تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820378665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ارتباط با سوءاستفاده از قدرت پالين 2 ساعت به سوالات بازپرس ويژه پاسخ گفت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در ارتباط با سوءاستفاده از قدرت پالين 2 ساعت به سوالات بازپرس ويژه پاسخ گفت
خبرگزاري فارس: يار انتخاباتي نامزد رياست جمهوري حزب جمهوري‌خواه آمريكا، در واكنش به اتهاماتي مبني بر سوء‌استفاده از قدرت، به مدت 2 ساعت به سوالات پاسخ گفت.


به گزارش فارس به نقل از آسوشيتدپرس، "سارا پالين" فرماندار آلاسكا و يار‌انتخاباتي "جان مك‌كين" نامزد رياست جمهوري حزب جمهوريخواه آمريكا روز گذشته (جمعه) با حاضر شدن در جلسه بازجويي در مورد سوءاستفاده از قدرت، به مدت 2 ساعت به سوالاتي در اين مورد كه موجب نگراني شديد جمهوري‌خواهان و ستاد انتخاباتي آنها شده است پاسخ گفت.
در ماه جاري پالين و موضوع سوء‌استفاده‌ از قدرت در اداره تحت مديرتيش، در صدر اخبار جهان قرار گرفت.
در همين زمان و در اين خصوص گزارشي منتشر شد كه در آن ذكر شده بود فرماندار آلاسكا در اولين دوره كاريش از قدرتش سوء‌استفاده كرده و با قرار دادن دفتر كارش به اعضاي خانواده خود، از قوانين اخلاقي نيز چشم پوشي كرده است.
پالين اميدوار است كه هيئت مذكور كه در حال بررسي اين موضوع است وي‌ را از اقدامات اشتباه مذكور تبرئه نمايد.
اين در حالي است كه مشخص نيست تا زمان انتخابات 4 نوامبر رياست جمهوري آمريكا، چه نتيجه‌اي بدست خواهد آمد و چه سرنوشتي منتظر پالين است.
اين هيئت همچنين در حال بررسي اخراج "والتر مونگان" عضو هيئت عاليرتبه بهداشت عمومي آلاسكا توسط پالين كه مدعي است به دليل نپذيرفتن اخراج برادر شوهر پالين كه درگير موضوع طلاق غيرقانوني خواهر فرماندار بود از كارش اخراج شد.
اين هيئت اگر چه گزارشي در مورد سوء استفاده پالين از قدرت و پا فراتر گذاشتن وي از قوانين اخلاقي منتشر كرد اما هيچ مجازاتي براي وي در نظر نگرفت.
پيش از اين دادگاه ايالت آلاسكا با بررسي پرونده‌هاي پالين تائيد كرد كه وي بصورت غيرقانوني از قدرت سوء استفاده كرده است.
بازپرس ويژه دادگاه عالي ايالت آلاسكا با بررسي پرونده‌ و شكايت‌هايي در مورد يار انتخاباتي مك‌كين و فرماندار كنوني اين ايالت به نتيجه رسيد كه وي پس از رسيدن به قدرت در فرمانداري، از آن به نفع مسائل خانوادگي خود سوء‌استفاده كرده است.
پالين كه اولين دوره كاري خود در سمت فرماندار آلاسكار را سپري مي‌كند، چندي پيش توسط نامزد رياست جمهوري حزب جمهوريخواه بعنوان معاون انتخاباتي برگزيده شد كه در صورت بروز هر گونه مشكلي براي جان مك‌كين(در صورت پيروزي در انتخابات ماه نوامبر) رياست جمهوري آمريكا را بدست خواهد گرفت.
"استفان برانچفلوور" بازپرس اين پرونده، با ارائه گزارشي به هيئت منصفه دو حزبي مذكور، ثابت كرد كه پالين از قوانين اخلاقي ايالتي كه مانع استفاده غيرقانوني مقامات عمومي از ادارات تحت امر آنها براي رسيدن به مطامع شخصي مي‌شود، سوء‌استفاده كرده و بصورت غيرقانوني دستور بركناري يكي از مامورين پليس آلاسكا به نام "مايك ووتن" را صادر كرده است كه درگير موضوع طلاق غيرقانوني دختر پالين بود اما از آنجايي كه با مخالفت مونگان روبرو شد، در اقدامي غيراخلاقي وي را از كار بركنار كرد.
اين موضوع بشدت به چهره سياسي پالين كه بعنوان يكي از اصلاح طلبان اردوگاه مك‌كين به مردم معرفي شد و نامزد جمهوري‌خواهان به خاطر گزينش نادرست ضربه سختي وارد كرد.
پالين بصورت بارز از قوانين اخلاقي سوءاستفاده كرد و قانونگذاران هيچگونه قدرت اجرايي براي جلوگيري از اقدامات وي نداشتند.
از سوي ديگر حاميان پالين و مك‌كين ابراز اميدواري كردند كه نتيجه اين تحقيقات تا زمان انتخابات رياست جمهوري آتي آمريكا به تعويق افتد تا وي بتواند بعنوان معاون انتخاباتي مك‌كين با قدرت، در رقابت سخت عليه "باراك اوباما" نامزد حزب دموكرات و ستاد انتخاباتي وي شركت كند.
بنا بر اين گزارش، پس از عدم موفقيت دادگاهي در مسكوت گذاشتن اين گزارش، هيئت منصفه مذكور تصميم گرفت تا آن را به سرعت منتشر سازد كه با مخالفت برخي نيز روبرو شد.
انتهاي پيام/.
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 103]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن