تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فرزندانتان را به سه چيز ادب كنيد: عشق به پيامبرتان، عشق به خاندان او، و قرآن خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816900625




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس بهزيستي شيراز:طرح CBR براي معلولين در شيراز اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئيس بهزيستي شيراز:طرح CBR براي معلولين در شيراز اجرا مي شود
شيراز - خبرگزاري مهر: حسن نوشاد از اجراي طرح ‍CBR براي معلولان در شهرستان شيراز طي روزهاي آينده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، نوشاد عصر ديروز در شوراي اجراي طرح CBR در فرمانداري شيراز، هدف اجراي اين طرح را همگاني بودن، ارائه به موقع و قابل دسترس بودن خدمات توانبخشي براي معلولين جامعه دانست و افزود: در صورت تحقق توانبخشي مبتني بر جامعه CBR، معلولان از حق تعيين شده در قانون بهره مند و مشكلات عديده آنان در زمينه مسكن، اشتغال، آموزش، درمان و ديگر حقوق اجتماعي مرتفع مي شود.

وي تصريح كرد: آموزش افراد معلول، استفاده از مشاركت درون و برون بخشي، كمك به رفع نيازهاي معلولان و... از جمله اهداف و مواردي است كه در جريان اجراي طرح مذكور پيگيري مي شود.

رئيس اداره بهزيستي شهرستان شيراز همچنين برابر سازي فرصتها به منظور توانمندسازي معلولين و بهره مندي هرچه بيشتر افراد معلول از خدمات توانبخشي را امري مهم و ضروري خواند و افزود: تغيير و رفع نگرش منفي نسبت به پديده معلوليت از طريق مشاركت فعال معلولان و خانواده هاي آنها و تمام ادارت و سازمانها ضروري محسوب شده كه در اين راستا بايد اقدامات لازم صورت گيرد.

در ادامه جلسه رئيس هيئت مديره جامع معلولان استان فارس ضمن انتقاد از رفتار برخي از مسئولان مجتمعهاي قضايي نسبت به معلولان بيان كرد: در برخي از مجتمعهاي قضايي امكانات لازم براي وكيلان و مراجعه كنندگان معلول آن طور كه شايسته است فراهم نبوده و در بعضي اوقات هيچ توجهي به قشر معلول نمي شود.

سعيد فاني در ادامه خواستار توجه بيشتر مسئولان نسبت به حضور معلولان در زمينه هاي مختلف جامعه شد و تاكيد كرد: معلولان خواسته هاي زيادي ندارند و فقط مي خواهند حقوق شهروندي آنها به صورت مناسبي رعايت شود.

رئيس هيئت مديره جامعه معلولان استان فارس بيان كرد: آنچه يك معلول را از اميد به زندگي خسته مي كند معلوليت نيست بلكه نگرشهاي منفي جامعه نسبت به پديده معلوليت باعث مي شود كه آنها در زندگي دلزده شوند.

فاني با اشاره به اينكه در حال حاضر برخي از دستگاه ها سهم سه درصدي اشتغال معلولان را در ادارات رعايت نمي كنند، افزود: برخي از ادارات و وزارتخانه زيربار اين مسئله نمي روند و حتي حضور معلولان در بسياري از مسائل و كارها ممنوع شده است.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اجراي طرح CBR در شهرستان شيراز نيز اظهار داشت: اين طرح مجموعه اقداماتي بوده كه توسط فرد معلول، خانواده و ديگر اعضاي جامعه با استفاده از منابع و امكانات موجود محلي در جهت استقلال و بازتواني فرد معلول انجام مي گيرد.

فاني از جمله اهداف طرح مذكور را تغيير نگرش جامعه نسبت به پديده معلوليت عنوان كرد و افزود: اميدواريم با اجراي اين طرح برخي از مسائل و مشكلات پيش روي معلولان در جامعه برطرف شود.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 696]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن