تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817162857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران امنيتي گسترش مواد مخدر جديد در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: بحران امنيتي گسترش مواد مخدر جديد در ايران
آسيب‌ها- گروه اجتماعي – بنيامين صدر:
جانشين دبير كل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر با اذعان به مصرف مواد‌مخدر در زندان‌ها گفت:

ديگر سرنگ مشترك در ‏هيچ زنداني نيست و علاوه بر اين توزيع لوازم استريل را با جديت دنبال مي‌كنيم.

طه طاهري، در همايش تشكل‌هاي غيردولتي فعال در حوزه اعتياد با عنوان ‏‏«سالم‌سازي فضاي خانه تا مدرسه» گفت:‏بحران امنيتي مواد‌مخدر در ايران تا حدي جدي است كه تهديد آن مسئول و غيرمسئول نمي‌شناسد و از خانواده مقامات تا خردترين اعضاي طبقات اجتماعي را دربرگرفته است.

به گفته او، روزي مصرف مواد‌مخدر در كشور فقط ترياك و هروئين بود؛ اما امروز ما با ماده‌اي به نام كراك با درجه خلوصي 17 برابر بيشتر از هروئين روبه‌رو هستيم.

طاهري، با بيان اينكه چرخه مواد‌مخدر به‌صورت مداوم در حال گردش و گسترش است و معتادان از اين دست مي‌گيرند و با آن دست هزينه مصرف خود را تامين مي‌كنند، تصريح كرد: مبارزه با مواد‌مخدر چيزي است كه بايد در كشور از مهد كودك و مدرسه آغاز شود؛

براي مثال، ما تنها امسال 70 كيلومتر ديوار بتني احداث كرده‌ايم و قرار است تا پايان سال اين متراژ را به 200 كيلومتر بين مرز ايران با افغانستان و پاكستان برسانيم؛

اما نكته اين است كه ورود مواد‌مخدر به كشور قطع نخواهد شد و قاچاقچيان قطعا از مسير ديگري از آب و هوا به كشور وارد مي‌شوند.

اين مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد‌مخدر تاكيد كرد: اگر به بحران مواد‌مخدر توجه نكنيم قطعا با مشكل بيشتري مواجه مي‌شويم.

طاهري، در ادامه با بيان اينكه قانون جامع مبارزه با مواد‌مخدرتا پايان سال ابلاغ مي‌شود، تصريح كرد: اين قانون تا حدي جامع است كه از وظايف آموزش و پرورش تا شرايط معتاد پس از مرگ در آن در نظر گرفته شده و 4 محور محلات، كارگري، خانواده و آموزش و پرورش را شامل مي‌شود.

طاهري، با بيان اينكه ارائه سرنگ و لوازم استريل از سوي دستگاه‌هاي خودپرداز به‌دليل پيشگيري از وقوع يك آسيب جدي‌تر به نام ايدز دنبال مي‌شود، يادآور شد: امروز مجبور به توزيع داروهايي همچون شربت ترياك و متادون بين معتادان هستيم؛ چرا كه اگر نسبت به توزيع اين داروها اقدام نكنيم قطعا معتادان به سمت مصرف مواد پرخطرتر مي‌روند.

در همين حال، سرپرست دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي كشور در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران از ايجاد «كميته تخصصي شناسايي و روش درمان مخدرهاي جديد» در اين سازمان، خبر داد.

دكتر فرهاد اقطار، با اعلام اينكه برنامه‌ريزي‌هاي اين كميته از حدود يك ماه پيش آغاز شده، كار آن را، بررسي اثرهاي روانگردان‌هاي اعتيادآور از خانواده آمفتامين‌ها و ساير مخدرها عنوان كرد.

سرپرست دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي، ميانگين سني استفاده‌كنندگان را ‏‏25 تا 35 سال دانست و خاطرنشان كرد: براساس همين ارزيابي، تحصيلات 35 ‏درصد خدمت گيرندگان راهنمايي و بيشترين خدمت دريافتي آنها «سرنگ» بوده ‏است. ‏

وي در پاسخ به اينكه آيا در كميته تخصصي ‏شناسايي و روش ‏درمان مخدرهاي ‏جديد مخدرهاي«برنز» و «نخ» و عوارض و نحوه درمان آنها بررسي مي‌شود، عنوان كرد: زماني كه كراك وارد ايران شد، به‌دليل گران و خارجي بودنش، بحث‌هاي بسياري در مطبوعات انجام گرفت كه مشكلات اطلاع‌رساني، خود سبب «تبليغ» اين ماده شد.

بنابراين هر چند بايد بررسي‌هايي روي مخدري به نام نخ صورت گيرد، اما ممكن است اين مخدر نام «خياباني» مخدرهاي رايج و معمول باشد، پس لازم است ابتدا هر ماده‌اي بررسي و اگر جديد بود، در جامعه اطلاع رساني دقيق و درستي انجام شود.

به گفته اقطار، كراكي كه امروزه در ايران استفاده مي‌شود، مخدر واقعي كراك كه در كشورهاي آمريكايي توليد مي‌شود، نيست، بلكه همان هروئين فشرده‌ شده‌اي است كه در آزمايشگاه‌ها توليد مي‌شود.

آمار معتادان كشور

طه طاهري: براساس آمار رسمي شمار معتادان حرفه‌اي كشور يك ميليون و 160 هزار و با اندكي تغيير با احتساب تفنني‌ها 2‌ميليون نفر به دست آمده است.

مواردي كه در مورد آمار 3‌تا 4‌ميليوني معتادان عنوان مي‌شود احساسي است و البته اساسا به نفع ما نيست كه شمار معتادان را بالا يا پايين ببريم
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن