تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):تقوای خدا پیشه کنید و دینتان را با ورع و تقوا حفظ کنید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817002626




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كريس رونالدو به جاي دي‌كارمو!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كريس رونالدو به جاي دي‌كارمو!
فكرش را بكنيد... يك روز صبح از خواب بيدار شويد و همزمان با خوردن صبحانه، از گوينده اخبار تلويزيون بشنويد كه باشگاه چلسي مجبور شده براي پرداخت حقوق نجومي ستاره‌هايي مثل جان‌‌تري و فرانك لمپارد – كه دستمزد هفتگي‌شان روي هم چيزي حدود 450 ميليون تومان ناقابل مي‌شود – اموال خود را بفروشد و پول ستاره‌هايش را بدهد.

فكر مي‌كنيد فقط ستاره‌هاي همين استقلال و پرسپوليس خودمان هستند كه به خاطر پول نشدن چك‌هايشان شاكي و عصبي مي‌شوند و دفتر مدير باشگاه را روي سرشان مي‌گذارند؟

به نوشته روزنامه گل، فكر مي‌كنيد قيافه وين‌ر‌وني يا مدير برنامه‌‌هايش بعد از شنيدن صداي ديويدگيل، مدير اجرايي باشگاه منچستر يونايتد، از پشت تلفن كه به آنها اعلام كرده فعلا براي گرفتن پول بايد صبر كنند، چون وضع باشگاه خراب شده، چه شكلي است؟

دلتان مي‌‌خواهد بدانيد وقتي كريس رونالدو با آن سر و صداهاي پيرامونش وقتي به تعطيلات مي‌رود، خوش مي‌گذراند، هر كاري مي‌خواهد مي‌كند و بعد زماني كه براي تسويه حساب به پذيرش هتل مجلل محل اقامتش مراجعه مي‌كند تا صورتحساب را از طريق كارت اعتباري‌اش بپردازد و مي‌بيند كه باشگاه كارتش را شارژ نكرده و يك پوند هم به حسابش نريخته چه كار مي‌كند؟

لابد يكراست به رامون كالدرون زنگ مي‌زند تا براي مادريدي شدن اين پسر شيطان پرتغالي بيشتر تلاش كند؟ لابد فكر مي‌كنيد سرنوشت او هم مثل بازيكنان بي‌نام و نشان همين پيام مشهد خودمان بشود كه حتي براي غذا خوردن هم پول نداشتند و مي‌رفتند از سوپر ماركت سر كوچه نان و تخم مرغ نسيه مي‌گرفتند؟!

البته شايد هرگز سرنوشت باشگاه‌هاي پولداري مثل منچستريونايتد و چلسي اين شكلي نشود ولي همين تيم‌هاي بزرگ، به دليل وابسته بودن به اسپانسرهاي بزرگي كه در باتلاق مشكلات جاري ناشي از بحران جهاني اقتصاد فرود رفته‌اند، به شدت دچار مشكل شده و براي تامين درآمدهايشان احساس خطر مي‌كنند.

چند ماهي مي‌شود كه بحران جهاني اقتصاد باعث بروز مشكلات فراواني در بازارهاي بورس معتبر دنيا، سقوط ارزش سهام، ركود بي‌سابقه فعاليت‌هاي تجاري و كسب درآمد توسط شركت‌هاي بزرگ شده است. بحراني كه در اثر افزايش قيمت نفت، سقوط ارزش مسكن در ايالات متحده، ورشكست شدن بانك‌هاي معتبر در آمريكا و همچنين بي‌اعتبار شدن شركت‌هاي بيمه بزرگ آن كشور پديدار شده، به شدت به اروپا و ديگر نقاط دنيا هم سرايت كرده و كشورهايي را كه به سيستم اقتصاد و تجارت جهاني متصل بوده و با آنها داد و ستد فراواني داشتند تحت تاثير خود قرار داده است.

عزيزم تو ورشكست شدي!
بزرگترين نمونه اين ورشكسته‌‌ها، شركت بيمه بين‌المللي AIG است؛ بزرگترين شركت بيمه در سراسر ايالات متحده كه سرمايه چندين و چند بانك بزرگ و موسسه اعتباري و وام دهنده در آمريكا را تحت پوش بيمه‌هاي خود قرار داده بود و زماني كه آن بانك‌ها و موسسات به دليل سقوط ارزش مسكن و از بين رفتن سرمايه‌هايشان دچار مشكل شدند،‌AIG مجبور شد پول بيمه شده آنها را به سپرده‌گذارانشان پرداخت كند.

بنابراين كل دارايي‌هاي نقدي خودش هم به خطر افتاد و كار به جايي رسيد كه اين شركت با دارايي‌هايي به ارزش حدود 600 ميليارد دلار، اعلام ورشكستگي كرد و جورج بوش را مجبور ساخت تا طرح نجات اقتصادي 700 ميليارد دلاري‌اش را به مجلس سنا ببرد.

حالا AIG چه ربطي به فوتبال دارد؟ پيراهن منچستريونايتد را يادتان مي‌آيد؟ نشان AIG چند فصلي هست كه روي پيراهن قرمز شياطين سرخ درج مي‌شود. گليزرهاي پولدار فوتبالدوست كه با حركتي خزنده سهام يونايتد را از چنگ سهامدارانشان درآوردند، پاي AIG را به عنوان بزرگترين اسپانسر قرمزها به الدترافورد باز كردند. حالا هم آن گليزرهاي پولدار به بدبختي افتاده‌اند، هم AIG ورشكست شده و هم زنگ‌هاي خطر براي منچستر و فرگوسن پير به صدا درآمده‌اند. ليورپول هم يك انگليسي بحران زده ديگر است.

جورج ژيلت و تام هيكس، مالكان آمريكايي قرمزها وقتي دو سال پيش پا به آنفيلد گذاشتند وعده‌هاي فراوان به ليورپولي‌ها دادند. يكي از اين وعده‌ها ساخت ورزشگاهي جديد و مدرن به جاي آنفيلد پير بود. ولي مثل اينكه آن تابلوي معروف ورودي ورزشگاه پير كه رويش نوشته «اينجا آنفيلد است»، آنها را نفرين كرد. اين دو آمريكايي براي پروژه جديد استاديوم ليورپول، مبلغي در حدود 450 ميليون يورو در نظر گرفته بودند ولي حالا اين پروژه به دليل ركود اقتصادي و عدم وجود پول براي تامين بودجه از سوي بانك‌هاي اعتبار دهنده مسكوت مانده است.

بانك بزرگ Northern Rock، ديگر نمونه اروپايي و ورشكستگي است. اين بانك هم طي بحران اخير و سقوط ارزش سهام در «وال‌استريت» به مرز نابودي رسيده و توسط دولت بريتانيا ملي اعلام شده تا لااقل نابود نشود ولي فعاليت‌هاي جانبي و حمايت‌هاي مالي ورزشي آنها كاملا به ورطه فنا افتاده است. هنوز لوگوي Northern Rock را براي روي پيراهن نيوكاسل به ياد نياورده‌ايد؟

اگر بازي‌هاي ليگ برتر انگليس را دنبال مي‌كنيد، لابد پيراهن ارغواني وستهام يونايتد را با آن XL بزرگ رويش ديده‌ايد. اين تيم لندني هم كه به تازگي جيانفرانكو زولاي ايتاليايي را براي نجات از بحران ورزشي به لندن آورده، وارد بحران اقتصادي شده است. دليلش هم اين است: گروه شركت‌هاي سرگرمي بريتانيا (همان XL) بزرگترين اسپانسر وستهام است كه به دليل ركود اقتصادي و بحران جاري ورشكست شده است. تازه آنها از ملي‌شدن بانك Landbanski ايسنلد هم متضرر شده‌‌اند. چرا؟

چون آقاي بيورگلفور گودماندسون، عضو هيات مديره و يكي از سهامداران عمده وستهام، سهامدار عمده بانك ايسلندي هم هست! تازه اين بدبختي‌ها آنقدر دامنه‌دار است كه گريبان اتحاديه فوتبال انگليس را هم گرفته. آنها هم اينطوري وارد ماجرا شده‌اند كه بابت ساختن ويمبلي جديد، ميليون‌ها پوند از سيستم بانكي قرض گرفته‌ بودند و حالا اعلام شده در حالي كه اتحاديه بابت ويمبلي چيزي حدود 350 ميليون پوند بدهي داشته، گردش مالي سال گذشته‌اش تنها حدود 300 ميليون پوند بوده است.

خب خيلي ساده مي‌شود فهميد كه آنها هم كلي پول كم آورده‌اند! چند روز پيش هم مقامات اتحاديه فوتبال انگليس اعلام كردند كه مجموع بدهي‌هاي تيم‌هاي باشگاهي انگليس به رقم حدودا چهار ميليارد يورو رسيده و هشدار داده‌اند كه تيم‌هاي كوچك جزيره به زودي زير بار اين بدهي‌ها نابود خواهند شد. فكرش را بكنيد. برگزاري ليگ برتر تنها با حضور يونايتد، چلسي، ليورپول و آرسنال باز هم جذاب هست؟!

از آمريكا تا استراليا
در آمريكا، يعني همانجايي كه بحران اقتصادي اخير زاييده شده هم اوضاع وحشتناك است. استاديوم‌هاي تازه ساز تيم‌هاي بزرگ فوتبال آمريكايي نيويورك، هزينه‌هاي فراواني روي دوش اين باشگاه‌ها گذاشته و آنها مجبور شده‌اند بليت‌هايشان را گرانتر كنند و همين بالا بردن قيمت بليت‌ها باعث شده تا بسياري از مردم، ديگر رغبت چنداني براي حضور در استاديوم‌ها نداشته باشند. ورزشي كه بر مبناي فروش بليت، فروش BOXهاي ويژه و جايگاه‌هاي VIP به ستاره‌هاي سينما و چهره‌هاي اجتماعي و اين قبيل چيزها بنا شده، حالا با عدم ورود پول و فرار درآمدها مواجه شده است. حسابش را بكنيد.

قيمت بليت ديدار افتتاحيه فصل ليگ NFL كه در ماه دسامبر آغاز خواهد شد، از مبلغ پايه 500 دلار شروع مي‌شود. حالا با اين ركورد اقتصادي، آيا كسي حال رفتن به ورزشگاه‌ها را دارد؟ هزاران كيلومتر آنطرف‌تر و در استراليا، تيم قهرمان راگبي اين كشور و سه تيم حاضر در ليگ برتر فوتبال آنجا در فصل بعدي‌شان اسپانسر ندارند و دارند براي پيدا كردن حامي مالي دست و پا مي‌زنند.

«عقاب‌‌هاي دريا» هم كه در فصل اخير فوتبال استراليا آخر شده‌اند، اسپانسر شش ساله‌شان را از دست داده‌اند و يكي از اعضاي هيات مديره آنها مي‌گويد ديگر هيچ شركتي حاضر نيست براي باشگاهي كه لقب «تيم آخر» ليگ را يدك مي‌كشد، پول خرج كند. شايد اگر آنها مي‌دانستند به دليل آخر شدن به بدبختي مي‌افتند، يك كمي تكان مي‌خورند و قدري در جدول بالاتر مي‌رفتند!

ولي در همين حال، اوضاع در مسابقات اسب‌سواري طور ديگري رقم مي‌خورد. حضور بيش از 50 هزار نفر در هفته اول كورس اسب‌سواري استراليا و شرط‌بندي‌هاي كلان در اين رقابت‌ها باعث شده تا درآمد حاصل از شرط‌بندي در ابتداي فصل تازه اين بازي‌ها، حدود سه ميليون دلار استراليا از سال قبل بيشتر باشد!! دليلش هم آرزوي رسيدن به پول بيشتر است!

ستاره‌ها پول مي‌خواهند...
به نظر مي‌رسد اتفاقات تازه‌اي در جهان در حال رقم خوردن است. رهبران سياسي به تكاپو افتاده‌اند تا هر طور شده دنيا را از اين ركود در بياورند. خمودگي، اضطراب، بي‌حالي و عصبانيت ناشي از بحران اقتصادي نياز به راه حلي مناسب و درماني كم هزينه دارد و به نظر مي‌رسد كه باز هم «ورزش» بتواند به كمك جهان بيايد.

تفريح و سرگرمي چيزي است كه در اين مقطع مي‌تواند روح خسته آدم‌هاي بحران زده را نجات دهد. حضور در ورزشگاه‌ها، رها شدن در هياهوي تيم‌هاي رنگارنگ و فرياد كردن به نفع ستاره‌هايي كه ميليون‌ها دلار مي‌ارزند، راه حلي خوب براي فرار از بحران است.

بنابراين گرچه گفته مي‌شود بحران اخير با تاثير بر حاميان مالي، بانك‌هاي بزرگ تامين كننده منابع پروژه‌هاي ورزشي و شركت‌هاي چند مليتي بازرگاني، ركودي بي‌سابقه را براي باشگاه‌هاي بزرگ به همراه خواهد داشت،‌ولي شما نگران نباشيد. كارت اعتباري كريس‌رونالدو در زمان مقرر شارژ مي‌شود و هواداران شياطين سرخ اجازه نمي‌دهند سكوهاي الدترافورد پير روزي خالي از تماشاگر شود.

تازه، اگر هم كريس از يونايتد قهر كرد، استقلال و پرسپوليس خودمان كه نمرده‌اند. مي‌روند و او را به تهران مي‌آورند. هر چه باشد، كريس رونالدو كه از پائولو دي‌كارمو بهتر است. نيست؟!
 سه شنبه 14 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن