تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر گاه يكى از شما وضو بگيرد و بسم اللّه الرحمن الرحيم نگويد. شيطان در آن شريك است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817092040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غضنفري خبر داد: برگزاري جشن تراز صادرات غيرنفتي و واردات به زودي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: غضنفري خبر داد: برگزاري جشن تراز صادرات غيرنفتي و واردات به زودي
معاون وزير بازرگاني فعاليت هاي دولت در زمينه توسعه صادرات غيرنفتي را افتخار آميز خواند و گفت: جشن تراز صادرات غير نفتي و واردات كشور خيلي دور نيست.
به گزارش شبكه خبر به نقل از خبرنگار صدا و سيما ، مهدي غضنفري رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران به مناسبت روز ملي صادرات گفت : كاهش قيمت نفت در يك ماه اخير نشان داد كه برنامه دولت براي توسعه صادرات غيرنفتي داراي توجيه اقتصادي خوبي است تا آسيب هاي وابستگي بودجه به درآمدهاي نفتي كاهش يابد.

وي افزود : خوشبختانه در سال هاي گذشته ، مسئولان اجرايي كشور توسعه صادرات غيرنفتي را به عنوان جايگزين مناسب نفت مورد توجه قرار داده اند.

غضنفري تصريح كرد: دولت نهم، تنها دولتي است كه رئيس آن با دقت مسائل صادرات غيرنفتي را دنبال مى كند و به آن حساسيت ويژه اي دارد و به زودي مي توانيم جشن دوم صادرات غيرنفتي را زماني كه حجم صادرات غيرنفتي و حجم واردات كشور با هم برابر مى شود، برگزار كنيم.

رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران " خوب مصرفي و خوب توليدي " را لازمه تحقق اين جشن بيان كرد و گفت: اگر مردم در مصرف كالاهاي خارجي و به ويژه كالاهاي لوكس خارجي وسواس به خرج دهند و واردات كم شود و توليدكنندگان داخلي نيز با ارائه كالاهاي كيفي و ارزان، كالاهاي خارجي را از ايران بيرون و آنها را تا كشورهاي هدف تعقيب كنند، فرهنگ "صادرات ، توليد ثروت، رفاه و ايجاد اشتغال" براي آحاد مردم نهاينه خواهد شد.

غضنفري گفت : توسعه صادرات غيرنفتي نه فقط راه حل مناسبي براي كاهش اتكاي كشور به درآمدهاي نفتي محسوب مي شود بلكه دستاوردهاي آن در در مسير تداوم، تضمين و شكوفايي توليد و اشتغالزايي هم قابل توجه است.

رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران رهايي از تكيه آسيب پذير به صادرات تك محصولي و پس لرزه هاي نوسان قيمت نفت ، پايداري توليد ، ايجاد تصوير مثبت از كشور، ايجاد اشتغال، توليد ثروت و توسعه يافتگى ، حضور موثر در اقتصاد جهاني و جهاني شدن ، عبور از محدوديت مقداري بازار داخل و توليد در مقياس بزرگ و كاهش هزينه ها را از دستاوردهاي
توسعه صادرات غيرنفتي ذكر كرد.

معاون وزير بازرگاني گفت: توسعه صادرات غيرنفتي همچنين به ايجاد محيطي جذاب براي سرمايه گذاري ، تبديل منابع زيرزميني و ثروت هاي خدادادي به سرمايه گذاري و دارايي پايدار كمك مي كند اما بايد پيش نيازهاي آن هم فراهم شود.

غضنفري برخي پيش نيازهاي توسعه صادرات غيرنفتي را هم شامل توليد متناسب با نياز مشتري ، حمايت هاي بانكي و مالي ، پذيرش ريسك هاي صادركنندگان ، تسهيلات حمل و نقل و پشتيباني ، حمايت هاي بازاريابي و نمايشگاهي ، تسهيل روابط تجاري ، تشكيل شركت هاي بزرگ توليدي و صادراتي ، تبليغات كالاي ايراني ، توسعه فرهنگ صادراتي ، توانمندسازي بخش خصوصي ،مديريت يكپارچه امور صادرات ، توليد صادرات گرا ،توسعه فناوري هاي نوين و تجاري سازي آنها ، حضور در شبكه هاي بزرگ توليد و توزيع جهاني ، گسترش استانداردهاي پيشرفته و جهاني ، و توجه عميق به بهره وري اعلام كرد.

رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران گفت : هنوز در زمينه ارتقاي بهره وري كار جدي نكرده ايم كه البته جزو محورهاي طرح تحول اقتصادي است.

وي افزود : اما بهره وري با گفتن و شنيدن ايجاد نمي شود بلكه يك نوع رفتار هوشمندانه در حوزه فعاليت هاي اقتصادي است تا بتوانيم با ورودي هاي كمتر، خروجي هاي بيشتري داشته باشيم .

غضنفري گفت : سازمان توسعه تجارت كه مرجع اصلى تحليل آمار حوزه تجارت كشور است، آمار را هميشه به صورت تفكيك شده اعلام مى كند و اطمينان داريم اين روش بسيار بهتر و مفيدتر است.
رئيس كل سازمان توسعه تجارت ايران از طراحي سامانه اطلاعات تجاري خبرداد كه در اصطلاح به آن آمارش مي گويند و افزود : از امسال در قالب طرح هدايت ، استان ها مستقيم در حوزه صادرات فعال شده اند.

غضنفري افزود : ‌پايانه هاي هاي صاددراتي نيز به تدريج افتتاح مي شوند و چند مركز تجاري خارج از كشور فعال شده است كه افزايش مي يابد.

بنابراين گزارش ، جشن ملي صادرات امروز 29 مهر "روز ملي صادرات" با توجه به تحقق 200درصدي اهداف صادرات غيرنفتي برنامه چهارم و صدور سالانه 20 ميليارد دلار كالاي غير نفتي برگزار شد.

صادرات غيرنفتي در سه سال اخير بسيار بيشتر از پيش بيني برنامه چهارم بوده است و پارسال به 21 ميليارد دلار صادرات رسيد.
اين رقم 2 برابر هدف پيش بيني شده در برنامه است و به همين خاطر در روز ملي صادرات ، ثبت اين ركورد ، جشن گرفته مي شود.
هدفگذاري صادرات غير نفتي ايران براساس برنامه چهارم توسعه در سال هاي 84 تا 88 معادل 52 ميليارد و 900 ميليون دلار است كه تاكنون 39 ميليارد و 200 ميليون دلار ان محقق شده است.

پيش بيني شده است صادرات غيرنفتي امسال به 24 ميليارد دلار با ميعانات گازي و 17و نيم ميليارد دلار بدون ميعانات گازي برسد.
 دوشنبه 29 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن