تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هنگام بى نيازى شكر مى گزارد و منافق هرگاه بى نياز شود طغيان مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819696902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولين كارگاه آموزشي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: اولين كارگاه آموزشي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان برگزار شد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد فرهنگ اولين كارگاه آموزشي پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان شب گذشته برگزار شد.
به گزارش خبرنگار موج، شب گذشته اولين كارگاه آموزشي جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان با حضور دنيس ميلر از هلند و عضو هيات داوران بخش مسابقه بين‌الملل با موضوع معرفي و شناسايي تئاتر كودك و نوجوان در هلند برگزار شد.
ميلر ضمن معرفي شركت نمايش كودك و نوجوان ميلر در هلند گفت: شيوه نمايش خلاق، بيشترين تكنيكي است كه در نمايش‌هاي كودك و نوجوان در هلند به كار گرفته مي شود، با توجه به اينكه در اين شيوه از تئاتر براي انتقال آموزش استفاده مي‌شود و اين انتقال به صورت مستقيم نيست، مخاطب به راحتي با گروه نمايشي ارتباط برقرار كرده و با او همراهي مي كند.
وي اظهار داشت: هدف اوليه در توليد تئاتر كودك و نوجوان، تربيت اين گروه سني براي تبديل شدن به مخاطب خوب تئاتر در بزرگسالي است، با توجه به اينكه ما در هلند به آموزش مخاطب كودك توجه مي كنيم، در دهه هفتاد، گونه‌اي تازه‌اي در شيوه تئاتر كودك و نوجوان در هلند با نام تئاتر هنري كودك بوجود آمد.
وي تصريح كرد: اين امر سبب شد تا هنرمندان تئاتر در كشور هلند به دنبال راه‌هايي براي توليد تئاتر كودك پيدا كنند تا جنبه‌هاي هنري و بصري متفاوت‌تري نسبت به تئاترهاي پيش از خود داشته باشد.
وي ابراز داشت: تلاش كرديم تا بتوانيم پل ارتباطي را بين تئاتر بزرگسال و كودك ايجاد كنيم، به گونه‌اي كه امروز در هلند نيمي از مخاطبان تئاتر كودك و نوجوان در هلند بزرگسالان هستند.
وي افزود: در كشور هلند، هنرمنداني كه كار توليد تئاتر كودك را برعهده دارند در توليد تئاتر بزرگسال نيز فعال بوده و تفاوتي بين اين هنرمندان توليد كننده تئاتر وجود ندارد.
ميلر در پايان گفت: يكي از شيوه‌هاي پيشرفت تئاتر كودك و نوجوان در هلند توجه به آموزش و پرورش به هنر تئاتر بوده، به گونه‌اي كه بيش از 50 درصد از فعاليت‌هاي گروه‌هاي تئاتري كودك در هلند براي اجراهاي درون مدرسه برنامه ريزي مي‌شود.
 پنجشنبه 18 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن