تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817449840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آبي‌ها به گربه سياه رسيدند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آبي‌ها به گربه سياه رسيدند
امير قلعه‌نويي توانست با همان سيستم 2-5-3 مورد هجوم منتقدان و موارد مشابه ديگري كه به ناكامي اين تيم ارتباط داده مي‌شد، استقلال را جمع و جور كند. تيم او هرچند با هفته‌هاي ابتدايي فصل قابل مقايسه نيست اما كماكان برخي از ايرادهاي تاكتيكي را به همراه دارد.

به نوشته روزنامه كارگزاران، قلعه‌نويي اصلاحاتش را در حوزه‌هاي ديگري اعمال كرد و خيلي زود به جمع مدعيان بازگشت. به اعتقاد او جا انداختن سيستم جديد در ذهن بازيكنان به زمان زيادي احتياج داشت و اصلاح ايرادهاي تاكتيكي و فردي كوچك‌تر در شرايطي كه بازي‌ها آغاز شده بود و فرصتي براي آزمون و خطا وجود نداشت، پروسه منطقي‌تري است.

برخي از دلايلي كه استقلال را از آن تيم دست و پا بسته ابتداي فصل به تيم مدعي امروز تبديل كرده را مي‌توان در موارد جزيي اما تاثيرگذار جست‌وجو كرد. استقلال در دو سمت زمين زوج‌هايي دارد كه مهار آنها براي مدافعان حريف بسيار دشوار و دردسرساز است.

حيدري و جباري در راست و منيعي و جان واريو در سمت چپ بازي به بازي هماهنگ‌تر مي‌شوند و حملات خطرناكي را از جناحين طراحي مي‌كنند. مدافعان حريف براي مقابله با كارهاي تركيبي بازيكنان كناري، به جناحين متمايل مي‌شوند و آن وقت است كه بازيكناني مثل جباري و جان واريو هنر خود را در طراحي حملات از عمق به تصوير مي‌كشند.

تيمي كه به باختن عادت كرده بود آرام‌آرام شكست را فراموش مي‌كند و بازيكنانش تا دقيقه 90 بي‌وقفه مي‌دوند. پاس در دقايق ابتدايي نيمه دوم گل مساوي را به ثمر رساند اما در 30 دقيقه پاياني مقابل دوندگي نامتعارف بازيكنان استقلال كم آورد. آمادگي جسماني يك بحث است و انگيزه بازيكناني كه تا آخرين اتم انرژي خود را در زمين صرف مي‌كنند بحث ديگري است. سال قبل فرهاد مجيدي پس از تعويض در دقيقه 70 اعتراض مي‌كرد و امسال وقتي حتي براي 10 دقيقه هم به زمين مي‌آيد موثر و باانگيزه به نظر مي‌رسد.

تك‌روي‌ها و حركات فردي در استقلال به حداقل رسيده و توپ بيشتر از هميشه روي زمين و بدون ضربه‌هاي اضافي به گردش درمي‌آيد. شيوه بازي بازيكناني مثل جباري، جان واريو، خسرو حيدري و يدالله اكبري تاثير ويژه‌اي در وقوع اين اتفاق دارد. آنها ذاتا در خدمت تيم و فداكارانه بازي مي‌كنند و وقتي تعداد بازيكناني با اين ويژگي در يك تيم افزايش پيدا مي‌كند ساير هم‌تيمي‌ها هم از فوتبال خودخواهانه صرف‌نظر مي‌كنند.

امروز در استقلال سياوش اكبرپور كه هميشه مهاجم خودخواه و فردمحوري بوده پاس گل مي‌دهد و قيد تك‌روي‌هاي هميشگي را زده است. وينكو بگوويچ به نكته صحيحي اشاره مي‌كند: «استقلال بازيكناني دارد كه مي‌توانند به تنهايي سرنوشت يك مسابقه را رقم بزنند.» اما استفاده صحيح از اين بازيكنان مستعد هم شرط است.

جباري، جان واريو، حيدري،‌ برهاني و منيعي در همان مناطقي صاحب توپ مي‌شوند كه بايد بشوند و انگار هر بازيكن مي‌داند هم‌تيمي‌اش به چه نوع توپ، در چه فضايي احتياج دارد. انرژي بازيكن استقلال هرز نمي‌رود و اين يكي از هنرهاي كادر فني است.

اما پيكان هم اصلا رقيب آساني نيست؛ تيمي كه هر 4 بازي گذشته مقابل آبي‌ها را با پيروزي سپري كرده و با 24 امتياز در صدر جدول جا خوش كرده است. مثلث طهماسبي، حيدري و سيدصالحي براي پيكان همه كار مي‌كند و اصغر مديرروستا هم يك ماهر به كار نشان مي‌دهد.

پيكاني‌ها مدت‌هاست از باختن يا مساوي خود خاطره‌اي به ذهن نمي‌آورند و اين همان حس برتري‌جويي است كه آنها را از سد امثال سپاهان هم در اصفهان گذرانده. آنها امروز ميثم خسروي را ندارند و اين تا حدودي آرايش 2-3-1-4 آنها را به هم مي‌ريزد.

پيكان امروز حريفي را روبه‌رو مي‌بيند كه مثل آنها يك خط حمله آتشين دارد اما بايد ديد كه پيكاني‌ها با حضور سعيد لطفي و حسين معمار در قلب خط دفاع مي‌توانند حريف را كنترل كنند؟

تركيب احتمالي استقلال: وحيد طالب‌لو، پيروز قرباني، پژمان منتظري، هادي شكوري، ميثم منيعي، خسرو حيدري، يدالله اكبري، فابيو جان واريو، مجتبي جباري، سياوش اكبرپور، آرش برهاني (علي عليزاده)

تركيب احتمالي پيكان: محمد محمدي، حميد هدايتي، حسين معمار، سعيد لطفي، ميثم اميدي (آرمان قاسمي)، محمود پوراسدالله، محمدرضا طهماسبي، علي قرباني، ميثم رضاپور، ايمان حيدري، مهدي سيدصالحي
 دوشنبه 6 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن