تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816988875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمايندگان مردم راي اعتماد خود را از علي كردان پس گرفتند تصحيح خطاي دولت نهم


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: نمايندگان مردم راي اعتماد خود را از علي كردان پس گرفتند تصحيح خطاي دولت نهم
گروه مجلس: ديروز صحن مجلس، ميزبان استيضاح وزيري بود كه نتيجه آن مشخص بود. علي كردان استعفا را نپذيرفت و احمدي نژاد نيز بركناري وزير كشورش را قبول نكرد، تا استيضاح ، آخرين راه حلي باشد كه نمايندگان پيش روي وزير كشور دولت نهم قرار دهند و بدينوسيله خطاي دولت را تصحيح كنند.
علي كردان بدون آنكه عضوي از هيات دولت او را همراهي كند به مجلس آمد و آن ميزان فضاي مجلس آماده افتادن او بود، كه هر چه سخن گفت، نتيجه بخش نشد و در نهايت با راي قاطع نمايندگان استيضاح راي آورد تا كردان با همه حواشي كه وزارت او در وزارتخانه كشور داشت، با وزير بودن خداحافظي كند.
مخالفان مصمم و برنامه ريزي شده سخنراني كردند و كردان نيز به تنهايي به دفاع از خود پرداخت.
حتي كوهكن، دلخوش و شريفي و آليا كه به كردان براي دفاع اعلام آمادگي كرده بودند، نيز به درخواست كردان سخنراني نكردند و وزير كشور دولت نهم بدون حمايت رئيس جمهور در مجلس به دفاع از خود پرداخت.
بدين ترتيب استيضاح علي كردان وزير كشور كه 15 مردادماه سال جاري با 169 راي سفيد نمايندگان راهي وزارت كشور شده بود ديروز تنها دستوري بود كه نمايندگان آن را بررسي كردند و در نهايت 188 نماينده با راي سفيد خود به استيضاح، به وزارت 91 روزه كردان پايان دادند.
حجت الاسلام محمدحسين موسي پور معاون پارلماني وزارت كشور از ابتداي شروع جلسه علني در صحن حضور داشت و علي كردان و كامران دانشجو نيز در زمان نطق هاي پيش از دستور نمايندگان در جلسه حضور يافتند.
رييس مجلس شوراي اسلامي نيز در ابتداي جلسه در پاسخ به شبهاتي كه درخصوص غيرقانوني بودن استيضاح مطرح شده بود، گفت: روشن است كه استيضاح وزير كشور مبناي قانوني دارد.
علي لاريجاني در نطق قبل از دستور خود با اشاره به استيضاح وزير كشور گفت: بحثي را دوستان در مجلس مطرح كردند كه در بيرون مجلس هم مطرح شد، در مورد اين كه اين استيضاح آيا مبناي قانوني دارد يا ندارد؟ به نظر بنده خيلي روشن است، استيضاح مبناي قانوني دارد.
علي مطهري در جلسه بررسي استيضاح كردان در موافقت با طرح استيضاح، با قرائت آياتي از قرآن كريم به معناي آن اشاره كرد و گفت: آيا مردم خيال كرده اند كه رها شده اند همين كه بگويند ما ايمان آورده ايم و آزمايشي در كار نباشد; آيا ما خيال كرده ايم كه بگوييم اصولگرا يا اصلاح طلب هستيم و آزمايشي هم در راه نيست، قطعا چنين نيست، ما هر روز و هميشه با آزمايشي رو به رو هستيم; مساله وزارت كشور يكي از آزمايشات است تا ما چگونه از آن بيرون بياييم.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اين كه بين استيضاح كنندگان و آقاي كردان هيچ سابقه دشمني و كينه اي وجود ندارد، گفت: برخي از كساني كه متن استيضاح را امضا كرده اند، از دوستان كردان هستند و من به غير از جلسه راي اعتماد، فقط يكبار در طول عمرم وي را ديده ام و بنابراين مساله به خاطر دشمني ها و كينه ها نيست.
وي با اشاره به سير قضايا و اتمام حجت هايي كه انجام شد، تا كار به استيضاح نرسد، اظهار داشت: وقتي كردان راي اعتماد آورد، بسياري از ما مخالف آن بوديم كه مساله مدرك ايشان دنبال شود; و خود من به كساني كه اين مساله را دنبال مي كردند، عرض كردم ايشان قانونا وزير كشور هست و بهتر است اين مساله دنبال نشود و در مجموع احساس شد كه مجلس فريب خورده و اغوا شده است و حقيقت بايد دنبال شود و بعد از گزارش رييس كميسيون آموزش و تحقيقات، مساله به اطلاع مردم رسيد و از اين رو ديگر ما نمي توانستيم سكوت كنيم.
مطهري گفت: تز ما استعفا، عزل و در نهايت استيضاح بود و به دولت فرصت داديم كه خودش اين كار را انجام دهد، اما متاسفانه كار به اين جا منتهي شد; حتي ملاقات طولاني من با رييس جمهور هيچ نتيجه اي نداشت و بنا به پيشنهاد رييس جمهور مبني بر ملاقات با كردان اين تلاش شد، اما كردان اعلام كرد چون موضوع رسانه اي شده، ملاقات را لغو كردند.
نماينده تهران با تاكيد بر اين كه ما تمام راه هاي اتمام حجت را طي كرديم، گفت: دو مغالطه وجود دارد اول آن كه مي گويند نمايندگان با علم به اين مسايل به كردان راي اعتماد دادند و بنابراين مساله جديدي نيست، در حالي كه اين طور نيست و نمايندگان در روز راي اعتماد يقين پيدا نكردند كه مساله درست است و با توجه به استنادات، يقين براي نمايندگان حاصل نشد و امروز خود كردان اعتراف كرده، مدرك ايشان جعلي بوده است از سوي ديگر مي گويند مهم نيست و مدرك قلابي زياد داريم.
موافق استيضاح كردان اعلام كرد: اولا اگر مدرك قلابي زياد داريم، با آنها هم بايد برخورد شود و ثانيا مساله، عدم صداقت است و شايد اگر ما هم جاي كردان بوديم، همين كار را مي كرديم، براي آن كه پست وزارت را از دست ندهيم; اما اين خطاي بزرگي است و براي عزل كافي است.
مطهري با اشاره به سيره پيامبر(ص) گفت: كردان حتي سكوت هم نبايد مي كرد، درباره اين كه مدركش چنين مشكلي دارد، چه رسد به اين كه گفت اين مدرك بنده است و آن را تاييد كرد; از سوي ديگر مي گويند اين كار سياسي است، در حالي كه اين كار از سر درد است; درد دين، درد وجدان، فطرت انساني، ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامي است; شايد بتوان آن را يك استيضاح ايدئولوژيك و فكري ناميد، چرا كه تركيب نمايندگان استيضاح كننده اين امر را ثابت مي كند، و اكثر امضا»كنندگان، اصولگرايان هستند، ترك و لر و سني و اصلاح طلب نيز داريم.
محمدابراهيم نكونام نيز به عنوان موافق استيضاح وزير كشور، گفت: امروز يكي از مراحل سخت زندگي خود را طي مي كنم. سختي از اين جهت كه در برابر دولتي ارزشي و اصولگرا ايستاده و درباره وزيري از وزرايش صحبت مي كنم.
نماينده گلپايگان افزود: برخي دوستان ناصحانه گفتند كه امروز سخن نگويم شايد كينه به دل گرفته شود اما به آنها گفتم دولت عدالت محور و مهرورز شانش اجل اين است كه كينه ورز باشد.
نماينده مردم گلپايگان در خانه ملت در ادامه، گفت: سختي ديگر اين كه من ساليان سال با كردان عزيز آشنا و رفاقت داشتم و حتي در برخي اوقات مرهون منت هاي وي بودم ولي امروز بايد در برابر وي سخن برانم; اي واي چه دنياي عجيبي.
نكونام گفت: چه ايرادي داشت كردان همان روز مي فرمودند تحصيلات عاليه ندارند و با وصف نداشتن مدارك عاليه خود را در معرض انتخاب مجلس مي گذاردند. وي مدركي را كه بعدا خود بر جعلي بودن آن اذعان داشت و اظهار كرد در گرفتن آن از فرد ثالثي فريب خورده اند در همين جايگاه مقدس آن را بلند كرد، و به عنوان مدرك رسمي به نمايندگان در ديدگان ملت بزرگ ايران به نمايش گذاشت و گفت اگر مدرك فوق ليسانس را نيز نمايندگان مي خواستند آن را با خود مي آوردم. اين همان مطلبي است كه نمي بايست گفته مي شد.
نماينده ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: امروز راي نمايندگان به استيضاح كردان راي به بركناري يك فرد نيست، بلكه مقابله با تفكر كردانيستي است كه تفكري ماكياوليستي و استفاده كننده ابزاري از دين، معنويات و اخلاقيات است.
داريوش قنبري در موافقت با طرح استيضاح علي كردان، گفت: چشمان مردم و افكار عمومي كشور امروز به بهارستان دوخته شده است به نمايندگاني كه مورد اعتماد مردم قرار گرفته و سوگند ياد كرده اند كه از منافع ملي مردم دفاع كنند.
نماينده مردم ايلام جلسه استيضاح كردان را آزمون سختي براي مجلس ارزيابي كرد و افزود: از خدا مي خواهم از آزمون امروز سربلند خارج شويم، بحث مقابله با يك فرد خاصي مثل كردان مطرح نيست، بلكه مقابله با تفكري ماكياوليستي كه تفكري فريب كارانه و رياكارانه كه در ظاهر لباس دين معنويت و اخلاقيات را بر تن دارد، اما در باطن هرگونه كندكاري و كثافت كاري را براي خود مجاز مي داند، است.
اين عضو كميسيون اجتماعي با بيان اين كه امروز راي نمايندگان به استيضاح كردان راي به بركناري يك فرد نيست، بلكه مقابله با تفكر كردانيستي است كه تفكري ماكياوليستي و استفاده كننده ابزاري از دين، معنويات و اخلاقيات است. تاكيد كرد: اين تفكر، تفكري است كه تنها خود را قبول دارد و منتقدان و مخالفان را خارج از دين، اصولگرايي، اخلاقيات و ايمان مي داند، امروز بايد با تفكري كه در ظاهر تسبيح مي چرخاند، اما در باطن هيچ اعتقادي به تسبيح و سبحان الله خود ندارد، مقابله كرد.
قنبري با طرح اين پرسش كه چه نيازي به برگزاري جلسه براي استيضاح كردان بود، ابراز تاسف كرد: آقاي كردان نبايد به خود اجازه مي داد بعد از رسوايي كه به بار آورد، در جلسه امروز شركت مي كرد، اما انتظارمان از رييس جمهور اين بود كه دست به كار شود و نيازي به جلسه امروز نباشد. آقاي رييس جمهور كه وزراي توانمندي چون دانش جعفري و پورمحمدي و فرد توانمندي چون مظاهري كه صادقانه كار كردند و صرفا به اين خاطر كه با اين رييس جمهور همراهي نكردند را حذف كرد، خود بايد اين مشكل را نيز حل مي كرد.
نماينده ايلام افزود: اگر رييس جمهور واقعا در پي شايسته سالاري در دولت نهم است، چرا هيچ اقدامي عليه كردان نكرد. ما از وي انتظار داشتيم كه همچون بقيه كه با شعار شايسته سالاري وزرا و افراد توانا را از كابينه حذف كرد، در خصوص كردان نيز چنين مي كرد، اما مشخص شد كساني كه قبلا از كابينه حذف شدند، جز اين كه مطيع آقاي رييس جمهور نبودند، حذف شدند.
نماينده ايلام با برشمردن پيامدهاي حضور كردان در وزارت كشور، گفت: وزيري كه با مدرك جعلي در وزارت كشور مي نشيند، بخشنامه هاي فريبكارانه و جعلي صادر مي كند نمونه آن نيز صدور بخشنامه اي در هماهنگي وزارت كشور با نمايندگان مجلس براي انتخابات صادر كرده است. از شما نمايندگان مي پرسم در انتخابات استاني و شهرستاني چه ميزان با شما هماهنگ شده است؟
اين عضو كميسيون اجتماعي كردانيزه كردن انتخابات را پيامد ديگر حضور كردان در وزارت كشور دانست و اظهار كرد: حضور وي در وزارت كشور به معني تخلف در انتخابات رياست جمهوري كه دغدغه ماست مي باشد و كسي با اين وضعيت به خودش اجازه نمي دهد كه پاي صندوق رايي برود كه مجري آن انتخابات آقاي كردان است.
وي زير سوال رفتن شان نظارتي مجلس را پيامد سوم حضور كردان در وزارت كشور دانست و خاطرنشان كرد: عدم اقتدار وزير كشور به دليل نقطه ضعف موجود مانع از نظارت درست وي بر زير بخش هاي وزارت كشور و ترويج افكار و اعمال متقلبانه و از بين رفتن زشتي و قباحت چنين اعمالي است و فردا چگونه مي توانيم اعتماد كرده و بودجه وزارت كشور را به دست وزيري بدهيم كه به راحتي تخلف و جعل مي كند.
قنبري در پايان تاكيد كرد: اعتماد از بين رفته است و مجلس مسوول بازگرداندن اين اعتماد است.
بيژن نوباوه نيز در موافقت با استيضاح علي كردان گفت: نمايندگان در جريان همه مسائل مطرح شده هستند، آنچه بايد گفته شود، گفته شد; برخي مسائلي كه كردان مطرح كرد، خارج از حيطه مجلس و نظام بود و من از اين حيث برخي موارد را مورد سوال قرار مي دهم.
نماينده تهران در ادامه افزود: رييس جمهور و دولت را پاك و مقتدر و در خط امام مي دانم و نمي خواستيم كوچكترين لكه اي بر دامن اين دولت بيفتد، استيضاح كردان نه فقط استيضاح يك فرد، بلكه استيضاح وزير كشور جمهوري اسلامي است.
وي با اشاره به آمار هجمه هاي صورت گرفته در سايت هاي خارجي گفت: بيش از 204 هزار سايت اينترنتي تنها 450 صفحه مطلب در خصوص موضوع استيضاح و مدرك جعلي كردان منتشر كرده اند، بنابراين موضوع استيضاح اعاده حيثيت از نظام مقدس اسلامي است. آقاي كردان به درستي اشاره كرد، آنچه كه نظام ما را حفظ كرده است، اعتماد مردم به اين نظام است.
اين عضو اصولگراي مجلس هشتم متذكر شد: غرب از توپ و تانك ما نمي ترسد، بلكه از ايمان و حركت مردم و امثال حسين فهميده ها مي ترسد، ولي اعتماد مردم به نظام با حركتي كه اتفاق افتاد، زير سوال رفت، در همين نظام سلطه كه شما اسم آن را آورديد، بعد از تجاوز به عنف، دروغ بالاترين گناه است. آقاي كردان ما نيز زن و بچه داريم و اگر خطا كنيم زن و بچه ما نيز مورد اهانت قرار مي گيرند، چرا با احساسات مردم بازي مي كنيد، امروز با احساسات 70 ميليون نفر بازي كرديد.
وي تاكيد كرد: شما هنوز در اظهاراتتان دروغ مي گوييد، شما هنوز از مدرك تقلبي دكترا صحبت مي كنيد براساس اين مدرك از 81/2/1 تاكنون افزايش حقوق داشته ايد و دليل آن نيز ارائه مدرك دكترا است. مي گوييد از وزارت نفت حقوقي دريافت نكرده ام، خوب حق داريد، چرا كه از ساير دستگاه ها كه در آنها خدمت مي كرديد، حقوق بيشتري مي گرفتيد، آخرين مدرك از شما در صدا و سيما فوق ديپلم و دانش سراي ساري است، شما ليسانس و فوق ليسانس هم نداريد، آيا احراز شرايط علمي شما در مراكزي كه شما در آنها خدمت كرده ايد انجام شده است؟ گفتيد از من تقاضا شده در حالي كه نامه رسمي از دانشگاه آزاد بوده كه شما از آنان تقاضا كرده ايد و گفته ايد داراي دانش نامه حقوقي هستيد و علاقه منديد در يكي از دانشكده هاي دانشگاه تدريس كنيد. شما در اين جامعه دروغ گفتيد، همين جا از ملت عذرخواهي مي كرديد به والله بخشي از آبرويتان بر مي گشت.

دفاع بي نتيجه كردان در استيضاح

وزير كشور در جلسه استيضاح خود در مجلس شوراي اسلامي، در ابتداي سخنانش با سلام و درود به امام امت و مقام معظم رهبري و استاد شهيد مطهري تئوري پرداز انقلاب اسلامي و به شهيد مظلوم بهشتي تئوري پرداز مديريت انقلابي و اسلامي در ايران، ادامه داد: از رييس و اعضاي محترم هيات رييسه مجلس و نمايندگان عزيز و استيضاح كنندگان گرامي كه فرصت حضور بنده را در مجلس شوراي اسلامي فراهم كردند تقدير و تشكر دارم.
كردان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري در هفته دولت گفت: رهبر معظم انقلاب در هفته دولت فرمودند كه وزرا به دليل اخذ راي اعتماد در مجلس از استقلال عمل برخوردارند. بدين دليل از رييس جمهور محترم درخواست كردم كه هيات دولت در مجلس حضور نيابند و مزاحمتي را ايجاد نكنند و وزير كشور خود به تنهايي در خانه ملت حضور يابد و به تكليف الهي خود عمل نمايد.
وزير كشور خاطرنشان كرد: در اين جا لازم مي دانم با فضايي كه در طول اين مدت وجود داشته ابتدا شهادتين را جاري و با توجه به ذات اقدس الهي و توسل به زهراي اطهر و فرزند صالح او امام زمان (عج) به عنوان خادم امام رضا (ع) ميلاد در پيش او را تبريك عرض نمايم.
در اين هنگام وزير كشور شهادتين را بيان كرد و گفت: خداوند متعال مرا در آزموني سخت قرار داده و امروز در صحن علني مجلس، فرزندان اين ملت و سرباز كوچك نظام در معرض سنجش و عيار انصاف وجودي نمايندگان عزيز قرار گرفتند تا در ترازوي ايمان ديني، حق از باطل و سره از ناسره را مشخص و جدا گردانند به اين اميد كه با كالاي كرامت و سنگ عدالت در معرض داوري و ارزيابي قرار گيرم.
علي كردان در ادامه دفاعيات خود در جلسه استيضاح خود خطاب به نمايندگان اظهار كرد: آيا شما تا به حال از علي كردان توهين و تحقير شنيده ايد؟ آيا تا به حال شنيده ايد كه مجلس شوراي اسلامي فصل الخطاب است. بنده جز به آرامش سياسي و حفظ كرامت مجلس شوراي اسلامي نينديشيده ام .
وي در ادامه با بيان حديثي از اهل بيت(ع) گفت: علت سكوت حقير اين بوده است كه مبادا وارد وادي رسانه اي شوم. بنده براي جمهوري اسلامي با تمام انگيزه و توانم لحظه اي از هيچ تلاشي فروگذاري نكرده ام و براي كارآمدي دستگاه هاي اجرايي روزانه بيش از 16 ساعت از وقت خود را براي اعتلاي اين نظام صرف كردم و در طي مدت خدمت خود به نظام جمهوري اسلامي به چيزي جز تلاش دلسوزانه و مجاهدت خاموش و عمل خيرخواهانه براي كشور نينديشيده ام. و خدا را به خاطر اين امر شاكرم.
وي افزود: نمايندگان محترم اي كاش در متن استيضاح از عهدي كه چند ماه پيش با شما بستم مي پرسيديد، اما خود مي گويم به رغم همه مشكلات و فضاي پرالتهاب اين مدت كوتاه بر خود فرض كردم كه بر پيمان خود با نمايندگان پايبند باشم.
علي كردان در رابطه با مدرك تحصيلي اش اظهار كرد: در خصوص مدرك تحصيلي اعتقاد داشته و دارم كه سي سال سوابق متعدد اجرايي و مديريتي براي خدمتگزاري و مسووليت در وزارت كشور كافي است و نيازي به ارائه مدرك تحصيلي نمي باشد.
وزير كشور در جلسه استيضاح خود كه در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد، گفت: اگرچه در جلسه راي اعتماد همه سخنان گفته شد و هيچ نكته جديدي در اين روزها به رغم جنگ رواني ايجاد شده توسط نظام استكبار، باقي نمانده ولي لازم مي دانم در اين خصوص نكاتي را بيان دارم.
وي افزود: از استيضاح كنندگان محترم مي پرسم كه آيا از خود پرسيده ايد فردي كه سي سال تجربه داشته چگونه ممكن است مدركي را كه در صحت آن ترديد دارد عرضه كند، يعني بدانيد كه بيش از اين در ماجرا كمترين ترديدي نسبت به صحت مدرك نداشتم از اين رو آنها كه حقير را متهم به جعل كردند حساب آنها را به دادگستري الهي واگذار مي كنم و حق خود را براي اعاده حيثيت محفوظ مي دانم.
وزير كشور هم چنين با خطاب به خانواده، همسر و فرزندان خود از تريبون مجلس، گفت: عزيزان دلبندم كه همواره به خاطر پدرتان سختي ها را متحمل شده ايد و از اين كه در اين سال هاي خدمت نتوانسته ام به وظايف پدري خويش عمل كنم عذرخواهي مي كنم و مي دانم كه سختي هاي حاصل از تخريب و تضعيف پدرتان در اين مدت سه ماهه در وزارت كشور مرا مرهون صبوري و پايداري پدرتان كرده است.
وي ادامه داد: فرزندانم از اين كه با وجود نيش و كنايه ها و تصورهاي ناروا ساده ترين زندگي را با جان و دل پذيرا شده ايد و اين سرباز كوچك را همراهي كرده ايد و يكي از شما روزي كه در يكي از سايت هاي دوستان اصولگرا و انقلابي كه كردان را به حيوانات تشبيه كرده بود براي من آورديد و اشك ريختيد عذرخواهي مي كنم، و از شما به خاطر اين كه در زادروز تولدتان به دليل حضور در ماموريت ها نتوانستم باشم كه در دل تان باقي مانده است.
كردان اظهار كرد: اين كه گفته شد چرا كردان استعفا نداد يا عزل نشد، بايد بگويم من در هيچ جا نگفته ام كه استعفاي من به مصلحت نظام جمهوري اسلامي نيست، بلكه من گفته ام استعفاي من به مصلحت من نيست و در اين رابطه اختلاف نظر داريم. بعضي از دوستان معتقدند كه استعفا به نفع نظام است و من چنين اعتقادي ندارم و اين فرق مي كند با واژه اي كه گفته شود استعفاي من به ضرر جمهوري اسلامي است.
وزير كشور در ادامه دفاعيات خود گفت: من در ملاقات هايي كه داشته ام، گفته ام من چنين اعتقادي ندارم و مي خواهم به مجلس بيايم و بگويم حقي از مديران صالح در سه قوه ضايع نشود; چرا كه مردم خواهند گفت آدمي كه 30 سال در نظام جمهوري اسلامي ايران خدمت كرده است و تا قائم مقامي وزارت بزرگ اقتصادي ايران با اختيارات فراوان كه بتواند به وزير نفت كمك كند تا اين مرحله رفته است، چه شده است كه بعد از وزارت، فردي آلوده، كثيف، خائن و بي صداقت شده است.
وي با اشاره به دو شبهه اي كه مطرح بوده است، گفت: در بعضي از محافل گفته شد كه مقام معظم رهبري چون به كردان جانشيني فرماندهي كل قوا را ندادند، پس تحليل آن است كه ايشان را قبول ندارند; در اين جا لازم مي دانم بگويم كه با آقاي حجازي در دفتر مقام معظم رهبري تماس گرفتم و شكل گرفتن جانشين فرماندهي كل قوا را پرسيدم و ايشان اعلام كردند اين امر از حوزه من نمي گذرد و بايد با آقاي فيروزآبادي گفت وگو شود.
كردان با اشاره به جلسه سه ساعته اي كه با فيروزآبادي داشته است، گفت: در اين جلسه به ايشان گفتم چرا به اين امر اقدام نشده است؟ و آقاي فيروزآبادي پاسخ دادند كه ما نبايد اين كار را مي كرديم، بلكه شما بايد درخواست مي داديد و من گفته ام چون حكم اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شد، شبهه اي براي جامعه ايجاد كرد كه چرا وزير كشور از اين اختيارات بي بهره است؟ و فيروزآبادي گفت اختياراتي كه به نيروي انتظامي داده شد مطلقا اضافه تر بر اختياراتي نيست كه در دوران آقاي پورمحمدي به نيروي انتظامي داده شده بود و اختيارات وزير كشور در جاي خود محفوظ است و شما درخواست خود را بفرستيد تا با طي مراحل اداري، حكم جانشيني فرماندهي كل قوا آماده شود.
وزير كشور تصريح كرد: بنده تا امروز به دليل مسايلي كه مطرح شد از ارسال اين درخواست خودداري كردم تا خداي نكرده اين درخواست زمينه فشاري را در جايي مطرح نكند.
وي درباره شايعه دوم اظهار كرد: اكنون نامه اي كه از دفتر دولت براي من آورده اند، حاكي از آن است كه پيش از اين گفته شد نيامدن احمدي نژاد حسب توصيه مقام معظم رهبري بوده است و آقاي احمدي نژاد فرمودند از قول من بگوييد چنين بحثي مطلقا مطرح نيست و اين موضوع اكنون از دفتر دولت به من اعلام شده است كه به اين شبهه پاسخ دهم.
اما ستار هدايت خواه هنگام دفاع از استيضاح،اعلا م كرد كه نيروهاي مسلح تمامي حرف هاي كردان را تكذيب كرده است كه اين امر سبب شد تا كردان در دفاع دومش، در رابطه با اظهارنظرهاي مطرح شده در مورد نامه فيروزآبادي نيز گفت: اگر آقاي فيروزآبادي عرايض بنده را مي شنوند و نظرشان را تكذيب نكنند بنده نوارش را فردا پخش مي كنم، بنده به آقاي فيروزآبادي گفتم كه بنده را مجازات كنيد، اگر جناب آقاي فيروزآبادي كه الان اظهارات من را مي شنوند بقيه مطالب شان را تكذيب نفرمايند من فردا مشروح مذاكرات را منتشر مي كنم.
وي افزود: بنا نيست بين دو مسلمان گفت وگويي كه صورت مي گيرد خلاف آن منتقل شود; من جناب آقاي فيروزآبادي را برادري متدين، انقلابي، مورد وثوق رهبري و مورد وثوق انقلاب و فردي مي دانم كه در جلسات خصوصي همان حرف هايي را مي زند كه اگر در جلسه مورد استفسار قرار گيرد، همان را مي گويد.
 چهارشنبه 15 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن