تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه خوبى‏ها با عقل شناخته مى‏شوند و كسى كه عقل ندارد، دين ندارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816934584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش«جوانان و هويت ايراني:همسازي عناصر ديني و ملي»29آبان برگزار مي‌شود معاون تحقيقات سازمان ملي جوانان:هويت يكي از چالش‌هاي جهاني و منطقه‌اي دنياي امروز است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همايش«جوانان و هويت ايراني:همسازي عناصر ديني و ملي»29آبان برگزار مي‌شود معاون تحقيقات سازمان ملي جوانان:هويت يكي از چالش‌هاي جهاني و منطقه‌اي دنياي امروز است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - جوانان

رييس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي با اعلام برگزاري همايش ملي «جوانان و هويت ايراني: همسازي عناصر ديني و ملي» در ‌٢٩ آبان ماه جاري،‌ اين همايش را نتيجه برنامه‌ريزي‌ها و بيش از ‌١٠ سال پژوهش ميان رشته‌اي خواند كه پاسخگوي نيازي خواهد بود كه بيش از‌١٥٠ سال پيش‌روي ايرانيان قرار داشته است.

به گزارش خبرنگار «جوانان» ايسنا، دكتر حسينعلي قبادي در نشست خبري كه امروز با عنوان همايش ملي «جوانان و هويت ايراني: همسازي عناصر ديني و ملي» در محل پژوهشكده علوم اجتماعي جهاد دانشگاهي برگزار شد، با بيان اين كه معناي هويت ايراني همواره پيش‌روي متفكران قرار دارد، افزود: افراطيون در تعريف اين هويت آن را جداي از مولفه‌هاي اسلامي و ناسازگار با آن مي‌دانند، اين در حاليست كه تحقيقات نشان داده، در جغرافياي فرهنگي ايران، مولفه‌هاي اسلامي و ايراني به گونه‌اي با هم عجين شده‌اند كه سرنوشت يكساني را رقم زده است.

وي با تاكيد بر اين كه همايش ياد شده كه حاصل دغدغه‌هاي اين پژوهشكده و سازمان ملي جوانان است، برگزار مي‌شود، افزود: با كاربردي كردن نتايج اين همايش،‌ مي‌توان به مبناي برنامه‌ريزي‌هاي آينده سازمان‌هاي ذي‌ربط دست يافت.

رييس پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات اجتماعي جهاد دانشگاهي با بيان اين كه علي رغم حمايت‌هاي مالي جهاد دانشگاهي و ساير نهادها از تحقيقات و پژوهش‌ها، اين كمك‌ها پاسخگوي تحقيقات نيست، خاطر نشان كرد: حمايت‌ها بسيار اندك است و اعتبار متمركز و معيني به آ‌ن‌ها اختصاص نمي‌يابد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمد اسحاقي ـ معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان ـ نيز يكي از چالش‌هاي كنوني را هويت‌يابي توسط جوانان خواند كه اين امر با كمي تاخير روبرو شده است.

وي تقويت آموزش عمومي و رسانه‌ها را يكي از راهكارهاي حفظ هويت در هر قوميت و مليتي در راستاي افتخار به ايراني بودن ‌دانست، يادآورشد: مطالعات نشان مي‌دهد، هر هويت قوي، بر ساير هويت‌ها تاثير مي‌گذارد، لذا همسازي هويت‌ها مي‌تواند نقش موثرتري در ارتقاي وجوه ديگر داشته باشد.

به گفته معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان اين همايش به دنبال ايجاد حساسيت در دستگاه‌هاي متولي، بخش‌هاي مردمي، خانواده‌ها و جريان‌هاي فرهنگ‌ساز همچون دانشگاه‌ها و رسانه‌هاست.

اسحاقي اظهار كرد: سازمان ملي جوانان براي موضوع هويت جوانان به عنوان يكي از مسايل پيش‌رو، برنامه ساماندهي را در ابعاد ملي، ديني، جنسي، منطقه‌اي، جهاني و غيره در دو بخش عمده نظري و كاربردي تهيه كرده است .

وي با بيان اين كه تقويت هويت در توسعه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي هر كشوري موثر است، عنوان كرد: بنابراين سرمايه‌گذاري در حوزه هويت، تاثيرگذار بر ساير بخش‌ها و كم كاري در اين حوزه باعث اختلال بخش‌ها مي‌شود.

اسحاقي با اشاره به حمايت‌هاي مالي از پايان نامه‌هاي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتراي دانشجويان با موضوع مرتبط با جوانان، اظهار كرد: تاكنون از ‌٢٠٠ پايان نامه دانشگاهي و حوزوي در اين زمينه حمايت شده است.

وي در مورد ميزان حمايت‌هاي مالي عنوان كرد: تا سال جاري به دانشجويان مقطع ارشد يك ميليون تومان و دكترا ‌٥/١ ميليون تومان پرداخت مي‌شد كه افزايش اين رقم براي سال آينده در نظر گرفته شده است.

معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان با اذعان بر وظايف سازمان ملي جوانان براساس قانون برنامه چهارم توسعه، تصريح كرد: براساس اين قانون، سازمان موظف به تهيه سند ملي ساماندهي امور جوانان شده است كه در ذيل اين سند، ‌١٣ برنامه ملي براي پاسخگويي به تمامي چالش‌ها و مشكلات جوانان در قالب فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و سياسي لحاظ شده است.

اسحاقي با اشاره به اين كه سازمان ملي جوانان نسبت به تهيه برنامه‌ ‌١٣ گانه اقدام كرده است، به صورتي كه برخي از آن‌ها در هيات دولت مصوب و بخشي نيز به دستگاه‌ها ابلاغ شده است، خاطر نشان كرد: همچنين برخي از اين برنامه‌ها توسط دستگاه‌هاي مربوطه در دست اجراست كه يكي از موضوعات مربوط به بحث هويت است.

وي با اذعان به اين كه با اصلاحات متعدد، مساله هويت جوانان بر روي ميز سازمان ملي جوانان قرار دارد ، توضيح داد: در اين برنامه راهبردي، نقش دستگاه‌هاي متناسب با وظايف آن‌ها تبيين شده تا در كنار دستگاه‌هاي مردمي و دولتي و هماهنگي با يكديگر نسبت به ارتقاي هويت جوانان تلاش شود.

معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان اجزاي اين برنامه را تبيين وضعيت موجود تا ترسيم هويت مطلوب خواند و ادامه داد: برنامه هويت جوانان از نقاط ضعف و قوت آغاز و به اصول و راهبردها منتهي مي‌شود.

وي همايش ملي«جوانان و هويت ايراني: همسازي عناصر ديني و ملي» را شامل دو بخش نظري و محتوايي دانست و تاكيد كرد: در بخش نظري به دنبال رفتن به سوي راهكار عملي براي روشن شدن تكاليف دستگاه‌ها و در بخش محتوايي نيز به دنبال جلب مشاركت نخبگان و ارائه راهكار براي دستگاه‌ها هستيم تا بدين ترتيب خلاهاي موجود پر شود.

به گزارش ايسنا، جعفرزاده ـ دبير اين همايش ـ نيز هويت ملي را ستون فقرات يك جامعه خواند كه باعث تعهد و تعلق افراد جامعه و در نهايت انسجام ملي مي‌شود.

وي هويت‌يابي را يكي از اساسي‌ترين موضوعات دوران جواني ‌دانست و به جزييات همايش اشاره كرد و يادآورشد: اين همايش در شش محور اصلي فراخوان داده بود كه باعث جمع‌آوري ‌٢٩١ چكيده مقاله از ‌٢٧ استان كشور شد.

به گفته وي ‌١٤٣ نفر از نويسندگان مقالات مرد و ‌٨٤ نفر زن بودند و در مجموع ‌١٨ مقاله در اين همايش ارائه و تمامي مقالات در قالب كتابي منتشر خواهد شد و اين همايش يك روزه كار خود را با برگزاري چهار پنل به پايان مي‌رساند.

لازم به ذكر است، اين همايش با همكاري موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني (ره)، جوانان جمعيت هلال احمر، معاونت هماهنگي و برنامه‌ريزي شهرداري تهران، سازمان پژوهشي و برنامه‌ريزي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، شوراي فرهنگ عمومي، معاونت پژوهشي ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران، معاونت فرهنگي كميته امداد امام خميني (ره)، مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگي جهاد دانشگاهي و سازمان همياري اشتغال فارغ التحصيلان جهاد دانشگاهي برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن