تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820637248




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اسیب های روانی زنان


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: از زمانی که فعالیت زنان در عرصه.های مختلف سازندگی آغاز شد و زنان هم به نوعی گوشه.ای از چرخ گردان اقتصاد را در دست گرفتند و خود را همانند مردان استوار و قدرتمند دانستند دچار آسیب.های روانی از جمله افسردگی شدند که به یقین می.توان گفت، افسردگی در زنان دو یا سه برابر مردان است که آمارهای ارائه شده از بیمارستان.های روان درمانی گویای این حقیقت هستند.بیشترین میزان آسیب روانی زمانی بر زنان وارد می.شود که بیش از تحمل و طاقت جسمی و روانی آنان از آنها توقع و انتظار داشته باشند. افسردگی و اضطراب در این سخنان اگر چه عمومی است و زن و مرد را شامل می.شود اما در زنان موقعیتی حساس.تر دارد.
گفتنی است که بیماری.های روانی یا هنجار.های شخصیتی از نظر شدت و ضعف به دو دسته نروزها و پسیکوزها تقسیم می.شوند که نروز عبارت است از یک اختلال روانی که عملکردهای اصلی شخصیت را در بر نمی.گیرد و فرد نسبت به آن اختلال آگاهی دارد که اضطراب، وسواس، هیستری و ترس.های مرضی از انواع رایج و شناخته شده نروزها هستند. در یک نگاه کلی افسردگی، اضطراب و وسواس از انواع بسیار مهم اختلال.های روانی هستند که به علت غلبه بروز حالات افسردگی در زنان، افسردگی را به عنوان آسیب.های روانی می.شناسیم.
اما تفاوت نروز و پسیکوز بر درجه آگاهی شخص از حالات خود مبتنی است. در این نوع اختلال روانی ارتباط بیمار با واقعیت قطع می.شود و با انسان.های دیگر نیز نمی.تواند ارتباط مناسب داشته باشد و به علت شدت این بیماری و ناسازگاری اجتماعی بیمار باید بستری شود زیرا آنها برای خود دنیایی می.سازند که در آن قدرت مطلق دارند. پسیکوزهای مهم از نظر روانشناسان عبارتند از: اسکیزوفرنی (خود فراموشی) که به از خودبیگانگی بیمار تعبیر می.شود و عملاً نمی.توان با این بیمار ارتباط برقرار کرد همچنین مانیک _ دپرسیون که از بیماری.های ادواری به شمار می.آید. در دوره مانیک بیمار کاملاً سرخوش، سرحال و برانگیخته است و به طور دائم شوخی می.کند و در دوره دپرسیون کاملاً افسرده، بی.حال، بی.علاقه به همه چیز و در خود فرو رفته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن