تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817347777




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سند آشتي ملي را بدون بندهاي اضافه شده امضا ميكنيم


واضح آرشیو وب فارسی:فان پاتوق: حماس :
سند آشتي ملي را بدون بندهاي اضافه شده امضا ميكنيم
جام جم آنلاين: عضو دفتر سياسي حماس تاكيد كرد: شروط حماس در خصوص سند مصر تنها شروط اين جنبش نيست بلكه شروط تمام گروههاي فلسطيني است.



محمد نزال عضو دفتر سياسي جنبش حماس، عنوان داشت: سند اخير مصر شامل بندهايي است كه در سند اوليه نبود و همين مساله موجب شد، حماس مهلتي درخواست كرد تا به بررسي آن بندها بپردازد اما جنبش فتح فورا براي به چالش كشاندن حماس اين سند را امضا كرد.
وي افزود: در حاليكه شروط حماس همان شروط همهي گروههاي فلسطيني است و عمدا تنها نام حماس مطرح شده است كه گويي تنها مختص حماس است.
بر اساس گزارش سايت اينترنتي شبكه فلسطين اليوم، قاهره نيز به جنبش حماس 24 ساعت تا پايان امروز (سهشنبه) مهلت داده است تا تصميم نهايي خود را در خصوص آشتي ملي فلسطينيها اتخاذ كند و با سند مصر بدون اعلام هيچ گونه شرط و درخواستي براي رايزني بيشتر موافقت كند.
يك مقام مصري به روزنامهي عربستاني المدينه، گفت: ما به حماس گفتيم كه 24 ساعت مهلت دارد تا موضع گيرياش را در قبال آشتي ملي مطرح و موافقت خود را با زماني كه مصر براي امضاي سند اعلام كرده است، بيان كند.
وي نسبت به درخواست تاخير مجدد در خصوص آشتي ملي و امضاي سند مربوط به آن هشدار داد و تاكيد كرد، تعلل در اين زمينه را نميپذيريم.
احمد يوسف از مسوولان وزارت امور خارجهي دولت حماس نيز تاكيد كرد: امضاي سند مصر از سوي حماس از امروز تجاوز نخواهد كرد.
وي عنوان داشت: با تصويب گزارش ريچارد گلدستون رييس كميتهي حقيقت ياب سازمان ملل مانع آشتي ملي فلسطيني از بين رفت.
عزامالاحمد رييس فراكسيون فتح در شوراي قانونگذاري فلسطين نيز تاكيد كرد. در صورتي كه حماس سند آشتي ملي را امضاء نكند، از نظر ما مرحلهي مذاكره ميان فتح و حماس پايان يافته است.
وي ادامه داد: ما شاهد پيشرفت در مذاكرات بوديم اما با موضع گيري عجيب حماس غافلگير شديم.
خليل الحيه از اعضاي دفتر سياسي حماس نيز تاکيد کرد که اين جنبش بر موضع قبلي خود براي امضاي توافقنامه آشتي ملي بدون بندهاي اضافه شده جديد پايبند است.
وي خاطر نشان کرد: حماس به اين شرط آمادگي دارد حتي قبل از تاريخ 25 ماه اکتبر جاري که به عنوان تاريخ امضاي توافقنامه آشتي تعيين شده بود، اين توافقنامه را امضا کند.
الحيه افزود: حماس به دو دليل خواستار تعويق امضاي توافقنامه آشتي ملي شده بود؛ نخست به دليل پيامدهاي گزارش گلدستون که شرايط نامناسبي را براي امضاي توافقنامه مذکور ايجاد کرده بود و دوم نياز جنبش حماس به بررسي بندهاي پيشنهادي جديد مصر.
بر اساس گزارش مركز اطلاعرساني فلسطين، وي در ارتباط با تعويق امضاي توافقنامه آشتي ملي خاطر نشان کرد که پس از اقدام محمود عباس در تعويق بررسي گزارش گلدستون، فضايي منفي در کشورهاي عربي و اسلامي عليه وي شکل گرفته بود و از سوي ديگر در طرح پيشنهادي جديد مصر برخي عبارات اضافه و برخي عبارات نيز حذف شده بود و اين در حالي است که در جريان توافقات صورت گرفته در مذاكرات ملي و نيز اتخاذ راهکارهاي مناسب براي اجراي اين توافقات هيچ بحثي درباره مفاد مذکور صورت نگرفته بود لذا جنبش حماس تصميم گرفت که با درخواست تعويق امضاي توافقنامه، متن طرح پيشنهادي جديد را با طرح مورد توافق قبلي مطابقت دهد.
وي درباره مساله انتخابات نيز اظهار داشت: ما در مذاكرات قبلي با جنبش فتح و رييس آن توافق کرده بوديم که انتخابات تا اواسط سال آينده ميلادي به تعويق انداخته شود و از همين رو بايد گفت که هر انتخاباتي بدون تحقق آشتي و اجماع ملي نميتواند نتيجهاي در پي داشته باشد و تنها به گسترش دامنه شکاف داخلي ميانجامد.
الحيه وجود هرگونه بندي درباره افزايش اختيارات عباس در طرح پيشنهادي مصر را تكذيب كرد.
وي همچنين گفت: محمود عباس سعي دارد نهايتا حماس را تحت فشار قرار دهد اما ملت فلسطين به خوبي مي دانند که چه طرفي سعي در فرار از آشتي ملي و يا دستيابي به وفاق ملي را داشت.
از سوي ديگر، در پي شرايط به وجود آمده پس از تاخير در امضاي سند پيشنهادي مصر، اكثر ساكنان نوار غزه نسبت به تلاش مسوولان مصر جهت بستن گذرگاه رفح به طور دايمي و نابودي تونلهاي مرزي كه از طريق آن مايحتاج اصلي ساكنان غزه تامين ميشود، شديدا ابراز نگراني كردند.
ايسنا








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فان پاتوق]
[مشاهده در: www.funpatogh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 285]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن