تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094840




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راستي آزمايي شركت هاي صنعت كاشي و سراميك


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: راستي آزمايي شركت هاي صنعت كاشي و سراميك


سرمايه : صنعت كاشي و سراميك يكي از زيرمجموعه هاي صنعت ساختمان و در ارتباط مستقيم با آن است.روال بر اين است كه هرگاه صنعت ساختمان رونق يابد، صنعت كاشي و سراميك نيز با اندك زماني تاخير پس از گروه ساختمان رونق مي يابد. اين امر در مورد شركت هاي صنعت كاشي و سراميك حاضر در بورس نيز صادق است.به نقل از يك كارشناس كاشي و سراميك «شركت هاي كاشي و سراميك حاضر در بورس تهران در حال حاضر وضعيت نسبتاً خوبي را پشت سر مي گذارند.»

اين كارشناس خاطرنشان كرد: «وضعيت سوددهي اين شركت ها در سال گذشته تاكنون بسيار مثبت بوده و با توجه به پتانسيل بالاي صادرات كاشي و سراميك به كشورهاي آسياي مركزي، اروپا و تركيه اين صنعت بسيار سودده است.
وي با اشاره به كاهش 20 درصدي نرخ صادرات محصولات كاشي و سراميك نسبت به مصرف داخلي گفت: «در حال حاضر حدود 50 تا 60 درصد سود اين شركت ها، با وجود آنكه 20 درصد قيمت صادرات آنها كمتر از قيمت فروشي داخلي است، از محل صادرات تامين مي شود.»
وي افزود: «در سال مالي 87 توليدات اين گروه 250 ميليون متر مربع است كه 30 تا 40 ميليون متر مربع آن صادر مي شود و باقي آن به مصارف داخلي مي رسد.» اين كارشناس با بيان اين مطلب كه «ركود حاكم بر صنعت ساختمان با توجه به اعلام نحوه سياستگذاري و عملكرد بانك ها و تغييرات اقتصادي پيش روي، ادامه دار نخواهد بود»، گفت: «هرچند كه صنعت ساختمان چند ماهي است كه دچار ركود شده است اما صنعت كاشي و سراميك با اندك زماني تاخير بعد از صنعت ساختمان دوره رونق خود را سپري مي كند.» به گفته يكي از مسوولان بورس اين صنعت از سال 85 تاكنون سود چشمگيري را نصيب سهامداران خود كرده است. با بررسي ميزان تحقق پيش بيني هاي شركت هاي گروه كاشي و سراميك به اين نكته پي مي بريم كه شركت هاي بورسي حاضر در اين گروه نسبتاً عملكرد خوبي را در سال مالي 86 داشته اند. شركت كاشي و سراميك الوند مبلغ 98 ريال بيشتر از پيش بيني اوليه خود سود واقعي كسب كرد.
كلوند در اولين پيش بيني خود مورخ 18 فروردين ماه 86 ميزان سود واقعي را مبلغ 117 ريال اعلام كرد و در تاريخ 26 اسفند ماه 86 با تعديل مثبت 23 ريالي در نهايت در پايان سال مالي 86 مبلغ 215 ريال سود واقعي كسب كرد و با اين حساب مبلغ 105 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم تقسيم كرد.
اين در حالي است كه اين شركت در اولين پيش بيني خود سود نقدي را مبلغ 100 ريال و آخرين پيش بيني مبلغ 200 ريال اعلام كرده بود و در پايان با موافقت سهامداران در مجمع عمومي عادي سالانه سال مالي 86 كه در تاريخ سوم تيرماه 87 برگزار شد مبلغ 105 ريال سود نقدي بين سهامداران تقسيم كرد.

«كحافظ» و «كنيلو» بدون پيش بيني سود نقدي

شركت نيلو و كارخانجات كاشي و سراميك حافظ دو شركتي هستند كه هيچ پيش بيني اي از ميزان سود نقدي خود ارائه نكرده اند و در پايان سال مالي «كنيلو» مبلغ 110 ريال و «كحافظ» مبلغ 300 ريال سود نقدي را بين سهامداران خود تقسيم كردند. شركت نيلو در تاريخ 13 تيرماه 86 پيش بيني كرد مبلغ 617 ريال سود واقعي به ازاي هر سهم اختصاص خواهد داد كه اين رقم در تاريخ 11 ارديبهشت ماه 87 با كاهش 399 ريالي به مبلغ 208 ريال رسيد و اين شركت باز هم نتوانست به وعده خود عمل كند و مبلغ 203 ريال سود واقعي در پايان سال مالي 86 به ازاي هر سهم كنار گذاشت و با اين حساب مبلغ 110 ريال را بين سهامداران تقسيم كرد. كارخانجات كاشي و سراميك حافظ نيز پيش بيني ميزان سود واقعي سال مالي منتهي به 29 اسفندماه 86 را در تاريخ 22 اسفندماه 85 مبلغ 305 ريال و در تاريخ چهار اسفندماه 86 مبلغ 254 ريال اعلام كرد كه در نهايت مبلغ 333 ريال سود واقعي كسب كرد و بر اين اساس مبلغ 300 ريال سود به ازاي هر سهم تقسيم كرد.

پوشش دو برابري پيش بيني سود نقدي «كساوه» و «كسرا»

دو شركت صنايع كاشي و سراميك سينا و سراميك هاي صنعتي اردكان حدود دو برابر از پيش بيني سود نقدي خود را در سال مالي منتهي به 29 اسفندماه 86 محقق كردند.
شركت صنايع كاشي و سراميك سينا در تاريخ 19 فروردين ماه 86 اعلام كرد در نظر دار مبلغ 333 ريال سود واقعي به ارزي هر سهم اختصاص دهد در حالي كه اين شركت در تاريخ هشت بهمن ماه 86 اين رقم را به 410 ريال افزايش داد و در مجمع عمومي عادي سال مالي 86 از اين نيز فراتر رفت و با اعلام 556 ريال سود واقعي به ازاي هر سهم سال مالي 86 مبلغ 420 ريال سود را بين سهامداران خود تقسيم كرد، اين در حالي است كه «كساوه» در تاريخ هشت بهمن ماه 86 ميزان سود نقدي را مبلغ 200 ريال پيش بيني كرد كه 220 ريال بيشتر از پيش بيني خود محقق كرد.
شركت سراميك هاي صنعتي اردكان نيز در اولين پيش بيني خود ميزان سود واقعي را در تاريخ 15 اسفندماه 85 مبلغ 136 ريال اعلام كرد كه در پايان سال مالي 86 مبلغ 133 ريال سود واقعي كسب كرد و با توجه به اينكه اين شركت در اولين پيش بيني خود سود نقدي سال مالي 86 را مبلغ 54 ريال اعلام كرده بود با افزايش دو برابري سود نقدي خود در مجمع عمومي عادي سالانه سال مالي ياد شده مبلغ 160 ريال سود نقدي به ازاي هر سهم تقسيم كرد.

كاشي اصفهان خوش قول ترين شركت گروه

شركت كاشي اصفهان در اولين پيش بيني خود مورخ 26 ارديبهشت ماه 86 ميزان سود واقعي را 353 ريال و در آخرين پيش بيني خود در تاريخ 21 اسفندماه 86 مبلغ 534 ريال اعلام كرده بود كه در مجمع عمومي عادي سالانه سال مالي 86 اعلام كرد مبلغ
496 ريال سود واقعي به ازاي هر سهم كسب كرده است و بر اين اساس اين شركت با سرمايه 150 ميليارد ريال مبلغ 300 ريال سود نقدي مطابق با ميزان پيش بيني اوليه خود به ازاي هر سهم سهامداران خود تقسيم كرد.

«كسعدي» و «كترام» بدون تقسيم سود

شركت هاي كارخانجات كاشي و سراميك سعدي و توليدي كاشي تكسرام در مجمع عمومي عادي سالانه سال مالي 86 هيچ سودي را بين سهامداران خود تقسيم نكردند.
شركت كارخانجات كاشي و سراميك سعدي بدون ارائه پيش بيني در پايان سال مالي منتهي به 29 اسفندماه 86 مبلغ 111 ريال سود واقعي به ازاي هر سهم اختصاص داد و هيچ سودي را بين سهامداران خود تقسيم نكرد. همچنين شركت توليدي كاشي تكسرام در پايان سال مالي منتهي به 29 اسفندماه 86 بدون ارائه پيش بيني مبلغ 676 ريال زيان واقعي كسب كرد و بر اين اساس هيچ سودي را بين سهامداران خود تقسيم نكرد.
 يکشنبه 28 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1007]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن