تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816994372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزارت خارجه اطلاعي از ديدار لاريجاني با وزير خارجه فرانسه ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: وزارت خارجه اطلاعي از ديدار لاريجاني با وزير خارجه فرانسه ندارد
سخنگوي وزارت خارجه گفت: وزارت خارجه اطلاعي از ديدار احتمالي لاريجاني در سفر به ژنو با وزير خارجه فرانسه ندارد و مجلس خود بايد در اين زمينه اطلاع‌رساني كند.
فارس-در ادامه نشست هفتگي حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه يكي از خبرنگاران با اشاره به قانون مصوب مجلس مبني بر اينكه وزارت خارجه موظف است ليستي از شركت هاي صهيونيستي فعال در ايران را به دستگاههاي مربوطه ارائه دهد در خصوص اقدامات وزارت خارجه در اين زمينه سوال كرد كه قشقاوي اظهار داشت: قطعاً وزارت خارجه مصوبه مجلس را اجرا مي‌كند و ملزم به اجراست و اينكه الان در چه مرحله‌اي است و يا جزئيات بيشتر بايد سوال كنم.
قشقاوي در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص سفر ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان با بيان اينكه مقامات و شخصيت‌هاي لبناني اعم از رسمي، دولتي و غيردولتي در ادامه سفرهاي عمركرامي و ميشل عون در آينده به جمهوري اسلامي سفر خواهند كرد، يادآور شد: زمان و جزئيات اين سفرها پس از قطعي‌تر شدن اعلام مي‌شود.
وي گفت كه تهران در آينده ميزبان شخصيت‌هاي مختلف لبناني خواهد بود.
سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به پرسش ديگر فارس در خصوص سفر جلال طالباني رئيس جمهور عراق به تهران نيز گفت:‌ اصل اين سفر انجام مي‌شود ولي زمان دقيق آن مشخص نيست.
خبرنگار فارس از حضور ايران در اجلاس آتي سران كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس سوال كرد كه قشقاوي در اين باره گفت: در حال حاضر برنامه‌ريزي دقيقي وجود ندارد كه خدمت شما عرض كنم و نحوه مشاركت يا عدم مشاركت ايران گمانه زني رسانه‌اي است.
يكي از خبرنگاران به توقيف يك شناور صيادي ايراني در شش ماه گذشته در آبهاي اقيانوس هند توسط گارد نيروهاي دريايي هند اشاره كرد كه در حال حاضر هيچ اطلاعي از سرنوشت آنها در دست نيست.
وي همچنين در اين باره گفت: مسئولين رسمي تاكنون هيچگونه اطلاعي به ما نداده‌اند و از هويت و مشخصات اين افراد چيزي در دست نداريم.
به گفته وي زماني چنين خبرهايي مطرح مي‌شود نمايندگي‌هاي ايران در خارج از كشور پيگير هستند ولي تاكنون مستندي از مراجع رسمي به وزارت خارجه ارائه نشده است.
يكي از خبرنگاران نيز از قشقاوي در خصوص ديدار لاريجاني با برنارد كوشنر وزير خارجه فرانسه در حاشيه نشست اتحاديه بين‌المجالس در ژنو سوال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه گفت: اطلاع رساني مجلس را خودشان بايد انجام دهند.
خبرنگاري به اظهارات مسئولين عراقي مبني بر مذاكره دولت عراق با همسايگان خود درباره توافقنامه امنيتي اشاره كرد و از قشقاوي سوال كرد كه آيا سفر ابراهيم جعفري به تهران در اين راستا بوده كه وي در پاسخ با بيان اينكه سفرهاي اين چنيني همواره بين مقامات عراقي و ايراني انجام شده و در آينده نيز انجام خواهد شد گفت كه به زودي در سطوح عالي شاهد انجام سفرهاي ديگري خواهيم بود.
وي اين سفرها را در چارچوب روابط دو جانبه، استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي گسترش روابط و همكاري‌هاي دو كشور به ويژه در بعد اقتصادي عنوان كرد و افزود: البته در كنار مجموعه اين بحث‌ها طيف گسترده‌اي از موضوعات قابل بحث در زمينه صلح و ثبات در عراق و كمك به امنيت و صلح و ثبات در اين كشور مي‌تواند يكي از موضوعات مورد بحث باشد.
خبرنگاري با اشاره به سفر برهان الدين رباني به تهران گفت: در طي اين سفر اين شايعه قوت گرفت كه شايد ايران مي‌خواهد در انتخابات آتي رياست جمهوري افغانستان جانب اتحاديه شمال را بگيرد و در ادامه پرسيد كه جمهوري اسلامي مي‌خواهد آمريكا در افغانستان چه كند كه وي پاسخ داد: ما در درجه اول مي‌خواهيم همه قدرتها و نه فقط آمريكا در امور داخلي افغانستان مداخله نكنند و به حاكميت ملي اين كشور احترام گذاشته و رفع اشغال كنند.
قشقاوي ادامه داد: اگر ديروز احساس مي‌شد كه حرف ما منطقي ندارد ولي درستي منطق ما در حال حاضر ما روشن است.
سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به روند رو به رشد توليد مواد مخدر و بي ثباتي در افغانستان و مواضع اتخاذ شده از سوي ايران در پي بمباران افراد بيگناه اظهار داشت: آيا در خبر رسمي رسانه‌هاي غربي عنوان نشده كه اين تعداد زن و مرد و ... به خاك و خون كشيده شدند.
وي با بيان اينكه ايران منطق محكمي در اين خصوص دارد، گفت: خدا را شاكريم كه گذشت زمان حقانيت مواضع ما را نشان مي‌دهد و هر چه مي‌گذرد معلوم مي‌شود كه هر چه ما گفتيم حق بود و هر چه ديگران گفتند باطل بود.
به گفته وي انتخابات به معناي واقعي دموكراسي اين است كه بايد به نظر مردم افغانستان احترام گذاشته شود و اين سخن حقي است كه بايد اين مجال به مردم داده شود كه انتخاب آزادانه و آگاهانه داشته باشند.
وي با اشاره به سفر برهان الدين رباني و با بيان اينكه ارتباط ما با تمام طوايف و گروهها و در راس آن دولت كرزي واضح و روشن است، يادآور شد: ارتباطات و تبادل نظر و رايزني‌ها و مناسبات ما با همه طوايف و گروهها و همچنين در سطوح دولتي و غيردولتي عميق است و اين اقتضاي همسايگي است. هميشه همسايه بايد حال همسايه را بپرسد همانگونه كه پيامبر اسلام گفت بايد حال 40 همسايه را بپرسيم.
سخنگوي وزارت خارجه اضافه كرد: ما از هر گامي در جهت تقويت دولت مركزي، احترام به آراء مردم و تحكيم پايگاههاي دموكراسي در كشورهاي همسايه استقبال مي‌كنيم و تاكنون نيز حضور فعالي در برگزاري و كمك به انتخابات در عراق و افغانستان داشته‌ايم و ما اين كمك را وظيفه معنوي خود مي‌دانيم و در آينده نيز به اين وظيفه عمل خواهيم كرد.
يكي از خبرنگاران به برخوردهاي نامناسب با زائران ايراني در عراق اشاره كرد كه قشقاوي با بيان اينكه اين برخوردها به صورت مستمر و سازمان يافته نيست و اراده‌اي در اين جهت وجود ندارد، گفت: ما همواره به برادران و مسئولين عراقي توصيه كرديم كه زوار شأن و جايگاه خاصي دارند و قابل احترام هستند و در اين زمينه وزارت خارجه با ارسال يادداشت، ملاقات‌ها و ... تلاش كرده است.
وي به سفر دو هفته پيش شهيدي معاون كنسولي وزير خارجه به بغداد اشاره كرد كه بخش مهمي از مذاكرات وي به مشكلات كنسولي، مرزي و تعامل مناسب با زوار اختصاص يافته بود.
سخنگوي وزارت خارجه همچنين به زائرين ايراني توصيه كرد كه از سفرهاي غيرقانوني و بدون اخذ مجوز پرهيز كنند و در عين حال افزود: وزارت خارجه با حساسيت و فعال موضوع برخورد با اتباع خود را پيگيري مي‌كند.
وي در پايان در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه پرسيد در حال حاضر چند سانتريفيوژ در حال كار است، گفت: هزاران سانتريفيوژ در حال كار هستند.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن