تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس در روز جمعه ناخن‏هايش را كوتاه كند، عمر و مالش زياد مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819846359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برسی تخصصی سونی اريكسون Xperia X10 :


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: بررسی سونی اريكسون Xperia X10 :

سونی اريكسون مدتی طولانی روی گوشی Xperia X10 كاركرد و توجه زيادی را به قابليت های نرم افزاری گوشی معطوف نمود تا تجربه خوبی را از كار با گوشی برای كاربران فراهم كند. Xperia X10 نخستين گوشی آندروید سونی اريكسون است و در ازدحام گوشی های droid نسل اول محو نمی شود. سونی اريكسون در اين گوشی به قابليت های ارتباطی و چند رسانه ای توجه زيادی داشته است. X10 از نظر سخت افزاری نيز ساختار مناسبی دارد زيرا سونی اريكسون قصد داشت يك گوشی پيشرفته و كامل ارائه دهد.
مزايا :

• پشتيبانی از چهار باند GSM و سه باند نسل سوم با 10.2Mbps HSDPA و 2Mbps HSUPA
• صفحه نمايش لمسی خازنی 4 اينچ با وضوح 480 x 854)WVGA پيكسل) و سطح ضد خش و 16 ميليون رنگ (زير نسخه 1.6 آندروید 65K رنگ موثر دارد)
• نسخه 1.6 سيستم عامل آندروید با شخصی كردن كامل منوی سونی اريكسون
• منوی Timespace و Mediaspace
• پشتيبانی عالی از شبكه های اجتماعی
• كيفيت ساختاری عالی
• پردازشگر Qualcomm QSD8250 Snapdragon 1GHZ با پشتيبانی OpenGL ES 2.0 و 384MB RAM
• دوربين 8 مگاپيكسل با كانون اتوماتيك ، فلش LED ، كانون لمسی ، تثبيت كننده تصوير ، Geotagging ، تشخيص چهره و لبخند و قابليت فيلمبرداری در وضوح 800 x 480)WVGA پيكسل) در 30fps
• Wi-Fi و GPS با A-GPS
• 1GB حافظه داخلی و محل كارت حافظه MicroSD (كارت 8GB در جعبه گوشی)
• حسگر شتاب سنج و Proximity
• سوكت صوتی استاندارد 3.5 ميليمتری
• پورت microUSB (شارژ) و بلوتوث استريو 2.1
• مرورگر مستندات
• باتری Li-Po 1500 mAh (BST-4L)
معايب :

• از پخش ويدئوی Dvix/XviD پشتيبانی نمی كند
• شماره گيری صوتی و هوشمند ندارد
• دوربين ثانويه برای مكالمه تصويری ندارد
• مسيريابی رايگان GPS ندارد
• مرورگر وب پشتيبانی فلش ندارد
• راديو FM ندارد
• كارايی ضعيف بلندگو و كيفيت صوتی پايين
طراحی :

جعبه گوشی Xperia X10 سونی اريكسون از جعبه BACKFLIP موتورولا نيز كوچكتر است و در اين جعبه كوچك يك شارژر ، كابل microUSB و يك هدست دو تكه ای وجود دارد. از آنجايی كه اين گوشی دارای سوكت استاندارد 3.5 ميليمتری است محدود به استفاده از از اين هدست نخواهيد بود.




ابعاد گوشی 119 x 63 x 13 ميليمتر است كه اندازه آن تقريبا مانند گوشی HD2 اچ تی سی است اگرچه وزن 20 ، Xperia X10 گرم كمتر از HD2 می باشد زيرا ساختار گوشی پلاستيكی است. عليرغم نبود فلز در X10 اين گوشی از استحكام كافی برخوردار است. با توجه به اينكه Xperia X10 يك گوشی لمسی كامل است فضای كمی برای مانور در طراحی باقی می ماند. صفحه نمايش لمسی بزرگ اين گوشی بخش عمده ای از قاب جلو را در بر می گيرد در حالی كه قاب پشت گوشی تقريبا ساده است. لبه های گرد گوشی موجب می شود تا راحت تر در دست جا بگيرد. نوارهای كرومی نامتقارن در كناره های گوشی جلوه خاصی به آن می دهد. اين گوشی در دو رنگ سفيد و مشكی موجود می شود. Xperia X10 يك تلفن هوشمند و گوشی چند رسانه ای است.






خروجی صدای گوشی در بالای قاب جلو بطور مركزی قرار دارد كه حسگر نور محيط در طرف چپ و يك LED كوچك وضعيت نيز در طرف راست آن وجود دارد. سه كليد زير صفحه نمايش مشاهده می شود كه اين كليدها ساختار مناسبی دارند و به خوبی واكنش می دهند. از چپ به راست شامل كليد منو ، Home و Back می باشند. كنترل های خازنی اين روزها در گوشی های زيادی مور استفاده قرار می گيرد اگرچه Xperia X10 ديرتر به اين روند ملحق شد. با اينحال ممكن است كاربران زيادی وجود داشته باشند كه دكمه های سخت افزاری را ترجيح می دهند.




كليد ديافراگم و كليد ولوم در طرف راست گوشی قرار دارند كه از كليد ولوم برای كنترل زوم نيز استفاده می شود. اين كليدها كمی كوچك هستند و با اينحال كار با آنها آسان است . در طرف چپ گوشی هيچ كنترلی وجود ندارد و با كمی دقت می توان به يك بلندگوی كوچك در اين قسمت پی برد. منفذ ديگری در پايين آن قرار دارد كه احتمالا ورودی صدای گوشی است.








سوكت صوتی 3.5 ميليمتری به همراه كليد Power و پورت microUSB در بالای گوشی قرار دارد. اين كانكتور توسط يك درپوش پلاستيكی كوچك پوشيده شده است. سوكت صوتی پوشش محافظ ندارد و بايد آن را تميز كنيد. محل بند گوشی بصورت يك حفره بزرگ در پايين گوشی قرار دارد.








لنز دوربين 8 مگاپيكسل به همراه فلش LED در قاب پشت گوشی مشاهده می شود كه اين نوع فلش به گرفتن عكس در محيط های تاريك كمك زيادی نمی كند. لنز فاقد پوشش محافظ است و در استفاده از آن بايد دقت كنيد تا خراشيده نشود و نبايد آن را نزديك اشيای نوك تيز در جيب قرار دهيد.




محل كارت حافظه microSD زير باتری است و امكان جابجايی آن در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد. هربار برای دسترسی به كارت حافظه بايد گوشی را restart كنيد.


X10 به اندازه كافی مقاوم است و پلاستيك مات در قاب پشت گوشی اثر انگشت را نشان نمی دهد و لمس آن خوشايند است. قاب جلوی گوشی در اثر استفاده روزمره بتدريج كثيف می شود. در اين گوشی از مواد پلاستيكی مرغوب استفاده شده است و در آن فلز وجود ندارد ، به همين دليل وزن Xperia X10 از HD2 كمتر است. لبه های گرد در قاب پشت موجب می شود تا گوشی باريك تر از آنچه هست بنظر برسد. در دست گرفتن گوشی و كار كردن با آن بسيار راحت است.





صفحه نمايش :
صفحه نمايش لمسی خازنی 4 اينچ گوشی دارای وضوح 854 x 480 پيكسل و كيفيت عالی تصوير است اگرچه محدوديت رنگ 65K در نسخه های زير آندروید 1.6 را به همراه دارد. گرافيك آبی رنگ منوی پيش فرض با دقت انتخاب شده است تا اين نقطه ضعف را كمتر نشان دهد. سونی اريكسون درآينده آندروید 2.1 را به X10 می آورد كه از 16 ميليون رنگ پشتيبانی می كند. كنتراست صفحه نمايش و خوانايی آن زير نور خورشيد بسيار عالی است و در حد گوشی Apple iphone می باشد.




ميزان حساسيت صفحه نمايش نيز بسيار عالی است زيرا از تكنولوژی خازنی استفاده می كند و پردازشگر Snapdragon نيز به اين ويژگی كمك می كند زيرا واكنش كل سيستم به يك اندازه به صفحه نمايش و پردازشگر بستگی دارد. آندروید 1.6 از multi-touch پشتيبانی نمی كند اگرچه سونی اريكسون به طور رسمی تاييد كرد كه Xperia X10 به دليل محدوديت های سخت افزاری نمی تواند به multi-touch مجهز شود.
ساختار منو :

گوشی Xperia X10 سونی اريكسون دارای نسخه 1.6 از سيستم عامل آندروید است كه با وجود نسخه 2.1 آندروید در چندين گوشی ، كمی قديمی به نظر می رسد. منو با استفاده از Timespace و Mediaspace كاملا شخصی می شود. علاوه بر اين سازگاری با نسخه 2.0 در تصاوير نيز وجود دارد. X10 دارای منوی معروف آندروید است كه در آن به سه پنل صفحه اصلی دسترسی داريد و اين پنل ها دارای Widgets ، ميانبر يا پوشه است و يك منوی اصلی نيز در صورت نياز از پايين صفحه نمايش بيرون كشيده می شود. مزيت مهم آندروید ، بخش هشدار است كه به صورت يك نوار باريك در بالای صفحه نمايش با اطلاعات وضعيت در مورد باتری ، شدت سيگنال ، بلوتوث يا رویدادهای ناموفق وجود دارد.








اگر اين نوار را به صورت كشويی بطرف پايين بكشيد ليستی از تمامی هشدارهای اخير ارائه می شود. اين بخش را به اصطلاح قسمت هشدار می نامند. از هر جايی كه نوار فوقانی قابل مشاهده باشد می توان بخش هشدار را باز كرد و رویدادهای جديد با ساير موارد تداخل ايجاد نمی كنند. می توان اين نوار را مانند يك پنجره به اندازه دلخواه باز كرد و سپس آن را به حالت اوليه بر گرداند. برای دسترسی به Task Switcher بايد مانند ساير گوشی های آندروید ، كليد Home را فشار داده و نگه داريد كه در اين صورت امكان دسترسی به شش نرم افزاری كه اغلب استفاده می شود فراهم خواهد شد.








اين گوشی از پردازشگر 1GHZ Qualcomm Snapdragon و صفحه نمايش لمسی خازنی 4 اينچ بهره می گيرد. منو طراحی جالب و جذابی دارد. X10 تمامی صفحات اصلی ، صفحه قفل ، منوها و هشدارها را دوباره طراحی كرده است تا ظاهر كاملا متفاوتی به گوش بدهد. دو نرم افزار جديد Timespace و Mediaspace موجب سهولت استفاده و جالب تر شدن منو می شوند. Timespace كاربر را به دنيا و ارتباطات لينك می دهد در حالی كه Mediaspace يك Media player است و تمامی محتوای رسانه ای را با هم ارائه می دهد. بعبارت ديگر اين دو نرم افزار روش جديد و مناسبی را برای دسترسی به محتوای چند رسانه ای و مديريت ارتباطات فراهم می كنند كه شامل شبكه اجتماعی نيز می شود.








Timespace يك صفحه يكپارچه از MMS ، SMS ، ايميل ، Log تماس ، Facebook ، MySpsce و به روز رسانی Twitter را نشان می دهد. ساختار اين نرم افزار به صورت tab است و امكان ..... كردن محتوا را براساس نوع فراهم می كند. Timespace تمامی اطلاعات مربوطه را در يك محل ارائه می دهد. با اين نرم افزار علاوه بر مشاهده جديدترين فعالیت ها و به روز رسانی ها از مخاطبين می توانيد وضعيت خود را به اشتراك بگذاريد ، به پيام های دريافتی پاسخ دهيد و با يك تماس ناموفق ، ارتباط برقرار كنيد.








Timespace را می توان بعنوان صفحه اصلی پيش فرض تنظيم كرد و با آن مانند يك منوی كامل كار كرد. در اين صورت tabs متفاوت برای ارتباطات مختلف در بالای صفحه نشان داده می شود. 4 دكمه مجازی در پايين صفحه وجود دارد كه شامل ميانبرهايی به Mediaspace ، دفترچه تلفن ، پيام و شماره گير است. با ضربه زدن روی كليد Home به صفحه Timespace بر می گرديد.








جالب اينجاست كه 9 پنل صفحه اصلی در اختيار داريد كه تمامی آنها مربوط به ارتباط می باشند. در صورت استفاده از صفحه اصلی استاندارد آندروید ، Timespace بصورت يك نرم افزار روی منوی اصلی است. نرم افزار Mediaspace تمامی محتوای رسانه ای محلی و آن-لاين روی گوشی را با هم ارائه می دهد. اين برنامه را می توان يك مرورگر فايل و يك Media player ناميد. Mediaspace برخلاف Timespace بصورت صفحه اصلی پيش فرض تنظيم نمی شود.









تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن در گوشی Xperia X10 از نظر ظاهری تغييراتی داشته است اگرچه كارايی آن مانند قبل است. دفترچه تلفن می تواند اطلاعات بسياری را ذخيره كند. در زمان اضافه كردن يك مخاطب جديد يك ليست استاندارد از زمينه های متعدد نشان داده می شود كه يك علامت + يا - نزديك به هر يك از آنها وجود دارد اگرچه فقط 4 زمينه خالی فراهم شده است.




كاربر می تواند زمينه های جديد بسياری از هر نوع را اضافه كند. در هر حساب Gmail يك گروه خاص تحت عنوان " ستاره دار در آندروید " وجود دارد كه در آن ، اين مخاطبين بطور اتوماتيك قرار می گيرند. امكان لينك دادن مخاطبين به حساب های Facebook يا Twitter نيز فراهم شده است.






دو گزينه برای جستجوی مخاطب وجود دارد ، يك زمينه اختصاصی جستجو در بالای ليست مخاطب و يك نوار مرور الفبا كه به نام هايی كه با يك حرف خاص آغاز می شوند ، می رود. اضافه كردن عكس به يك مخاطب نيز آسان است. در زمان انتخاب عكس يك ابزار برش ظاهر می شود كه امكان استفاده از بخش مورد نظر عكس را فراهم می كند. اضافه كردن عكس دارای مزيت ديگری نيز می باشد ، اگر يك ميانبر شماره گيری را برای مخاطب روی صفحه قرار دهيد از عكس بعنوان يك آيكن استفاده می كند.






گوشی Xperia X10 مشكل آنتن دهی ندارد و كيفيت صوتی آن در طول مكالمه رضايت بخش است. صدا به اندازه كافی بلند است و نيازی نيست كه ولوم را در ماكسيمم تنظيم كنيد. اين گوشی نيز مانند ساير گوشی های آندروید شماره گيری هوشمند ندارد. در آندروید ، دفترچه تلفن ، Log تماس و شماره گير بخشی از يك نرم افزار می باشند. كاربر با مرور می تواند در آنها جستجو كند. Log تماس تمامی تماس های ارسالی ، دريافتی و ناموفق نشان می دهد.




پيام :

بخش های SMS و MMS آندروید ساختار ساده ای دارند. در اين قسمت هيچ پوشه ای وجود ندارد و فقط يك دكمه پيام جديد مشاهده می شود. زيرا اين دكمه ليستی از تمامی پيام هایی است كه بصورت زنجيره مرتب شده اند. ايجاد پيام كمی خسته كننده است زيرا باكس متن فقط بخش كوچكی از صفحه را در بر می گيرد و فضای كمی را برای كار با متن برای كاربر فراهم می كند. تبديل SMS به MMS نيز بسيار آسان است. در زمان اضافه كردن محتوای چند رسانه ای به پيام به طور اتوماتيك به MMS تبديل می شود. كاربر می تواند يك عكس يا فايل صوتی را به متن اضافه كند يا مطابق با نياز خود از ويرايشگر كامل MMS استفاده نمايد.




نرم افزار Gmail از ويژگی های گروهی پشتيبانی می كند كه امكان آرشيو ، برچسب گذاری يا حذف چند ايميل را فراهم می نمايد. نرم افزار عمومی ايميل نيز برای ساير حساب های ايميل وجود دارد و با چند صندوق پستی POP يا IMAP كار می كند. كاربر می تواند به پوشه های اورجينال كه به صورت آن-لاين ايجاد شده اند علاوه بر پوشه های محلی استاندارد مانند صندوق پستی ، drafts و آيتم های ارسالی دسترسی داشته باشد.Google Talk در ارتباط با بخش چت است. شبكه G-Talk با تعدادی از Clients معروف مانند Pidgin ، Kopete ، iChat و OVi Contacts كار می كند. X10 دارای دو صفحه كليد QWERTY كامل روی صفحه نمايش برای وارد كردن متن است.






تايپ حتی در صفحه كليد عمودی نيز كاملا راحت است ، كليدها به اندازه كافی بزرگ هستند و فضای كافی دارند. با برگرداندن گوشی به حالت افقی يك صفحه كليد بزرگ روی صفحه نمايش ظاهر می شود كه بيش از نيمی از آن را در بر می گيرد و فشار دادن دكمه های بزرگ آن آسان است. اين گوشی از نظر شبكه های اجتماعی نيز كارايی مطلوبی دارد. X10 از SNS پشتيبانی می كند و هرجايی روی صفحه اصلی ، دفترچه تلفن و حتی در منوی اصلی می توان به آن دسترسی پيدا كرد. از ساير شبكه های اجتماعی معروف مانند Twitter ، facebook ، Myspace و German Vznet نيز پشتيبانی می كند. كاربر می تواند وضعيت خود را به روز رسانی كند ، تصاوير را آپلود نمايد ، با دوستان خود تماس بگيرد و غيره.









موسيقی :

نرم افزار Mediascape تمامی محتوای چند رسانه ای را در سه گروه متفاوت موسيقی ، ويدئو و عكس قرار می دهد. نوارهای موسيقی و عكس مانند يكديگر هستند كه فايل هايی را كه به تازگی اضافه ، مشاهده يا پخش شده اند نشان می دهند و فايل های دلخواه كاربر نيز در رديف های كوچك از نمونه های كوچك تصاوير در بالای صفحه نمايش وجود دارند.






اين نرم افزار اگرچه در بخش پايين صفحه نمايش قرار می گيرد كه به محتوای آن-لاين مربوطه اختصاص دارد. در صورت برقراری ارتباط گوشی با يك حساب Facebook / Picasa / Flickr می توانيد به عكس های وب دسترسی پيدا كنيد يا در فروشگاه رسانه ای سونی اريكسون جستجو نماييد.












يك tab ويدئو نيز وجود دارد كه تمامی ويدئو ها را در يك تصوير از نمونه های كوچك مرتب می كند و به راحتی می توان به آنها دسترسی پيدا كرد. Xperia X10 از ويدئوهای Divx/XviD پشتيبانی نمی كند. هر سه tab دارای يك دكمه More می باشند كه كاربر را به گالری های كامل می رساند.








با انتخاب More در tab موسيقی به نرم افزار پخش موسيقی می روید كه تراك ها را براساس آنهايی كه به تازگی اضافه / پخش شده اند ، تراك های دلخواه ، آلبوم ها ، نوع و ... تفكيك می كند. نرم افزار پخش موسيقی و ويدئو ، منوهای همانندی دارند و كار با آنها آسان است ، اگرچه فاقد اكولايزر است.










دوربين :

گوشی Xperia X10 سونی اريكسون دارای يك دوربين 8 مگاپيكسل با فلش LED است كه ماكسيمم وضوح آن 3264 x 2448 می باشد. سونی اريكسون طراحی خود از منوی دوربين را بكار می گيرد و كاربران را به روزهای طلایی Cybershot بر می گرداند. در طرف چپ نماياب يك نوار وجود دارد كه دارای گزينه هایی مانند حالت عكسبرداری ، وضوح صحنه ، حالت كانون و سوئيچ فيلمبرداری است. در طرف مقابل می توان ميزان نوردهی را تنظيم كرد و به آلبوم دوربين رفت. چهار حالت گرفتن عكس وجو دارد كه شامل نرمال ، تشخيص صحنه ، تشخيص لبخند و لمسی است.




تشخيص صحنه در واقع حالت اتوماتيك است كه در آن X10 تعيين می كند از چه تنظيماتی استفاده شود. پنج حالت كانون وجود دارد كه عبارتند از كانون اتوماتيك جداگانه يا چندتايی برای تنظيم كانون روی بيش از يك مكان ، كانون لمسی ، حالت ماكرو ، تشخيص چهره و Infinity برای گرفتن عكس در حالت افقی است. گزينه جالبی وجود دارد كه در پايين گوشه چپ ظاهر می شود و آخرين عكس گرفته شده را بصورت نمونه های كوچك نشان می دهد. منوی دوربين دارای گزينه های بسياری روی نماياب است كه می توان آنها را پنهان كرد. برای دسترسی به تمام آنها بايد به منوی تنظيمات گسترده بروید.








ويژگی تشخيص چهره نيز مانند iphoto كار می كند. با گرفتن عكس از يك شخص (حداكثر تا 5 چهره در يك عكس) ، چهره آن بصورت اتوماتيك برچسب گذاری می شود كه می توان اين كار را بصورت دستی نيز انجام داد. پس از آن در زمان مشاهده يك عكس می توانيد روی برچسب نام ضربه بزنيد كه گزينه هایی برای مشاهده مخاطب ، نمايش تمامی عكس های مخاطب ، تغيير يا حذف برچسب نام ارائه می دهد. مشاهده تمامی عكس ها برای يك مخاطب نيز از طريق ثبت مخاطبين در نرم افزار Contacts امكان پذير است.






كيفيت تصاوير دوربين بسيار خوب است. اين گوشی در وضوح WVGA در 800 x 480 پيكسل و يا در وضوح D1 در 720 x 480 پيكسل در 30fps فيلمبرداری می كند. در واقع سرعت فريم كمی پايين تر و حدود 27fps است كه دليل آن فريم های دوتايی می باشد. ويدئو ها در فرمت MP4 با صوت AAC ضبط می شوند.








ساير امكانات :

گالری Timescape به معنی كار در حالت عمودی است. محتويات گالری را می توان براساس مواردی كه اخيرا مشاهده شده اند ، موارد دلخواه ، آلبوم ها و دوستان ..... كرد. تصاوير در هر گروه روی يك صفحه جداگانه نشان داده می شوند. اگر مشاهده تمامی تصاوير ذخيره شده روی گوشی را به صورت ..... نشده انتخاب كنيد يك صفحه از نمونه های كوچك ظاهر می شود كه به طور عمودی می توان در آنها مرور كرد. پس از انتخاب يك تصوير ، شتاب سنج ظاهر می شود و امكان چرخش اتوماتيك آن را فراهم می كند. مرور در تصوير با كمی وقفه همراه است.






زوم از سرعت كافی برخوردار است و از آنجايی كه multi-touch وجود ندارد بايد از دكمه های مجازی اختصاصی يا دو بار ضربه روی صفحه استفاده كنيد. آيتم های گالری ها (آلبوم ها و تراك های فهرست موسيقی و تصاوير در گالری) همگی دارای يك دكمه Infinite می باشند كه سونی اريكسون در بازاريابی از آن به عنوان يك امتياز ياد می كند. با لمس اين دكمه تمامی محتوای مربوطه (محلی و آن-لاين) ليست می شود. برای مثال می توانيد تمامی تراك ها در همين آلبوم موسيقی ، تمام تصاوير گرفته شده در يك روز ، محتوای مربوطه در فروشگاه رسانه ای playNow يا حتی ويدئوهای مربوطه روی YouTube را مشاهده كنيد. كاربر می تواند جستجوی مربوطه روی گوگل را نيز اجرا كند.




اين گوشی كارايی لازم را در رابطه با گزينه های ارتباطی به همراه دارد. X10 از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و سه نسخه محلی هر يك با سه باند نسل سوم ، 7.2Mbps HSDPA و 2Mbps HSUPA پشتيبانی می كند. گزينه های ارتباط محلی آن شامل Wi-Fi b/g با DLNA ، بلوتوث 2.1 با A2DP و انتقال فايل است. پورت microUSB نيز برای وصل كردن گوشی به كامپيوتر وجود دارد (حالت Mass Storage). امكان جابجایی كارت حافظه microSD در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد زيرا برای دسترسی به آن بايد باتری را برداريد.
مرورگر وب آندروید همواره از كارايی لازم برخوردار است. مرورگر در Xperia X10 اكثر صفحات وب را بخوبی باز می كند. امكان زوم با نيشگون گرفتن صفحه وجود ندارد و در عوض بايد از دكمه های +/- زوم و ويژگی ذره بين استفاده كنيد.









امكان زوم با دوبار ضربه زدن نيز وجود ندارد. ذره بين تا اندازه ای زوم می كند كه صفحه به طور افقی روی صفحه نمايش جا بگيرد و سپس يك ذره بين مجازی ارائه می دهد كه با انگشت می توان آن را حركت داد. اين ويژگی برای مرور در صفحات سنگين و بزرگ بسيار مناسب است. تنظيم مجدد متن نيز وجود دارد كه ستون های متن را متناسب با عرض صفحه تنظيم می كند و برای خواندن ، روش خوبی است.




از چندين tab پشتيبانی می شود ، با ضربه زدن روی دكمه ويندوز يك ماتريس از صفحات باز بصورت نمونه های كوچك نشان داده می شود. ويژگی نمونه های كوچك در bookmarks فراهم نشده است. مرورگر فاقد پشتيبانی Flash است اگرچه نرم افزار YouTube تا حدودی اين كمبود را جبران می كند.






Organizer در گوشی Xperia X10 سونی اريكسون با مرورگر مستندات همراه است. اين نرم افزار در واقع Quickoffice است و از مشاهده فايل های مستندات ( Word ، Excel ، Powerpoint و PDF حتی نسخه های Office 2007) پشتيبانی می كند. برای ويرايش بايد نرم افزار كامل را خريداری كنيد. اندازه بزرگ و وضوح بالای صفحه نمايش خواندن مستندات را آسان تر می كند و پردازشگر Snapdragon نيز سرعت كافی را فراهم می نمايد. مرورگر مستندات با نرم افزار Gmail ادغام شده است كه به كمك آن می توان پيوست ها را مشاهده كرد اگرچه امكان دانلود كردن آن به حافظه داخلی گوشی وجود ندارد. كاربر می تواند انواع فايل ها را پيوست كند.








تقويم دارای چهار حالت مشاهده بر اساس روز ، هفته ، ماه و دستور كار است. اضافه كردن يك رویداد جديد بسيار سريع و آسان است و می توان برای آن يك آلارم قرار داد تا بصورت يادآوری كار كند. صفحه دستور كار نيز ليستی از تمامی ورودی های تقويم را از گذشته تا آينده نزديك نشان می دهد. اين نرم افزار برای چك كردن قرار ملاقات ها برای چند روز آينده مناسب است.








ماشين حساب در مقايسه با مدل های قبلی كمی پيشرفته تر است و اكنون دارای قابليت لمسی و ويژگی های پيشرفته مانند ريشه دوم و ... می باشد. نرم افزار آلارم امكان تنظيم تعداد زيادی آلارم را فراهم می كند كه هر يك دارای زمان آغاز و برنامه تكرار خاص خود است.




نرم افزار YouTube منوی ساده ای دارد كه امكان مرور و مشاهده ويدئوها را فراهم می كند و تاحدودی فقدان Flash در مرورگر را جبران می نمايد.









Xperia X10 به گيرنده GPS مجهز است كه طی دو دقيقه به قفل ماهواره می رسد. اگرچه توان A-GPS را فعال كرد و اين زمان را كاهش داد. Google Maps نيز بصورت از پيش نصب شده وجود دارد با اينحال برای راهنمای صوتی بايد از نرم افزار Wisepilot استفاده كنيد كه ابتدا بصورت دوره آزمايشی 30 روزه است و پس از آن بايد مجوز آن را خريداری نماييد.




مسيريابی با راهنمای صوتی مرحله به مرحله فقط در امريكا وجود دارد كه بدون آن نيز مسير و محل فعلی روی صفحه نمايش ظاهر می شود و در نهايت به مقصد می رسيد و تصور می شود كه می توانيد نقشه را بخوانيد. اين نرم افزار دارای حالت مشاهده خيابان است كه اين حالت در واقع بهترين بخش از Google Maps است و نمای 360 درجه اطراف را نيز ارائه می دهد. با فعال كردن قطب نمای ديجيتال می توانيد به تور مجازی محل بروید.








نرم افزار Wisepilot يك گزينه معروف برای نرم افزار از پيش بارگذاری شده SatNav روی تلفن های هوشمند و گوشی های پيشرفته است كه منوی ساده و مناسبی دارد و استفاده از آيكن های بزرگ آن نيز آسان است. تنظيمات محاسبه مسير نيز بسيار ساده است و می توان آن را تنظيم كرد تا سريعترين و كوتاهترين راه را انتخاب كند. چندين نقشه نيز وجود دارد كه شرايط ترافيك و جاده ها را نشان می دهد. Wisepilot كاربر را از سرعت گير نيز آگاه می كند. استفاده از راهنمای صوتی Wisepilot نيازمند مجوز است و داده را بدون نياز به اينترنت دانلود می كند.








بازار آندروید دارای نرم افزارهای رايگان بسياری برای مسيريابی است كه بعضی از آنها بسيار سودمند می باشند. بازار آندروید در Xperia X10 نسخه قديمی است كه با نسخه های نرم افزار جديد همراه است و تفاوت آن در ظاهر می باشد در حالی كه كارايی آن تغيير نكرده است. بعضی از نرم افزارهای جديد نيازمند آندريد 2.0 يا حتی 2.1 می باشند اگرچه با 1.6 نيز كار می كنند. ساختار بازار آندروید كاملا ساده است و دارای سه بخش نرم افزار ، بازی و دانلود می باشد. يك ميانبر برای اجرای جستجو نيز وجود دارد. بخش نرم افزار و بازی دارای بخش های كوچكی مانند ارتباطات ، سرگرمی و ... است. بنابراين می توان نرم افزارها را براساس آنها ..... كرد. گزينه ای برای نشان دادن آنها با يكديگر نيز وجود دارد.








جستجو از سرعت كافی برخوردار است و فقط كافی است روی دكمه Search ضربه بزنيد و عبارت مربوطه را تايپ كنيد. هر نرم افزار دارای يك رده بندی ، توضيح كوتاه نويسنده ، نظرات كاربر و عكس های برنامه است. نرم افزارهای بسياری وجود دارند كه بعضی از آنها فقط جنبه سرگرمی دارند و تعدادی نيز مانند File manager ، مسيريابی و ... حائز اهميت می باشند. بازار آندروید دارای بالاترين درصد نرم افزارهای رايگان در ميان تمامی پلتفورم ها است.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 257]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن