تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817283925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*نامه يك شهروند دل بازار تهران به آتش ‌نشانان گرم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: *نامه يك شهروند دل بازار تهران به آتش ‌نشانان گرم است


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز : چندي پيش باخبر شديم آتش‌نشاني تهران به دنبال خريد خودرو‌هاي باريك‌تر نجات است تا بتواند از كوچه‌هاي تنگ و باريك به سرعت بگذرد و به گرفتارشدگان كمك كند.

حالا در جنوب شهر ، دعوا بر سر اين است كه نبايد به بافت قديمي دست بخورد و هميشه اين نگراني وجود دارد اگر جايي آتش بگيرد خودرو‌هاي آتش‌نشاني چگونه مي‌توانند خود را به محل حادثه برسانند.
اين مسئله شايد از نظر خيلي‌ها مهم نباشد ؛ مخصوصا براي كساني ‌هاي كه در خيابان‌هاي عريض و چند بانده زندگي مي‌كنند، يا محل كارشان جايي است كه ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني در چند قدمي آنها قرار دارد.براي ما كه طول و عرض بازار تهران و كوچه‌هاي باريك اطراف آن را هر روز مي‌بينيم اما دغدغه بزرگي است.
تيمچه‌ها و دالا‌ن‌هاي بازار چند برابر مغازه‌هاي ديگر ، كالا در خود جا داده‌اند مخصوصا به خاطر انبارهاي بزرگي كه در زيرزمين‌هاي قديمي ساخته شده اند دسترسي به آنها بسيار سخت است.از بازار كفاشها تا آن طرف بازار تاريخي تهران ، ثروت عظيمي از اجناس قابل اشتعال كنار هم چيده شده‌اند ؛ از پارچه ، فرش ، لوازم‌التحرير و چرم گرفته تا كالاي آتشگير ديگري كه همه داخل كارتنها پيچيده شده‌اند. فقط كسي كه با اين منطقه سر و كار دارد مي‌داند هر روز چه مقدار كاغذ ، ‌كارتن و ‌پلاستيك روي هم انباشته مي‌شوند كه به عنوان زباله بايد به خارج از بازار منتقل شوند.
همه اينها را كه كنار هم بگذاريم‌ اين شايعه كه «برخي مي خواهند آتش‌نشانان را از بازار بيرون كنند» غير قابل باور مي شود. براي ما كه همينجا زندگي مي كنيم اين مسئله به معناي «فاجعه» است.
هميشه دنبال اين بوديم كه ايستگاه آتش‌نشاني بازار بايد تقويت بشود و يا مسئولان ترتيبي بدهند تا اگر روزي آتش به جان بازار افتاد، بتوان خيلي زود آن را مهار كرد و گرنه تا چشم به هم بزني ، سرمايه اي هنگفت و ساختمان‌هاي قديمي ارزشمند به دود و خاكستر تبديل مي‌‌شوند.
حالا خدا را خوش نمي‌آيد كه به بهانه حفظ زمين و خاك و ديوار ، آسايش شمار زيادي از اهالي منطقه بازار بزرگ پايتخت به خطر بيفتد و آرامش رواني آنها از بين برود.
امامزاده «زيد» (ع) و اين آتش‌نشاني سالها باهم همسايه بوده و هيچ وقت هم آسيبي به يكديگر نزده اند. مسئولان مي‌توانند مايه اميدواري،‌ آرامش و دلگرمي مردم باشند.باور كنيد نه آتش‌نشاني آن قدر بي سرمايه است كه نتواند چند كارشناس براي محكم‌كاري و ساختمان‌سازي استخدام كند و نه متوليان امامزاده «زيد» (ع) بخيلند كه نتوانند يك ساختمان براي خدمتگزاري به مردم را تحمل كنند.
محض رضاي خدا اجازه بدهيد كسبه بازار و اهالي اين منطقه آرامش داشته باشند و ما از نعمت وجود آتش نشانان محروم نشويم. *مظفر طاهري حقيقت
يادآور مي شود هفته گذشته رئيس آتش‌نشاني و خدمات ايمني پايتخت ، افزايش ضريب ايمني بازار تاريخي تهران را براي اين سازمان بسيار مهم خواند و اعلام كرد: ايستگاه شماره 7 در بازار ، تخريب و نوسازي مي‌شود اما تغيير كاربري نمي‌دهد.
«محمدرضاحاجي بيگي» همچنين يكي از برنامه هاي شاخص آتش‌نشاني تهران بزرگ را تخريب و نوسازي ايستگاه‌هاي فرسوده و غيرمقاوم دانست: «تاكنون 5 ايستگاه فرسوده ، مقاوم سازي شده است.ايستگاه هاي شماره 5 و 7 نيز در حال تخريب و نوسازي است.»
اين مسئول ، خاطر نشان ساخت : پس از شكايت اوقاف ، روند نوسازي ايستگاه شماره 7 آتش نشاني در بازار ، مختل شده است اما با دريافت دستور قضايي براي رفع اين مشكل ، تلاش خود را ادامه مي دهيم.البته بايد اذعان داشت در جريان مقاوم‌سازي ايستگاه آتش‌نشاني بازار، هيچ گونه آسيبي به امامزاده زيد (ع) وارد نخواهد شد و در اين زمينه جاي نگراني نيست.گزارش ايسكانيوز مي افزايد،
وي تاكيد كرد : اين ايستگاه ، ويژه آتش‌نشاني ساخته و در آن 2 آشيانه نيز براي اورژانس تهران در نظر گرفته شده است.ما معتقديم اگر در بازار ، ايستگاه مجهز آتش‌نشاني نباشد با توجه به حساسيت و ناايمن بودن آن ، هر لحظه امكان بروز فاجعه وجود دارد.تلاشگران آتش نشاني البته با درايت خود شبانه روز از اين محيط تاريخي حفاظت مي كنند و پايداري بازار تهران ، مديون زحمت هاي «ناجيان 125» است.525
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن