تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820356569




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار خراسان رضوي: غدير،منشور كامل تفكرو انديشه علوي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار خراسان رضوي: غدير،منشور كامل تفكرو انديشه علوي است
استاندار خراسان رضوي گفت:امروز غدير، منشور كامل تفكر، انديشه، شور،فرهنگ و رفتار علوي است.


محمد جواد محمدي زاده روز پنجشنبه در اجلاس سراسري بنياد بين المللي غدير در مشهد افزود:انتقال مفاهيم امام و امامت در قالبهاي جذاب و پر محتوا ضرورتي حتمي و انكار ناپذير است.
او با بيان اين كه خراسان رضوي گوهر عترت را در بهشت ايران در دل، ذكر و قلب خود جاي داده است گفت:وقت آن رسيده كه شبكه تلويزيوني رضوي را براي بيان معارف عترت و امامت راه اندازي كنيم.
وي افزود:همچنين زمان آن رسيده است كه از سرمايه هاي استفاده نكرده بهره جسته و امكان زيارت مجازي امام رضا (ع) را فراهم كنيم.
دبير كل بنياد بين المللي غدير نيز در اين اجلاس گفت:متاسفانه شيعيان فقط نام امام علي (ع) را در ايام شهادت و ولادت ايشان يعني ماههاي رمضان و رجب مي برند.
آيت الله ابوالقاسم خزعلي افزود:اين در حالي است كه موقعيت حضرت علي (ع) در برابر ساير مسلمانان مانند موقعيت سوره فاتحه الكتاب در برابر تمام قرآن است.
وي با بيان اين كه در مورد محبت و ولاي علي (ع) كار زيادي انجام نشده اظهار داشت:تمام شهرهاي ايران بايد با نمادها و عنوانهاي حضرت امام علي (ع) مزين شود.
او گفت:بسياري از مفتيان اهل سنت، حديث غدير را از اخبار متواتر و قطعي مي دانند و همين سنديت و قطعيت باعث شده كه هنوز نيز فرزندان افرادي همچون قرضاوي (مفتي اهل سنت) شيعه شده و به شخصيتي شيعي همچون سيد حسن نصرالله عشق ورزد.
در اين اجلاس، نايب رييس اول مجلس شوراي اسلامي نيز گفت:بلندترين گام در مسير احيا تفكر امامت و ولايت در تاريخ اسلام توسط بنيانگذار عظيم الشان انقلاب حضرت امام خميني (ره) برداشته شده است.
حجت الاسلام و المسلمين محمد حسن ابوترابي افزود:اين گام بزرگ آن بود كه در زمان غيبت خلف صالح اميرالمومنين علي (ع) زمينه حكومت و اعمال ولايت و رهبري ولي فقيه عادل و صالح فراهم شد و بزرگترين خدمت به غدير نيز تقويت اين ركن ركين انقلاب اسلامي است.
سخنران ديگر اين اجلاس، عضو هيات مديره بنياد بين المللي غدير بود كه در سخناني از امضاي توافقنامه بنياد غدير با استانداري 15 استان كشور براي برگزاري برنامه هاي مرتبط با غدير خبر داد.
دكتر ظريف منش تلاشها در زمينه معرفي فرهنگ ولايي غدير را ناكافي دانست و گفت:در حالي كه ما گاه به تيراژهاي سه تا 10 هزاري كتب ولايي مان دل خوش مي كنيم سال گذشته در مخالفت و معارضه با فرهنگ ولايي و غديري فقط 60 عنوان كتاب با تيراژ 30 ميليون نسخه در يكي از كشورهاي همسايه چاپ و منتشر شده است.
وي افزود:برخي از كشورهايي كه در جنگ هشت ساله صدام و رژيم بعث عليه ايران 25 ميليارد دلار به اين رژِيم كمك كردند
اعلام كرده اند كه براي ممانعت از گسترش فرهنگ شيعه و غدير حاضر به هزينه 250 ميليارد دلار مي باشند كه دقت در اين اخبار، بزرگي مسووليت ما را مشخص مي كند.
او گفت:هم اكنون در كشور ما از پتروشيمي تا يك خانواده قديمي قاجار مرجع اسناد دارد اما غدير و فرهنگ غدير و شيعه مرجع اسناد ندارد كه بايد ايجاد شود.
همچنين در اين آيين، از بزرگترين اثر معرق جهان با نام "ضامن آهو" ساخته استاد "حسين پهلوان مقدم " پرده برداري شد و بزرگترين تنديس چوبي در حال ساخت جهان با عنوان "علي حجت الله" نيز به نمايش درآمد.
اين هنرمند مشهدي در بيان ويژگيهاي اين تابلو گفت:در اثر ضامن آهو ،400 هزار قطعه چوب از تمام انواع درختان موجود در ايران با رنگهاي طبيعي به كار رفته است.
حسين پهلوان مقدم افزود:براي ساخت اين اثر كه مي توان از آن به عنوان ظريفترين و بزرگترين اثر معرق چوب جهان نام برد 10 سال زمان صرف شده است.
وي در مورد تنديس چوبي "علي حجت الله" گفت:اين اثر كه ساخت آن به اتمام نرسيده توسط برجسته ترين استادان كشور در رشته هاي منبت، معرق، خوشنويسي و تذهيب در حال ساخت است و در ساخت آن تا كنون از حدود 50 نوع انواع چوبهاي ايراني و خارجي استفاده شده است.ك/2
1922/506
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن