تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817327190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شرط سني براي كانديداهاي رياست‌جمهوري خوب است،اما نياز به قانون ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: شرط سني براي كانديداهاي رياست‌جمهوري خوب است،اما نياز به قانون ندارد
نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، با اشاره به پيشنهاد يكي از نمايندگان مبني بر شرط سني 65 سال براي كانديداهاي رياست جمهوري، گفت: خواست و رويكرد مردم در انتخابات اين است كه افراد جوانتر و بانشاط‌تر در كارهاي اجرايي به كار گرفته شوند و افراد با تجربه و داراي سن زياد در سياست‌گذاري‌ها مي‌توانند موثر باشند.
فاطمه آليا در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اين‌كه فلسفه‌ي ارايه‌ي اصلاحات بر روي يك قانوني ارزيابي روند و تجربيات گذشته است، افزود: معمولا در دوره‌هاي مختلفي كه انتخابات برگزار مي‌شود، در روند انتخابات، تخلفات و موانعي پيش مي‌آيد كه باعث مي‌شود نمايندگان يا مسوولان خارج از مجلس تصميم بر اصلاح آن بگيرند.

وي خاطرنشان كرد: شرايطي كه در اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري پيشنهاد شده است، مي‌تواند نابساماني نامزدها براي شركت در انتخابات و ثبت‌نام در آن را سامان دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، يادآور شد: به هر حال براي انتخاب يك نفر بيش از هزار نفر بدون در نظر گرفتن تجربيات، تحصيلات و شرايط داوطلب مي‌شوند كه اين موضوعات باعث شد تا پيشنهاداتي براي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري ارايه شود.

آليا همچنين به شرط سني كانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري كه پيشنهاد شده اشاره كرد و گفت: تجربه‌ي گذشته‌ي انتخابات نشان مي‌دهد كه در طول زمان تبليغات و بعد از آن، آنچه براي رييس قوه‌ي اجراييه مهم است، توان و نشاط اجرايي وي است تا كسي كه در معرض انتخاب قرار مي‌گيرد، به لحاظ توان اجرايي شادابي و نشاط داشته باشد.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت در عين حال، متذكر شد: البته پيشنهاد شرط سني تنها يك پيشنهاد است و بايد در صحن مجلس استدلال‌هاي موافقان و مخالفان مطرح شود و پس از آن براي تاييد به شوراي نگهبان برود.

وي با بيان اين‌كه اگر مواردي مطرح شود كه ضرورت زيادي ندارد، يا با اصل قانون اساسي مغايرت دارد، آن وقت شوراي نگهبان نظر مي‌دهد، تصريح كرد: البته گاهي اين‌گونه پيشنهادها نياز به تصميم مجلس ندارد؛ بلكه مسايل اصلي‌تر مانند تجربيات، تدبير و رجل سياسي بودن شخص مي‌تواند در قانون بيايد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس، تاكيد كرد: در اين‌كه شخص كانديدا توان اداره‌ي كشور را دارد، همانند انتخابات‌هاي گذشته مردم با راي خود تصميم مي‌گيرند. اما در صورت پيشنهاد چنين شرايطي بستگي به راي مجلس و تاييد شوراي نگهبان دارد.

آليا معتقد است: توان اجرايي شخص مهم است و بستگي به سن ندارد، اما كساني كه يك مرحله‌ي سني را پشت سر مي‌گذارند، داراي تجربيات فراوان هستند، اما به لحاظ اجرايي توان كمتري دارند كه مي‌تواند در اتاق‌هاي فكر باشند و در سياست‌گذاري‌ها حضور پيدا كنند و افراد كم سن كه تجربيات مديريتي بالايي دارند، مستقيما مسووليت‌هاي اجرايي را برعهده بگيرند.

نماينده‌ي مردم تهران در خانه‌ي ملت، خاطرنشان كرد: به هر حال شرط سني براي كانديداهاي رياست جمهوري شرط خوبي است، اما نياز نيست به صورت قانون باشد.
 شنبه 18 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن