تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816855138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس جمهور در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح انتقال آب به قمرود: دولت برنامه جامع آب براي كشور دارد براي ساختن كشور نيازمند روحيه جهادي،حزب‌اللهي و ايماني هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس جمهور در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح انتقال آب به قمرود: دولت برنامه جامع آب براي كشور دارد براي ساختن كشور نيازمند روحيه جهادي،حزب‌اللهي و ايماني هستيم
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس جمهور كشورمان در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قمرود، گفت: براي ساختن كشور نياز به روحيه‌ي جهادي، حزب‌اللهي و ايماني داريم.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا به قم، دكتر محمود احمدي‌نژاد با ابراز خرسندي از اين‌كه توانسته در مراسم آغاز عمليات اجرايي اين طرح حضور داشته باشد، گفت: آب مايه‌ي حيات و آباداني است و نعمت بسيار ارزشمندي است ولي كشور ما در منطقه‌ي كم آبي قرار دارد و ما بايد قدر آب را بشناسيم و براي اين مساله بايد دو كار را انجام بدهيم. يكي از اين كارها برعهده‌ي خادمان ملت است و ديگري بر عهده‌ي خود مردم.

رييس جمهور ادامه داد: آنچه كه برعهده‌ي خادمان ملت اين است كه برنامه‌ريزي كنيم كه از آب موجود در كشور به نحو احسن استفاده كنيم و در واقع در ارتباط با ذخيره، جمع‌آوري و تنظيم جريان آب در كشور با برنامه عمل كنيم. امروز وزارت نيرو و دولت يك برنامه‌ي جامع آب براي تمام كشور دارد و در واقع همه‌ي ظرفيت‌هاي آبي كشور مورد مطالعه قرار گرفته و تقريبا در اين ارتباط يك برنامه‌ي مشخصي وجود دارد كه بايد به سرعت اجرا كرد.

وي با اشاره به بودجه‌ي اختصاص داده شده به آب در كشور، گفت: ان‌شاءالله به فضل الهي در بودجه‌ي 88 جهش قابل توجهي در اعتبارات آب ايجاد مي‌كنيم و ان‌شاءالله نمايندگان عزيز در مجلس شوراي اسلامي همكاري و همراهي در اين ارتباط خواهند داشت.

احمدي‌نژاد با اشاره به وظيفه‌ي مردم در ارتباط با امر آب، گفت: وظيفه‌ي مردم در ارتباط با آب درست مصرف كردن آن در بخش كشاورزي و ساير بخش‌ها است.

رييس جمهور گفت: مردم خود مي‌دانند كه استفاده از روش‌هاي نوين آبياري مصرف آب را تا يك سوم كاهش مي‌دهد و توليد محصول كشاورزي را دو برابر افزايش مي‌دهد و محصول را در برابر آفات به صورت طبيعي بيمه مي‌كند.

وي با بيان اين‌كه در حال حاضر سفارشي ويژه و مخصوص به كشاورزان دارم اين است كه كشاورزان عزيز تا آنجا كه مي‌توانند گندم بكارند، اظهار كرد: سال گذشته به علت خشكسالي توليد محصول گندم در كشور كاهش پيدا كرد و حتي ما در مواقعي مجبور شديم كه گندم را وارد كنيم. ان‌شاءالله امسال بتوانيم اين مساله را جبران كنيم به نحوي كه هم مصرف داخلي‌مان را تامين كنيم هم بتوانيم صادر كنيم.

احمدي‌نژاد ابراز اميدواري كرد كه سال پرآبي براي كشور و تمام جهان باشد.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به خصوصيات و ويژگي‌هاي اين پروژه، گفت: اولين ويژگي اين است كه هدف غايي اين پروژه و طرح آبرساني به شهر مقدس قم است. از نگاه ملت ما شهر قم از جهات گوناگون داراي موضوعيت است. اول اينكه مرقد حضرت معصومه (ع) اين بانوي عزيز كه افتخار عالميان است در اين شهر قرار گرفته است. دوم مردم قم پرچمدار صيانت از ارزش‌هاي الهي و آرمان‌هاي انقلابي و نماد ايستادگي، شجاعت و فداكاري هستند. مردم قم در انقلاب نقش پيشگام و خط‌شكن را داشته‌اند و همچنان اين نقش ويژه‌ي خود را حفظ كرده‌اند. گر چه ممكن است از بركات مادي انقلاب كم‌بهره يا بي‌بهره بوده باشند اما همچنان پيشگام و پيشتاز هستند.

وي گفت: به واسطه‌ي اين پروژه بيش از 40 شهر و روستا و آبادي سيراب مي‌شوند و از بركات اين پروژه كه هدف غايي آبرساني به شهر قم است برخوردار مي‌شوند و در واقع از بركات حضرت معصومه (ع) شهرها و روستايي كه در مسير اين پروژه هستند از مزاياي اين پروژه بهره‌مند مي‌شوند.

رييس جمهور ويژگي سوم اين پروژه را پيچيده بودن و متنوع بودن پروژه دانست و گفت: اين پروژه پيچيده‌ترين پروژه‌ي انتقال آب است كه در كشور اجرا شده است و در آن ما شاهد ساختن سد، بند، تونل، لوله‌گذاري و ... هستيم و در واقع همانطور كه گفتم از نظر فني و مهندسي بسيار متنوع و پيچيده‌تر است و بزرگ‌ترين پروژه‌ي آبي است كه از لحاظ هزينه اجرا مي‌شود و تمامي اين پروژه به دست فرزندان رشيد كشور اجرايي مي‌شود و متخصصان و مهندسان داخلي اين پروژه را 100 درصد با دست توانمند خود اجرايي مي‌كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه پيمانكار اين پروژه قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء (س) است، گفت: حضور متخصصان قرارگاه در اين پروژه براي ما الهام‌بخش است.

رييس جمهور با بيان اينكه ما براي ساختن كشور نيازمند روحيه‌ي جهادي، حزب‌اللهي و ايماني هستيم، گفت: يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين پروژه اين است كه به اين پروژه رهبر عزيز انقلاب يك عنايت خاص داشتند. دولت مصمم بود كه با بودجه‌ي تعيين شده به سرعت اين پروژه را پيش ببرد ولي منابع و درآمدها كاملا محقق نمي‌شد و اگر عنايت ويژه‌ي مقام معظم رهبري در اين ارتباط نبود ما شرمنده‌ي مردم قم مي‌شديم.

وي ادامه داد: در مورد اهميت اين پروژه نامه‌اي خدمت ايشان ارسال شد و اين‌كه با بودجه‌ي معمولي كار به سرعت در مورد اين پروژه به پيش نمي‌رود و ايشان نيز در اين ارتباط عنايت ويژه‌اي كردند و اجازه‌ي ويژه دادند كه از منابع خارج از روال عادي بودجه براي اين پروژه استفاده كنيم و بودجه‌اي براي اين پروژه اختصاص داده شد و در واقع اين جزو معدود پروژه‌هايي است كه وزير در مورد آن مي‌گويد كه ما مشكل منابع مالي نداريم.

احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به خشكسالي كه در كشور در سال گذشته وجود داشت، گفت: ولي در مجموع در اين ارتباط مديريت خوبي در كشور صورت گرفت و من از همه‌ي دوستاني كه در اين ارتباط زحمت كشيدند تشكر و قدرداني مي‌كنم.

وي با تشكر از متخصصان، پيمانكاران و مجريان اين پروژه، گفت: عده‌اي مي‌گفتند كه اين پروژه عملياتي نمي‌شود ولي متخصصان كشور شجاعت به خرج دادند و وارد كشور شدند و اين پروژه بسيار پروژه عظيم و متنوع است كه براي مهندسان جهان درس‌آموز و يك كلاس درس است.

رييس جمهور با اشاره به حضور متخصصان قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبياء در اين پروژه، گفت: حضور بچه‌هاي قرارگاه به آدم اطمينان خاطر مي‌دهد كه مي‌توان كارهاي بزرگي در كشور انجام داد ولي بعضي اظهارنظرهاي نادرست و از روي عدم اطلاع مي‌كنند و مي‌گويند حضور قرارگاه در پروژه‌هاي كشور راه را براي حضور ساير بخش‌ها تنگ مي‌كند. در صورتي كه اين حرف غلط و از روي عدم اطلاع است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اكنون پروژه‌هاي زيادي در كشور در حال اجرا شدن است و ظرفيت اجرايي كشور مشغول است، گفت: البته ما مي‌توانيم ظرفيت را چند برابر كنيم و اكنون همه مشغول به كار هستند.

وي با ابراز اميدواري مبني بر اينكه با همت مهندسان و متخصصان و كارگران پروژه اين پروژه زودتر از موعد مقرر انجام و اجرايي شود، گفت: جوانان كشور ما در عرصه‌هاي مختلف مانند هسته‌اي، نانوتكنولوژي، بيوتكنولوژي و ساير بخش‌ها با دست خالي و ايمان به خدا و عزم جدي وارد عرصه شده‌اند و به موفقيت‌هاي زيادي دست پيدا كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، پيش از صحبت‌هاي رييس جمهور، وزير نيرو، استاندار قم و مجريان و پيمانكاران طرح به ارايه‌ي توضيحاتي در مورد اين پروژه پرداختند.

به گزارش ايسنا، رييس جمهور همچنين بازديدي از مراحل اجرايي اين طرح كرد.

همچنين طبق ارتباط ويدئوكنفرانس با استان اصفهان اجراي عمليات در شهرستان‌هاي خوانسار و گلپايگان اصفهان نيز با حضور مقامات اين استان آغاز شد.

انتهاي پيام
 پنجشنبه 16 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن