تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818987400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه از حوزه فرهنگي


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار كوتاه از حوزه فرهنگي
انتشار دو كتاب با عناوين "تصوف، رفتارها و باورها" و "منابع الكترونيكي مطالعات زنان" (با نگرش اسلامي)، تاسيس بنياد بيدل شناسي و رونمايي از خوشنويسي استاد اميرخاني از اشعار بيدل دهلوي، ازجمله تحولات جديد در حوزه فرهنگي است.


* دو كتاب با عناوين "تصوف، رفتارها و باورها" و "منابع الكترونيكي مطالعات زنان" وارد بازار كتاب شد.
.........................................................................................................................
به گزارش روز دوشنبه ايرنا از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها (مأوا)، كتاب "تصوف، رفتارها و باورها"، نوشته "حسن صادقي" در سه فصل نگارش شده است كه فصل اول آن در مورد مفهوم تصوف و پيدايش آن نگاشته شده است، فصل دوم به وجوه تمايز تصوف و عرفان مي پردازد و فصل سوم با نام بردن فرقه هاي مختلف دراويشي به مهمترين عوامل گرايش به تصوف در ميان مردم اختصاص دارد.
اين كتاب در 81 صفحه و با نثري ساده و روان مورد استفاده همه گروه هاي سني، با شمارگان سه هزار نسخه و با قيمت 600 تومان عرضه شده است.
براساس اين گزارش كتاب "منابع الكترونيكي مطالعات زنان" (با نگرش اسلامي)، كاري از پژوهشگران اداره مطالعات زنان معاونت پژوهشي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها، در سه فصل تدوين شده است كه دو فصل آن به معرفي سايت ها مي پردازد و فصل سوم نرم افزارهاي ويژه زنان را معرفي مي كند.
اين كتاب به معرفي برخي سايت هاي اينترنتي فارسي زبان كه به نحوي با موضوع زنان مرتبط هستند و با نگرشي اسلامي فعاليت مي كنند، پرداخته است.
اين گزارش مي افزايد: كتاب "منابع الكترونيكي مطالعات زنان" در شمارگان هزار نسخه و با قيمت 400 تومان منتشر شده اشت.

* همزمان با سومين كنگره عرس بيدل، بنياد بيدل شناسي تاسيس مي شود
.................................................................................
به گزارش روز دوشنبه ايرنا از ستاد خبري عرس بيدل، بنياد بيدل شناسي با هدف پاسداشت زبان و ادب فارسي در ايران و كشورهاي فارسي زبان منطقه و شناخت و ترويج انديشه هاي والاي شاعر و عارف پارسي گو، ميرزا عبدالقادر بيدل دهلوي، با همت كانون ادبيات ايران راه اندازي مي شود.
از اهداف اين بنياد، انتشار نسخه اي مدون و معتبر از ديوان و آثار منثور و منظوم بيدل دهلوي است.
براساس اين گزارش، هم اكنون چاپ هاي متعددي از ديوان بيدل در بازار نشر هست، اما بنياد بيدل شناسي در نظر دارد با اولويت كهن ترين نسخه هاي خطي موجود اشعار بيدل را منتشر كند.
تاسيس اين بنياد به طور رسمي در روزهاي برگزاري كنگره 15 و 16 آبان ماه اعلام مي شود.

* رونمايي از خوشنويسي استاد اميرخاني از اشعار بيدل دهلوي
.....................................................................
بخشي از خوشنويسي هاي استاد اميرخاني از اشعار بيدل دهلوي در كنگره عرس بيدل رونمايي مي شود.
به گزارش روز دوشنبه ايرنا از ستاد خبري عرس بيدل، غلامحسين اميرخاني استاد خوشنويسي، به مناسبت سومين كنگره بين المللي بزرگداشت ابوالمعاني ميرزا عبدالقادر بيدل دهلوي، اشعاري از اين شاعر پارسي گو را به خط نستعليق نگاشته است.
گزيده اي از ديوان بيدل به خط استاد اميرخاني در روزهاي برگزاري كنگره (15 و 16 آبان ماه) به همراه ابياتي از بيدل به شكل پوستر، رونمايي خواهد شد.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن