تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817006817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حضور نيكبخت در پرسپوليس، نماد بي‌انضباطي؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حضور نيكبخت در پرسپوليس، نماد بي‌انضباطي؟!
نيكبخت كه بنا به ظاهر قضايا، با اين كار قصد داشت از نشستن روي نيمكت تيم ملي تحت هدايت دايي خودداري كند، هنوز باور نمي‌كرد كه با بازيكن سرحال و آماده سال‌هاي گذشته، فاصله زيادي گرفته و گلزني‌هاي اخير وي نيز براي باشگاهش، بيشتر در سايه حمايت‌هاي قطبي بوده، نه چيز ديگر.
برخورد با بداخلاقي‌هاي ورزشكاران در ميدان‌هاي ورزشي، يكي از مهمترين وظايف جامعه ورزش و باشگاه‌هايي است كه لقب «فرهنگي» را نيز در كنار لقب ورزشي خود به يدك مي‌كشند. اين برخوردها با توجه به اين‌كه چهره‌هاي ورزشي از محبوبترين چهره‌هاي جامعه ما هستند و در بيشتر مناسبت‌هاي سياسي و مذهبي از آنها براي انتقال پيام‌هايي به مردم استفاده مي‌شود، مي‌تواند تأثير بسياري بر نسل جواني بگذارد كه اين‌گونه افراد را الگوي خود قرار مي‌دهند.

پرونده عليرضا نيكبخت واحدي، بازيكني كه در چند سال تغيير بسياري كرده، آزمون مهمي براي كميته انضباطي، فدراسيون فوتبال و باشگاه پرسپوليس است.

نيكبخت كه پس از دعوت به تيم ملي از سوي علي دايي براي بازي با قطر، به طرز عجيبي از پرواز تيم ملي جا ماند و ساك ورزشي او در قطر وبال دست مازيار زارع شد، توجيحاتي را براي اين كار خود آورده بود كه نه براي سرمربي تيم ملي و نه فدراسيون، قانع‌كننده نبود.

شماره 10 قرمزپوشان كه مسير سقوطي وي در فوتبال ما از زمان آغاز شهرت گرفتن وي و رفتن به تيم‌هاي بزرگ پايتخت آغاز شد، مدتهاست در زمين پاك و مقدس ورزش و بيرون از آن، رفتارهايي را از خود نشان مي‌دهد كه مردم از يك بازيكن تيم ملي انتظار ندارند.

موضعگيري‌هاي وي در برابر سرمربي پرسپوليس، به جايي رسيد كه پس از گلزني براي تيمش به طرز بسيار زننده در آغوش قطبي پريد تا بسياري اين نوع رفتار و كشاندن گردن سرمربي به سمت بدن خود را نوعي تظاهر به دوستي با قطبي به رغم اختلاف‌هاي موجود تلقي كنند.

اين رفتار كه پيامد نوع نگاه‌هاي وي به سرمربي پرسپوليس پس از تعويضش در دربي پايتخت بود، بيش از پيش وجهه وي را پايين آورد اما برخي حمايت‌هاي نادرست از وي همچنان ادامه يافت تا اين راه سقوطي ادامه يافته و جوان خوش‌آستيل روزهاي ابومسلم و استقلال را از خواب بيدار نكند.
همچنين مانور نيكبخت براي سرپيچي از سفر به قطر، حلقه آخر زنجيره‌‌اي بود كه به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال منتهي شد.

نيكبخت كه بنا به ظاهر قضايا، با اين كار قصد داشت از نشستن روي نيمكت تيم ملي تحت هدايت دايي خودداري كند، هنوز باور نمي‌كرد كه با بازيكن سرحال و آماده سال‌هاي گذشته، فاصله زيادي گرفته و گلزني‌هاي اخير وي نيز براي باشگاهش، بيشتر در سايه حمايت‌هاي قطبي بوده، نه چيز ديگر.

در اين ميان، همه توجيهات معطوف به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال بود تا با اقدامي بموقع، به همه بازيكنان نشان دهد كه قداست پوشيدن پيراهن تيم ملي، فراتر از هر نام و نشان باشگاهي است.

كميته انضباطي فدراسيون فوتبال با محروم كردن نيكبخت از بازي‌هاي ملي و اجازه حضور در مسابقات باشگاهي در برابر اين بازيكن، كرنش كرد تا اين پرسش ايجاد شود كه قضيه حضور نيافتن بازيكني كه بنابر ميل خود از حضور در تيم ملي سر باز زده است، در تيم ملي و نه باشگاهي، اساسا تنبيه به شمار مي‌رود؟

مي‌توان گفت، محروميت نيكبخت از مسابقات ملي، همان چيزي بود كه به نيكبخت كمك كرد تا از بروز موقعيتي اينچنيني در آينده جلوگيري كند تا نيات واقعي وي آشكار نشود و با داشتن مجوز حضور در مسابقات باشگاهي به وي اجازه ادامه رفتارهاي نادرست او را داد. به اين ترتيب، ديگر بازيكناني نيز كه به دليل مشكلات شخصي مي‌توانند تمايلات پنهان مشابهي را داشته باشند، تشويق به گام نهادن در راهي مي‌شوند كه نيكبخت با موفقيت آن را پيمود.
حال حضور دوباره نيكبخت در پرسپوليس، مي‌تواند نماد بي‌انضباطي و ‌بي‌قانوني باشد كه كميته انضباطي مسئول اجراي آن است.

در عين حال، باشگاه پرسپوليس نيز مي‌توانست با برخورد با اين بازيكن، نشان دهد كه حرمت پيراهن تيم ملي يا پيشكسوتان و مربيان اين ميدان، بسيار بيشتر از گلزني در يك مسابقه يا حضور مؤثر در زمين است. با كمال تعجب، اين داريوش مصطفوي بود كه همه را از شر اين تفكر نيز رهانيد و با درخواست بخشش نيكبخت از فدراسيون، نشان داد كه شايد لقب «فرهنگي» براي باشگاه‌هاي ما تنها لقبي بيش نيست.

حضور نيكبخت روي نيمكت تيم ملي مي‌توانست فرصتي مناسب براي آغاز اوج‌گيري دوباره او باشد، اما اكنون نه تنها از اين كار جلوگيري شده، بلكه راه را براي ادامه اين سقوط باز شده است.
 چهارشنبه 29 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن