تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819712729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علامه طباطبايي و شهيد مطهري حساسيت بالايي به مسائل جامعه داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: علامه طباطبايي و شهيد مطهري حساسيت بالايي به مسائل جامعه داشتند
تهران-حيات

علامه طباطبايي و شهيد مطهري ويژگي هاي مشترك زيادي داشتند كه يكي از مهمترين آنها احساس مسئوليت بالا به لحاظ اخلاقي در قبال مسائل جامعه شان بود.
به گزارش حيات به نقل از اداره كل روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دكتر نجف قلي حبيبي مدير گروه فلسفه دانشكده الهيات در همايش "انديشه هاي استاد مطهري در پرتو انديشه هاي علامه طباطبايي" كه در خانه موزه شهيد مطهري برگزار شد ضمن اعلام اين مطلب اظهار داشت: علامه طباطبايي در پاسخ به مسائل فلسفي، اجتماعي و سياسي جامعه تفسير الميزان را نوشت شهيد مطهري هم خيلي دقت و حساسيت داشت كه چه جاهايي در جامعه خطايي صورت مي گيرد يا انحرافي در تفكر شيعه حاصل مي شود تا نسبت به آن پاسخ دهد. در واقع دفاع از انديشه اسلامي تا پايان عمر براي هر دو از اهميت بسيار بالايي برخوردار بود.
دكتر حبيبي در بخش ديگري از سخنانش گفت: ويژگي مشترك ديگري كه هردو بزرگوار به لحاظ اخلاقي داشند وارستگي آنها بود به نحوي كه مثلا مرحوم علامه هيچوقت اجازه نمي داد ديگران پشت سرش راه بروند، همچنين بسيار كم سخن بودند و تنها در صورت نياز و ضرورت سخن مي گفتند. شهيد مطهري نيز زماني كه علامه بخاطر مريضي عازم لندن بودند با اينكه خود دانشمند بودند اما همراه استادشان به لندن رفتند تا شخصا مراقبت و پذيرايي از ايشان را به عهده داشته باشند. در دانشكده الهيات دفتر بسيار كوچكي نزديك در داشتند و براي ناهار شخصا نان و ماست مي خريدند و اجازه نمي دادند، شاگردانشان اين كار را بكنند.
وي در ادامه افزود: يكي ديگر از ويژگيهاي مهم شهيد مطهري مطالعه دقيق درباره درسي كه مي دادند و تسلط كامل به آن بود به نحوي كه هميشه بسياري از مسائل حاشيه اي را هم درباره درس مي گفتند.
حبيبي درپايان گفت: اين هر دو بزرگوار خلوص بسيار بالايي داشتند به همين خاطر خدا به وجودشان بركتي داد كه باعث شد آثارشان پس از مرگ علاوه بر ايران روز بروز در نقاط بيشتري از دنيا گسترش پيدا كند.
پايان پيام
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن