تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگین ترین چیزی که روز قیامت در ترازوی اعمال قرار داده می شود صلوات بر محمد و اهل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816846018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تكرار/ رئيس مجلس شوراي اسلامي: توافقنامه امنيتي امريكا به نفع مردم عراق نيست


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: تكرار/ رئيس مجلس شوراي اسلامي: توافقنامه امنيتي امريكا به نفع مردم عراق نيست
خبرگزاري فارس: رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشارع به توافقنامه امنيتي عراق و آمريكا گفت: اين توافقنامه به نفع مردم عراق نيست.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاري فارس علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه براي انجام سفر سه روزه عازم بحرين شده بود پنجشنبه دوم آبان به تهران بازگشت.
وي پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهاي اين سفر، گفت: به دعوت رئيس و نواب رئيس مجلس بحرين و به همراه برخي مقامات وزارت امور خارجه و نمايندگان مجلس به اين كشور سفري داشتيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: الحمد الله در سالهاي اخير روابط ايران و بحرين از جهات مختلفي از يك متانت و استواري برخوردار است و رايزني‌هاي مستمري بين ايران و بحرين وجود دارد.
وي افزود: در شرايط فعلي به دليل همكاري‌هاي دو جانبه با بحرين در زمينه صدور گاز و سرمايه گذاري گازي براي ميادين كه با طرف‌هاي بحريني صورت گرفته است و هم در سطح امور تجاري، ظرفيت دو كشور بيش از اين است و بايد تسهيلاتي ايجاد شود تا اين ظرفيت‌ها بالفعل شود.
لاريجاني اظهار داشت: در اين سفر گفت و گوهاي خوبي در زمينه همكاري‌هاي دو جانبه داشتيم و وزراي آنها در مذاكرات ما حضور داشتند و بحث‌هاي مهمي در زمينه منطقه‌اي با توجه به شرايط حساس فعلي صورت گرفت. اعم از آنكه در فلسطين عراق منطقه خليج فارس و افغانستان مي‌گذرد.
وي با اشاره به ديدار خود با پادشاه ، وليعهد نخست وزير و رئيس مجلس و برخي از وزراي ديگر بحرين اظهار داشت: در اين ديدارها گفت و گوهاي سازنده اي در باره وضعيت منطقه و بحران مالي كه در دنيا به وجود آمده صورت گرفت تا دو كشور درك و فهم مشتركي از مسائل منطقه اي داشته باشيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: نگاه دوستانمان را در بحرين نگاهي خوب و صادقانه يافتيم و احساس ما اين است كه بحرين درك نزديكي نسبت به ديدگاه‌هاي ما دارند و مقامات اين كشور تحليل ما از شرايط منطقه قبول داشتند و اين تبادل نظرها كمك مي‌كند منطقه اي حساس و ذي قيمت خليج فارس از يك استواري سيياسي ، امنيتي برخوردار باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد در اين سفر رايزني‌هاي هم در مورد نحوه پايدار ماندن توسعه سياسي اقتصادي و امنيتي منطقه انجام شد و در كنار آن همكاري‌هاي پارلماني دو كشور و گروه دوستي ايران و بحرين شكل گرفت و يك تفاهمي هم در لحظات آخر در اين زمينه تدوين كردند و به صورت توافقنامه در آوردند.
لاريجاني با بيان اينكه يكي از كاركردهاي مجلس رفت و آمدهاي ديپلماسي است خاطر نشان كرد: اين رفت و آمدهاي ديپلماسي مي‌تواند كمك كننده و تسهيل كننده رابطه هاي صحيح كشورها بر اي پيشبرد اهدافشان در زمينه هاي مختلف اقتصادي سياسي و بين المللي باشد.
وي افزود: با توجه به سوابقي كه از كشور بحرين داشتيم در اين كشور نگاه منطقي وجود دارد كه اميدواريم براي ملت ايران و بحرين نتيجه بخش باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با توافقنامه امنيتي امريكا عليه مردم عراق اشاره كرد و اظهار داشت: بيش از اينكه به ميل خود توافق كنيم بايد به مصلحت عراق توجه داشته باشيم.
وي افزود: در بندهاي مختلف اين توافقنامه قيد شده است كه سربازان آمريكايي هر اقدام جنايتكارانه‌اي يا تخلفاتي را انجام بدهند هيچ يك از محاكم عراقي نمي‌توانند آنها را محاكم كنند و يا آمريكايي‌ها هر چند امكانات بخواهند مي‌توانند فارغ از بازرسي‌هاي دولت عراق وارد كشور عراق بكنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در بعضي از بندهاي آن چنين آمده است كه عراقي‌ها بدون استثنا مي‌توانند با همه شركت‌ها قرار داد‌هاي داشته باشند كه به نظر مي‌آيد نيم نگاهي به اين موضوع دارند كه عراق را به سمتي هدايت كنند كه اولا از سيادت دولت عراق كاملا كاسته شود و ثانيا: دولت عراق در يك محظوريت قرار بگيرد تا از نظر ارتباط با برخي از كشورهاي كه در نظر مسلمين و دولت هاي اسلامي مطرود هستند ارتباط برقرار كند.
وي افزود: آنها مي‌خواهند با اين كار دولت عراق هيچ آگاهي از نحوه ورود و خروج امكانات و تسهيلات امريكايي در عراق نداشته باشند. معناي اين بند آن است كه عملا دولت عراق در اداره كشور درجه دو باشد. اينها اموري است كه هيچ شخصيت ملي در عراق از اين تفاهمنامه به اين شكل دفاع نمي‌كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: البته ممكن است گاها آراي متفاوتي ديده شود اما همه ملاحظاتي در اين توافقنامه دارند به همين دليل درك ما از ملت عراق و مصالح دولت عراق اين است كه اين توافقنامه چيزي شبيه كاپيتالسيون است كه در گذشته آمريكايي‌ها مي‌خواستند به ايران تحميل كنند.
لاريجاني خاطر نشان كرد: از اين جهت ما مذاكراتي با رهبران عراق داشتيم و همه ابعاد اين موضوع را باز كرديم و فكر مي‌كنيم رهبران عراق كه از تير هوشي و فراست و عرق ملي خوبي برخوردار هستند با اين مسئله به خوبي برخورد كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نگراني‌هاي چند روز اخير در خصوص توافقنامه امنيتي عراق در بين رهبران اين كشور گفت: اين نگراني‌ها نشانگر حساسيت آنها به مسئله است و اين براي ما غير طبيعي نبود.
وي افزود: دسايسي را در عراق حس مي‌كنيم كه آمريكا ها مي‌خواهند با فشار اين دور كوتاهي كه به انتخابات مانده براي جبران اشتباهات خود به عراق تحميل كنند و از اعتبار آنها براي امر ناظر مسابقات انتخاباتي استفاده كنند كه اين هم يك ظلم مضاعفي است كه براي اميال بسيط داخلي بخواهند وجه يك كشور را مخدوش كنند.
رئيس مجلس با بيان اينكه دسيسه‌ها و فشارهايي را از سوي آمريكايي‌ها در اين زمينه حس مي‌كنيم گفت: آمريكايي‌ها مي‌خواهند در زمان كوتاه تا انتخابات، هزينه اشتباهات خود را در صحنه عراق به مردم اين كشور تحميل كنند و از كارت عراق براي يك امر نازل مسابقه‌ انتخاباتي استفاده كنند و اين ظلم مضاعفي است كه براي اميال بسيط داخلي مي‌خواهند وجهه عراق را مخدوش كنند.
لاريجاني در پايان اظهار اميدواري كرد اين مسير با مصالح كشور عراق به درستي طي شود و افزود: نگاه ما نگاه مصلحت انديشي براي ملت و دولت عراق است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفري سه روزه به بحرين با همتاي بحريني خود، نخست‌وزير و نمايندگان مجلس اين كشور ديدار و در خصوص مسائل مختلف گفتگو كرد.
انتهاي پيام/
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن