تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816864636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سياست روز حمله آمريكا به سوريه را بررسي مي‌كندپاسخ كوبنده‌اي به تهديدات چندوجهي دشمنان خواهيم داد


واضح آرشیو وب فارسی:سياست روز: سياست روز حمله آمريكا به سوريه را بررسي مي‌كندپاسخ كوبنده‌اي به تهديدات چندوجهي دشمنان خواهيم داد


گروه سياسي - تبعات منفي حضور و اشغال نظامي آمريكا در عراق و در منطقه، آثار خود را هر لحظه نمايان‌تر مي‌كند. حملا‌ت چندين باره ارتش آمريكا به پاكستان، تهديد نظامي ايران و اخيرا حمله به خاك سوريه كه باعث كشته شدن زنان و مردان و كودكان بي‌گناه سوريه‌اي شد، از جمله تبعات اين اشغال است.
آمريكا عنوان كرده است كه حمله اخير به خاك سوريه براي مبارزه با تروريسم انجام شده در حاليكه اين اقدام آمريكا در حمله به كشوري ديگر خود تجاوز به حقوق قانوني و بين‌المللي كشور خارجي است و البته يك عمل تروريستي.اين در حاليست كه كارشناسان آمريكايي تجاوزات اخير آمريكا به پاكستان و سوريه را گاف‌هاي مسلم استراتژيك كاخ سفيد دانسته‌و معتقدند كه اين اقدامات به مانند آخرين ميخ‌ها بر تابوت جورج بوش و جمهوري‌خواهان است.
اگرچه اقدامات نظامي اخيرآمريكا از سوي كشورهاي گوناگون از جمله روسيه ،چين، اتحاديه اروپا و ديگر كشورها محكوم شده است اما اين محكوميت‌ها پاياني بر اقدامات خودسرانه آمريكا در جهان نخواهد بود.حتي فرماندهان ارشد نظامي آمريكا نيز از اين اقدام ابراز تعجب كرده‌اند؛ فرمانده ارشد نيروي دريايي آمريكا در غرب عراق در اين باره گفته است؛ "من درباره علت اين حمله بهت زده شده‌ام."
برخي كارشناسان نيز حمله آمريكا به خاك سوريه را هشداري به ايران تلقي مي‌كنند و اين در حالي است كه فرماندهان ارشد نظامي جمهوري اسلا‌مي ايران تاكيد كرده‌اند كه به تهديدات چند وجهي دشمنان پاسخ كوبنده خواهيم داد؛ كارشناسان مي‌گويند بوش با پايان دوره هشت ساله رياست در كاخ سفيد، اكنون چيزي براي از دست دادن ندارد و به همين منظور آخرين حملا‌ت نظامي خود را آغاز كرده است.
حمله آمريكا به سوريه بهانه‌اي شد تا با چند تن از كارشناسان در اين باره به گفت‌وگو بنشينيم.
الهام امين‌زاده كارشناس ارشد مسائل سياسي و بين‌الملل در اين باره گفت: امريكا در شرايطي قرار دارد كه با بحران اقتصادي داخلي و بحران گسترش بيكاري روبه‌روست؛ در حالي كه چند روزي هم بيشتر به انتخابات رياست‌جمهوري ايالا‌ت متحده باقي نمانده، و درعين حال آمريكا قصد دارد افكار عمومي جهان را به خارج از كشور خود منتقل كند.
امين زاده گفت: متاسفانه اين ترفند، يعني فرافكني مشكلا‌ت ايالا‌ت متحده باز هم آمريكا را مسئول صدمه به جان و مال انسان‌هاي بي‌گناه مي‌كند و نقاط منفي را در پرونده سياسي اين كشور بيشتر مي‌كند.
وي افزود: اقدام حمله به سوريه چه به لحاظ مشكلا‌ت داخلي باشد و چه به خاطر هشدار به كشورهاي ديگر، به هيچ عنوان قابل قبول نيست و به لحاظ انسان دوستانه، اين كار مردود است.امين‌زاده تاكيد كرد: البته وضعيت حاضر را به عنوان يك هشدار هم مي‌شود تلقي كرد، به هر حال آمريكايي‌ها براي هشدار به ايران از هيچ چيزي دريغ ندارند و به اين طريق ايران را تحت فشار مي‌گذارند.كارشناس مسائل سياسي و بين‌المللي خاطرنشان كرد: در برخورد با حمله به سوريه ايران به عنوان يك كشوري كه دوست و برادر ماست اقدامات لا‌زم را انجام داده، و وزير خارجه و مطبوعات ما هم اين كار را محكوم كردند.
وي گفت: در سياست بين‌الملل هر كشوري كه مورد تجاوز قرار بگيرد، حمله دفاعي مي‌كند و اگر مورد تهديد باشد، يا خود آن كشور هشدارهاي لا‌زم را به طرف تهديد كننده مي‌دهد و يا اين هشدار توسط نهادهاي بين‌المللي انجام مي‌شود.
وي در پايان گفت: اگر تهديدي عليه ايران ايجاد شده باشد، به راحتي مي‌توان از راهكارهاي بين‌المللي استفاده كرد كه در عرصه بين‌المللي داراي برد بيشتري هم هستند.سعداله زارعي كارشناس مسائل سياسي و بين‌الملل گفت: اقدامات تجاوزكارانه آمريكا به كشورهاي منطقه يك مخاطره به حساب مي‌آيد و از اين جهت به طور طبيعي اقدامات آمريكا نوعي از ناامني نظامي را در منطقه دامن مي‌زند.زارعي تاكيد كرد: همه كشورهاي منطقه از جمله ايران بايد در جهت مقابله تهديدات آمريكا عليه هر كدام از كشورهاي منطقه واكنش نشان بدهند، اين مقابله مي‌تواند داراي دو بعد متفاوت باشد.
زارعي افزود: بعد اول گسترش همگرايي داخلي در منطقه است (هر قدر كشورهاي منطقه به هم نزديك باشند و روابط مختلف داخلي‌شان را گسترش بدهند، طمع‌ورزي آمريكا كاهش پيدا مي‌كند)؛ بعد دوم مي‌تواند واكنش دسته جمعي به اين اقدامات باشد كه اين واكنش‌ها بايستي از واكنش‌هاي سياسي و ديپلماتيك آغاز شود و چنانچه آمريكايي‌ها به تجاوزات ادامه بدهند به اقدامات عملي نظير سفراي آمريكا در منطقه و محدود كردن روابط اقتصادي و سياسي با اين كشور منتهي شود.وي گفت: اينها مسائلي است كه بايد به طور دسته جمعي توسط همه كشورها دنبال شود، زيرا فقط يك كشور يا دولت را تهديد نمي‌كنند، در افغانستان، پاكستان، عراق و... رو به روست و اين بيانگر برنامه‌هاي تجاوزكارانه آمريكا عليه منطقه است و به طور كلي اين اقدامات براي همه كشورهاي منطقه اهميت دارد.
اين كارشناس مسائل سياسي تاكيد كرد: تاكنون نشانه‌هاي روشني مبني بر اينكه آمريكايي‌ها عليه ايران به طور مشخص برنامه دارند، مشاهده نشده؛ لفاظي‌هايي صورت گرفته ولي شاهد اقدامات عملي آمريكا طي سال‌هاي اخير نبوده‌ايم.
وي با اشاره به اينكه نبايد ايران در اين رابطه غفلت كند، خاطرنشان كرد: بعضي از كشورها با استفاده از امكانات گسترده نظامي در منطقه مسائل حقوقي و در واقع فرضيه كشورها را ناديده مي‌گيرند و بر همين اساس نيروهاي مسلح بايد در حالت آماده باش باشند و در صورت مواجه شدن با اقدامات مشابه در سوريه و پاكستان واكنش سريع نشان بدهند.
زارعي در پايان افزود: خوشبختانه چنين آمادگي‌اي در نيروهاي مسلح ما و اراده‌اي كه معطوف به حفظ استقلا‌ل و تماميت ارضي ايران باشد، كاملا‌ قابل مشاهده است.فروز رجايي‌فر دبير ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلا‌م نيز در اين رابطه گفت: شرايط به اين صورت نيست، آمريكا نمي‌تواند در اين سطحي كه به خاك سوريه وارد شده خودش را به خاك ايران وارد كندرجايي‌فر افزود: وضعيت و موقعيت ايران و سوريه به طور كلي قابل مقايسه با هم نيست، البته اين امكان وجود دارد كه آمريكا سوريه را به خاطر محدود كردن روابط با ايران تحت فشار گذاشته باشد.
وي تاكيد كرد: طبعا فشار آمريكا بر سوريه به منظور محدود كردن روابط اين كشور با ايران و پذيرش مذاكره با اسرائيل است؛ كاري كه تا پيش از اين سوري‌ها از آن امتناع مي كردند.رجايي‌فر خاطرنشان كرد: به دليل موقعيت استراتژيك خاص و قدرت نظامي و دفاعي كه ايران از آن برخوردار است، امكان حمله به ايران براي آمريكايي‌ها فراهم نيست.وي افزود: فضاي ايجاد شده براي مذاكره با ايران از سوي آمريكايي‌ها اجازه چنين اقدامي از سوي آنها را نمي‌دهد، درست آن هم در شرايطي كه به فكر ايجاد رابطه با ايران هستند، كمي غيرمنطقي به نظر مي‌رسد.دبير ستاد پاسداشت شهداي نهضت جهاني اسلا‌م گفت: ترجيح آمريكا در ارتباط با ايران اين است كه از طريق ورود به ايران و استقرار در خاك ايران، جهت براندازي نظام اقدامات لا‌زم را انجام بدهد.
 پنجشنبه 9 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سياست روز]
[مشاهده در: www.siasatrooz.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن