تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817260927




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنبش عدم تعهد بار ديگر فعاليت هسته‌اي اسرائيل را تهديدي براي دنيا دانست


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: جنبش عدم تعهد بار ديگر فعاليت هسته‌اي اسرائيل را تهديدي براي دنيا دانست
كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد با انتشار بيانيه‌اي در نشست ساليانه آژانس بار ديگر توانمندي هسته‌اي اسرائيل را تهديدي براي صلح جهاني و امنيت ديگر كشورها دانستند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، متن كامل بيانيه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد (نم) درباره كاربرد پادمان آژانس در خاورميانه كه روز گذشته (جمعه) در نشست سالانه آژانس انرژي اتمي ارائه شد به شرح زير مي‌باشد.

آقاي رئيس،

1ـ عدم تعهد مايل است از مدير‌كل براي گزارش حاوي سند GC(52)/10/Rev.1 در مورد كاربرد پادمان در خاورميانه تشكر نمايد.
2ـ با توجه به اين موضوع عدم تعهد مايل است به بند 117 سند نهايي پانردهمين كنفرانس وزراي عدم تعهد كه از 27 تا 30 ژوئيه 2008 در تهران برگزار شد اشاره نمايد كه هم اكنون من آن را نقل خواهم كرد:
"وزرا حمايت خود را از تاسيس منطقه عاري از همه سلاح‌هاي كشتار جمعي در خاورميانه مورد تاكيد قرار دادند. آنها به عنوان يك اقدام ارجح در نيل به اين هدف، ضرورت ايجاد سريع منطقه عاري از سلاح‌هاي هسته‌اي در خاورميانـــه مطابـــق قطعنامــه (1981) 487 شوراي امنيت و بند 14 قطعنامه (1991) 687 شوراي امنيت و قطعنامه‌هاي مربوطه مجمع عمومي كه به اجماع تصويب شده است را مورد تاييد مجدد قرار دادند. آنها از همه اعضا خواستند تا اقدامات فوري و عملي نسبت به اجراي پيشنهادي كه ايران در سال 1974 براي ايجاد چنين منطقه اي ارائه داد به عمل آورند و تا ايجاد چنين منطقه اي از اسرائيل به عنوان تنها كشور منطقه كه به معاهده منع اشاعه سلاحهاي هسته‌اي (NPT) نپيوسته و قصد خود را نيز براي اين كار اعلان نكرده است خواستند كه از داشتن سلاح‌هاي هسته‌اي صرف نظر و بدون تاخير به NPT ملحق گردد و مطابق قطعنامه (1981) 487 شوراي امنيت بي‌درنگ تمام تاسيسات اتمي خود را زير نظر بازرسيهاي كامل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي قرار دهد و فعاليتهاي مربوطه هسته‌اي خود را در هماهنگي با رژيم عدم اشاعه قرار دهد. آنها خواستار اجراي قطعنامه‌هاي مربوطه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره "كاربرد بازرسيهاي آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در خاورميانه" در اسرع وقت شدند. آنها نگراني شديد خود را از دستيابي اسرائيل به توان هسته‌اي كه موجب تهديد جدي و دائمي براي امنيت كشورهاي همسايه و ساير كشورها مي‌باشد بيان و اسرائيل را براي ادامه توسعه و ذخيره زرادخانه‌هاي هسته‌اي محكوم كردند. در اين زمينه آنها بيانيه نخست وزير اسرائيل مورخ 11 دسامبر 2006 را نيز در ارتباط با برخورداري اسرائيل از سلاح هاي هسته‌اي محكوم كردند. آنها موكداً تصريح كردند كه مسأله توانمندي هاي هسته‌اي اسرائيل در چارچوب آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از جمله در كنفرانس عمومي پنجاه و دومين نشست آن به طور دائم مورد توجه قرار گيرد. آنها بر اين نظر بودند كه ثبات در منطقه‌اي كه عدم توازن گسترده در توانمندي هاي نظامي وجود داشته باشد بويژه با داشتن سلاح هاي هسته‌اي كه اجازه مي دهد يك طرف همسايگان خود و منطقه را تهديد نمايد بدست نمي‌آيد. آنها از ابتكار مصر در مورد ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي در خاور ميانه استقبال كردند و در اين زمينه پيش نويس قطعنامه اي را كه جمهوري عربي سوريه از طرف گروه كشورهاي عربي در 29 دسامبر 2003 در شوراي امنيت درباره ايجاد منطقه عاري از سلاح هاي كشتار جمعي در خاور ميانه ارائه نمود مد نظر قرار دادند. آنها تاكيد نمودند كه براي ايجاد چنين منطقه اي اقدامات ضروري بايد در محافل مختلف بين‌المللي انجام پذيرد.
آنها همچنين خواستار منع مطلق و كامل انتقال هر گونه تجهيزات، اطلاعات، مواد، تاسيسات، منابع يا دستگاههاي مربوط به امور هسته‌اي به اسرائيل و تداوم كمك رساني به آن در زمينه‌هاي علمي يا فناوري هسته‌اي شدند. در اين زمينه آنها نگراني جدي خود را از تداوم تحولي كه به موجب آن دانشمندان اسرائيلي به تاسيسات هسته‌اي يكي از كشورهاي داراي سلاح‌هاي هسته‌اي دست مي‌يابند بيان كردند.
اين تحول بطور به القوه عواقب جدي منفي را براي امنيت منطقه و قابليت اعتماد به رژيم جهاني عدم اشاعه خواهد داشت."
3ـ عدم تعهد با اظهار تاسف يافته‌هاي مديركل را خاطرنشان مي‌سازد مبني بر اينكه هنوز وي نتوانسته در اجراي وظيفه خود پيرو قطعنامه GC(51)/RES/17 درباره كاربرد پادمان جامع آژانس در خاورميانه پيشرفت بيشتري حاصل نمايد. عدم تعهد نيز از اصرار مداوم اسرائيل بر اينكه پيشرفت در اين زمينه به ساير تحولات مربوط به دستيابي صلح در خاورميانه موكول گردد به جاي اينكه به چنين تحولاتي كمك نمايد متاسف است. در عين حال عدم تعهد از يافته هاي مدير كل مبني بر اينكه در اين زمينه كه رژيم جهاني عدم اشاعه هسته‌اي از طريق تشكيل منطقه عاري از سلاحهاي هسته‌اي تقويت مي‌گردد اجماع وجود دارد استقبال مي‌نمايد و معتقد است كه هر گونه تلاشي بايد با اين نظر انجام پذيرد كه اجماع به گامهاي مهم و عملي در اين زمينه منتقل مي‌گردد.
4ـ به علاوه عدم تعهد از تلاشهاي اخير مديركل با هدف توسعه دستور كار و مداليتي‌هاي گردهمايي مربوط به ارتباط تجربه مناطق موجود عاري از سلاحهاي هسته‌اي براي ايجاد يك منطقه عاري از سلاحهاي هسته‌اي در خاورميانه استقبال مي‌كند. در اين رابطه عدم تعهد تاكيد دارد كه براي اينكه اين گرد همايي موفق باشد دستور كار آن بايد منعكس كننده اجماع در داخل جامعه بين‌الملل در زمينه اهميت تشكيل يك منطقه عاري از سلاحهاي هسته‌اي در خاورميانه باشد.
5ـ در اين زمينه عدم تعهد استقبال مي‌كند كه اين گزارش همگرايي محتملي را از نظرات مربوط به برگزاري گردهمايي نشان مي‌دهد و از مديركل درخواست مي‌كند كه به مشورت با كشورهاي عضو از خاورميانه ادامه دهد تا بر اساس اين تلاشها دستيابي به همگرايي نظرات درباره دستور كار و مداليتي‌ها حاصل گردد با اين نظر كه گرد همايي پربار و ثمر بخشي برگزار شود.
6ـ عدم تعهد انتظار دارد كه قطعنامه 6652/L.1 كه طبق اين بند از دستور كار ارائه گرديده است به طريق اجماع تصويب گردد.

* كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد امسال در كنار ايران و كشورهاي عضو اتحاديه عرب تلاش زيادي را براي گنجاندن موضوع بررسي توانمندي‌هاي هسته‌اي اسرائيل در دستور كار نشست ساليانه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كردند تا بالاخره اين موضوع بعد از دو سال تلاش ناكام امسال در دستور كار نشست عمومي آژانس قرار گرفت.
اگر چه بررسي اين موضوع در نشست عمومي آژانس و حتي صدور قطعنامه در مورد آن و تصريح بر اينكه اسرائيل بايد معاهده NPT را بپذيرد بار حقوقي الزام‌آور نداشته اما اصرار آمريكا طي سه سال متوالي براي ممانعت از گنجاندن اين موضوع در دستور كار آژانس نشان از اهميت اين موضوع دارد، ضمن آنكه بار رسانه‌اي اين موضوع نيز حائز اهميت است.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن