تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817556433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تأخير در تعيين قيمت تندر 90 و تهديد خودروسازان به توقف توليد جلسه اخير سازمان گسترش در مورد قيمت تندر بي‌نتيجه ماند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تأخير در تعيين قيمت تندر 90 و تهديد خودروسازان به توقف توليد جلسه اخير سازمان گسترش در مورد قيمت تندر بي‌نتيجه ماند
خبرگزاري فارس: پس از بي‌نتيجه‌ ماندن سيزدهمين جلسه شوراي سياستگذاري صنعت خودرو در مورد تعيين قيمت تندر 90، جلسه اخير مربوط به تعيين قيمت اين خودرو كه با حضور نمايندگان سايپا و ايران خودرو در سازمان گسترش برگزار شد نيز به نتيجه نرسيد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، تعيين قيمت‌هاي جديد تندر 90 حدود دو ماه است كه در دستور كار شوراي سياستگذاري صنعت خودرو قرار دارد و تاكنون به نتيجه نرسيده است، اين در حالي است كه اخيرا" تندر 90 توليدي برخي شركتها به قيمت‌هاي بالاتر از قيمت‌هاي قبلي به فروش مي رسد.
افزايش قيمت تندر در شرايطي اتفاق افتاد كه مسئولان وزارت صنايع بارها بر لزوم ثابت ماندن قيمت اين خودرو تأكيد كرده‌اند اما توليدكنندگان در موضع‌گيريهاي خود به تهديد متوسل شده و اعلام كرده‌اند در صورت عدم افزايش قيمت تندر، خط توليد آنرا متوقف خواهند كرد.
به اين ترتيب خودروسازان و سازمان گسترش به عنوان سهامداران اصلي اين بنگاه‌هاي توليدي در يك طرف و وزارت صنايع در طرف مقابل قرار گرفته و نظرهاي متفاوتي را در مورد تعيين قيمت تندر 90 اعلام مي‌كنند.
وزير صنايع نيز در برابر افزايش قيمت فروش تندر از سوي خودروسازان تنها به اين موضوع اكتفا كرد كه قيمتها نبايد خودسرانه افزايش يابد اما تاكنون تصميم گيري مشخصي در اين مورد انجام نشده است.
رحيم اسماعيلي، عضو هيات مديره سازمان گسترش دراين مورد با تأكيد بر لزوم افزايش قيمت تندر 90 به خبرنگار فارس گفت: در صورتيكه قيمت تمام شده توليد تندر به دليل افزايش نهادهاي توليد و دستمزد كارگران بالا رود، چاره‌اي جز افزايش قيمت فروش اين خودرو نداريم و به همان ميزان بايد در بهاي فروش تغيير ايجاد شود.
وي تأكيد كرد: براي بقاي توليد يك محصول، در صورتيكه قيمت تمام شده پايين‌تر از بهاي فروش آن باشد‌، امكان ادامه توليد وجود ندارد.
از سويي به گفته برخي كارشناسان در تعيين قيمت هر خودرو بايد به سبد فروش هر كدام از بنگاههاي خودروسازي توجه كرد و فقط سود يا ضرر روي يك محصول را در نظر نگرفت زيرا برآيند فروش محصولات مهم است.
اسماعيلي در اين مورد معتقد است: در صورتيكه بازار كشش لازم براي خريد هر خودرو را دارا باشد، بهتر است براي توليد بهينه به همه خودروها توجه شود و هر محصولي قيمت مخصوص خود را داشته باشد.
در همين حال مديرعامل ايران خودرو با بيان اينكه توليد تندر 90 در صورت ثابت ماندن قيمت فروش اين خودرو عقلاني نيست گفت: اگر افزايش قيمتي در اين مورد نداشته باشيم به توليد يك خودروي جديد در خط توليد تندر اقدام خواهيم كرد.
منوچهر منطقي در مورد ضرر توليد ايران خودرو در برخي محصولات مانند پژو 206 و تندر 90 اظهار داشت: تندر90 با يك ساختار پيش ثبت نام شروع و قرار شد عمل به تعهدات پس از توليد انجام شود كه به دليل طولاني شدن اين زمان، توليد با ضرر رو به رو شد.
اما با وجود تأكيد منطقي، مديرعامل ايران خودرو بر لزوم افزايش قيمت تندر 90 و بحثهايي كه وي مبني بر احتمال جايگزيني يك خودروي جديد به جاي تندر مطرح كرد، سرايي‌نيا، مدير فروش ايران‌ خودرو به فارس گفت: قصد توقف توليد تندر 90 را نداريم و در صورت پيش‌فروش اين خودرو به تعهداتمان عمل خواهيم كرد.
وي تأكيد كرد: نبايد با توقف خط توليد تندر 90 به سمت از بين بردن فرصتهاي شغلي حركت كنيم.
سرايي نيا در مورد قيمت پيشنهادي خودروسازان به شوراي سياستگذاري صنعت خودرو براي فروش تندر 90 نيز اظهار داشت: پيشنهاد ما دقيقاً در حد حاشيه سود فروش اين خودرو است و خواستار 3 تا 4 درصد سود در اين مورد هستيم.
وي در عين حال ضرر توليد 700 هزار تا دو ميليون توماني را در توليد هر دستگاه تندر 90 تأكيد كرد و گفت: براي اجراي مرحله دوم پيش‌فروش اين خودرو منتظر تعيين قيمتهاي جديد هستيم.
در همين حال عضو كميسيون صنايع مجلس معتقد است: پيش فروش تندر 90 بدون اعلام قيمت نهايي فروش اين خودرو از نظر حقوقي درست نيست.
مهدي صادقي اظهار داشت: فروش تندر 90 به مردم بدون اينكه قيمت نهايي اين خودرو اعلام شود روش درستي نيست، هر چند خودروسازان در چارچوب اختيارات خود مي‌توانند به اين شيوه اقدام به فروش كنند و مشتريان نيز در قرارداد خود تبعات چنين خريدي را مي‌پذيرند.

* منطق حكم مي‌كند توليد تندر ادامه يابد

موضوع احتمال توقف توليد تندر درحالي توسط خودروسازان مطرح شده كه برخي از كارشناسان معتقدند با توجه به سرمايه گذاري انجام شده جهت ايجاد خط توليد اين خودرو و همچنين بدليل وقت و هزينه‌اي كه توسط دستگاه‌هاي مختلف براي نهايي شدن قرارداد توليد اين خودرو صرف شد، توقف خط توليد پس از گذشت تنها يكسال از آغاز توليد، كار قابل قبولي نيست.
محسن صالحي‌نيا، مديركل ماشين‌سازي و نيرو محركه وزارت صنايع در اين مورد به فارس در واكنش به بحثهاي مطرح شده مبني بر احتمال توقف خط توليد تندر 90 و توليد يك خودروي جايگزين اظهار داشت: توليد هر خودرو در چارچوب سياستها و ضوابط وزارت صنايع امكان‌پذير است و منطق حكم مي‌كند كه توليد تندر 90 با توجه به سرمايه‌گذاري انجام شده،‌ ادامه يابد.
وي در عين حال گفت: شركتهاي خودروساز تصميم‌گير اصلي توليد يك خودرو هستند و مي‌توانند در جلسات هيات مديره خود در اين مورد تعيين تكليف كنند.
وي افزود: تاكنون تصميمي در مورد قيمتهاي جديد تندر 90 اتخاذ نشده و خودروسازان مي‌توانند در مورد قيمت فروش محصول خود تصميم‌گيري كنند.
تعيين قيمت تندر 90 در حالي تاكنون نهايي نشده كه اين پروژه به عنوان يكي از مهمترين طرحهاي صنعتي كشور طي سالهاي اخير مورد توجه مسئولان، صنعتگران و مردم قرار داشته‌است. در چنين شرايطي مطرح شدن بحثهايي مبني بر احتمال توقف خط توليد اين خودرو به معني ناديده گرفتن سرمايه‌گذاري انجام شده و همچنين زير سؤال بردن اين طرح بزرگ ملي است.
به اين ترتيب تسريع در تعيين تكليف قيمت تندر كه زماني به عنوان يك خودروي مردمي ارزان قيمت مطرح بود، از اهميت بالايي برخوردار است تا از اين طريق حقوق خريداران اين خودرو نيز محفوظ بماند.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 21 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن