تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817455529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي: درصد شكايت پزشكي از اعمال زيبايي با افزايش سن بيمار بيشترمي‌شود نيمي ازمتقاضيان اعمال زيبايي پس از مشاوره منصرف مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي: درصد شكايت پزشكي از اعمال زيبايي با افزايش سن بيمار بيشترمي‌شود نيمي ازمتقاضيان اعمال زيبايي پس از مشاوره منصرف مي‌شوند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با اشاره به گسترش روزافزون اعمال ترميمي و زيبايي در كشور اظهار كرد: براساس بررسي‌ها حدود 20 درصد مردان و 80 درصد زنان در دهه‌هاي دوم و سوم زندگي تمايل به انجام اعمال زيبايي بيني دارند كه البته از بين مراجعان اعمال زيبايي، 40 تا 50 درصد آنها پس از مشورت، از انجام عمل منصرف مي‌شوند.

دكتر نيك نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) خاطرنشان كرد: در دهه‌هاي چهارم، پنجم و ششم زندگي عمده تمايل افراد به اعمال ترميمي چين و چروك صورت است كه از آنجا كه نتيجه عمل ممكن است در جوان‌ترها بهتر باشد؛ درصد شكايت‌ها در متقاضيان جراحي بيني يا اعمال چين و چروك صورت در سنين بالا بيشتر است.

وي با بيان اين كه علاوه بر متخصصان جراحي پلاستيك، ممكن است پزشكان عمومي، تمام پزشكان رشته‌هاي ديگر و حتي افراد غير پزشك به انجام اعمال ترميمي و زيبايي مبادرت كنند؛ افزود: اعمال ترميمي و زيبايي از يك عمل ساده برداشتن خال شروع و به از بين بردن چين و چروك صورت با ژل درماني يا ليزرتراپي ادامه يافته و به جراحي‌هاي بزرگ در سر و پاها ختم مي‌شود.

عدم آگاهي متقاضي از نتيجه عمل و عوارض احتمالي آن علت اصلي شكايت‌هاي ترميمي و زيبايي

به گفته دكتر نيك‌نژاد با بررسي شكايت‌هاي اعمال ترميمي و زيبايي مشخص شده كه علت شكايت از اين گروه در وهله اول عدم آگاهي بيمار از نتيجه اقدامات درماني و همچنين عدم اطلاع كافي از عوارض احتمالي است. چرا كه بيمار به تصوير ذهني خود قبل از جراحي دست نيافته و اقدام به شكايت مي‌كند. در صورتي كه جراحي ترميمي به منظور رفع عارضه پزشكي باشد، حتما بايد انجام شود؛ اما، در عمل‌ها با هدف زيبايي توصيه مي‌شود كه با افرادي كه قبلا اقدام به عمل كرده‌اند و همچنين روانشناس و پزشك مربوطه مشورت شود.

40 تا 50 درصد متقاضيان اعمال زيبايي، پس از مشورت، از انجام عمل منصرف مي‌شوند

هزينه‌هاي اعمال زيبايي توافق ميان پزشك و متقاضي است

وي با اشاره به هزينه‌هاي انجام جراحي‌هاي زيبايي و ترميمي گفت: در كلان‌شهرها هر پزشكي بر مبناي بيماران خود مبلغي را به عنوان هزينه عمل پيشنهاد مي‌كند. چرا كه اصولا براي درمان عوارض، تعرفه درماني تعيين مي‌شود و براي زيبايي تعرفه‌اي نداريم. بنابراين هزينه عمل توافق ميان پزشك و فرد متقاضي عمل زيبايي است.

جراحان گوش و حلق و بيني با مجوز وزارت بهداشت، مجاز به اعمال زيبايي بيني هستند

دكتر نيك‌نژاد انجام جراحي‌هاي زيبايي و ترميمي را حق جراحان اين رشته دانست و گفت: پروتكل مربوط به وظايف تخصص، از وظايف وزارت بهداشت است كه تعيين مي‌كند يك فرد متخصص در چه مرحله‌اي قادر به انجام كاري خاص است. طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، جراحان گوش و حلق و بيني در صورت سپري كردن دوره تكميلي در ارتباط با جراحي‌ زيبايي بيني مي‌توانند عمل جراحي بيني را انجام دهند. همچنين گروه جراحان فك و صورت اعلام كرده‌اند كه از وزارت بهداشت مجوز رسمي براي انجام جراحي‌هاي زيبايي بيني دريافت كرده‌اند. اين در حالي است كه سازمان نظام پزشكي در اين رابطه نامه‌اي از وزارت بهداشت دريافت نكرده، بر اين اساس از وزارت بهداشت درخواست شده كه كميته‌اي با حضور سازمان نظام پزشكي تشكيل داده و پروتكل درماني در رابطه با هر كدام از رشته‌هاي مذكور را اعلام كند.

وي گفت: طبق مصوبه هيات مديره سازمان نظام پزشكي مركز (تهران) در سال 1352، هر فارغ‌التحصيل رشته پزشكي كه مجوز كار طبابت را دريافت كرده، به شرطي كه شاكي نداشته باشد، مي‌تواند هر بيماري را مورد درمان قرار دهد. در صورتي كه از پزشكي شكايتي شود، گروه‌هاي كارشناسي شكايت شاكيان را در رابطه با نحوه درمان بررسي مي‌كند. اين در حالي است كه اين امر مربوط به زماني است كه تعداد تخصص‌ها و فوق‌ تخصص‌ها بسيار كم بود. بر اين اساس چندين بار از وزارت بهداشت در رابطه با شرح وظايف جامعه پزشكي سوال شده كه تاكنون نتيجه‌اي به دنبال نداشته است.

ضرورت توجه بيشتر به تخصص درج شده در تابلوي مطب پزشك

وي گفت: متقاضيان جراحي‌هاي زيبايي و ترميمي هنگام مراجعه به پزشك به تابلوي مطلب پزشك دقت كنند. متخصصان جراحي ترميمي يا متخصصان گوش و حلق و بيني و فك و صورت كه براي اين جراحي‌ها داراي مجوز وزارت بهداشت هستند، براي انجام جراحي‌هاي زيبايي مناسب‌تر هستند. متخصصاني غير از اين موارد نيز حتي اگر هزينه كمتري دريافت كنند بايد با تامل بيشتري انتخاب شوند.

دكتر نيك‌نژاد با اشاره به شكايت‌هاي صورت گرفته از اعمال ترميمي براي رفع چين و چروك‌ها به ايسنا گفت: فرسودگي سلول‌ها به تدريج شادابي چهره را تهديد مي‌كند؛ چين و چروك‌ها نتيجه كاهش فعاليت سلول‌هاست. عواملي كه براي رفع چين وچروك‌ها به كار مي‌روند ممكن است به صورت دارو، كرم‌هاي مختلف، تزريق ژل، ليزردرماني و در نهايت جراحي و كشش پوست به كار گرفته شوند. ژل‌هاي تزريقي بسته به محل تزريق ممكن است عوارضي را به دنبال داشته باشند. به اين ترتيب تزريق ژل براي رفع چين و چروك اطراف چشم، ممكن است در عصب چشم و شبكيه تاثير داشته و مشكلاتي را از نظر بينايي در پي داشته باشد.

ضرورت انجام اعمال زيبايي با تفكر و مشورت بيشتر با پزشكان

معاون انتظامي سازمان نظام پزشكي با تاكيد بر ايجاد ذهنيت درست و آگاهي بيشتر متقاضي از نتيجه عمل توسط پزشك گفت: اعمال ترميمي و زيبايي بايد با تفكرات و مشورت بيشتر با پزشكان انجام شود. ميزان شكايت‌هاي جراحي زيبايي در جراحان پلاستيك و زيبايي كمتر و محدودتر است و اين شكايت‌ها از رشته‌هاي ديگر كه اقدام به اين اعمال جراحي مي‌كنند بيشتر است.

انتهاي پيام
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن