تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817589709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز كنگره امنيتي و دفاعي اروپا باتاكيد بر گسترش اتحاديه به شرق


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آغاز كنگره امنيتي و دفاعي اروپا باتاكيد بر گسترش اتحاديه به شرق
اجتماعي. كنفرانس . دقاعي و امنيتي
برلين- هفتمين كنگره امنيتي و دفاعي اروپا روز دوشبنه در حالي در برلين آغاز بكار كرد كه در مراسم افتتاحيه بر گسترش اتحاديه اروپا به شرق و جمهوري‌هاي شوروي سابق تاكيد شد.

ژاك بارو مقام اروپايي در اين مراسم با اشاره به ضرورتها و تاثير مثبت پيوستن اين جمهوريها و اقمار شوروي سابق به اتحاديه اروپا گفت : مناقشه نظامي در گرجستان آخرين تبعات و واكنش‌هاي ناشي از جنگ سرد به گسترش اتحاديه اروپا بود كه ديگر تكرار نخواهد شد.

معاون رييس كميسيون عدالت،آزادي وامنيت پارلمان اروپا در ادامه به قرارداد شنگن و اهميت آن در مراقبت از مرزهاي اين اتحاديه پرداخت و خواستار برنامه ريزي براي مقابله با مهاجرت‌هاي غيرقانوني، مبارزه با تروريسم و قاچاق مواد مخدرشد.

بارو همچنين با انتقاد ازجنگ روسيه با گرجستان در منطقه قفقاز و ضمن غيرقانوني خواندن آن گفت: اين مناقشه نظامي بحران بزرگي بين روسيه و اتحاديه اروپا ايجاد كرد.

اين عضو پارلمان اروپا با تمجيد از واكنش سريع كشورهاي اروپايي به اين مناقشه نظامي ادامه داد: با واكنش به موقع كشورهاي اروپايي اين جنگ خاتمه يافت و دامنه درگيريها و كشتارهاي ان افزايش پيدا نكرد.

رييس كميته فرعي امنيت و دفاعي پارلمان اروپا نيز به اهداف اين كنگره براي توسعه امنيت در اروپا اشاره كرد و به ارزيابي وضعيت فعلي امنيتي و دفاعي اروپا و طرحهاي جديد براي توسعه اين طرحها پرداخت.

كارل فون ووگاو گفت: اتحاديه اروپا قصد دارد تا سال آينده كتاب راهنماي استراتژي امنيتي اروپا را ارايه كند كه در آن اولويت‌هاي امنيتي و دفاعي اين قاره مشخص و برنامه‌هاي آتي نيز تعريف خواهند شد.

وي خواستار ارايه برنامه‌هايي براي حفاظت از كشورهاي بالتيك شد و گفت :
روسيه از اهميت استراتژيك بالاخص در زمينه نفت و گاز براي اروپا برخوردار است و بايد رابطه اتحاديه اروپا با اين كشور احيا و بازسازي شود.

ووگاو با درخواست ازروسيه براي احترام به قوانين بين‌المللي و تلاش براي ايفاي نقش سازنده در حل مشكلات جهاني ادامه داد:كشورهاي اروپايي بايددر زمينه بازسازي زيربناهاي اقتصادي و نظامي به گرجستان كمك كنند.

وي درادامه به تشديد وضعيت امنيتي در افغانستان پرداخته و نقش اتحاديه اروپا در تعليم پليس اين كشور ، عراق و فلسطين را ياداور شد وافزود:
كشورهاي عضو اتحاديه اروپا بايد يك سياست امنيتي و دفاعي قوي و موثر براي دفاع از منافع خود تعريف كنند.

عضو پارلمان اروپا با انتقاد از كشورهاي اتحاديه اروپا گفت: اين كشورها در بعد امنيتي بيشتر به دنبال منافع ملي خود هستند تا منافع اروپا .

وي سه محور اصلي سياست امنيتي و دفاعي اروپا را حفاظت از مرزهاي اتحاديه اروپا،تامين انرژي وحفاظت از راههاي تجارتي برشمرد و ادامه داد:استراتزي امنيتي اروپا بايد دوباره با توجه به شرايط جديد بازبيني و تفسير شود.

اتحاديه اروپا بايد در ساختار دفاعي خود استفاده از تجهيزات فضايي را براي افزايش امنيت مورد لحاظ قرار دهد و از انها در موارد غيرنظامي نيز كمك بگيرد.

لزوم برنامه ريزي اتحاديه اروپا براي مراقبت نظامي هوايي از قاره و نقش هواپيماهاي بدون سرنشين در اين زمينه نيز احساس مي‌شود و اتحاديه اروپا براي تحقيقات زيربنايي فضايي در بين سالهاي ‪ ۲۰۰۷‬تا ‪ ۲۰۱۳‬بيش از ‪۷‬ميليارد يورو بودجه پيش بيني كرده است.

اين عضو پارلمان اروپا در پايان تقويت قابليت‌هاي صنايع نظامي اروپا براي تامين امنيت و دفاع از اين قاره را مورد تاكيد قرار داد و خواستار همكاري هماهنگ با ناتو در عمليات‌هاي نظامي و غيرنظامي شد.

اين كنگره دو روزه با شعار بسوي يك اتحاديه امنيتي و دفاعي با حضور حدود ‪ ۱۲۰۰‬شركت‌كننده نظامي و غيرنظامي كه اغلب انها وزراي دفاع و فرماندهان نظامي كشورهاي شركت‌كننده هستند، در برلين آغاز شده است.

ساختار امنتيي و دفاعي اروپا و نقش صنايع نظامي در آينده آن ،چالش‌هاي آتي مدرنيزه كردن سامانه‌هاي نظامي اروپا و ناتو ،تبعات همكاري سياسي و نظامي فراآتلانتيك ، پدافند موشكي، پژوهش و يافته‌هاي جديد عمليات‌هاي نظامي و غيرنظامي از موضوع‌هاي موردبحث در اين كنگره است.
 دوشنبه 20 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن