي همچنين در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني براينكه طي روزهاي اخير نارضايتي هايي بين رانندگان تاكسي هاي LPG سوز به دليل مشكلات سوخت گيري صورت گرفته است.دليل اصلي اين نارضايتي‌ها چه بوده است، گفت: هرساله با نزديك شدن به فصل سرما مشكلات سوخت گيري تاكسي‌ها و اتوبوس هاي گازسوز صد چندان مي شود چنانچه سوخت اصلي‌ترين دغدغه رانندگان مي‌شود و با ايجاد صف هاي طولاني سوخت شاهد كاهش زمان حضور و فعاليت تاكسي‌ها و اتوبوس‌ها در سطح شهر هستيم كه اين امر ماندن مسافران بر روي زمين و نارضايتي آن ها را به دنبال دارد.
وي خاطر نشان كرد: كاهش ساعت سوخت گيري تاكسي هاي LPG نيز اخيرا سبب شكل گيري صف هاي طولاني در اين جايگاه شده كه اين امر نارضايتي رانندگان و كاهش كارآمدي و زمان فعاليت آن ها را در ناوگان به دنبال داشته است.
تشكري هاشمي در پاسخ به اين سوال كه چرا مشكلات اتوبوس ها و تاكسي هاي گازسوز همچنان باقي است و اين مشكل به رغم اينكه بارها مطرح شده حل نمي شود گفت: وزارت نفت بايد پاسخگو اين مشكل باشد اما آنچه مسلم است هنوز نتوانسته ايم تكنولو‍‍ژي جايگاه‌هاي سوخت گاز را بومي سازي كنيم و امكان تعمير و نگهداري كمپرسورهاي اين جايگاه ها در سطح پاييني قرار دارد.
وي تاكيد كرد: عدم تناسب كمپرسورهاي جايگاه ها با نوع گاز تزريقي و رسوبات و ناخالصي هاي موجود مشكلات زيادي را براي كمپرسورها به وجود مي آورد.
تشكري هاشمي اظهار كرد: علاوه بر تاكسي‌ها، اتوبوس‌هاي گازسوز نيز با مشكلات زيادي مواجهند و در حال حاضر 30 تا 40 درصد اتوبوس‌ها قادر به سوخت گيري در شب نيستند و به اجبار در طي روز يعني زماني كه بايد به شهروندان خدمات رساني كنند سوخت گيري مي كنند.

*طرح جامع حمل ونقل و ترافيك تهران ؛ كامل ترين طرح جامع در كشور

معاون شهردار تهران همچنين در مورد آخرين وضعيت طرح جامع حمل ونقل و ترافيك شهر تهران گفت: بر روي طرح جامع حمل ونقل و ترافيك شهر تهران كه كاملترين و جامع ترين طرح بين شهرهاي مختلف كشور محسوب مي شود، 3 سال كار مطالعاتي صورت گرفته و اين طرح در 19 محور تهيه شده است.
وي با اشاره به اينكه طرح جامع حمل ونقل و ترتفيك شهرداري تهران مورد تاييد شوراي اسلامي شهر تهران قرار گرفته است افزود: طرح جامع حمل ونقل و ترافيك پايتخت كاملا منطبق با طرح جامع شهر تهران است كه به شوراي عالي ترافيك ارسال شده و اميدواريم هرچه سريع تر نهايي و به اجرا گذاشته شود.
تشكري خاطر نشان كرد: يكي ديگر از موضوعاتي كه فردا در جلسه با شوراي عالي ترافيك مطرح خواهد شد طرح جامع حمل ونقل و ترافيك شهر تهران خواهد بود.

*سري دوم اتوبوس‌هاي چپ در خارجي در گمرك بندر عباس

معاون شهردار تهران در پايان در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني براينكه خودروسازان مدعي هستند كه تعداد زيادي خودرو براي نوسازي ناوگان تاكسيراني در پاركينگ ها آماده تحويل است اما سازمان تاكسيراني خودروها را تحويل نمي گيرد گفت : اين موضوع را كاملا تكذيب مي كنم و اگر واقعا خودروسازان چنين ادعايي دارند صراحتا اعلام كنند تا همين فردا بگوييم 2 هزار و 500 راننده تاكسي كه خودروهايشان اسقاط شده و در انتظار تحويل خودروي جديد هستند به خودروسازان مراجعه كنند و آن ها پاسخ گوي اين افراد باشند.
وي خاطر نشان كرد: در حال حاضر حدود 11 هزار راننده تاكسي در انتظار نوسازي خودوري خود هستندكه در اين ميان بيش از 2 هزار و 500 تاكسي هم اسقاط شده و رانندگان اين تاكسي ها از 1 تا 7 قسط خودروهاي جديد را نيز پرداخت كرده اند بدون آنكه منبع درآمد داشته باشند و بتوانند كار كنند.
معاون شهردار تهران با تاكيد براينكه براي حل معضل اين رانندگان بارها و بارها موضوع را با مسئولان در ميان گذاشته ايم و خواستار حل مشكلات شده ايم گفت: اين رانندگان به شدت تحت فشار هستند و از ستاد مديريت سوخت مي خواهيم هرچه سريعتر تكليف آنها را روشن كند.
وي با تاكيد براينكه مشكل اصلي عدم تعهد خودورسازان و تحويل به موقع خودروها است گفت: ما مجبوريم تاكسي خود را از خودورسازاني تامين كنيم كه خود را متعهد نمي دانند.
تشكري هاشمي خاطر نشان كرد: سري اتوبوس هاي چپ در خارجي در حال حاضر در گمرك بندر عباس هستند و مراحل ترخيص خود را طي مي كنند كه اميدورايم هرچه سريعتر شاهد ورود اين اتوبوس ها به ناوگان باشيم.
انتهاي پيام/ر
 دوشنبه 4 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن