تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819460191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رسانه ها در دو دقيقه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رسانه ها در دو دقيقه
اعتماد ملي

يادداشت: «احمدي نژاد، محافظه كاران جديد و رابطه با آمريكا»، مرتضي كاظميان

مدت هاست كه ديگر سخن گفتن از رابطه با ايالا ت متحده آمريكا، «كفن پوشان» را به خيابان نمي كشاند و سرمقاله ها ي نشريات اردوگاه «راست» را به خود اختصاص نمي دهد. محافظه كاران جديد در ايران - كه خود را «اصولگرا» مي خوانند - بدون هرگونه تعارف و پرده پوشي، در تلا ش هستند تا در چند ماه باقيمانده به انتخابات رياست جمهوري و تا حد امكان، تكليف مناسبات خود را با واشنگتن مشخص نمايند. آشكار است كه گشودن اين «بزرگ ترين گره» در روابط بين الملل تهران و حل و فصل مناقشات و قهر با كاخ سفيد، پيامدهاي غيرقابل كتماني بر تحولا ت سياسي - اقتصادي داخل كشور خواهد داشت...
بايد منتظر ماند و ديد آيا نومحافظه كاران ساكن در كاخ سفيد در اين هفته هاي باقيمانده از حضورشان در حكومت، تغييري در نحوه مواجهه خود با تهران، اتخاذ مي كنند يا توپ به زمين رئيس جمهور آتي ايالا ت متحده و تيم همراهش مي افتد. اينكه چه فرد و تفكري در آمريكا پيروز خواهد شد و راهبردش در تعامل با محافظه كاران جديد ايران چه خواهد بود، البته به همان اندازه مهم است كه در مواضع آقاي احمدي نژاد برجسته شده است. ظاهرا و هنوز محافظه كاران واجد هژموني در بلوك قدرت ايران نتوانسته اند طرف مذاكره اي مطمئن و قابل اتكا براي طرف آمريكايي جلوه نمايند.

آفتاب يزد
سرمقاله: «صداقتش همه را كشته است،»
آخرين نمونه از آزمون صداقت، مربوط به ذوق زدگي بعضي از مدعيان اصولگرايي نسبت به اظهارات فردي است كه نگارنده نه او را مي شناسد و نه از انگيزه هاي او اطلاع دارد. اما در سال هاي قبل، روزنامه هاي ظاهراً اصولگرا، همواره در حال افشاي ماهيت جاسوسي و وابسته او بودند. حتي چندي قبل يكي از همين روزنامه ها، يك جنگ تمام عيار رسانه اي را با معاون رئيس جمهور به راه انداخت زيرا به ادعاي اين روزنامه، آقاي معاون رئيس جمهور واسطه رفت و آمد اين دلال آمريكايي - با ادعاي همان روزنامه - به ايران شده بود. اما اكنون كه او به تعريف و تمجيد از احمدي نژاد مي پردازد، سخنان او موجب مباهات اصولگرايان مي گردد و به انعكاس گسترده آن مي پردازند. اين تغيير اصولگرايانه، شباهت بسياري به ذوق زدگي روزنامه اصولگرا به خاطر تعريف و تمجيدهاي خواننده لس آنجلسي - ليلا فروهر- از رئيس جمهور فعلي دارد كه قطعاً نه افتخاري براي آقاي احمدي نژاد مي آفريند و نه در ماهيت آن خواننده لس آنجلسي و اين دلال نيويوركي سابق - به تعبير روزنامه پرمدعا - تغييري ايجاد مي كند. اما براي مردم بسيار آموزنده است تا شاهد افتتاح شعبه ديگري از دكان هاي مدعيان اصولگرايي باشند...اظهارات اخير همين فرد، نشان مي دهد او هنوز با دستگاه هاي آمريكايي ارتباط دارد. پس او تغيير نكرده است و اگر تغييري صورت گرفته باشد، اين تغيير ظاهراً در موقعيت آمريكا نزد اصولگرايان است، اگر اينگونه است بهتر است دلالان مشكوك كه به دنبال درآوردن نان از تنور ايران و آمريكا براي خود هستند را كنار بگذاريم. در يك كلام اگر قرار است به صداقت دلالان آمريكايي - بنا بر ادعاهاي مكرر اصولگرايان- اعتماد شود بهتر است اعتماد در حدود متعارف ديپلماتيك را براي گفتگوي بي پرده با آمريكايي ها مورد استفاده قرار دهيم. مخاطب اين سخن، بيش از هر كس شخص دكتر احمدي نژاد است كه در سه سال اخير ثابت كرده است اگر لازم باشد بسياري از سنت ها و محافظه كاري هاي دولت هاي سابق را كنار مي گذارد. كساني هم كه نقل قول هاي دلال سابق در انعكاس مواضع وزارت خارجه آمريكا را صادقانه مي دانند از او بخواهند آمريكايي ها را مورد پرسش قرار دهد كه چگونه مي خواستند شخصيت محبوب 65 درصد مردم ايران را ترور كنند،؟

جمهوري اسلامي
انتقاد از گفت وگوي «فارس» با امير احمدي
مصاحبه خبرگزاري فارس با هوشنگ امير احمدي كه اقدامي خلاف انتظار از يك خبرگزاري اصولگرا بود واكنش پايگاه خبري تحليلي شهاب نيوز كه از منتقدان دولت است را برانگيخته بطوري كه نوشته است: «هوشنگ امير احمدي فردي كه تا يكي دو سال پيش راست يا دروغ از سوي حاميان آقاي احمدي نژاد «دلال رابطه با آمريكا» و «عامل سيا و موساد» خوانده مي شد؛ روز يكشنبه يك مصاحبه اختصاصي با خبرگزاري فارس انجام داد و در آن به نحو بي سابقه اي به سيد محمد خاتمي و دولت هاي گذشته حمله و از محمود احمدي نژاد تعريف و تمجيد كرد.» شهاب نيوز افزوده است: «تعاريف و تمجيدات هوشنگ اميراحمدي از آقاي احمدي نژاد درحالي است كه اگر او اين اظهارات را درباره يك نفر ديگر مثلا درباره سيد محمد خاتمي يا آيت الله هاشمي رفسنجاني مطرح كرده بود موج بزرگي از حملات رسانه هاي حامي دولت نهم به راه مي افتاد و مطمئنا كار به يك بحران سياسي تمام عيار مي رسيد. همانطور كه در سال 1382 انتشار اخباري در زمينه ديدار امير احمدي بايكي از ديپلمات هاي دولت پيشين در آمريكا باعث تظاهرات كفن پوشان در قم شد و برخي رسانه ها اين ديدار را نشانه اي از ارتباط آن ديپلمات با سيا و موساد و علامتي از غربزدگي دولت و سرسپردگي به شيطان بزرگ خواندند.» اين پايگاه خبري همچنين نوشت: «در شرايطي كه ديگر تلاش براي رابطه با آمريكا باعث تظاهرات كفن پوشان نمي شود و رفت وآمدهاي مكرر «دلال رابطه با آمريكا» و «عامل سيا و موساد» به ايران نشانه اي از «سرسپردگي» يا «عدول از ارزش هاي مقدس انقلاب» نيست؛ خبرگزاري فارس متن مصاحبه اي با امير احمدي را برروي خروجي خود قرار داد كه حاوي حمله بي سابقه وي به دولت هاي گذشته و دفاع بي سابقه تر او از آقاي احمدي نژاد است». قسمت هائي از مصاحبه فارس با هوشنگ اميراحمدي ديروز در ستون جهت اطلاع منعكس شد.

زنان، فوتبال، مراجع عظام

نماينده كنفدراسيون فوتبال آسيا كه براي بررسي اختلاف صدا و سيما با فدراسيون فوتبال به ايران آمده در موضوع حضور زنان در ورزشگاه ها نيز دخالت كرده است. سوزوكي بعد از مذاكره با مديران فدراسيون فوتبال ايران گفت: «بايد شرايط قابل قبولي فراهم شود تا بانوان بتوانند در استاديوم هاي ورزشي حاضر شده و بازي ها را از نزديك ببينند و فدراسيون فوتبال نيز بايد از نظر امنيتي امكانات لازم را براي آنها فراهم كند.» وي افزود: «نكته بسيار خوبي كه امروز شنيده ايم اين است كه باشگاه هاي فوتبال در ايران تيم زنان نيز دارند و بي ترديد در آينده مسابقاتي در سطح حرفه اي براي بانوان ايراني برگزار مي شود.» با توجه به مخالفت مراجع عظام تقليد با ورود زنان به ورزشگاه ها مسئولان ورزشي كشور نبايد به عناصر خارجي اجازه دخالت در اين موضوع را بدهند.

كارگزاران
ارگان موتلفه تاريخ را تحريف مي كند
رئيس دفتر سياسي نهضت آزادي ايران گفت: آيت الله طالقاني از بنيانگذاران نهضت آزادي بود و تا آخرين لحظات عمرش از دولت موقت و نهضت حمايت مي كرد. محمد توسلي در واكنش به مصاحبه اخير خواهر مرحوم طالقاني با هفته نامه «شما» كه گفته بود «برادرم از نهضت آزادي متنفر بود» با رد اينگونه مطالب، اظهار داشت: در شرايط ويژه سال 1340 كه فعالان مسلمان هويت تشكيلاتي نداشتند و انتقاداتي هم به خط مشي سياسي جبهه ملي دوم وارد بود، نهضت آزادي شكل گرفت و مرحوم طالقاني از موسسان و بنيانگذاران آن بود. محمد توسلي تصريح كرد: بيانيه اي كه آيت الله طالقاني در هنگام عضويت در نهضت آزادي منتشر كرد، خط بطلاني است بر تحريف كنندگان تاريخ و اين بيانيه در اسناد نهضت موجود است و علاقه مندان مي توانند با مراجعه به سايت نهضت آزادي اين بيانيه تاريخي را مطالعه كنند. وي با مخاطب قرار دادن خواهر مرحوم طالقاني، اظهار داشت: با توجه به اينكه سوابق تاريخي نشان دهنده اين است كه مرحوم طالقاني از پايه گذاران نهضت آزادي بودند آيا اين اطلاعاتي كه از قول ايشان در هفته نامه «شما» منتشر شده است آيا به صورت خصوصي به ايشان گفته شده است؟ چگونه اين اطلاعات را بعد از 29 سال از وفات مرحوم طالقاني مطرح مي كنند؟ رئيس دفتر سياسي نهضت آزادي ايران در ادامه تاكيد كرد: فرزندان مرحوم طالقاني مخصوصا سركار خانم اعظم طالقاني از شاهدان زنده اي هستند كه مي توانند در خصوص مناسبات آيت الله طالقاني با نهضت آزادي شهادت دهند.

قدس
نمايندگان، پولدار شدند،
يكي از نمايندگان استان خراسان در مجلس كه نخواست نامش فاش شود، گفت: «از سوي مجلس به هر يك از نمايندگان رقمي بين 110 تا 120 ميليون تومان اختصاص پيدا كرده تا براي رهن خانه هزينه كنند.اين نماينده افزود: «همچنين زمزمه هايي نيز براي پرداخت رقم هايي به عنوان هزينه تبليغات به نمايندگان شنيده مي شود.»

اعتماد
تجمع در دانشگاه تبريز
جمعي از دانشجويان دانشگاه تبريز به همراه اعضاي انجمن اسلامي اين دانشگاه روز شنبه در اعتراض به بازداشت تعدادي از دانشجويان تجمع كردند. تجمع كنندگان خواستار آزادي دانشجوياني بودند كه در تابستان و زمان تعطيلي دانشگاه ها بازداشت شده اند. دانشجويان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود؛ «دوستان مان را آزاد كنيد؛ سجاد رادمهر، فراز زهتابي، آيدين خواجه يي، امير مرداني، منصور امينيان و مقصود عهدي». اين مراسم با قرائت نامه يي خطاب به دكتر علوي رياست دانشگاه تبريز و درخواست از وي براي تلاش همه جانبه به منظور آزادي هرچه سريع تر دانشجويان به پايان رسيد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن