تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817100390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دنبال ادامه بحران مالى در بازارهاى سهامبورس مسكو و سئول تعطيل شد


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: به دنبال ادامه بحران مالى در بازارهاى سهامبورس مسكو و سئول تعطيل شد
گروه اقتصادى - ديروز به دنبال ادامه مشكلات مالى آمريكا و تسرى آن به اقتصاد جهان بازارهاى سهام مسكو و سئول تعطيل شدند. شبكه تلويزيونى العربيه روز گذشته اعلام كرد دولت روسيه در اين روز دستور داده است دو بورس مسكو تا اطلاع ثانوى تعطيل شوند. العربيه با اعلام اين خبر افزود شاخص بازارهاى مالى اروپا ديروز در اغاز معاملات بيش از 10 درصد كاهش يافته است. همچنين شاخص سهام بورس سئول در پى كاهش بى‌سابقه ارزش شاخص سهام بورس نيويورك، ديروز در نخستين ساعات معاملات بيش از پنج درصد كاهش يافت كه بر اثر ان بازار بورس بطور موقت تعطيل شد. به گزارش فرانسه از سئول، شاخص سهام كوپسى در بورس سئول با بيش از12/5 درصد كاهش و با از دست دادن 32/66 واحد به 57/1228واحد رسيد. پس از آنكه شاخص سهام بيش از پنج درصد كاهش يافت بازار معاملات به مدت پنج دقيقه و به طور موقت تعطيل شد.

كاهش شاخص داوجونز آمريكا

به دنبال ناكامى‌طرح 700 ميليارد دلارى بوش در جلب اعتماد سرمايه‌گذاران شاخص سهام داو جونز آمريكا با افت 2250واحدى طى شش روز به كمترين رقم طى 5 سال اخير رسيد.

به گزارش بلومبرگ،شاخص سهام داوجونز آمريكا در روز پنجشنبه با بيش از 679 واحد كاهش معادل 3/7 درصد به كمتر از 8600 واحد رسيد كه اين رقم طى 5 سال اخير بى‌سابقه بوده است. بر اساس اين گزارش در يكى از شلوغ ترين روزهاى كارى بورس نيويورك، ارزش 1754 سهم كاهش يافت و تنها 87 سهم با افزايش ارزش روبه‌رو شد. به نظر مى‌رسد طرح 700 ميليارد دلارى بوش هنوز نتوانسته اعتماد از دست رفته نسبت به بازارهاى مالى اين كشور را بازگرداند. شاخص سهام داو جونز روز گذشته در مدت كمتر از 90 دقيقه بيش از 679 واحد كاهش يافت و به كمتر از 8600 واحد رسيد. طى شش روز گذشته شاخص سهام داو جونز با كاهش 8/2251 واحدى روبه‌رو شده است.

ارزش سهام شركت‌هاى نفتى اگزون موبيل و شورون آمريكا با كاهش چشمگير 12 درصدى روبه‌رو شده است. ارزش سهام جنرال موتورز نيز با افت 12 درصدى مواجه شد. اين در حالى است كه قيمت جهانى نفت نيز به شدت كاهش يافت و به كمتر از 83 دلار در هر بشكه رسيد.

بازگشت به گذشته

طبق آخرين گزارش‌ها از بازار بورس آمريكا، شاخص سهام جنرال موتور به پايين‌ترين رقم از سال 1950تاكنون رسيده است. گزارش ها حاكى است: كاهش بى رويه قيمت نفت به حدود 80 دلار نيز موجب كاهش 12 درصدى سهام شركت‌هاى بزرگ نفتى آمريكا همچون شورون و اكسون موبايل شده است. طبق آخرين داده‌ها، سهام اس اندپى 500 ، 02/75 واحد معادل 6/7 درصد كاهش يافته و سهام شركت خودروسازى آمريكايى فورد با 8/21 درصد كاهش همراه شده است. در ژاپن نيز شاخص نيكى با افت 10 درصدى روبه‌رو شد. شاخص بورس هنگ‌كنگ نيز با افت 7 درصدى روبه‌رو شده است. سرمايه‌گذاران آمريكايى از ترس افت شديد ارزش سهام به سرعت در حال خارج كردن سرمايه‌هاى خود از بورس اين كشور هستند.

تاثير بحران مالى بر بورس‌هاى عربي

نشريه اقتصادى ميس در تازه ترين شماره خود به بررسى تاثيرات منفى بحران بازارهاى مالى آمريكا بر بورس كشورهاى عربى پرداخته است. بحران مالى آمريكا و كمبود نقدينگي، بورس‌هاى كشورهاى عربى را تحت فشار زيادى قرار داده و شاخص سهام در اين بورس‌ها به شدت كاهش داشته است. بانك مركزى امارات مجبور شد براى كمك به سيستم بانكي، بيش از 6/13 ميليارد دلار به بازار پول اين كشور تزريق كند. اين در حالى است كه مبادلات پولى و مالى بين بانك‌هاى عربى خليج فارس به شدت محدود شده است. سرمايه گذاران داخلى و خارجى در كشورهاى عربى به سرعت در حال خارج كردن سرمايه‌هاى خود از بازارهاى سهام هستند. بحران نقدينگى در كشورهاى عربى موجب شده تا بانك‌هاى اين كشورها نيز به راحتى حاضر به وام دادن به يكديگر نباشند. نرخ بهره وام‌هاى بين بانكى در بين بانك‌هاى كشورهاى عربى طى دو هفته اخير به شدت افزايش يافته است. به عنوان مثال اين رقم بين بانك‌هاى عربستان از 87/2 درصد به بيش از 34/4 درصد رسيده است. به اعتقاد كارشناسان، بحران مالى آمريكا آثار منفى روانى زيادى بر بورس كشورهاى عربى داشته است. بانك‌هاى كشورهاى عربى همچنين تمايلى به پرداخت وام‌هاى بلند مدت ندارند كه اين مسئله به بحران نقدينگى در سيستم پولى و مالى اين كشورها دامن زده است. بر اساس اين گزارش، بانك‌هاى عربى كه براى تامين منابع مالى خود به بانك‌ها و موسسات خارجى وابسته بودند، اكنون با بحران جدى روبه‌رو هستند. چالش ديگر نظام بانكى و بانك‌هاى كشورهاى عربى اين است كه به اندازه كافى توسعه يافته نيستند. سياست كشورهاى عربى براى كنترل نقدينگى به منظور مبارزه با تورم نيز به بحران نقدينگى دامن زده است. بر اساس اين گزارش بانك مركزى امارات براى مقابله با تورم فزاينده اقدام به انتشار اوراق قرضه نموده است. علاوه بر امارات پيش بينى مى‌شود ساير بانك‌هاى مركزى كشورهاى منطقه نيز براى كمك به سيستم پولى و مالى دخالت خواهند كرد. بانك‌هاى مركزى كويت و عربستان نيز آمادگى خود را براى تزريق نقدينگى به سيستم پولى و مالى اعلام كرده‌اند.

به اعتقاد كارشناسان مالي، بحران مالى اخير نشان داد، دوره دسترسى به تسهيلات ارزان قيمت بانكى به پايان رسيده است. سرمايه‌گذاران از اين پس براى دستيابى به تسهيلات بانكى و مالي، بايد هزينه بيش‌ترى بپردازند.

7 كشور صنعتى گرد هم آمدند

به گزارش رويترز، بازارهاى مالى آسيا روز جمعه تحت تاثير ركود شديد قرار گرفته‌‏اند. بر همين اساس وزراى هفت كشور صنعتى جهان قصد دارند تا در نشست اواخر روز جمعه خود در واشنگتن به بررسى اين مسائل بپردازند. ايالات متحده در حاشيه حضور وزراى گروه هفت (G7) اعلام كرده است در نظر دارد اقدام به خريد از بانك‌‏ها كرده تا سرمايه بار ديگر در سيستم مالى به گردش درآيد. بازارهاى مالى جهانى با شديدترين بحران اقتصادى از سال 1930 به بعد روبه‌رو شده‌‏اند. هنگ كنگ، كره جنوبى و تايوان در جهت غلبه بر شرايط حاكم اقدام به كاهش نرخ بهره كردند. در اين راستا يكى از اعضاى كميته بانك مركزى اروپا روز چهارشنبه اعلام كرده بود به نظر مى‌‏رسد كاهش نرخ بهره براى مدت كوتاه امكان‌‏پذير بوده و تا حدودى نيز مؤثر واقع شود. اين در حالى است كه در حال حاضر كشورهاى تحت تاثير بحران اقتصادى با افزايش بيكارى نيز روبه‌رو شده‌‏اند. در اين ميان گوردون براون، نخست‌وزير انگليس اعلام كرده است: گروه هفت و اتحاديه اروپا بايد اقدام به پرداخت وام به بانك‌‏ها كنند. اخيراً اتحاديه اروپا به خاطر واكنش‌‏هاى نامناسب خود به بحران كنونى مورد انتقاد قرار گرفته است. اين در حالى است كه رئيس كميسيون اتحاديه اروپا اعلام كرده از ميزان همكارى 27 عضو اين كميسيون راضى نيست.

هشدار وزير خزانه‌دارى آمريكا

در همين حال وزير خزانه‌دارى آمريكا هشدار داده كه به رغم تصويب بسته 700 ميليارد دلارى دولت براى حمايت از نظام مالي، تعداد بيش‌ترى از بانك‌ها ورشكسته خواهند شد. به گزارش ايسنا، هنرى پاولسون خواستار اجرايى شدن فورى طرح 700 ميليارد دلارى نجات موسسات مالى شد، اما گفت كه بحران مالى در آينده نزديك پايان نخواهد يافت. پاولسون با يك ارزيابى تيره از اوضاع، اخطار داد كه ادامه هرج و مرج مالى «اثرى جدي» بر اقتصاد گذاشته است. وى افزود: حتى با اختيارات تازه وزارت خزانه‌داري، برخى موسسات مالى ورشكست خواهند شد. صندوق بين‌المللى پول نيز در هشدارى به همين اندازه شديد گفت كه بازارهاى مالى جهان اكنون با خطرناك‌ترين شوك از دهه 1930 تاكنون مواجه هستند. اين در حالى است كه روز چهارشنبه در يك اقدام هماهنگ و بى‌سابقه، نرخ بهره از سوى بانك انگستان، بانك مركزى آمريكا و بانك مركزى اروپا كاهش يافت و بانك‌هاى مركزى كانادا، سوئد و سوئيس نيز دست به اقدام مشابهى زدند. هرچند بانك مركزى ژاپن نرخ بهره را كاهش نداد اما به قوت از اين اقدام حمايت كرد. چين نيز نرخ بهره را به 27/0 درصد كاهش داده است. هرچند بازارهاى اروپايى و آمريكا ابتدا واكنش خوبى به اين اخبار داشتند، اما بعدا با بروز ترديد نسبت به موثر بودن اين كاهش در حل بحران مالي، بار ديگر افت كردند. در نيويورك، بازار سهام داوجونز براى ششمين جلسه پياپى روند تنزلى داشت و در پايان روز چهارشنبه دو درصد پايين آمده بود.
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن