تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چهل روز خود را براى خدا خالص كند چشمه هاى حكمت از قلب وى بر زبانش جارى مى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696689




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تئاتر كودك در هلند و آلمان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: تئاتر كودك در هلند و آلمان بررسي شد
روه فرهنگ: در كارگاه هاي آموزشي جشنواره بين المللي تئاتر «دنيس مير» يكي از هنرمندان هلندي و «گرد تابه» يكي از داوران آلماني درباره وضعيت تئاتر كودك و نوجوان در كشورشان سخن گفتند.
به گزارش خبرنگار مردم سالاري اين نشست ها در حاشيه جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد. يكي از كارگاه هاي آموزشي كه در جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد كارگاه آموزشي داور هلندي بود. «دنيس مير» يكي از داوران جشنواره است كه مدير كمپاني تئاتر در هلند است.
دنيس مير در جمع حاضران گفت: در كشور هلند توانسته ايم در حوزه تئاتر كودك به سطح قابل تاملي برسيم. مدت زيادي است كه تئاتر آموزشي را داريم و سعي كرده ايم كه تئاتر را براي آموزش استفاده كنيم. وي ادامه داد: در هلند كودكان را تربيت مي كنيم كه مخاطبان بزرگسال براي تئاتر باشند. در سال هاي 1970 نوع ديگري از تئاتر كودك در هلند شكل گرفت كه عنوان آن تئاتر هنري كودكان است.
اين هنرمند يادآور شد: هميشه مي خواهيم تا تئاتر پلي ميان نمايش كودك و بزرگسالان باشد و در سال 2008 تئاتر كودك، مهمترين حوزه تئاتري به شمار مي رود.
دنيس مير، در ادامه اين نشست خاطرنشان ساخت: در اين جلسه مي خواهم فرم هاي مختلف تئاتر كودكان و نوجوانان در هلند را به تماشا بگذارم.
وي در اين نشست بخش هايي از نمايش هاي اجراي شده كودك و نوجوان را در كشور هلند براي شركت كنندگان جشنواره نشان داد.
يكي ديگر از افرادي كه در كارگاه آموزشي جشنواره به ايراد سخنراني پرداخت، «گرد تابه» داور كشور آلمان بود.
وي در ابتداي سخنان خود گفت: قبل از آن كه درباره تئاتر كودك در آلمان سخن بگويم ميخواهم درباره سياست در آلمان صحبت كنم تا نشان دهم كه تئاتر كودك در آلمان چه ساختاري دارد.
وي ادامه داد:آلمان به صورت فدرال بوده و از 16 فدرال تشكيل شده است كه هر كدام توسط يك دولت اداره مي شود. هر كدام از فدرال ها قانون خاص خود را دارد و هر كدام تحت يك سيستم مركزي عمل مي كنند.
گرد تابه افزود: همه آلماني ها داراي حقوق مساوي هستند و هر دولت در آلمان موظف است تا سازمان هاي فرهنگي و هنري داشته باشد.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن