تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817405818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گذري و نظري دو تصوير و چند نكته


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: گذري و نظري دو تصوير و چند نكته
ساري- شكرالله رضازاده شرمه
چندي قبل در آستانه شانزدهمين سفر استاني دور دوم هيات دولت، دو تصوير از دو مقطع زماني از چهره رئيس جمهور عزيز كشورمان برادر گرانقدر جناب آقاي دكتر احمدي نژاد منتشر شد كه انصافاً جاي تامل بسيار دارد.
يكي از اين دو تصوير مربوط به ايام تبليغات انتخاباتي رياست جمهوري نهم يعني اوايل سال 1384 و ديگري مربوط به دور دوم سفرهاي استاني در اواسط سالجاري است.
بدون هيچ ترديدي تصاوير مذكور هر بيننده اي را وادار به تعمق و تفكر مي كند.
در تصويري كه مربوط به مقطع تبليغات انتخاباتي است هيچ موي سفيدي را نمي توان در سر و صورت دكتر احمدي نژاد يافت اما در تصويري كه مربوط به اواسط سال جاري است نه تنها موي سر بلكه محاسن وي هم رو به سفيدي گرائيدند! براستي سفيد كردن اين حجم از موي سر و صورت آنهم در فاصله چهار سال از چه چيزي حكايت مي كند؟ آيا اين نشانه پيري است؟ كه اگر چنين است آيا فرد پيري را مي توان يافت كه به يكباره بخش اعظمي از موهاي سر و صورتش به سپيدي گرائيده باشد؟ به نظر مي رسد پيرامون همين موضوع مي توان نكات زير را مطرح كرد:
1- كمتر كسي را مي توان يافت كه به اين نكته بديهي نرسيده باشد كه محمود احمدي نژاد در پي خدمت گسترده به مردم عزيز ايران اسلامي است. متاسفانه در برخي از اوقات قوانين دست و پاگير اداري و مالي راه را بر تحقق همه جانبه دغدغه مقدس خدومي دولت نهم مي بندد. بروكراسي وقت گير و زمان بر اداري و ستادي بر رويكرد عملياتي دولت نهم تاثير گذاشته و همين موضوع مي تواند رئيس جمهور خدوم را مكدر سازد.
2- بدون شك مافياي هزار فاميل قدرت و ثروت كه چون اختاپوس بر گلوگاههاي حياتي اقتصادي چنگ انداخته اند در برابر دولتي كه عدالت خواهي و عدالت محوري از راهبردهاي چهارگانه اوست سكوت نخواهد كرد.
اگر چه با حمايت مردم ولايتمدار از دولت عدالت محور، موانع اينگونه اي از پيش رو برداشته شده و مي شود اما به هر تقدير نمي توان اثرات وضعي و منفي مقاومت باندهاي قدرت و ثروت را انكار كرد.
3- دولت نهم نيز به مثل تمامي دولتها داراي مخالفان و منتقدان است اما تفاوت عمده منتقدان اين دولت با دولتهاي ديگر در اين است كه متاسفانه برخي از منتقدان به دور از هرگونه انصاف و اعتدال، چشم خويش را بر روي تمامي دستاوردها بسته و به طور مطلق به نفي كاركرد دولت نهم مي پردازند. كه اين موضوع واقعاً جاي تامل و البته تاسف بسيار دارد. آيا واقعاً دولت نهم حتي يك كاركرد مثبت هم ندارد كه آنان، آنرا به كلام و قلم آورند؟!
4- در كنار وجود منتقدان غيرمنصف دولت نهم، دوستاني هم يافت مي شوند كه با نهايت عذرخواهي كمي كم صبر وحوصله هستند. بالاخره كاركرد يك دولت را بايد با تمام حواشي آن مورد ارزيابي قرار داد. آيا احياي آرمانهاي اصيل انقلاب اسلامي مطلب كوچكي است؟ آيا اصرار بر حقوق هسته اي صلح آميز ملت ولايتمدار چيز كمي است؟ آيا تعميم گفتمان عدالت خواهي و تئوريزه كردن مبارزه با تبعيض اقتصادي و سياسي، دستاورد اندكي است؟ اگر چه در اين ميان، معايبي هم وجود دارد كه در جاي خودش قابل بررسي است اما به هر حال بايد كمي حوصله كرد.
5- به طور معمول ياران و مشاوران امين در موضوعات مختلف به عنوان بازوان فكري رياست محترم جمهور، مي بايست در رصد كردن اوضاع به ايشان ياري رسانند، متاسفانه در برخي اوقات اين شور به طور مطلوب انجام نمي شود. بحث ورود زنان به ورزشگاهها بدون لحاظ زيرساختهاي
لازم و همينطور موضوع انتقاد از كنترل تصويري معابر عمومي در جهت افزايش امنيت عمومي را مي توان از مصاديق مشورت غيرمطلوب عنوان كرد.
6- با نگاهي هر چند گذرا به مصوبات هيات محترم دولت در سفرهاي استاني، كارآمدي اين مصوبات بيش از پيش عريان مي شود.
بدين ترتيب كه مصوبات سفرهاي استاني كاملاً در جهت افزايش رفاه عمومي استانهاست، اما متاسفانه با بي تدبيري برخي از مديران مياني اعم از استاني و شهرستاني و بخشي، حلاوت اين مصوبات به صورت تمام و كمال در كام مردم برخي از مناطق ننشست.
بايد پذيرفت كه مديري كه اعتقاد به جريان ناب اصولگرايي با رويكرد خدومي صادقانه ندارد هيچ انگيزه اي براي اجراي مصوبات كارآمد دولت نهم نخواهد داشت. اگر چه تعويض مديراني اينگونه، برخي دردها را درمان خواهد كرد، اما بايد پذيرفت كه هضم عدم اجراي مصوبات براي رئيس جمهوري كه تمامي اعضاء كابينه خود را جهت خدمت به مردم تمام نواحي كشور بسيج كرده بسيار دشوار است.
7- 46 سفر استاني آنهم با تمامي اعضاء كابينه براي دولتي كه سه سال و اندي از استقرارش مي گذرد خود مي تواند به تنهايي گوياي پركاري اين دولت باشد كه البته نقش رياست محترم جمهوري در اين فرايند، نقش بسيار ويژه اي است. اگر چه دكتر احمدي نژاد در عناوين حقوقي ماضي خود، جهد وجهاد آباداني را به صورت شبانه روزي داشته است اما اينك در جايگاه رياست قوه مجريه، عطش بسيار فراواني براي خدمت دارد، عطشي كه او را با خوابي كمتر از 4 ساعت در شبانه روز روبرو ساخته است.
8- هرگاه كه منتخب محبوب ملت قهرمان ايران اسلامي در سفرهاي بين المللي حاضر شده و يا آنكه قصد اظهارنظر پيرامون موضوعات مهم بين المللي را دارد آنگاه ازتمام وجود و با نهايت عزت و اقتدار اعلام حضور و موضع مي كند، حضوري كه واكنش هاي جهان سلطه و دنباله روهاي داخلي آنان را به همراه دارد.
اگر چه بيان اقتدار و اصرار بر آن هزينه بر است اما دولت نهم و شخص رياست جمهور با به دوش كشيدن هزينه هاي آن، بر آن پافشاري مي كند كه البته ثمربخش هم هست. چنانچه تسريع و تعجيل در دستيابي عزتمندانه و عالمانه دانشمندان جوان ايراني به انرژي صلح آميز هسته اي را بايد از جمله دستاوردهاي اين هزينه دانست. شايد هزينه اين موضوع نشستن گرد سفيدي بر سر و صورت مردي دلاور باشد اما چون دستاوردي شيرين براي ملت ولايتمدار به همراه دارد آنگاه اين هزينه براي آن دلير، لذت بخش است.
9- اين مطلب را نمي توان انكار كرد كه متاسفانه در دنياي آشفته كنوني بسياري از سياسيون و رجال با پذيرش انواع و اقسام منش هاي الوان، سعي دارند خود را بسيار جوان نشان دهند. بهره گيري از پودرهاي مخصوص موضوعي است كه نه تنها در كشورهاي ديگر بلكه حتي در ميان برخي از به اصطلاح رجل سياسي داخلي نيز رواج دارد. چنانچه فردي كه خيلي ها سعي دارند او را بسيار صادق نشان دهند با استفاده ازمتدهاي مختلف، سعي دارد خيلي لطيف به نظر برسد! اما در اين ميان فردي چون دكتر محمود احمدي نژاد كاملاً صادقانه با اين موضوع برخورد كرده و به هيچ وجه سعي ندارد خارج از روند روزگار حركت كند.
10- سرانجام اگرچه در آن تصوير، آثار سفيدي بر محاسن دكتر احمدي نژاد مشاهده مي شود اما هيچكس نمي تواند منكر اين نكته شود كه استحكام را در همين چهره به ظاهر به سفيدي گرائيده به بداهت مي توان ديد. اميد به آينده اي روشن و اعتقاد به ثمربخشي مسير در پيش رو، از موضوعاتي است كه مي توان به راحتي آنان را در چهره متعبد و متوكل ايشان مشاهده كرد.
 يکشنبه 26 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن