تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817489771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مالكي پس از ديدار با آيت‌الله سيستاني: توافق امنيتي به مراحل پاياني رسيده است مرجعيت شيعه تصميم‌گيري در خصوص توافق‌نامه را بر عهده دولت و پارلمان گذاشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مالكي پس از ديدار با آيت‌الله سيستاني: توافق امنيتي به مراحل پاياني رسيده است مرجعيت شيعه تصميم‌گيري در خصوص توافق‌نامه را بر عهده دولت و پارلمان گذاشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يي

نخست وزير عراق در ديدار با آيت‌الله العظمي سيستاني به بررسي آخرين تحولات اين كشور به ويژه توافقنامه‌ي امنيتي بغداد و واشنگتن پرداخت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، نوري المالكي نخست وزير عراق، امروز (جمعه) پس از ديدار با آيت‌الله سيدعلي سيستاني، مرجع عاليقدر شيعه‌، نجف را به مقصد بغداد ترك كرد.

مالكي پس از اين ديدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمريكا چشم پوشي‌هاي زيادي در خصوص توافق‌نامه‌ي امنيتي بغداد و واشنگتن انجام داده است.

وي افزود: برخي از بندهاي توافق‌نامه، به ويژه بند مربوط به اعطاي حق مصونيت قضايي به سربازان آمريكايي، همچنان در حال بررسي است.

نخست وزير عراق گفت: چشم پوشي‌هاي آمريكا در برخي موارد بسيار مثبت و بزرگ بوده است و در خصوص برخي ديگر از موارد نيز چشم پوشي‌هاي ضعيفي صورت گرفته است.

وي مهمترين بند توافق نامه را بند مربوط به حضور نيروهايي آمريكايي در عراق دانست كه تا 31 دسامبر 2011 به طور كامل پايان خواهد يافت و ديگر اينكه نيروهايي آمريكايي در 30 ژوئن 2009 از شهرها و استانهاي عراق عقب نشيني مي‌كنند.

مالكي گفت: تمامي اين مسايل به خروج عراق از منشور هفت سازمان ملل متحد منجر مي‌شود و اين مساله در كنار موضوع حمايت از اموال عراق از نكات مثبتي است كه در جريان مذاكرات اوليه محقق شده است.

وي ادامه داد: توافق نامه‌ي امنيتي به مراحل آخر رسيده است، اما هنوز برخي از مفاد آن در حال بررسي است.

نخست وزير عراق در خصوص ديدگاه مرجعيت شيعه در قبال توافق‌نامه‌ي‌ امنيتي گفت: آيت‌الله سيستاني همواره مسئوليت اين امر را به عراقي‌ها و احزاب سياسي اين كشور واگذار كرده است و اين امر را منوط به توافق انها دانسته است.

مالكي گفت: مرجعيت شيعه معتقد است كه نمايندگان اقشار مختلف مردم عراق بايد از طريق موسسات قانوني اين كشور در تصميم‌گيري‌هاي مهم مشاركت داشته باشند.

وي همچنين به تاكيد آيت‌الله سيستاني بر احترام به قانون اساسي و انتخابات اشاره كرد.

يك مقام آگاه عراقي نيز اظهار داشت: نوري المالكي در اين ديدار، مرجعيت شيعه را در جريان آخرين تحولات مهم اين كشور به ويژه مذاكرات در حال جريان بين هيات‌هاي مذاكره كننده‌ي عراقي و آمريكايي در خصوص توافقنامه‌ي امنيتي بغداد و واشنگتن و پيشرفت‌هاي به وجود آمده در اين مذاكرات قرار داد.

به گفته‌ي اين مقام عراقي، آيت‌الله سيستاني نيز در اين ديدار از رويكرد مثبت در موضع‌گيري كشورهاي منطقه نسبت به عراق ابراز خرسندي كرد و بر ضرورت افزايش خدمت‌رساني به شهروندان عراقي و جديت دولت در اين امر مهم تاكيد نمود.

از سوي ديگر؛ به دنبال ترور رييس جبهه‌ي پارلماني صدر، شهرك صدر با درگيري‌هاي مسلحانه بين شبه نظاميان و نيروهاي امنيتي عراق و نيروهاي آمريكايي روبه‌رو بود.

به گفته‌ي شاهدان عيني، شبه نظاميان ناشناس كه احتمال مي‌رود از نيروهاي ارتش المهدي باشند، با نيروهاي مشترك عراقي و آمريكايي در شهرك صدر درگير شدند.

بر اساس اين گزارش، بيشتر اين درگيري‌ها در خيابان الفلاح در مركز شهرك صدر و محل استقرار نيروهاي مشترك عراقي و آمريكايي صورت گرفت.

مقتدي صدر رهبر جناح صدر نيز آمريكا و نيروهاي ائتلاف را مسوول اين ترور دانست و از دولت عراق خواست كه تحقيقات لازم را در اين زمينه انجام دهد.

سفارت آمريكا در بغداد و نيروهاي چند مليتي در عراق نيز با صدور بيانيه‌ا‌ي مشترك ترور صالح العكيلي را محكوم كردند.

در اين بيانيه‌ي مشترك كه توسط رايان كروكر، سفير آمريكا در بغداد و ژنرال ريموند اوديرنو، فرمانده‌ نيروهاي آمريكايي در عراق صادر شد، ترور اين عضو پارلماني گروه صدر به شدت محكوم شد.

اين بيانيه ترور العكيلي را يك جنايت بزدلانه توصيف كرد و از تمامي طرف‌هاي ذي‌ربط خواست تا ضمن كنار گذاشتن اختلافات به مذاكره روي آورند.

اين در حالي است كه احمد المسعودي، سخنگوي جبهه‌ي پارلماني صدر، امروز اعلام كرد كه خودروي حامل پيكر العكيلي در منطقه الدوره واقع در جنوب بغداد، توسط نيروهاي آمريكايي هدف قرار گرفت.

وي افزود: نيروهاي آمريكايي مانع از عبور اين خودرو از بغداد به نجف شدند كه براي تشييع پيكر نماينده صدر به نجف منتقل مي‌شد.

المسعودي تاكيد كرد: اين امر نشان مي‌دهد كه نيروهاي آمريكايي مسوول اين ترور هستند.

وي افزود: نيروهاي عراقي حمايت لازم را از خودروي حامل پيكر العكيلي به عمل نياوردند و به گروه صدر براي گشودن مسير بسته‌شده‌ي عبور اين خودرو، توسط نيروهاي آمريكايي كمك نكردند.

يك مقام امنيتي در پليس عراق نيز از انفجار يك بمب در مسير گشتي نيروهاي آمريكايي در منطقه‌ي الدوره در بغداد خبر داد كه اين انفجار خسارتي در بر نداشت.

به گفته‌ي اين مقام امنيتي پليس عراق، يك انفجار ديگر نيز در همين منطقه، ميني‌بوس حامل شهروندان عراقي را هدف قرار داد كه بر اثر آن يك شهروند عراقي كشته و 12 تن ديگر مجروح شدند.

انتهاي پيام
 جمعه 19 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن