تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):راستى عزّت است و نادانى ذلّت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816877707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جزئيات بودجه انقباضي اقتضايي سال آينده


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: جزئيات بودجه انقباضي اقتضايي سال آينده
معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با اشاره به جزييات بودجه انقباضي اقتضايي از رشد صادرات غير نفتي، يكسان بودن ميزان واردات نسبت به سال 87 و افزايش بودجه هزينه اي براساس بخشنامه بودجه سال 88 خبر داد.
«رحيم ممبيني»، با اشاره به جزئيات بودجه انقباضي اقتضايي براساس بخشنامه بودجه 88 گفت: براساس اين بخشنامه، شاهد رشد زيادي در بخش بودجه هاي هزينه اي و تملكي نخواهيم بود.
به گفته وي مباحث مربوط به انرژي، آب، محروميت زدايي از مناطق محروم، توازن منطقه اي و زيرساخت هاي فرهنگ اسلامي از جمله مواردي است كه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي در تدوين بودجه انقباضي اقتضايي توجه ويژه اي به آن داشته است.
وي افزود: امسال منطبق با سياست هاي بودجه انقباضي اقتضايي، سقف هايي را تعيين كرده و به كليه دستگاه ها ابلاغ نموديم تا آن ها نيز متناسب با اين سقف، طرح ها و پروژه هاي خود را اعلام نمايند.
ممبيني كه با برنا گفت وگو مي كرد با تاكيد بر اين كه دستگاه ها چاره اي جز اجراي بودجه ندارند؛ اظهار داشت: سقف هزينه كرد هر دستگاه كاملا مشخص است و آنها نمي توانند خارج از اين ارقام درخواست بودجه جديدي داشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: كليه دستگاه ها ملزم هستند اولويت هاي خود براساس بودجه اي كه به آن ها اعلام شده است را ذكر كنند.
ممبيني ميزان واردات در سال 88 براساس بخشنامه بودجه را مستلزم تعرفه ورودي كالاها اعلام كرد و گفت: از آنجا كه در بخش واردات به دو مقوله حجم و ارزش آن كالاها توجه مي كنيم، پيش بيني هاي خود در اين بخش را نزديك به سال 87 در نظر گرفتيم.
وي با بيان اين كه قطعا در بخش صادرات غير نفتي شاهد رشد خواهيم بود خاطرنشان كرد: ارقام در نظر گرفته شده براي صادرات غيرنفتي در سال آينده در مقابل واردات، رقم قابل توجهي نيست.
وي با تاكيد بر اين كه ارقام در نظر گرفته شده در بودجه براي سال آينده قطعا كاهش نمي يابد اظهار داشت: البته اين امكان وجود دارد كه بودجه برخي از دستگاه ها كاهش يابد اما بودجه هاي كلان مانند بخش عمران و هزينه اي قطعا كاهش نمي يابد.
به گفته ممبيني دستگاه هايي كه در سال 87 از معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري اعتباراتي را براي برخي از اموري كه مربوط به همان سال مي شد را دريافت كردند در سال آينده ديگر بودجه را دريافت نمي كنند كه در اين بخش شاهد كاهش هزينه خواهيم بود.
وي با خودداري از اعلام رقم افزايش هزينه هاي تملك دارايي ها گفت: تا زماني كه بخشنامه بودجه نهايي نشده و به صورت لايحه تدوين نشود، نمي توانيم در اين ارتباط صحبت نماييم.
وي با تاكيد بر اين كه بودجه سال 87 كاملا انقباضي بوده است اظهار داشت: بودجه برابر قانون تعيين شده و هر دستگاه موظف است برابر قانون فعاليت هايش را انجام دهد.
ممبيني گفت: البته افزايش برخي از هزينه ها اجتناب ناپذير است، به نحوي كه اگر دستگاه ها به اين امر توجه نداشته باشند، امكان دارد به خدماتي كه ارايه مي كنند خدشه وارد شود.
وي در پايان افزود: دولت نيز به اين امر توجه ويژه اي دارد اما در كل كليه دستگاه ها به بودجه سال 87 كاملا پايبند بودند.
دستگاه هاي دولتي تا پايان هفته جاري براي ارائه بودجه پيشنهادي خود به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبري رئيس جمهور زمان دارند.
علي عسگري مشاور معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اين مطلب گفت:
پس از ارائه بودجه پيشنهادي دستگاه هاي دولتي، طي 20 تا 25 روز معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور لايحه بودجه را براي ارسال به هيئت دولت آماده خواهد كرد.
گفتني است. برخي رسانه ها هفته گذشته از پايان زمان ارائه بودجه پيشنهادي دستگاه ها در سال 88 خبر داده بودند.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با شرايط فعلي اقتصادي و افت شديد قيمت نفت هنوز دولت توان پرداخت نقدي يارانه ها و اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را دارد يا خير، گفت: طرح تحول هنوز نهايي نشده است. سناريوهايي كه براي اجراي اين طرح پيش بيني كرده ايم، در 3 سطح ديده شده است كه در شرايط فعلي يكي از اين سطوح قابل اجراست و مشكلي ايجاد نمي كند.
وي ادامه داد: يكي از سناريوهاي ما در حدي است كه با همين قيمت هاي فعلي نفت قابل اجراست.
عسگري در پاسخ به اين سوال كه آيا يارانه هايي كه رئيس جمهور وعده پرداخت آن را داده اند، به همان ميزان اعلام شده پرداخت مي شود يا خير؟ اظهار داشت: هنوز قيمت نفت در حدي است كه رقم قابل پرداخت با قيمت هاي فعلي، در يكي از 3 سطحي كه ديديم مي گنجد و فقط ممكن است عدد يارانه پرداختي كم و زياد شود.
معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور 23 مهرماه سال جاري بخشنامه بودجه سال 88 كل كشور را با 9 جهت گيري كلي و محوريت طرح تحول اقتصادي به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ كرد.
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن