تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892239




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شديد معاون سابق وزير كشاورزي از عملكرد اسكندري زمان پاسخ براي او فرارسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: انتقاد شديد معاون سابق وزير كشاورزي از عملكرد اسكندري زمان پاسخ براي او فرارسيده است
دانشگاهيان و دانشمندان كشور قطعا با استفاده از همين اعتبار و با تحقيق در زمينه كشاورزي به نحو بهتري پي به عملكرد، نابساماني‌ها و كيفيت اظهارات اين وزير محترم در خودكفا كردن كشور در توليد گندم در مدت يكسال و برنج و جو در مدت سه سال خواهند برد.
آفتاب: در حالي كه اعتبارات پژوهشي موسسات تحت پوشش جهاد كشاورزي با وجود سه برابر شدن بودجه دولت به شكل چشم‌گيري كاهش پيدا كرده و به دليل كمبود اعتبارات بخش تحقيقات بسياري از پروژه‌ها نيمه‌كاره رها شده يا پروژه‌هاي جديد به تصويب نمي‌رسد و يا تصويب آن براي پژوهشگران سهميه‌بندي شده، وزير كشاورزي در اقدامي سوال برانگيز حدود 5 ميليارد تومان از اعتبارات پژوهشي اين وزارتخانه را در اختيار دانشگاه تهران قرار داده است.

اين بخشي از سخنان دكتر بهزاد قره‌ياضي، معاون آموزش و تحقيقات وزارت كشاورزي دولت خاتمي در واكنش به عقد يك تفاهمنامه 5 ميليارد توماني با يك دانشگاه از سوي وزارت كشاورزي است.

كارشناسان معتقدند كه اين تفاهمنامه يا نشان‌دهنده عدم اعتماد وزير كشاورزي به بخش‌‌هاي تحقيقاتي است كه تمام مديران ارشد آن با شروع به كار دولت نهم تغيير كردند و يا اينكه وزير كشاورزي با وجود اعتماد و در اوج احتياج، بودجه تحقيقاتي آنان را به دانشگاه تهران واگذار كرده است.

درصورتي كه وزارت جهاد كشاورزي به موسسات تحقيقاتي خود اعتماد نداشته باشد نيز اين سوال مطرح مي‌شود كه چرا اين مسئله پس از گذشت سه سال بروز مي‌يابد.

بنيانگذار و رئيس سابق پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي در گفت ‌و گو با خبرنگار اقتصادي آفتاب تصريح كرد: «اين تصميم وزير جهاد كشاورزي در حالي صورت مي‌گيرد كه وي پيش از اين در پاسخ به انتقاد 54 نفر از برجسته ترين استادان كشاورزي از عملكرد او، آنها را اخراجي وزارتخانه خواند و مدعي شد كه اين كارشناسان برجسته با وجودي دريافت پول كاري در زمينه كشاورزي انجام نداده‌اند».

قره‌ياضي اظهار داشت: «به نظر مي‌رسد پرداخت اين وجه به دانشگاه تهران در واكنش به شايعه فناوري ستيزي وزير و تاليف قلوب دانشگاهياني است كه با سياست‌هاي اجرايي وزير مخالفند».

وي ادامه داد: «پرداخت حدود 5 ميليارد تومان از اعتبارات يك مجموعه پژوهشي به دستگاه ديگر مبناي قانوني مشخصي هم ندارد، چراكه قانونگذار بر اساس حجم عمليات و ميزان تحقق درآمدها به هر دستگاهي بودجه اختصاص مي‌دهد».

قره‌ياضي توضيح داد: «قانون‌گذار هرگز بودجه‌اي را در اختيار دستگاهي قرار نمي‌دهد تا در ميان سال در مورد نحوه مصرف آن تصميم بگيرد. تنها در حوادث غيرمترقبه اين امكان وجود خواهد داشت كه البته اين بودجه را نيز نمي‌توان در موارد ديگر و حتي ساخت مسجد، مدرسه و يا بيمارستان به مصرف رساند».

معاون وزير كشاورزي در دولت هشتم تاكيد كرد: «وظيفه ديوان محاسبات انطباق نحوه هزينه‌كرد دستگاه‌ها با هزينه مصوبات قانونگذار است. اكنون بايد مشخص شود كه مبناي قانوني انتقال حدود 50 ميليارد از بودجه وزارت كشاورزي به دانشگاه تهران چه بوده است. آيا قانونگذار چنين اختياري را به وزارت كشاورزي داده اگر چنين است چرا از ابتدا در اختيار دانشگاه قرار نگرفته است».

اين كارشناس وزارت كشاورزي تصريح كرد: «اگر چه دانشگاه‌ها نيز به سهم خود از كمبود اعتبارات پژوهشي رنج مي‌برند اما به هر حال اين مجلس شوراي اسلامي و نهاد قانونگذار است كه با توجه به مجموعه بررسي‌ها اعتبارات هر دستگاه را تعيين مي‌كند. چنانچه ضرورت افزايش بودجه دانشگاه‌ها احساس مي‌شد كه قطعا احساس مي‌شود دولت بايد در قالب لايحه بودجه اين اعتبار را مستقيما براي دانشگاه‌ها درنظر مي‌گرفت. اما اعطاي اعتبار و بودجه به وزارت جهاد كشاورزي و واگذاري مجدد آن از سوي وزارت جهاد كشاورزي به دانشگاه‌ها جز خاموش كردن صداي مخالفان چه توجيه يا دليل ديگري مي‌تواند داشته باشد».

قره‌ياضي با بيان اينكه اين عمل هر منتقدي را به ياد سكه‌هايي مي‌اندازد كه وزير

” اكنون زمان آن رسيده كه او توضيح دهد كه اين 300 سد زيرزميني در كجاي كشور احداث شده‌ و چرا حتي محصولات آبي كه تحت تاثير خشكسالي قرار نمي‌گيرند.... “

جهاد كشاوريز چند ماه قبل از طرح استيضاح خود به نمايندگان سابق عضو كميسيون كشاورزي داده بود، گفت: «البته در آن زمان نمايندگان اين سكه‌ها را عودت دادند؛ اما آقاي اسكندري بايد بداند كه با پرداخت سكه يا با كسر اعتبارات پژوهشي موسسات پژوهشي كه قدمت قريب به 100 ساله دارند نمي‌تواند سرپوشي بر ضعف وزارتخانه خود در توليدات محصولات كشاورزي و نابساماني اين بخش بگذارد. البته دانشگاهيان و دانشمندان كشور قطعا با استفاده از همين اعتبار و با تحقيق در زمينه كشاورزي به نحو بهتري پي به عملكرد، نابساماني‌ها و كيفيت اظهارات اين وزير محترم در خودكفا كردن كشور در توليد گندم در مدت يكسال و برنج و جو در مدت سه سال خواهند برد».

معاون آموزش و تحقيقات وزارت كشاورزي دولت خاتمي افزود: «وزير محترم كشاورزي كه هراز چند گاهي با وعده‌هايي اميدهاي نابجايي را ايجاد مي‌كند بايد بداند كه حافظه تاريخي دانشمندان و دانش‌پژوهان كشور با بخشش‌هاي هدف دار پاك نخواهد شد».

وي با بيان اينكه وعده وزير كشاورزي در مورد احداث 300 سد زيرزميني و نظاير آن در حالي كه به اواسط ماه هشتم سال 87 مي‌رسيم فراموش نشده است تاكيد كرد: «اكنون زمان آن رسيده كه او توضيح دهد كه اين 300 سد زيرزميني در كجاي كشور احداث شده‌ و چرا حتي محصولات آبي كه تحت تاثير خشكسالي قرار نمي‌گيرند كاهش سطح زيركشت چشم‌گيري داشته‌اند. براي مثال سطح زيركشت چغندرقند كه كشت آن به صورت تمام آبياري است و نبايد از كاهش باران آسيب ببيند چرا به يك سوم و تا يك چهارم سال 83 كاهش يافته است».

قره‌ياضي اظهارداشت: «اسكندري بهتر است به جاي اخراج مخالفان و منتقدان خود و به جاي مواجهه با استادان منتقد و پرداخت‌هاي ميلياردي، با اتكا به نيروهاي پژوهشگر دانشگاهي و موسسات تحت پوشش جهاد كشاورزي و توجه به هشدارهاي كارشناسانه آنان به فكر افزايش توليات كشاورزي باشد تا در دنيايي كه با بحران بي سابقه مالي مواجه و شاهد افزايش روزافزون نرخ غذا است، ناگزير از واردات بيشتر مواد غذايي و محصولات كشاورزي نشود».

قره‌ياضي در پايان تاكيد كرد: «واقعيت اين است كه موثرترين راهبرد مقابله با كاهش قيمت نفت و ركود اقتصادي جهاني، افزايش توليدات داخلي به ويژه محصولات كشاورزي، افزايش بهره‌وري و كاهش بهاي تمام شده توليدات و رونق بخش كشاورزي است».
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 352]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن