تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817048234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسين روحاني: جو مسابقات ملي‌پوشان را گرفته بود! بايد سبك ‌كار خود را عوض‌ كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حسين روحاني: جو مسابقات ملي‌پوشان را گرفته بود! بايد سبك ‌كار خود را عوض‌ كنيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني

حسين روحاني اعتقاد دارد برخي از منتقدين به جاي بررسي علل نتايج كسب شده توسط تيم ملي كاراته در مسابقات جهاني ژاپن، به دنبال مقصر مي‌گردند تا فرصتي را براي انتقاد از شخص در اختيار داشته باشند.

تنها مدال‌آور كاراته ايران در مسابقات جهاني ژاپن به خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: ناگفته‌هاي بسياري درباره اين دوره مسابقات جهاني وجود دارد كه همه را بازگو خواهم كرد. ما از نظر امكانات هيچ مشكلي نداشتيم و حقوق بازيكنان و كادر تيم ملي نيز به موقع پرداخت مي‌شد. از طرفي اين كادر همان مربياني هستند كه دو سال قبل تيم ملي با هدايت آنها موفق به كسب دو نشان طلا و دو برنز در مسابقات جهاني فنلاند شد. در بازي‌هاي آسيايي دوحه نيز سه مدال طلا و دو برنز بدست آمد.

وي افزود: كاراته‌كاهايي كه در اين دوره از مسابقات جهاني به روي تاتامي رفتند، 90 تا 95 درصد استخوان‌بندي همان تيم دو سال قبل را تشكيل مي‌دادند و تمرينات نيز به خوبي انجام مي‌شد. مي‌توان گفت بزرگترين مساله عدم انجام باز‌ي‌هاي تداركاتي سنگين بود كه در چنين سطح از رقابت‌هايي شركت نكرديم.

پرافتخارترين كاراته‌كاي ايران در مسابقات جهاني تصريح كرد: مسابقات آلمان در سطحي زير متوسط برگزار شد و در بلژيك نيز تنها يك جلسه با تيم ملي آن كشور تمرين كرديم. بلافاصله نيز با بدني خسته عازم تركيه شديم كه در آنجا سوم شدم و خوب عمل نكردم. مساله مهم در اينجاست كه اگر مسابقات تركيه به عنوان رقابتي تداركاتي محسوب مي‌شد، اصلا نتيجه در اين مسابقات مهم نيست و قرار نيست در هر مسابقه تداركاتي به كسب نتيجه فكر كرد. اين در حالي است كه انتقادات زيادي را به نحوه عملكردم در مسابقات تداركاتي وارد كردند و حتي برخي پيش‌بيني كردند در مسابقات جهاني موفق به كسب مدال نخواهم شد.

دارنده مدال برنز مسابقات جهاني كاراته ژاپن خاطرنشان كرد: از 28 مدال آور رده مردان در مسابقات جهاني فنلاند، تنها چهار كاراته‌كا موفق به تكرار مدال‌هاي خود در مسابقات ژاپن شدند و سايرين باختند و از دور مسابقات حذف شدند. تيمي مانند اسپانيا اصلا مدال نگرفت، در حالي كه اين تيم در سال 2006 قهرمان شده بود.

روحاني تاكيد كرد: از برخي انتقادات مطرح شده در خصوص تيم ملي كاراته بسيار ناراحت شدم زيرا آن زمان كه در مسابقات جهاني 2006، موفق به كسب چهار مدال طلا و برنز و پنجمي جهان شديم، همه گفتند هر كس ديگري نيز سرمربي تيم ملي بود، اين تيم نتيجه مي‌گرفت. مساله مهم نزديك شدن سطح رقابت‌ها و كشورهاست و اينكه برخي ملي‌پوشان نيز مغرور شده بودند. داوري‌ها نيز در سطحي پايين‌تر از بازي‌ها انجام شد.

دارنده مدال طلاي مسابقات جهاني 2006 فنلاند خاطرنشان كرد: كاراته‌كاهاي ايران خودشان نتوانستند كارشان را انجام دهند و جو مسابقه جهاني آنها را تحت تاثير قرار داده بود. اين موضوع باعث شد تا نتوانند به استرس خود غلبه و تكنيك‌هاي خود را اجرا كنند. سيستم داوري همواره متمايل به كاراته‌كاهاي هجومي است و ملي‌پوشان ايران نتوانستند خود را با اين شرايط وفق دهند. هر چقدر يك بازيكن در تمرين خوب باشد و بهترين تكنيك‌ها را اجرا كند ولي اگر در مسابقه موفق به اجراي آن نشود، عملا بي‌فايده خواهد بود.

اين ملي‌پوش تاكيد كرد: در مسابقات تداركاتي تركيه سوم شدم ولي بسياري از مسايل دستگيرم شد. اينك سبك تمرينات و روش كاري تيم‌ها عوض شده است و بيشتر كشورها به جاي اردوي بلندمدت، در مسابقات تداركاتي مختلف شركت و اشكالات فني خود را برطرف مي‌كنند. دنيا پيشرفت كرده است و بايد به نحوي برنامه‌ريزي كرد تا در پروسه تمرينات، در مسابقات مختلف تداركاتي نيز شركت كنيم.

روحاني مجددا يادآور شد: بزرگترين علت شكست تيم ملي عدم وفق با جو مسابقات بود در حالي كه ملي‌پوشان با وجود ميانگين سني 24 سال، ولي از تجربيات بالايي برخوردار هستند. تصور مي‌كنم در ادامه كار بايد به دور از هرگونه مسايل شخصي، فيلم مسابقات را بررسي كرد و منصفانه به موضوع نگريست. بايد سبك كار خود را عوض كنيم و به جاي اردوهاي بلندمدت و متمركز حضور در مسابقات تداركاتي در دستور كار قرار بگيرد. حضور در مسابقات متعدد باعث مي‌شود سنگيني جو مسابقات رسمي شكسته شود و بازيكن راحت‌تر مسابقه دهد.

دارنده مدال نقره مسابقات جهاني 2004 مكزيك درباره مسابقات خود در اين دوره پيكارهاي جهاني اظهار كرد: پس از سه پيروزي متوالي برابر نيجريه،قطر و بلغارستان برابر حريف قزاق دو بر يك نتيجه را واگذار كردم و اعتقاد دارم داور آلماني اين مسابقه با نوع قضاوت خود در شكستم تاثيرگذار بود. پيش از اين نيز دو بار با قضاوت اين داور مسابقات خود را در ميادين ديگر واگذار كرده بودم. در مرحله رپه‌ شارژ نيز صربستان، فرانسه را شكست داد و مدال برنز كسب كرد. در برابر فرانسه نيز در 10 ثا نيه پاياني مسابقه شكست دو بر صفر را با پيروزي سه بر دو عوض كردم.

روحاني در پايان گفت: نوع داوري كاراته ايران مشكل دارد و در روش تمرين نيز خواه ناخواه تاثيرگذار است. در ميدان جهاني به هر ضربه امتياز تعلق نمي‌گرفت در حالي كه در ايران داوران به هر ضربه‌اي به آساني امتياز مي‌دهند.

انتهاي پيام
 شنبه 2 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن