تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820473219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش مصرف كوكائين در انگليس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: افزايش مصرف كوكائين در انگليس
لندن - جديدترين آمارهاي رسمي منتشر شده در انگليس نشان مي دهد پليس در مبارزه با قاچاق و گسترش استفاده از ماده مخدر كوكائين در اين كشور ناكام بوده بطوري كه با كاهش قيمت كوكائين، مصرف آن در انگليس روندي صعودي را طي كرده است.


به گزارش ايرنا، اين آمار كه روز جمعه از سوي وزارت كشور انگليس منتشر شد، نشان مي دهد تعداد بزرگسالان انگليسي مصرف كننده كوكائين در سال گذشته ميلادي نسبت به سال 1996 چهار برابر شده و به 810 هزار نفر رسيده است درحالي كه مقدار كوكائين كشف و ضبط شده توسط پليس انگليس از سال 2003 تا كنون 50 درصد كاهش داشته و به 2/3 تن رسيده است.
بر اساس اين آمار با كاهش مصرف ماده مخدر حشيش در انگليس آمار كلي مربوط به مصرف مواد مخدر در اين كشور از سال 2004 تا كنون كاهش يافته اما اين كاهش مصرف حشيش همراه با افزايش مصرف كوكائين از 6/0 درصد در سال 1996 تا 3/2 درصد در سال 2008 - 2007 بوده است.
اين آمار همچنين نشان مي دهد تعداد جوانان و نوجوانان بين 16 تا 24 ساله مصرف كننده كوكائين در انگليس طي ده سال گذشته روندي صعودي داشته و هم اكنون به حدود 326 هزار نفر رسيده است.
انتشار آمار مربوط به افزايش مصرف كوكائين در انگليس، انتقاد شديد نمايندگان مخالف دولت در مجلس را برانگيخت چراكه به اعتقاد برخي از نمايندگان شكست دولت در كشف و ضبط محموله هاي كوكائين باعث كاهش قيمت آن در جامعه و در نتيجه افزايش تعداد مصرف كنندگان شده است.
"دومينيك گريو" وزير كشور دولت سايه محافظه كار انگليس امروز در واكنش به اين آمار، با انتقاد شديد از دولت كارگري اين كشور گفت: شكست دولت در مبارزه با مصرف كوكائين عميقا نگران كننده است چراكه افزايش تعداد مصرف كنندگان و كاهش مقادير ضبط شده توسط دولت باعث نصف شدن قيمت كوكائين و بروز مشكلات شديد براي جوانان و مردم انگليس شده است.
يك سخنگوي وزارت كشور انگليس امروز در واكنش به انتقادات احزاب مخالف دولت ضمن تاييد افزايش مصرف كوكائين در اين كشور اعلام كرد مبارزه با مصرف كوكائين در راس برنامه هاي مبارزه با مواد مخدر دولت قرار دارد.
وي گفت:ميزان مصرف كوكائين در انگليس از سال 1996 تا كنون افزايش داشته است اما بيشترين مقدار اين افزايش مربوط به سالهاي بين 1996 تا 2000 بوده و از سال 2000 تاكنون ميزان مصرف كوكائين تقريبا در يك سطح باقي مانده است و مبارزه با كوكائين همچنان هسته مركزي مبارزه دولت انگليس با مواد مخدر را تشكيل مي دهد.
آمار مربوط به افزايش مصرف كوكائين در انگليس درحالي منتشر مي شود كه يك سازمان بهداشتي در انگليس مدتي پيش خبر داد مصرف ماده مخدر "كوكائين" در ميان كارمندان انگليس در ‎ 10سال گذشته سه هزار برابر افزايش داشته است.
سازمان بهداشتي "مد اسكرين" كه مسووليت انجام نيمي از آزمايشهاي اعتياد در انگليس را بر عهده دارد، در گزارش خود اعلام كرده بود افزايش تعداد كارمندان معتاد به اين ماده در انگليس به ميزان بي‌سابقه‌اي رسيده است بطوري كه شمار كارمنداني كه نتيجه آزمايش اعتياد آنها به كوكائين مثبت بوده از سال ‎1996 افزايشي سه هزار برابري داشته است.
مد اسكرين ميزان كوكائين موجود در بدن كارمندان انگليسي را به شدت نگران‌ كننده توصيف و تصريح كرد: اينگونه مواد به سرعت از بدن دفع مي‌شوند و مثبت بودن نتايج آزمايش كارمندان انگليسي نشان مي‌دهد اين افراد روزانه و در محل كار از اين ماده استفاده مي‌كنند و فقط در پايان هفته يا در ميهماني ها آن را مصرف نمي‌كنند.
موسسه انگليسي همچنين اعلام كرد: در سال ‎ 2005هفت هزار كارمند انگليسي معتاد به هروئين، حشيش، اكستاسي و ديگر مواد مخدر و محرك تشخيص داده شدند.
برپايه گزارش مد اسكرين، بيش از پنج درصد كارمندان انگليسي به مواد مخدر اعتياد دارند و در برخي شركت‌ها ‎ 25درصد از نيروي كار به الكل يا ديگر مواد مخدر معتاد هستند.
اتحاديه اروپا نيز مدتي پيش در گزارشي فاش كرده بود، انگليس بيشترين ميزان مصرف كوكائين در اروپا را دارد.
گزارش "مركز اروپايي نظارت بر سوءمصرف مواد مخدر" حكايت از اين داشت كه از هر ‎10 فرد بزرگسال در انگليس يك نفر ماده مخدر كوكايين مصرف مي‌كند كه بالاترين ميزان مصرف اين ماده مخدر در اروپا است.
اروپام**222**345
 جمعه 10 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن