تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه روزه او را از غذاهاى مورد علاقه‏اش باز دارد برخداست كه به او از غذاهاى بهشتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820799465




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين واحد توليد نان صنعتي اين هفته افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اولين واحد توليد نان صنعتي اين هفته افتتاح مي‌شود
وزير بازرگاني با بيان اينكه كارخانه‌هاي نان صنعتي در استان هاي مختلف كشور در مرحله دريافت تسهيلات قرار دارند، گفت: اين هفته نخستين واحد نان صنعتي كشور افتتاح شود.
فارس- سيد مسعود ميركاظمي كه بمنظور پاسخ به سوال الياس نادران و پرويزي سروري و عليرضا زاكاني نمايندگان تهران در مجلس هشتم در خانه ملت حضور يافته بود، اظهار داشت: در دولت نهم براي اولين مرتبه در كشور گندم به طور مكانيزه از مردم خريداري و پول كشاورزان به آنها بروز پرداخت شده است.
وي افزود: در اين دولت گندم ورودي با محاسبات دقيق و آرد خروجي نيز از طريق شبكه بانكي كشور انجام مي‌شود و امكان مصرف آراد خارج از سهميه براي كسي امكان پذير نيست.
وزير بازرگاني در ادامه با بيان اينكه سيلوسازي پيش از اين در انحصار دولت بوده است، گفت: با واگذاري اختيارات وزارت بازرگاني به بخش خصوصي 3/5 ميليون تن به ظرفيت سليوي گندم كشور افزوده شده كه در 50 سال گذشته بي سابقه بوده است.
الياس نادران كه به نمايندگي از ديگر سوال كنندگان از وزير بازرگاني سخن مي‌گفت از ميركاظمي درباره علت تبعيض در تخصيص سهم كارخانه هاي توليد آرد پرسيد و اظهار داشت: بر اساس اطلاعات واصله سهميه يكي از كارخانجات توليد آرد در استان خراسان رضوي تا سال گذشته 4 برابر كارخانه‌هاي مشابه و امسال نيز بيش از 2 برابر آنها بوده است.
نماينده تهران با بيان اينكه كارخانجانه مذكور بر اساس اصل 44 به بخش خصوصي واگذاري شده و بايد از آن حمايت شود، گفت: بنده به عنوان رئيس كميسيون ويژه رسيدگي كننده به اصل 44 معتقدم بايد در واگذاري سرمايه‌هاي دولتي به افرادي كه پيش از اين سوء مديريت داشته‌اند مراقبت كرد.
وي در ادامه افزود: فردي كه در پروژه برج‌هاي دو قلوي شيراز از مقامات عالي رتبه كشور سوء استفاده كرده و به زندان افتاده و با وثيقه ناچيز آزاد شده و با پرونده سازي مدارك سوء استفاده را از بين برده و نياز به مراقبت جدي دارد.
ناداران همچنين تصريح كرد: شخص مذكور در سال جاري از استان‌هاي مختلف كشور به كارخانه خود واردات گندم داشته و سوال اين است كه چرا وزارت بازرگاني رسما اعلام نمي‌كنند تا صاحبان كارخانه هاي ديگر هم چنين كاري انجام دهند؟ نماينده تهران در مجلس هشتم در ادامه از وزير بازرگاني خواست كه رسما اعلام كند سهميه كارخانه مذكور چقدر است و چرا اكنون دو برابر سهميه كارخانجات مشابه از سهميه دولتي استفاده مي‌كند؟
وي تاكيد كرد: اگر قرار است اصل 44 قانون اساسي در كشور اجرا شود بايد حاكميت از ابزارهاي نظارتي و سياسي خود به نحو مطلوب استفاده كند و از افرادي كه سوء سابقه مديريتي دارند مراقبت شود.
نماينده تهران در مجلس در ادامه اظهار داشت: بايد مشخص شود كارخانه مورد نظر چقدر گندم صادراتي و واردتي داشته و با حركت مديريت چه كسي اين اعمال انجام شده و آيا درست است برخي انسانها با بحران مواجه شوند و بعد دل خوش كنيم كه اين افراد مطابق ضابطه عمل كرده‌اند.
ناداران با بيان اينكه وزير بازرگاني در بخش از اظهارات خود تلويحا از ادامه حاشيه سازي متهم كرده است، گفت: اين موضوع براي من عجيب نيست و قبل از اين معاون وزير به بنده هشدار داده بود كه برايتان حاشيه سازي مي‌كنند ولي من حاشيه‌اي نداشتم كه به واسطه آن كسي مرا تهديد كند.
وزير بازرگاني در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ سوال نمايندگان تهران با بيان اينكه كارخانه مورد سوال توسط بخش خصوصي و بر اساس اصل 44 قانون اساسي در سال 83 ايجاد شده است، گفت: سهميه اختصاصي يافته بر اساس سودآوري كارخانه نيست بلكه كيفيت آرد عرضه شده به مردم در اين كار مد نظر قرار مي‌گيرد.
مير كاظمي اظهار داشت: سهميه كارخانجات در جلسه‌اي كه هر 3 ماه يك بار توسط شوراي مركب از مسئولان ذيربط در استان‌ها تشكيل مي‌شود اختصاص مي‌يابد.
وي اضافه كرد: كارخانه مذكور بر اساس يكي از اين گزارشات 3/94 درصد امتياز از 100 درصد امتياز را كسب كرده در حاليكه دو كارخانه ديگر استان كه اطلاعات غلط به نمايندگان سوال كننده داده‌اند به حداثكر 80 امتياز كسب كرده‌اند.
مير كاظمي گفت: صاحب اين كارخانه تنها در سال 85 بيش از 120 هزار تن سليوي گندم ساخته است. مي‌توانست اين سرمايه را براي برج سازي هزينه كرده و سود بيشتري بدست آورد.
وي گفت: جاي تعجب است كه چرا با بخش خصوصي اينطور برخورد مي‌شود.
وي با بيان اينكه در كميسيون اقتصادي مجلس هفتم از سوي برخي از نمايندگان اين سوال مواجه شدم كه چرا سهميه اين كارخانه با توجه به كيفيت بالاي محصولات آن افزايش نمي‌يابد و حالا با اين سوال مواجه شده‌ام چرا سهيه اين كارخانه افزايش است، گفت: نه آن موقع سهميه اين كارخانه را اضافه كرديم و نه الان سهميه اين كارخانه را كاهش مي‌‌دهيم چرا كه بر اساس شاخصهاي علمي شوراي مذكور استاني سهميه را اختصاص مي‌دهيم.
وزير بازرگاني گفت: كارخانه‌هاي دوم و سوم اين شاخص كه به سوال كنندگان وابسته هستند ما را مورد سوال قرار دهند و به ما اعلام كرده بودند كه شما را مورد سوال قرار مي‌دهيم.
مير كاظمي با طرح اين سوال كه مگر وزارت بازرگاني مسئول كنجكاوي مردم است؟ گفت: مگر ما مسئوليت داريم كه بدانيم چه كسي با چه كسي ارتباط دارد تا بر اساس آن عمل كنيم، مگر وظيفه وزارت بازرگاني كنكاش در رابطه‌ها است.
وزير بازرگاني گفت: دو كارخانه در آن استان مرتب به ما فشار مي‌آوردند كه سهميه آنها را به دلايل غير منطقي افزايش داده بودند كاهش ندهيم.
مير كاظمي گفت: كارخانه‌هاي كاشت و برداشت كه خواستار افزايش سهميه خود در استان مذكور هستند به مجموعه ما فشار مي‌آورند كه ما سوال مي‌كنيم و استيضاح مي‌كنيم اما ما با منطق برخورد مي‌كنيم و تحت تاثير قرار نمي‌گيريم.
وي در ادامه اظهار داشت: كارخانه‌اي كه با سوال نمايندگان درباره افزايش سهميه مواجه شده الان با 44 درصد سهميه خود كار مي‌كند.
وزير بازرگاني با تاكيد بر اينكه وزارتخانه مطلقا در حاشيه‌ها حركت نمي‌كند، گفت: ما صادرات گندم و آرد را در برنامه‌هاي محوري خود دنبال مي‌كنيم و انشاء الله روزي كشور با توسعه زير ساختهايي كه در اين سه سال انجام شده مركز تجارت غله و مواد غذايي در جهان تبديل خواهد شد.
به گزارش فارس، نادران از توضيحات وزير بازرگاني قانع نشد و سوال براي بررسي بيشتر به كميسيون مربوط ارجاع شد.
جلسه علني بعدي مجلس روز چهارشنبه تشكيل مي‌ شود.
 يکشنبه 21 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن