تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817059759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متلاشی شدن تعدادی از مهم ترین شبکه های جنگ سایبری آمریکا


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: ادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام كرد: تعدادی از مهم ترین شبکه های سازمان یافته جنگ سایبری آمریکا که گروه های ضد انقلاب راه اندازی كرده بودند، با عملیات پیچیده امنیتی در حوزه فناوری اطلاعات وارتباطات، شناسایی و 30 نفر از متهمان و عناصر مرتبط و مؤثر آنها دستگیر شدند.

بر اساس این اعلام ، در سال 2006 میلادی در اجرای طرح بی ثبات سازی ایران که سازمان سیا تهیه كرده بود و با اختصاص بودجه چهارصد میلیون دلاری کنگره آمریکا، با دستور بوش ابلاغ و عملیاتی شد، راه اندازی نوع جدیدی از جنگ اطلاعاتی، موسوم به جنگ «سایبری» در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت که با استفاده از عوامل گروهک های ضد انقلاب از جمله منافقین، سلطنت طلبان و برخی گروهک های دیگر، مورد توجه آمریکایی ها قرار گرفت.

در این جهت تأسیس شبکه موسوم به "ایران پراکسی" از جمله مهم ترین اقداماتی بود که در این سال با بودجه ای بیش از 50 میلیون دلار از سوی سازمان سیا و تحت پوشش دفتر ibb وزارت امور خارجه آمریکا فعال شد.

تخلیه بانک های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت های اینترنتی ایران، مبارزه با فیلترینگ در داخل کشور، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی علیه جمهوری اسلامی، ایجاد بستر ارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه، شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (voa) و سایر رسانه های غربی، در زمره مأموریت های شبکه ایران پراکسی بود.

سازمان سیا با ایجاد این خدمات سایبری، تنها در حوادث اخیر با تولید و انتشار بیش از هفتاد میلیون «فیلترشکن» جنگ روانی پردامنه ای علیه جمهوری اسلامی سازماندهی کرد.

عناصر داخلی این شبکه که حقوق ماهیانه قابل توجهی دریافت می کردند، پس از شناسایی و دستگیری، اعتراف کرده اند که نرم افزارهای فیلترشکن شبکه «ایران پراکسی» مجهز به قابلیت های تخلیه اطلاعات خصوصی و خانوادگی افراد نیز بوده و درحجم وسیعی برای اهداف جاسوسی استفاده شده است.

از دیگر اقدامات آمریکا در زمینه راه اندازی شبکه پوششی برای منافقان موسوم به "فعالان حقوق بشر" است.

این شبکه را ابتدا در سال 84 دو عضو این گروهک به نام های «صادق نقاش کار» و «بهروز جاوید تهرانی» (از عناصر دستگیر شده در ماجرای هجده تیر 78) تأسیس كردند و مدیریت آن به اعضای ناشناخته این گروهک به نام های «کیوان رفیعی»، «جمال حسینی» و «احمد باطبی» سپرده شد.

این افراد در سال 87 با همکاری برخی گروهک های ضد انقلاب از کشور متواری شدند و پایگاه های این شبکه را در آمریکا و برخی کشورهای غربی و یکی از کشورهای همسایه راه اندازی و سپس از طریق فضای مجازی، اقدام به عضوگیری در سراسر کشور كردند و با تمرکز بر یکی از جریان های دانشجویی، عناصری از این جریان به نام های «س.ح» و « م.پ» را جذب کردند.

همزمان به منظور تسهیل و گسترش فعالیت های این شبکه، در اقدامی هماهنگ از سوی برخی کشورهای اروپایی، نام گروهک منافقین نیز از فهرست گروه های تروریستی خارج شد.

این شبکه که برخی اعضای آن از پیروان یکی از فرقه های ضاله هستند، پس از جذب افراد از طریق اینترنت، آنان را برای آموزش به مقر منافقان در عراق و دیگر کشورهای مورد نظر منتقل کردند.

این شبکه پس از وقوع فتنه اخیر، تلاش کرد ضمن شبکه سازی گسترده در فضای مجازی با انتشار اخبار خلاف واقع و کذب، کاربران اینترنتی را تحت پوشش و تأثیر خود قرار دهد.

همچنین کمیته وکلا و خبرگزاری هرانا از دیگر مجموعه های مرتبط است که در یکی از آخرین اقدامات، عناصر این شبکه و با حمایت های برخی کشورهای اروپایی در نشست موسوم به سازمان های غیردولتی در ژنو شرکت و در آستانه نشست پنج به علاوه یک، با ارائه آمار و اطلاعات کذب، به فضاسازی روانی علیه جمهوری اسلامی اقدام کردند.

این شبکه از طریق برخی عوامل خود، دارای ارتباطات گسترده ای با بالاترین سطوح هیئت حاکمه آمریکاست و از حمایت دولتمردان آمریکا برخوردار است.

عوامل اصلی این شبکه اهداف خود را از راه برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا به لایه های میانی و فعال مجموعه منتقل کردند و متأسفانه با جذب و سوء استفاده از کاربران ایرانی از آنان به عنوان عضو، بهره برداری می کردند.

اهم اقدامات این شبکه عبارت است از:





















عناصر اصلی این شبکه در داخل کشور دستگیر و برای تعدادی از عناصر خارج از کشور که در آمریکا به سر می برند، مراتب به پلیس بین الملل (اینترپل) برای اقدامات بعدی اعلام شده است.

اهم اقدامات و اقاریر متهمان این شبکه ها در اطلاعیه های بعدی به اطلاع عموم ملت شریف ایران خواهد رسید. 1ـ ایجاد شبکه جمع آوری اطلاعات جاسوسی، به ویژه شناسایی دانشمندان هسته ای کشور 2ـ شناسایی، جذب و سازمان دهی ایرانیان خارج از کشور در برخی از کشورها مانند آمریکا ، کانادا، آلمان ، فرانسه و ترکیه 3ـتهیه گزارش به منظور جریان سازی و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات دینی و ارسال آن به رسانه های خارجی، سازمان ها و نهادهای حقوق بشر 4ـ برگزاری تجمعات غیرقانونی و تشویق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات 5ـ انتشار اخبار خلاف واقع از جمله کشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات و دستگیری و کشته شدن سعیده پورآقایی تحت عنوان فرزند شهید 6ـ حمایت خبری و رسانه ای از گروهک های تروریستی ریگی و انجمن پادشاهی 7ـ انتقال غیرقانونی متهمان و افراد مسئله دار به خارج از کشور از طریق گروهک های ضد انقلاب 8ـ اقدامات ایذایی و هکری و نفوذ به سِروِرهای دولتی برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه کشور به منظور ارسال به سرویس های جاسوسی و تکمیل بانک اطلاعاتی آنان 9ـ برنامه ریزی برای اختلال در سیستم مدیریت شهری و شبکه خدمات رسانی از جمله سامانه سوخت رسانی به منظور ایجاد نارضایتی مردمی 10ـ ایجاد پوشش های امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن