تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم : كاهش 20 درصدي تعداد معتادان ، اولويت كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: احمدي مقدم : كاهش 20 درصدي تعداد معتادان ، اولويت كشور است
دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: برنامه پنج ساله آينده جمهوري اسلامي ايران، كاهش 20 درصدي معتادان و پوشش 80 درصدي برنامه هاي درماني و كاهش آسيب است.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرنگار صدا و سيما ، اسماعيل احمدي مقدّم، امروز در همايش منطقه اي كاهش آسيب هاي مصرف مواد در آسياي مركزي، غربي و خاورميانه افزود: جمهوري اسلامي ايران به علت همجوار بودن با افغانستان و به عنوان نزديك ترين فاصله تا اروپا كه بازار اصلي و مقصد نهايي قاچاقچيان است، تاكنون متحمل خسارت هاي باورنكردني جاني و مالي شده است.

دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: كشورمان با وجود اختصاص بودجه هاي هنگفت در زمينه بستن مرزها با هدف جلوگيري از قاچاق مواد به كشور و عبور آن به ديگر كشورها و مقابله با عرضه مواد مخدر در داخل كشور، همزمان اجراي برنامه هاي فراگير كاهش تقاضا، درمان و كاهش آسيب را در دستور كار داشته و نتايج قابل توجهي نيز به دست آورده است.

احمدي مقدم افزود: توليد بدون وقفه مواد مخدر در افغانستان، با ظرفيت 95 درصد و تامين بيش از 60 درصد هروئين در بازارهاي مصرف و ناكامي نيروهاي خارجي حاضر در آن كشور، مردم منطقه را بيش از هر زمان ديگري در معرض آسيب هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي قرار داده است.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: متاسفانه جوانان كه نيروي مولد و پشتوانه توسعه آينده كشورهاي منطقه هستند، بيش از ديگران آماج اين لطمات هستند.

احمدي مقدم گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران، از دو سال پيش با اتخاذ سياست بيمارانگاري معتادان، به گسترش طرح هاي كاهش آسيب در كشور توجه ويژه اي داشته است.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اقدامات كشورمان در زمينه مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال ميلادي گذشته و با تقويت اقدامات مقابله با ورود، 560 تن از انواع موادمخدر در كشور كشف شده كه بالاترين مقدار كشفيات در سطح جهان است.

احمدي مقدم افزود: همچنين در هشت ماه از سال 2008، چهارصد و چهل تن انواع مواد مخدر كشف شده است.

در اين همايش، عبدالرضا مصري، وزير رفاه و تامين اجتماعي، روبرتو آريتريو، نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در ايران و برخي از مسئولان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و نمايندگاني از كشورهاي آسياي ميانه و غربي و خاورميانه و كشورهاي سوئيس، اتريش، فرانسه و هلند حضور داشتند.
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن