تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816935944




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به‌بهانه سفر رياست جمهوري ، نگاهي به توانمنديها و مشكلات گيلان (‪(۶‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به‌بهانه سفر رياست جمهوري ، نگاهي به توانمنديها و مشكلات گيلان (‪(۶‬
داخلي. سياسي. هيات دولت. سفر

* راهبردهاي بلند مدت توسعه
با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و اهداف پيش بيني شده مي‌توان در راستاي راهبردهاي بلندت مدت توسعه به نتايج مطلوبي دست يافت كه برخي از آنها شامل موارد زير است.

* نوين‌سازي واحدهاي بهره‌برداري و بزرگ مقياس نمودن اراضي كشاورزي ، افزايش كارايي واحدهاي موجود ، محدود نمودن استفاده سموم دفع آفات ، محدود نمودن تغيير كاربري زمين‌هاي كشاورزي و افزايش بازدهي سيستم‌هاي آبياري ( افزايش راندمان )و ارتقاي مهارت‌هاي فني و حرفه‌اي بهره برداران.

* حفظ و احياء و ضابطه مند نمودن بهره برداري از منابع طبيعي و زيست محيطي با تاكيد صيانت از اكوسيستم‌هاي ملي و ذخاير آبزيان و ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي ( داخلي و خارجي ) تعاوني‌ها، بانك‌ها و بخش عمومي غير دولتي در فعاليت‌هاي محوري توسعه استان.

* گسترش و تجهيز شبكه‌هاي زير بنايي با اولويت شبكه‌هاي ارتباطي سريع و مطمئن و همچنين تراكم زدايي از شهر رشت با رويكرد توزيع فعاليت‌هاي اقتصادي، اجتماعي، در شهرهاي موجود در جلگه گيلان با اولويت كانون‌هاي شهري مستعد توسعه و تجهيز سلسله مراتبي شبكه‌اي از شهرهاي كوچك ، روستا، شهرها و روستاهاي مركزي به خدمات اجتماعي و پشتيبان توليد.

* توسعه صنايع با اولويت صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي، صنايع توليد كالاهاي مصرفي بادوام براي تقاضاي خارجي ، صنايع برق و الكتريك ، صنايع غذايي ، شيميايي و سلولزي ، نساجي ، معدني ، ماشين‌سازي و تجهيزات باتوجه به منابع انساني استان تا حدي كه امكانات تامين اراضي غير كشاورزي اجازه مي دهد.

* توسعه عمودي شهرها و تاكيد بر اختصاص زمين‌هاي غير قابل كشت براي ايجاد شهرك‌ها و نواحي صنعتي و توسعه شهري و همچنين ضابطه مند كردن نحوه واگذاري اراضي ساحلي و جنگلي براي استفاده‌هاي اختصاصي اعم از بخش‌هاي دولتي و غير دولتي و اختصاص آنها براي كاربري‌هاي عمومي با تاكيد بر حفظ جنگل‌ها و حريم دريا و رودخانه و ضابطه مند نمودن ساخت و ساز در اراضي ساحلي ، ارتقاء و تقويت نقاط گردشگري استان و در كنار آن جلب گردشگران داخلي باهدف كسب در آمد.

* ايجاد زمينه‌هاي مناسب براي گسترش و ارتقاي فعاليت‌هاي پژوهشي و فن آوري با فعاليت‌هاي محوري توسعه استان و بيو تكنولوژي و نانو تكنولوژي و توسعه ارتباطات و زير ساخت‌هاي ارتباطي و فن‌آوري اطلاعات متناسب با سياست‌هاي توسعه فن آوري در كشور.

*ايجاد بستر مناسب به منظور افزايش تعاملات اقتصادي و تجاري في مابين مراكز توليد مستقر در استان با منطقه آزاد و منطقه ويژه ، بازارچه مرزي و مرزنشينان به منظور گسترش دامنه نفوذ استان در مبادلات تجارت خارجي.

* استفاده بهينه از توان موجود در زمينه توليد انرژي‌هاي نو ( باد- موج دريا و...) و همچنين تغيير الگوي مصرف انرژي و افزايش بهره وري در بخش‌هاي مختلف در راستاي كاهش سهم فرآوردهاي نفتي و افزايش سهم گاز طبيعي و برق در چار چوب ظرفيت‌هاي توليد و توزيع و افزايش بهره‌وري .

* توسعه و تعميق مشاركت مردم و تقويت بخش غير دولتي در فعاليت‌هاي عام المنفعه و ساماندهي بازار محصولات كشاورزي و توسعه صادرات محصولات و فرآورده‌هاي داراي مزيت نسبي و ايجاد ساز و كارهاي لازم و حمايت از افزايش بهره‌وري در بخش‌هاي اقتصادي و عوامل توليد ، ريشه كني فقر و گرسنگي و بهره مندي همگاني از مواهب توسعه اقتصادي و اجتماعي.

* افزايش سهم كالاهاي فرهنگي در سبد مصرفي خانوارها و تلاش در جهت حفظ اماكن فرهنگي و هنري موجود و گسترش فضاهاي جديد با توجه به قابليت‌ها و نيازهاي جمعيتي استان.

* خواسته‌ها و مطالبات
با توجه به مشكلات ، چالش‌ها و توانمندي‌هاي موجود در استان گيلان مردم و مسوولان اين استان در راستاي برون رفت از مشكلات موجود و استفاده بهينه از توانمندي‌هاي اين استان خواسته‌ها و مطالباتي دارند كه در صورت تحقق آنها مي توان به رشد توسعه‌اي پايدار در گيلان اميدوار بود.

بخشي از اين مطالبات در جريان سفر قبلي رييس جمهوري به استان گيلان به صورت مصوبات هيات دولت تجلي يافت و انتظار مي‌رود مابقي آنها در مصوبات جديد استاني هيات دولت تجلي يابد.

در اين‌باره استاندار گيلان اعلام كرد: ‪ ۹۱/۶‬درصد از مصوبات دور اول سفر هيات دولت به‌استان، اجرايي شده است.

"روح الله قهرماني چابك" بابيان اينكه ‪۲۲۲‬مصوبه و ‪ ۱۲‬توافق نامه در دور اول سفر هيات به گيلان تصويب شد، به ايرنا، گفت: اجراي اين مصوبات، حدود ‪ ۷۳‬درصد پيشرفت فيزيكي داشته و محقق شده است.

وي افزود: ‪ ۹۳‬مصوبه (‪ ۴۲‬درصد مصوبات) هم به طور كامل به بهره‌برداري رسيده است.

" قهرماني" با اشاره به سفر دور دوم هيات دولت به استان، گفت: با توجه به زمان برنامه نويسي براي بودجه كشور، سفر اخير هيات دولت دربهترين زمان ممكن انجام مي‌شود، درحالي كه در سفر قبلي دولت چون در اواخرسال ‪ ،۸۵‬انجام شد، فرصت را براي جذب اعتبارات از دست داده بوديم.

وي توسعه سطح زيركشت محصولات كشاورزي و توجه بيشتر به محصولاتي چون پيله ابريشم، برنج، چاي، زيتون، بادام زميني و ... را از ديگر دغدغه‌هاي استان براي رسيدگي در دور دوم سفر هيات دولت مطرح كرد.

وي بابيان اينكه به دنبال اين هستيم كه حق گذشته استان رابگيريم، افزود:
دولت احمدي نژاد با عزمي راسخ تلاش زيادي را براي رفع مشكلات استان داشته است، اما بازهم بايد براي افزايش شاخص‌هاي استان تلاش كنيم.

***
فرماندار شهرستان رشت گفت: بيش از ‪ ۵۰‬درصد از پروژه‌هاي تعريف شده دور نخست سفر "دكترمحمود احمدي نژاد" رييس جمهور به گيلان در اين شهرستان به اتمام رسيده است.

"علي اكبر پوراوزان" در گفت و گو با خبرنگار ايرناافزود: ‪ ۸۵‬درصد از پروژه‌ها نيز اجرايي شده و بقيه در حال اجرا است.

وي اظهار داشت: ‪ ۳۸۵‬پروژه در دور نخست سفر رييس جمهوري به استان گيلان براي شهرستان رشت تعريف شده بود.

وي افزود: در دور دوم سفر رييس جمهور درخواست‌هايي را با كار كارشناسي براي شهرستان رشت تنظيم كرده‌ايم كه در قالب ‪ ۴۵‬پروژه به استانداري ارائه شده است.

وي خاطرنشان كرد: با هماهنگي‌هايي كه با وزيران مربوط در سطح كشور انجام گرفت، اين پروژه‌ها به تصويب رسيده است.

پوراوزان گفت: پروژه‌هايي كه قالب ملي دارند و نيازمنداعتبارات ملي هستند، در مصوبات دور دوم لحاظ شده است.

***
رييس سازمان بازرگاني گيلان گفت: ‪ ۷۰‬درصد مصوبات دور اول سفر هيات دولت به استان در بخش بازرگاني اجرايي شده است.

"سياوش اميني" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: دو توافق‌نامه در زمينه اختصاص تسهيلات براي تعمير و تجهيز سيلوي ‪ ۱۲۰‬هزارتني گندم استان و نوسازي و بهداشتي كردن نانوايي‌ها، نيز در سفر هيات دولت براي استان درنظر گرفته شد.

وي افزود: كار پرداخت تسهيلات به ميزان دو ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ميليون ريال براي تعمير و تجهيز سيلوي ‪ ۱۲۰‬هزارتني گندم به طور كامل انجام شده است.

"اميني" گفت: پيگيري روند اجرايي مصوبات دور اول و اخذ تسهيلات بيشتر براي آن مصوبات از جمله پيشنهادات اين سازمان براي دور دوم سفراستاني است.

***
مديركل آب و فاضلاب روستايي گيلان گفت: ‪ ۴۳‬درصد مصوبات هيات دولت در بخش آب و فاضلاب روستايي تاكنون اجرايي شده است.

"سيف‌اله آقابيگي" در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالي است كه تنها ‪ ۲۰‬درصد اعتبارات پيش بيني شده در مصوبه هيات دولت به اين بخش محقق شده است.

وي خواستار تقويت ميزان اعتبارات براي تكميل مصوبات دوره اول سفر هيات دولت به استان از محل اعتبارات ملي، استاني و بانك توسعه اسلامي شد.

وي همچنين گفت: تكميل كار مطالعات اجراي طرحهاي فاضلاب روستايي استان در روستاهاي بزرگ و بالاي ‪ ۱۰۰‬خانوار استان نيز از ديگر درخواستهاي استان در سفر دوم رييس جمهور به گيلان است.

***
مديركل فرهنگ وارشاداسلامي گيلان گفت: مصوبات فرهنگي سفر پيشين هيات دولت به استان حدود ‪ ۸۰‬درصد اجرايي شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين "حميد پورعيسي" در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص اين مصوبات، افزود: اختصاص پنج ميليارد ريال براي تامين مرمت مساجد و بقاع متبركه از محل اعتبارات سازمان اوقاف و امور خيريه، تكميل فاز نخست مجتمع فرهنگي هنري آستارا در سال ‪۸۷‬از محل اعتبارات استاني و تجهيز مجتمع مذكور از سوي وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامي و تجهيز شش مجموعه فرهنگي در شهرهاي املش ، خشكبيجار ، لشت نشا، رحيم آباد رودسر ، شفت و گوراب زرميخ از ديگر مصوبات سفر جديد رييس جمهوري به گيلان است.

پورعيسي همچنين افزود: ايجاد مجتمع‌هاي چاپ و بسته‌بندي با فضاي مورد نياز ‪ ۱۰‬هزار مترمربع، ايجاد مركز چاپخانه قرآن و كتابهاي مرتبط با فضاي دو هزار و ‪ ۵۰۰‬مترمربع، ساخت ‪ ۲۰۰‬خانه فرهنگ روستايي در استان ، ايجاد مجتمع مطبوعاتي و درخواست اعتبار يك ميليارد و ‪ ۸۰۰‬ميليون ريال براي تجهيز و تعمير ‪۱۸‬سينماي استان به صورت بلاعوض و يا قرض الحسنه پيشنهاداتي است كه در سفر دوم رئيس جمهوري مطرح خواهد شد.كد‪۴‬
ادامه دارد...
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 501]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن