تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر كس به خدا توكل كند، مغلوب نشود و هر كس به خدا توسل جويد، شكست نخورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817605079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عقلانيت در راه خدمت


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عقلانيت در راه خدمت
استقامت و صبر دو ويژگي كساني است كه در مسير توسعه اسلامي قدم بر مي دارند، واين دو ويژگي در تمامي پيامبران و امامان كه با شرايط دشوار زمان خود مواجه بودند، باعث شد تا بتوانند پرچم اسلام را بر فراز كشورهاي مختلف به اهتزار در آورند.
ساختار جمهوري اسلامي ايران نيز كه بر اساس مباني اسلام است با همين دو ويژگي شكل گرفته است و باعث شد سالها مبارزه با نظام شاهنشاهي و سپس جنگ 8 ساله با نظام بعث عراق در نهايت به پيروزي ختم شود.
اينك بعد از گذشت سالها و نزديك به سه دهه از عمر نظام جمهوري اسلامي، مبارزه با استكبار جهاني به مرحله نويني از خود رسيده است، كه درآن سردمداران كاخ سفيد در اجراي دشمني با اسلام، به خيال خود سعي در وارد كردن خدشه به نظام اسلامي هستند.
آنها به خوبي دريافته اند كه رمز پايداري و استقامت امت اسلامي همانا در اصول اسلام است كه با الهام از پبامبر اكرم (ص) و اماماني همچون امام حسين (ع) هرگز از استكبار جهاني تبعيت نخواهندكرد.
لذا دشمنان اسلام و ايران بعد از گذشت چندين سال و نااميدي از نقشه هاي خود طرح جديدي را براي پياده كردند كه با« شبكه رسانه اي خود درباره قصاص اسلامي، اقتصادي اسلامي، قانون اسلامي، شكل حكومت اسلامي و مسائل ديگر جنجال آفريني مي كنند».
سخنان مقام معظم رهبري در بين مسولان نظام در واقع تلنگري به كساني بود كه به هر نحو استقامت خود را بعد از گذشت 30 سال به بهانه عقلانيت و اعتدال از دست دادند و نااميدانه و براي توجيه ادعاهاي خود مسائل و مشكلات مردم را پيش مي كشند.
ولي بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري پايبندي به شعارهاي انقلاب اسلامي هيچ منافاتي با حركت كشور به سوي پيشرفت ندارد، اين در حالي است كه دشمن همواره سعي كرده است اينگونه القا كند كه با ايستادگي بر ارزشهاي اسلام و اصول انقلاب اسلامي، پيشرفت امكان پذير نيست.
ولي عملكرد نظام نشان مي دهد كه بسياري از جوانان ايراني با اتكاء به ائمه و توجه به آموزهاي اسلام قله هاي پيشرفت را در بسياري از زمينه ها به فتح رسانده اند، كه برخي از اين پيشرفت ها در جاي خود قابل تحسين است.
رسيدن به پيشرفت و حل بسياري از مشكلات كه آنها ياد آوري مي كنند، مطمئنا با جدايي از دين امكان پذير نيست، بلكه دين اسلام باعث شده كه مردم ايران اميدوارانه در راه شكوفايي نظام كشورشان تلاش كنند و هميشه منافع ملي را بر منافع شخصي ترجيح دهند. اين چيزي است كه در بسياري از كشورهاي سكولار هم نمي توان آن را ديد.
درست است كه مردم ايران در زندگي روزمره خود با مسائل مختلف اقتصادي مواجه هستند، ولي اين چيزي نيست كه بتوان به اين بهانه از ارزش هاي اساسي نظام روي گردان شد، چرا كه مردم ايران در مسائل و شرايط دشواري كه هم اكنون در آن هستند، بوده اند و آزمون خود به بهترين نحو پس داده اند.
ولي در آن سو مردم نيز انتظار دارند كه بر اساس همين پايداري مسولان نظام نيز صادقانه در مسير خدمت رساني به مردم فعال شوند، اين چيزي است كه مقام معظم رهبري به بهانه هاي مختلف به مسولان گوشزد كرده است.
اگر خدمت رساني به مردم به صورت صحيح انجام گيرد، مطمئنا قدم بزرگي در راه تحقق عدالت اجتماعي فراهم خواهد شد، در اين راستا رعايت به كليات اصل 44 و طرح تحول اقتصادي كه با بصورت كارشناسي انجام مي گيرد ضرورت دارد.
اعتدال و عقلانيت آن است كه با توجه به مردمي كه بعد از گذشت 30 سال اينچنين استقامت خود را نشان دادند، خدمت رساني شود و در اين راه مسئولان اجرايي بايد در همه تصميم ها و اقدامات، عمل به تكليف را اولويت اصلي خود قرار دهند و از وعدهايي كه مردم را اميدوار كنند بپرهيزند.
شنبه 13مهر 1387
باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران« ايسكانيوز»
 يکشنبه 14 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن