محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1827707992
جدیدترین اظهارات سینماگران در هفته گذشته
واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق:
فضای فرهنگی کشور همجنان زنده است و پر از جنب و جوش. اظهار نظرهای موافق و مخالف هم که ادامه دارد:
/شنبه/
"فریبرز عرب نیا" با حضور در برنامه "هفت" گفت: متاسفانه در فرهنگ ما در سینما به خصوص در ۱۰ – ۱۵ سال گذشته ما نمی.دانستیم که با قهرمان باید چه کاری انجام دهیم؟ ما بسیار راحت تلاش کردیم که یک قهرمان را بشکنیم تا راحت شویم. بازیگری که به سطح کمال می.رسد جزو مفاخر ملی است که همه برای او زحمت کشیده.اند و هزینه.های بسیاری برای او داده شده است. در سال.های اخیر در همه سطوح از قهرمان پروری و قهرمان سازی دوری کرده.ایم. وقتی سیستم کوتوله سازی و کوتوله پروری را جایگزین قهرمان سازی و قهرمان پروری می.کنیم نتیجه آن به راه افتادن سیل فیلم.هایی است که اکنون روی پرده دیده می.شود.
عرب نیا افزود: یکی دیگر از ایرادات مسئولان، مشکل نداشتن قدرت .اهم و فالاهم است. به گمان من دستگاه مدیریت فرهنگی از جمله مدیریت سینمایی باید به کلی تغییر کند. رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان مطرح کردند، عالیترین دغدغه نظام اسلامی را عدالت معرفی کردند و فرمودند که اگرچه کارهای مناسبی در طول این سی سال انجام شده است، اما مطلقا این کار.ها راضی کننده نیست و دیگر آزمون و خطا کافی است. چرا ایشان از واژه "مطلقا راضی کننده نیست" استفاده می.کنند. وی با بیان اینکه عدالت مفهومی نسبی نیست تصریح کرد: به نظر من این جملات ایشان از نسبی نبودن عدالت نشات می.گیرد. این جملات بسیار مهم است و در مقطعی بسیار حساس بیان شده و به نظر من این سخنان به مدیران مخصوصا مدیران فرهنگی هشدارهایی می.دهد که ایشان از چنین وضعیتی راضی نیستند. (گزارش از ایسنا)
"علیرضا داود.نژاد": اگر هنر با روش.های سیاسی و اقتصادی خاصی کنترل شود هویت.ها از بین می.رود اما اگر افراد جامعه در مقابل سازمان.های اجتماعی موضع گیری نکرده و در صدد تقابل با آن نباشند و این سازمان.ها نیز در مقابل بتوانند به افراد هویت بخشیده و از آن محافظت کنند، جامعه شهری سالم شکل می.گیرد. داودنژاد یادآورشد: اگر در جامعه.ای هنر انکار شده و رسانه کارش دروغ گفتن باشد این دو در تقابل با یکدیگر قرار گرفته و جامعه.ای غیر انسانی شکل می.گیرد. (ایرنا)
/یکشنبه/
"سعید راد": همان.طور که انسان برای ادامه حیات به اکسیژن نیاز دارد، روح آدمی نیز برای به آرامش رسیدن نیازمند غذای مناسب است و اینکه تنها در سالروز آزادسازی خرمشهر از فیلمی چون "دوئل" یاد شود، کافی نیست. (فارس)
"امین زندگانی": از ایفای نقش مسلم می.ترسیدم، چرا که تصویر او در میان مردم زیبا و پاک است، به همین دلیل دعا می.کردم مبادا این تصویر را خدشه.دار کنم و سعی کردم خواسته آقای میرباقری در ارتباط با این نقش را اجرا کنم.
وی در ادامه افزود: من از آن دسته بازیگرانی هستم که احساس می.کنم خدا مرا را دوست دارد، چرا که توانسته.ام تاکنون در سه مجموعه تاریخی سه نقش از بزرگان را بازی کنم. در مجموعه "امام علی (ع)" سه پلان بازی داشتم و در سریال "معصومیت از دست رفته" میرباقری هم بازی کردم. (مهر / مراسم تقدیر عوامل مختار نامه)
/دو شنبه/
امیر قادری در واکنش به بازخوردهای بحث اتاق رسانه مرهم: "واكنش منتقدان، سايت.ها، و هواداران استراتژي پشت هم ايستادن و حمايت از همديگر هنگام اكران فيلم، نشان مي.دهد كه حدس اوليه.ام كه چند روز پيش در جلسه اتاق رسانه مطرح شد، درست بود. بسياري از حمايت.ها و نه البته همه آن.ها، متاسفانه يك واكنش گروهي نه چندان سينمايي است كه در قالب نظر شخصي و نقد فيلم ابراز مي.شود. و اين همان نقطه خطرناكي است كه به نظر من نبايد به آن برسيم. چون در اين صورت فاتحه فرديت و نظر شخصي و تحليل ارزش.هاي سينمايي يك فيلم خوانده مي.شود. روي ديگر سكه تحريم كه چندي پيش اتفاق افتاده بود. همان طور كه گفتم اين واكنش.ها و استدلال.ها براي ابراز چنين حمايت.هاي قبيله.اي و گروهي ثابت كرد كه دغدغه من بي دليل نبوده است. اين بدعتي است كه در روزهاي آينده مي.تواند هنگام اكران فيلم.هاي ديگر از پايان.نامه گرفته تا يك حبه قند و گزارش يك جشن رخ دهد. از همين مي ترسم." (تماشا)
"محمد حسین فرحبخش" در نامه.ای به "عبدالله اسفندیاری" نوشت: شما که با ورود دولت به مسائل مخالف هستید انگار فراموش کرده.اید که در زمان مدیریت خودتان اگر کسی از اهالی سینمای ایران حتی نیاز به W. C هم پیدا می.کرد برای رفتن به آنجا باید از شما اجازه می.گرفت. هیچ کس هجوم و فشار وحشناک دیکتاتوری و ترور تفکر در زمان ترکتازی شما و دوستانتان در سینما را هرگز فراموش نخواهد کرد.
جناب آقای اسفندیاری شما که درباره پوشیدن عیوب اتحادیه سخن گفته.اید به هوش باشید: بنده فقط مقداری از عیوب شما را متذکر می.شوم که اگر بخواهم بیش از آن بگویم مطمئن هستم دیگر قادر به ادامه زندگی در کشور ایران نخواهید بود. (فارس)
"جواد شمقدری" در نامه.ای به ژیل ژاکوب نوشت: نمی.دانم آزادی بیان دیگر چه مفهومی خواهد داشت. شاید لازم باشد در دایر.ةالمعارف.ها مفهوم جدیدی از آزادی بیان ارائه شود والّا رفتاری که جشنواره کن با آقای فون تریه انجام داد و مجبورش کرد که بار.ها به عذرخواهی بپردازد، انسان را به یاد گالیله می.اندازد که صاحبان کلیساهای قرون وسطایی با تهدید مجبورش کردند نظریه علمی.اش را که زمین کروی است انکار کند. (فارس)
"پوران درخشنده": سینما برای من عشق است و سالن سینما برایم مانند مسجد است. جایی که مردم عشق را در آن می.بینند و با خدای خود راز و نیاز می.کنند. سینما با درون مردم سر و کار دارد، غبار روح و روان ما را پاک می.کند و در آینه سینما خود را می.بینیم، خوشحالم که در سینما مشغول به کار شدم، سینما مرا فراخواند و توانستم به عرصه کاملا مقدسی بیایم. عرصه.ای که می.تواند ما را به خود بازگرداند، به خدا برگرداند و ما را از خود بی.خود کند. (فارس)
"سعید اسدی": سینمای ما یک سینمای مریض است؛ مریض به این معنا که سینمای فصلی است. به معنای عام فصل این است که فیلم اجتماعی بسازیم و یا فصل این است که فیلمی طنز بسازیم. همه دفا.تر دنبال فیلم.های طنز هستند به هر قیمت. (خبرآنلاین)
"حمید فرخ.نژاد": فیلمی که در خور حماسه آزادسازی خرمشهر باشد، هنوز خلق نشده و حتی از نزدیک آن هم رد نشده و سینمای ما بسیار بدهکار آن واقعه بزرگ است.
متاسفانه شرایط حاکم بر اکران ما فیلم.هایی شده است که وجاهت فروش دارند حتی به احترام همچنین روز بزرگی و برای ادای دین و شکرگزاری هم حداقل به شکل نمادین هم که شده فیلم.هایی از این دست را اکران نمی.کنند. (ایسنا)
"منوچهر محمدی": دوستان حوزه سینما در این روز.ها دلمشغولی.های زیادی دارند. اخبار تلخ و تاسف بار حوزه سیاست، اقتصاد، اجتماع در این روز.ها نیاز به اصلاحات دارد اما من فکر می.کنم اصلاحات فرهنگی مقدم بر همه این اصلاحات است. (مهر)
"ماهایا پطروسیان": من در سینما و به خصوص در بازیگری خیلی کم با نقد درست مواجه می.شوم یعنی باز به طور کلی در مورد یک فیلم نقدهای موجه.تر و اصولی تری را شاهدیم تا در مورد بازیگری، شاید چون فکر می.کنم کسی که بخواهد در مورد بازیگری بنویسد، باید اصولاً به حرفه بازیگری تخصصی.تر نگاه کند. فکر می.کنم اصولاً نوشتن و نقد کردن در مورد تک تک تخصص.های سینما احتیاج به شناخت از آن تخصص.ها دارد. منتقدان ما بیشتر شناختشان به کلیت و تحلیل فیلم برمی گردد ولی عموماً وقتی به بازیگری اشاره.ای می.شود، با بی.انصافی به آن پرداخته می.شود و بعضاً هم نقدهای فراوان سلیقه.ای می.بینیم یعنی ما یا یک بازیگری را دوست داریم یا دوست نداریم. حالا اگر طرف جلوی دوربین فقط راه هم رفته باشد، کلی در موردش تعریف می.کنند، و برعکس.اش اگر بازیگری را دوست نداشته باشند هر چقدر آن بازیگر کلی خلاقیت به خرج دهد باز به چشم منتقد نمی.آید. ما احتیاج داریم منتقد تخصصی داشته باشیم. (روزنامه تماشا به نقل از پارس توریسم)
/سه شنبه/
"علیرضا داود.نژاد": کلا وقتی که سینمای ما مسیری که طی می.کند، مسیر جدا شدن از زندگی واقعی است و مسیر پرهیز از انعکاس واقعیت.های زندگی است، طبیعتا این عارضه گرفتار سینمای دفاع مقدس هم می.شود.
وقتی سینما در کلیت.اش گرفتار کلیشه.هاست و کلیشه.های تجاری و یا کلیشه.های سیاسی را بازتولید می.کند، سراغ سینمای دفاع مقدس هم که بروی، .همین تکلف و تصنع و طمع.ورزی.ها را می.بینی. بنابراین اگر سینمای دفاع مقدس بخواهد کار خودش را درست انجام دهد، کلا سینمای کشور باید درست عمل کند. (فارس)
"سامان سالور": در حوزه سینمای دفاع مقدس با تقسیم.بندی خودی.و غیرخودی.مواجه هستیم و این جریان به نفع سینمای این حوزه نیست. کارگردان.های شایسته و با انگیزه.ای داریم که می.توانند فیلم.های مهم جنگی بسازند ولی کمبود امکانات از یک طرف و بحث خودی و غیرخودی از طرف دیگر باعث شده بسیاری از این جوانان قید کار در سینمای جنگ را بزنند. (روزنامه ایران)
/چهارشنبه/
"جمال شورجه": فون تریه به دلیل اینکه ابراز کرده بود از اسرائیل خوشش نمی.آید اخراج شد و این نشان داد این جشنواره کاملا با اغراض سیاسی گردانده می.شود و به هیچ وجه در جشنواره کن که مدعی آزادی بیان است آزادی بیانی وجود ندارد. در این جشنواره دیده.ایم که کارگردانی که براساس تخلفی در ایران اخراج شده برایش صندلی خالی در نظر گرفته می.شود و در رسانه.های خود برایش برنامه ویژه.ای طراحی می.کنند. شورجه با اشاره به آزادی جریان.های مختلف فیلمسازان برای ساخت فیلم در ایران تصریح کرد:..همان طور که مشخص است جریان.های مختلف به خصوص آنهایی که در فتنه گذشته حضور داشتند به راحتی می.توانند در ایران فیلم بسازند. (سینما پرس)
"مسعود ده نمکی": به مناسبت آخرین شب اکران فیلم «اخراجی ها۳» نوشت: امروز در این جنگ نابرابر که فتنه گران و حسودان دنبال بیرقی پرچمی برای اعلام پیروزی بودند بسیاری از دوستان به جای حمایت و اقدام عملی سکوت پیشه کردند و در برابر اتحاد و انسجام فتنه گران که تمام توان رسانه.ای خود را با سر خط کردن چهره.ها ی سینمائی و سیاسی و ورزشی - منفعل بودند خدا مارا یاری کرد و جبهه فرهنگی انقلاب از سر غیرت انقلابی و نه رفتار سازمانی در فضای مجازی و رسانه.ای مردانه وارد میدان شد و در یک جنگ نا.برابر که با پشتیبانی تمام شبکه.های ماهواره.ای و رسانه.های خارجی با ده.ها ساعت فیلم و ضد تبلیغ همراه بود پوزه بد خواهان به خاک مالیده شد و شکست خوردگان بازی خود ساخته در چند روز اخیر پس از قطعی شدن شکستشان اصل صورت مسئله و ایجاد فضای دو قطبی را منکر شدند و با ژست طلبکارانه خواستند خود را از این بازی جدا کرده و بازنده نداند اما مکر آن.ها به یاری خدا به خودشان برگشت و بازی را باختند. بازی که نه دروغ به دادشان رسید ونه تحریم و نه تقلب!!!!
"گوهر خیراندیش": زنان سینمای قبل از انقلاب زنانی بودند که یا پای سماور بوده و کارکردی ابزاری و تزئینی داشتند و یا زنانی بودند که قرار بود با آب توبه بر سر ریختن به زنان نجیب تبدیل شوند. و آثاری که در آن به شکل اصولی به شخصیت زنان پرداخته شده بود از تعداد انگشتان دست هم تجاوز نمی.کرد. اگر کمی دست نویسندگان ما برای انتقادهای زیربنایی و ساخت سریال.های اجتماعی باز باشد و جلوی نظارت.های سلیقه.ای در سیما گرفته شود مطمئن باشید آثار کارگردانان ما به لحاظ ارزش.های معنوی، نمایشی، داستانگویی و بازی.های خوب غنی است که دیگر رغبتی برای تماشای برنامه.های سطحی و ضعیف شبکه.های ماهواره.ای همچون فارسی.وان باقی نمی.ماند. (شبکه ایران)
/پنجشنبه/
"عباس کیارستمی": اصلا هیچ عکسی آن عکسی نیست که من گرفته.ام. یعنی عکسی که من گرفته.ام عکسی است که طبیعت آن را ساخته است. سفارش صاحب کار بود؛ یک دیوار به بنا و هیچ ربطی به سلایق من ندارد. اگر من در عکس طبیعتی که می.گیرم دخالت نکنم، به دلم نمی.نشیند. گاهی یک درخت را از جایی می.کنم و می.برم جای دیگر کار می.گذارم. گاهی یک در را از پاشنه در می.آورم، در انتهای یک کوچه دیگر توی یک دیوار دیگر می.کارم.
این دخالت.هاست که به من اجازه می.دهد عکاسی را دوست بدارم. یعنی از تمام آن استفاده کنم. البته فکر می.کنم که سی سال پیش این اندازه خوشحال نبودم. وقتی عکسی می.گرفتم ناچار بودم..همان را به تماشای عموم بگذارم ولی الان دخالت مستقیم و بی.تعارف خودم در تمامی عکس.هایم باعث خوشحالیم است. عکس.هایی هم هست که در آن دخالت ندارم ولی در عکس.هایی که نتوانستم در آن دخالت بکنم مشکوکم که در مجموعه.ام قرار دهم یا نه. چون با خود می.گویم پس نقش تو در این کار چه بوده؟ یک زمانی می.گفتند «بودن به موقع و انتشار دادن با یک دوربین کافیست» ولی الان به نظرم دیگر این جوابگو نیست. یعنی باید دخالت کنی. اگر زمانی می.گفتی "ای کاش اینجایش این جوری بود"، الان دیگر می.توانی آن "ای کاش" را به کار نبری. (ماهنامه مدیریت ارتباطات به نقل از خبرآنلاین)
---------------
منبع : کافه سینما
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]
-
گوناگون
پربازدیدترینها