تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817072051




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفتند مصدوميت حدادي نخ نما شده است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: گفتند مصدوميت حدادي نخ نما شده است
ورزشكار مصدوم چيني را 100 هزار تماشاگر تشويق كردند؛ اما شخصي به حدادي گفت كه كارهاي تو نخ نما شده است.

به گزارش فارس، مصطفي كريمي رئيس فدراسيون دووميداني، شعباني كارشناس و مهران تيشه گران مدير روابط عمومي در نشستي، عملكرد دووميداني در المپيك 2008 پكن و برنامه هاي آينده اين فدراسيون براي المپيك لندن را مورد بحث و بررسي قرار دادند. متن اين نشست را در زير مي‌خوانيد:

* باشگاه‌هاي صاحب نام بايد از رشته هاي پايه حمايت كنند
مصطفي كريمي اظهار داشت: سازمان تربيت بدني قول داده تا سال آينده باشگاه هاي صاحب نام، در رشته هاي پايه و مدال آور تيم داشته باشند. اين در حالي صورت خواهد گرفت كه در كمتر كشوري مي‌توان شاهد برگزاري ليگ دووميداني بود.

به دليل اهميت داشتن رقابت هاي باشگاهي در سطح بين‌المللي، با جديت به دنبال اين هستيم كه مسئولان كنفدراسيون آسيا را مجاب كنيم كه مسابقات باشگاهي قاره اي برگزار كنند ‌تا از اين طريق، دووميداني آسيا پيشرفت كند. هر چند با اين استدلال كه فاصله مسافتي زياد بين كشورهاي اين قاره، برگزاري رقابت ها را دشوار مي‌كند، معتقد هستند؛ اما جواب روشني به ما نداده‌اند.

به رايزني هاي خود ادامه مي‌دهيم چرا كه اگر اين اتفاق رخ بدهد، باشگاه‌هاي داخلي با انگيزه بيشتري در اين رشته سرمايه گذاري خواهند كرد. در كميته ورزش هاي پايه و مدال آور مذاكراتي در خصوص حمايت باشگاه هاي بزرگ دولتي مثل مس كرمان، سايپا و پيكان از رشته هاي پايه مطرح شده است. بر اين اساس، سازمان تربيت بدني تلاش مي‌كند تا از سال آينده اين باشگاه ها را بر اساس اولويت بندي در رشته هاي پايه، براي سرمايه گذاري ترغيب كند.

* باشگاه ها در ايران قائم به فرد هستند
رئيس فدراسيون دووميداني با اشاره به اينكه در ايران باشگاه هاي حرفه‌اي دولتي هستند، تصريح كرد: باشگاه غير دولتي در سطح حرفه اي نداريم.

سازمان قصد دارد تا مسئولان اين باشگاه ها را متقاعد كند تا از رشته هاي پايه حمايت كنند. يكي از مشكلات ما در ورزش اين است كه باشگاه ها قائم به فرد هستند. همين باعث شده وقتي مديري به هر دليلي بركنار مي شود، تمامي برنامه ها و طرح هاي او كه سرمايه گذاري زيادي را هم به خود اختصاص داده، بلاتكليف بماند.

به طور مثال دانشگاه آزاد سال‌ها در ورزش سرمايه گذاري كرد؛ اما وقتي بهرام قديمي رفت، همه رشته ها تعطيل شدند. در سال جاري رايزني‌هاي خوبي را با دانشگاه آزاد داشتيم؛ اما پيش از آغاز ليگ، تغييرات صورت گرفت و نمي‌دانيم طرف حساب ما چه كسي است. باشگاه ها بايد يك چهارچوب محكم داشته باشند كه اگر كسي هم رفت، برنامه ها تعطيل نشود. اين مراكز بيشتر از بودجه بيت المال استفاده مي‌كنند و نبايد به راحتي رها شوند.

از مباحث بسيار مهمي كه در كميته رشته هاي مدال آور و پايه مطرح شده، طرح حمايت مستقيم وزارتخانه ها از رشته هاي پايه است كه تصويب و اجراي آن به سال آينده موكول شده است. اگر دولت بيشتر در بخش باشگاه ها ورود كند، قطعا منافع ملي به طور جدي‌تري در اين بخش تامين خواهد شد و اين با يك دستور العمل و هماهنگي از سوي مسئولان رده بالا قابل اجرا است.

* اگر وزارتخانه‌ها و باشگاه‌هاي دولتي مكلف شوند، حمايت مي‌كنند
شعباني، كارشناس دووميداني اظهار داشت: ورزش ايران كاملا دولتي است.‌ روساي فدراسيون ها نيز به عنوان نماينده دولت فعاليت مي‌كنند.‌ اگر قرار است توقع داشته باشيم كه دولت از اين رشته حمايت كند، بايد از رئيس فدراسيون بخواهيم كه اقدام كند. به طور مثال، وزير صنايع نوشت سپاهان نوين منتقل شود به فولاد خوزستان و اتفاق افتاد. پس، خانواده دووميداني از رئيس فدراسيون توقع دارد به عنوان نماينده دولت، از وزارت صنايع بخواهد حمايت كند.

از مشكلات، عدم برگزاري رقابت هاي بزرگ بين المللي و طبيعتا فقر تماشاگر است. همانگونه كه در واليبال و بسكتبال اين معضل حل شد، ما نيز بايد به دنبال راهكار باشيم. اگر هنوز رقابت هاي آسيايي برگزار نمي شود، مي‌توانيم مسابقات بين‌المللي به شكل باشگاه به باشگاه يا كشور به كشور برگزار كنيم تا جامعه را تشويق كنيم تا از مسابقات ديدن كنند.

در ايران باشگاه‌ها به دو گونه هستند؛ نظامي مثل فجر سپاسي و پولي مثل ذوب آهن. اگر مكلف شوند كه از رشته خاصي حمايت كنند، اين كار را خواهند كرد.

* عدم استقبال جامعه از رشته‌هاي پايه به دليل بي توجهي رسانه ها
كريمي گفت: نداشتن جذابيت و عدم استقبال به واسطه بي توجهي رسانه ها است. با مقايسه آمار و اخبار ارسالي از رشته ها، به راحتي متوجه اين فاجعه مي‌شويد.

چند درصد از اخبار مطبوعات به رشته هاي پايه و چند درصد به فوتبال اختصاص دارد؟ وقتي حدادي براي درمان و شركت در مسابقات به آلمان سفر كرد، هيچكدام از رسانه ها متوجه نشدند، اول شده است. عقب ماندگي ما يك امر تاريخي است و همه ما به نوعي در آن نقش داريم. رسانه ها و باشگاه‌هاي صاحب نام از فوتبال حمايت مي‌كنند؛ اما وقتي المپيك را نگاه مي‌كنيد، ورزشگاه دووميداني از هفت صبح تا دوازده شب پر از جمعيت است؛ اما حدادي در تنهايي مسابقه مي‌دهد. تا زماني كه ورزشكار احساس نكند كه مورد توجه است، انگيزه براي رقابت نخواهد داشت.

* مدار دووميداني ايران در داخل و خارج محدود است
شعباني خاطر نشان ساخت: مردم ايران هنوز هيجان تماشاي دووميداني را درك نكرده اند. اگر ورزشكاران مطرح جهاني را دعوت كنيم، بازيكنان ما نيز انگيزه رقابت پيدا مي‌كنند و با تكنيك‌هاي به روز آشنا خواهند شد. ما نيز شرايط ميزباني را ياد مي‌گيريم.

مدت‌ها است به دنبال برگزاري مسابقات بزرگ هستيم؛ اما واقعيت اين است كه تيم هاي مطرح نمي‌آيند. به كنفدراسيون آسيا پيشنهاد داديم مسابقات آسيايي را به شكل مشترك با يكي از كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس برگزار كنيم. رقابت‌هاي مردان در ايران و مسابقات زنان در كشور عربي، حتي رايزني هايي هم با كشور دوم انجام داديم؛ ولي نپذيرفتند.

* مصيبت پكن در لندن تكرار خواهد شد
شعباني عنوان كرد: اگر تلاش نكنيم در المپيك 2012 باز هم مصيبت پكن را خواهيم داشت.
كريمي در واكنش به اين نظر،‌ گفت: قبول ندارم. در پكن مصيبت نداشتيم، بايد واقعيت ها را بپذيريم. مگر در دووميداني چقدر سرمايه گذاري كرده ايم كه انتظار نتيجه داشتيم؟

مي‌دانيد كشورهاي آسيايي در دووميداني پكن چند مدال گرفتند؛ يك طلا بحرين، دو برنز چين و يك برنز ژاپن. پرتابگر وزنه امريكايي با ركورد 52/22 مدعي طلا بود؛ اما با سه خطا، مثل ورزشكار ما حذف شد. زمان برگشت به دهكده همه در يك اتومبيل بوديم. همگي اعضاي كاروان ايران در خود فرو رفته و ورزشكار من پنهان شده بود؛ اما پرتاب گر آمريكايي خيلي راحت نشسته و مشكلي نداشت. خطا جزئي از ورزش است. ورزشكار امريكايي چرخشي پرتاب مي‌كند.

اگر كسي اطلاع داشته باشد، متوجه مي‌شود احتمال خطا در اين حالت بسيار بالا است و نيكفر نيز پرتابگر چرخشي است. قهرمان 110 متر چيني كه ركورددار دنيا است، در شرايطي كه كشورش ميزبان بود، لحظه استارت به خاطر گرفتگي عضله نتواست بدود.

100 هزار تماشاگر چيني 10 دقيقه او را تشويق كردند؛ اما حدادي زماني كه دستش را روي سينه گذاشت، شخصي به او گفت كه اينها ديگر نخ نما شده است. به نظر شما ورزشكار من اعتماد به نفس خود را از دست نمي‌دهد؟ بدترين نتايج هم از سوي صميمي و مهاجر شجاعي به دست آمد. با اين حال، صميمي در ميان آسيايي ها سوم شد.

* همه بر مدال آوري حدادي تاكيد داشتند؛ حتي رئيس فدراسيون
كريمي اظهار داشت: پيش از آسيب ديدگي حدادي، از مربي او خواستم تا نظرش را بگويد تا اعلام كنيم. بوخنسوف به من گفت كه برنز حدادي را اعلام كنيد.

در جلسه اي از كارشناسان نيز خواستم كه نظرشان را اعلام كنند كه همينطور بود. فدراسيون جهاني نيز بر مدال حدادي صحه گذاشته بود. در دووميداني المپيك همه ركوردها نزديك به هم بود. اگر حدادي آسيب نمي ديد، بين چهار نفر قرار مي‌ گرفت.

به غير از 100 متر، پرش با نيزه و 200 متر، باقي رشته ها 5 درصد افت ركورد داشتند. حدادي تجربه آسيب ديدگي نداشت و نتواست اين مشكل را مديريت كند. در واقع، فدراسيون نتوانست. اوايل سال در كميته ملي المپيك بر سر سهميه گرفتن بحث داشتيم. يك عده پيشنهاد دادند، بگويم 3 تا؛ اما با توجه به شناختي كه از ورزشكارانم داشتم، با قاطعيت گفتم پنج تا. در نهايت هفت سهميه به دست آورديم.

اكنون اعلام مي كنم اگر سال آينده در قهرماني آسيا زير 10 مدال به دست آمد، بايد نشانه افت ما تلقي شود.

* انتظار جبران شكست ساير رشته‌ها را از دووميداني داشتيم
شعباني عنوان كرد: آمريكا با فلپس 8 مدال طلا در شنا مي‌گيرد. با اين كار فشار از روي ساير رشته ها برداشته مي‌شود. چين اگر يكي از قهرمانش خطا مي‌كند يا آسيب مي‌بيند؛ اما اول مي‌شود. هفت دووميداني كار اعزام كرده بوديم و انتظار جبران شكست ساير رشته‌ها را هم از از آنها داشتيم.

كريمي اظهار داشت: اگر اين همه فشار روحي روي ورزشكار باشد، مشكل ساز خواهد شد. اين درست نيست. بايد اساس كار را درست كنيم. المپيك لندن فكر مي‌كنيد در چه رشته هاي مدل آور خواهيم بود؟ اگر همين شرايط رواني تكرار شود، باز هم فردين معصومي زماني كه روي تشك مي‌رود، پاهايش خواهد لرزيد چون مي‌داند كه همه ايران از او انتظار كسب مدال دارند.

* دووميداني براي المپيك لندن 12 سهميه خواهد داشت
شعباني اظهار داشت: اگر مي‌خواهيد فشار را در لندن از روي حدادي برداريد، بايد حداقل 30 ورزشكار براي 2012 آماده كنيد.

كريمي در پاسخ به وي گفت: اين در توان ما نيست. گفته ام كه براي لندن 12 سهميه خواهيم گرفت و اين كار بزرگي است. اگر قرار است از عملكرد فدراسيون انتقاد كنيد، منصف باشيد. بگوييد 5 حسن داريد و دو عيب. سعي كن كه آنها را بر طرف كنيد. 5 حسن را نمي‌بينيم؛ اما دو تا عيب را بزرگ مي‌كنيم. كاري نكنيم كه ورزشكار تمرينات خود را رها كند.

به نظر شما، چه كسي مسئول خانه نشيني قهرمانان است؟ مشكلاتم را در 5 آيتم مطرح مي‌كنم اگر برطرف كنيد، قول مدال هاي بيشمار مي‌دهم.

1- زير ساخت‌ها. هنوز در ايران 10 تا پيست آماده بهره برداري نداريم. پايتخت ايران زمين تخصصي پرتاب ندارد.

2- بودجه ما 300 ميليون تومان بود. پس از دو سال، هفت برابر شده است. با دو ميليارد جز اولين هاي بودجه بين فدراسيون ها هستم؛ اما همين را با كشورهاي حاشيه خليج فارس مقايسه كنيد. فدراسيون دووميداني آنها حداقل 10 برابر ما بودجه دارند. اگر بودجه داشته باشم، به جاي 15 مربي، 20 مربي آن هم درجه يك از اروپا مي‌آورم؛ نه اينكه دست به دامن مربيان رده خارج روسي شوم. به جاي 10 ورزشكار، 20 قهرمان جهاني را براي مسابقات دعوت مي‌كنم.

3- نوع برخورد رسانه ها با رشته هايي مثل دووميداني به هيچ عنوان منصفانه نيست. اگر بخواهيم يك مسابقه فقط براي يك ساعت پخش شود، بايد زمين و زمان سفارش كنند. با اين حال، باز هم موفق نمي‌شويم. شما بگويد چرا؟

4- ورزش وزارتخانه آموزش و پرورش كاملا تعطيل شده است. به عنوان فدراسيون بايد وظيفه آنها را هم انجام داده و استعداديابي كنم. كجاي دنيا اينطور است؟ فكر مي‌كنيد فدراسيون روسيه يا چين چه كار مي‌كنند؟ آموزش و پرورش استعدادها را شناسايي و به آنها معرفي مي‌كند.

5- باشگاه‌ها، در كشورهاي پيشرفته و صاحب قدرت در ورزش تربيت و پشتوانه سازي تيم هاي ملي در رده هاي سني مختلف وظيفه باشگاه ها است؛ اما در ايران تنها چند باشگاه تقريبا در اين حد فعاليت مي‌كنند كه آنها هم به هيچ عنوان در رشته هاي پايه حاضر به سرمايه گذاري نيستند. اين نياز به پيگيري اساسي دارد. ورزش يك امر انتزاعي نيست و كاملا با ساير بخش هاي جامعه در ارتباط است؛ با اقتصاد با سياست.

* از مكمل‌ها استفاده خواهم كرد و عواقب آن را هم مي‌پذيرم
كريمي عنوان كرد: با وجود تمامي اين مشكلات، دست از تلاش بر نمي داريم. با اين داشته ها هم مي‌توان به نتايجي دست يافت. بر اساس برنامه ريزي ها، سال آينده شركت در مسابقات قهرماني آسيا نخستين هدف ما است.

در ادامه، بازي هاي كشورهاي اسلامي، 2010 گوانجو و المپيك 2012 لندن را در پيش رو داريم. براي رقابت هاي قهرماني آسيا و كشورهاي اسلامي براي هر ورزشكار، شركت در سه مسابقه برون مرزي در نظر گرفته ايم. براي گوانجو 7 مسابقه و براي المپيك لندن 20 مسابقه طراحي كرده ايم.

تقريبا براي هر سال 5 مسابقه خواهد بود. از ديگر طرح هاي ما، برطرف كردن نبود متخصص فيزيوتراپ، تغذيه، ماساژور، روانشناس و حل مشكل استفاده از مكمل‌ها است. ديگران دارند و نتيجه آن را هم مي‌بينند.

تا به حال در خصوص مكمل ها ورود نكرده ايم. مشكل اين است كه فدراسيون پزشكي ورزشي و ستاد مبارزه با دوپينگ مسئوليتي در اين مورد بر عهده نمي‌گيرند و مي‌گويند مسئوليت استفاده بر عهده ورزشكار است.

در اين مرحله از مكمل‌ها استفاده خواهم كرد و عواقب آن را هم مي‌پذيرم چرا كه با اين شتاب، برنامه هاي سابق جواب نمي‌دهند. هر چند كه اين كار بدون نظارت نخواهد بود.
 شنبه 25 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 183]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن