واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: واکنش اعلمي به نطق دو تن از نمايندگان چنانچه هنوز هم برخي از كساني كه از طريق برخي تريبونها عليه من جوسازي كردهاند بر نظرات خود اصرار ميورزند پيشنهاد ميكنم در يك مناظره تلويزيوني حضور يابند و امكان مجادله احسن را فراهم سازند. اكبر اعلمي نماينده مردم تبريز در مجلس شوراي اسلامي در متني كه در اختيار خبرنگاران پارلماني قرار داد نسبت به نطق دو تن از نمايندگان كه به سخنراني اخير وي اعتراض كرده بودند، پاسخ داد. به گزارش ايسنا در بخشي از اين متن آمده است: در جمع خواص و متدينان زنجان كه دو روحاني خوشفكر و تحصيلكرده نظير حجتالاسلام دكتر رحمتالله بيگدلي هم در آن حضور داشتند، به نقد عملكرد رييسجمهور پرداختم. طرح برخي مسائلي نظير بياطلاعي مجلس و نمايندگان ملت نسبت به برخي هزينهها از حساب ذخيره ارزي، هزينههاي فاقد سند در شهرداري تهران و ....، اسباب نارضايتي و برآشفتگي جمعي از اشخاص حقيقي و حقوقي را فراهم ساخت به نحوي كه اين گروه با گروه ديگري كه حضور بنده در مجلس را در تعارض با منافع خود ميديدند، همداستان شده و در مقام انتقامگيري با دستاويز قرار دادن يك بخش گزينشي و تحريف شده از سخنراني سه ساعتهام، در پشت مقدسات پناه گرفته و با بسيج همهي امكانات و نيروهايي كه در اختيار داشتند، تلاش كردند تا به دروغ وانمود كنند كه بنده معاذالله به امام حسين (ع) جسارت كردهام!! اعلمي در ادامه آورده است: لاجرم نه براي دفاع از خود بلكه براي جلوگيري از تداوم شكسته شدن حرمت عزيزترين شخصي كه به او عشق ميورزم و از ميان نرفتن قبح اهانت به امام حسين (ع) و ساير مقدسات، در قالب صدور دو بيانيه و ايراد يك نطق 15 دقيقهاي در مجلس به بيان حقايق و كالبدشكافي ريشههاي فتنهي فتنهگران پرداختم. وي در ادامه آورده است كه متعاقب اين نطق، همكاري در مجلس به دليل آنچه پيشداوري و موضعگيري غيرمسوولانه خوانده در يازدهم آذرماه طي نطقي تلويحا در مقام توجيه قضيه عليه وي برآمده و ضمن دفاع از عملكرد امام جمعه تبريز و برخي از افراد ديگر مدعي شده كه «عدهاي تنش را بر آرامش، نزاع را بر وفاق و مجادله را بر مفاهمه برميگزينند»!! در بخشي ديگر از متن اعلامي اعلمي عنوان شده است: اساسا نمايندهاي كه قادر به دفاع از خود و دفع ظلم و فتنه عليه خويش نباشد چگونه ميتواند طبق مفاد سوگندنامه مندرج در اصل 67 قانون اساسي به استيفاي حقوق ملت و دفاع از مصالح كشور مبادرت كند؟ اين همكار، بنده را مورد سوال قرار داده و ميپرسد كه «آيا در چنين شرايطي بيان اصل موضوع و پرهيز از حواشي و پيرايههاي ستيزهجويانه و تنشزا موضوع را حل نميكرد؟» نماينده تبريز ادامه داده است: در شرايطي كه حقايق بر همگان آشكار شده و فتنهي فتنهگران به خودشان بازگشته است وليكن فتنهگريها همچنان ادامه دارد، آيا اين همكار هنوز هم گمان ميكند كه سناريوي طراحي شده عليه بنده ناشي از يك سوء تفاهم بوده است؟! وي اظهار كرده است: چرا پس از صدور بيانيه و انتشار تكذيبيه اينجانب در 12 آذرماه امام جمعه تبريز در مسجد جامع و در جمع طلاب بنده را به طرح موضوع احضار ائمه به مجلس متهم كرد؟ وي همچنين ابراز عقيده كرده است كه برخي پس از آگاهي از متن كامل سخنراني و تكذيبيه صادر شده كه قرار بود بخشي از آن از طريق شبكه استاني صدا و سيما قرائت شود با اصرار از قرائت آن ممانعت كرده و دستاندركاران صدا و سيما را وادار به پخش خبر مربوط به آنچه اظهارات توام با تهمت و دروغ عليه وي خوانده، كردهاند؟ نمايندهي مردم تبريز در ادامه يادآور شده است : همين همكار روحاني پس از يك وقفه نسبتا طولاني در 18 آذر در مصاحبهي مطبوعاتي با خبرنگاران پارلماني اعلام كرد كه «پس از استماع نوار سخنراني اعلمي متوجه شدم صحبتهاي وي ناقص منتشر شده و هيچ جسارتي به مقدسات نداشته است. خبرگزاري ....بايد توضيح دهد كه چرا بخش دوم سخنان اعلمي را در خبر خود نياورده است و اين اعتراض وارد است.» اعلمي در اين متن افزوده است: و باز فرض اينكه فرد مورد نظر حتي تا اين تاريخ هم از حقايق بياطلاع بوده است، چرا پس از نطق اينجانب و مصاحبهي 18 آذر اين نمايندهي تبريز، در نماز جمعه 23 آذرماه نه تنها به اشتباهات خود اعتراف نميكند، بلكه همان اتهامات گذشته مبني بر اهانت به مقدسات را البته با لحن و ادبياتي متفاوت و توام با منت تكرار ميكند. وي در متن خود آورده است: چه دليلي دارد كه بنده تماس بگيرم و گناه ناكرده خود را توجيه و تطهير نمايم. مگر نه اين است كه متصديان برخي مناصب بايد بالغ، عاقل، مومن، عادل، مخلص، مهذب و آشنا به اوضاع جهان اسلام و آگاه به مصالح اسلام و مسلمين باشند؟ بدون شك اولين نشانه و لازمهي اين صفات پرهيز از تهمت و افترا و اجتناب از ظن و گمان و حكم كردن بين مردم به بينات و ايمان است. به همين سبب فرمودهاند كه «البينه علي المدعي» لذا اگر واقعا سوء تفاهمي هم پيش آمده بود، اولا بر مبناي ظن و گمان به هيچ وجه مجاز به طرح آن در تريبونهاي عمومي نظير صدا و سيما و نماز جمعه نبوده و ثانيا براي رفع هرگونه ابهامي ميتوانستند از من محترمانه دعوت كنند تا توضيحات لازم را حضورا ارايه كنم . اعلمي در پايان آورده است كه براي پايان دادن به غائلهاي كه به گفته وي غوغاسالاران به راه انداختهاند دو پيشنهاد را مطرح كرده است. وي در پيشنهاد اول آورده است كه نظر به اينكه مطالب مطرح شده عليه وي كه آنها را كذب خوانده از طريق صدا و سيما پخش شده است بر اساس بديهيترين حقوق شهروندي و به عنوان نمايندهي اين ملت مصرانه ميخواهد كه ترتيبي داده شود تا از طريق صدا و سيما مستقيما با مردم سخن بگويد تا همگان مطلع شوند كه در پس آنچه معركهگيريهاي اخير خوانده چه اهدافي نهفته است؟ اعلمي در پيشنهاد دوم آورده است: چنانچه هنوز هم برخي از كساني كه از طريق برخي تريبونها عليه من جوسازي كردهاند بر نظرات خود اصرار ميورزند پيشنهاد ميكنم در يك مناظره تلويزيوني حضور يابند و امكان مجادله احسن را فراهم سازند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]