تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816856229




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز جدال بين سازمان تربيت بدني و ديوان محاسباتگلايه سازمان تربيت بدني از انتشار اطلاعات نادرست


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: آغاز جدال بين سازمان تربيت بدني و ديوان محاسباتگلايه سازمان تربيت بدني از انتشار اطلاعات نادرست
رحماني فضلي: احساس تكليف كرديم و وارد قضيه شديمگروه ورزش- طي هفته گذشته انتشار خبر گزارش ديوان محاسبات درباره هزينه‌هاي صورت گرفته براي المپيك از سوي سازمان تربيت بدني واكنش اين سازمان را در پي داشت.


ابتداي هفته ‌عبدالرضا رحماني ‌فضلي، رييس‌ كل ديوان محاسبات ايران اعلا‌م كرد مسوولان ورزش ايران براي بازي‌هاي المپيك 2008 پكن بيش از 120ميليارد تومان هزينه كرده بودند. ‌ديوان محاسبات بعد از اينكه علي لا‌ريجاني، رييس مجلس درباره شكست ورزش در المپيك اظهارنظر كرده بود،‌ حسابرسي عملكرد المپيك 2008 پكن را آغاز كرد. رحماني در اين‌باره به ايسنا توضيح داد: «لا‌ريجاني صراحتا اين حسابرسي را به ديوان تاكيد نكرده بود، ولي ما خود احساس تكليف كرده و وارد قضيه شديم. بعد از اين، هيات حسابرسي مرتبط با تربيت‌بدني مامور شد تمامي برنامه‌ها، اقدام‌ها، تصميم‌ها، بودجه، هزينه‌ها و امكاناتي را كه در مدت 4سال، از المپيك قبل تا المپيك امسال، در اختيار سازمان تربيت‌بدني بوده، تقويم ريالي كند و در كنار آن نوع تصميم‌ها و عزل و نصب‌ها را بررسي و در نهايت اعلا‌م كند كه چه اموري باعث اين ناكامي‌ها از منظر مديريتي و حسابرسي عملكرد شده است. شايد مسائلي خارج از اين نيز مطرح باشد كه ما وارد آن نشده‌باشيم و اين حق سازمان تربيت‌بدني است كه مواردي را نيز مطرح كند.»
به گفته رحماني در اين بررسي‌ها مشخص شد كه بيش از 120ميليارد تومان در اين 4سال فقط خرج امور مربوط به المپيك براي آمادگي فدراسيون‌هاي مختلف شده است: «ما حتي نوع توزيع اين اعتبارات در فدراسيون‌ها و مديراني كه در فدراسيون‌ها قرار گرفته بودند و ارتباط آنها با موضوع ورزش را هم بررسي كرديم و نتايج آن به رييس‌جمهور و رييس‌مجلس و همچنين به كميسيون برنامه ‌و بودجه ارائه شد. دوستان ما معتقد بودند اعتبارات متناسب با فدراسيون‌هايي كه براي ما زمينه بيشتري براي قهرماني داشتند، تخصيص داده نشده بود و در نصب مديران برآورد اين بود كه مديراني در برخي از فدراسيون‌ها انتخاب شده‌اند كه ارتباط تجربي و عملكردي با حوزه مديريتي خود نداشتند.»
روز دوشنبه بود كه سازمان تربيت بدني با انتشار اطلاعيه‌اي به سخنان رحماني فضلي از حلقه ياران نزديك علي لاريجاني پاسخ داد. در متن اين اطلاعيه، سازمان تربيت بدني علاوه به توضيح كامل درباره مبلغ عنوان شده از سوي ديوان محاسبات تلويحا از اين ديوان به خاطر انتشار اين گزارش كه به‌زعم سازمان يكطرفه است گلايه كرده است. در اطلاعيه سازمان تربيت‌بدني آمده:
ملت شريف ايران، جامعه بزرگ ورزش كشور؛
از آنجا كه طي روزهاي گذشته ارقام نادرستي در رابطه با هزينه حضور كاروان ورزش ايران در بازي‌هاي المپيك 2008 پكن اعلام شده است، مطالب ذيل جهت اطلاع رساني شفاف و جلوگيري از تشويش افكار عمومي به استحضار مي‌رسد:
1 - سازمان تربيت بدني هيچ‌گونه اعتباري را به صورت مستقيم براي حضور در المپيك هزينه نكرده است و اعتبارات سازمان با توجه به وظايف و برنامه‌هاي گسترده‌اي كه جهت توسعه و تعميم ورزش در سطح كشور در دو بعد همگاني و قهرماني برعهده دارد، عمدتا صرف اين مسائل و به ويژه تامين اعتبارات لازم براي بيش از 8500 هيات ورزشي،30 اداره كل تربيت بدني استان‌ها، 48 فدراسيون در سطح قهرماني و همگاني، پرداخت جوايز قهرمانان، كمك به صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان، امور پژوهشي و پشتيباني، كمك به باشگاه‌هاي خصوصي و حقوق و مزاياي كاركنان ورزش كشور مي‌شود. بنابراين اعلام هزينه از سوي سازمان تربيت‌بدني جهت بازي‌هاي المپيك صحيح نمي‌باشد.
2 - مسوول مستقيم پشتيباني فني و تداركاتي ورزش قهرماني براي حضور در بازي‌هاي المپيك، كميته ملي المپيك است و طي 4 سال گذشته اعتبارات پرداخت شده به اين كميته حدود 49ميليارد تومان بوده است. ضمن اينكه كاملا روشن و واضح است كه طي 4 سال گذشته تا به امروز اعتبارات پرداخت شده به كميته ملي المپيك، صرف مواردي از جمله: 1- آماده سازي تيم‌ها براي حضور در بازي‌هاي آسيايي 2006 دوحه قطر، 2- دومين دوره بازي‌هاي داخل سالن ماكائو، 3-حضور در بازي‌هاي همبستگي كشورهاي اسلامي و تدارك و پشتيباني تيم‌ها و فدراسيون‌ها براي حضور در دومين دوره اين رقابت‌ها در ايران، 4- پرداخت حقوق و دستمزد مربيان خارجي حاضر در كشور، 5- حقوق و مزاياي كاركنان كميته ملي المپيك، 6- حضور در مسابقات المپيك زمستاني، 7- هزينه‌هاي پژوهشي و آكادمي ملي المپيك، 8- هزينه‌هاي پايگاه المپيك غرب كشور و 9- حضور در المپيك 2008 پكن شده است. بنابراين همه اعتبارات كميته ملي المپيك هم هزينه بازي‌هاي المپيك 2008 نشده است. ضمن اينكه با همين بودجه در 4 سال گذشته در رشته‌هاي مختلف ورزشي بيش از 3۰00 مدال طلا، ‌نقره و برنز از رويدادهاي جهاني، قهرماني آسيا، جام جهاني، بازي‌هاي آسيا و مسابقات بين‌المللي كسب شده است.
3 - با تمام احترام، شان و جايگاهي كه براي نهادهاي نظارتي و به ويژه ديوان محاسبات كشور قائل بوده و هستيم، متاسفانه معلوم نيست ديوان محاسبات چگونه به رقم هزينه كرد 120ميليارد تومان براي حضور در بازي‌هاي المپيك 2008 پكن آن هم در 4 سال گذشته رسيده است. اين در شرايطي است كه سازمان تربيت بدني همواره ارتباطات خوب و سازنده‌اي با دستگاه‌هاي نظارتي داشته و بر اساس اعلام مسوولان نهادهاي نظارتي، سازمان تربيت بدني از منضبط‌ترين نهادها در بخش‌هاي مالي و نظارتي بوده است. بنابراين متاسفانه در موضوع اخير هيچ‌گونه درخواست شفاهي و كتبي از مسوولان سازمان تربيت‌بدني صورت نگرفته است و به همين علت از مسوولان ديوان محاسبات انتظار مي‌رفت قبل از اعلام چنين اخباري، گزارش‌هاي لازم را از سازمان تربيت‌بدني اخذ مي‌كردند. با اين وجود تاكيد مي‌كند كه سازمان تربيت‌بدني آمادگي كامل دارد ادله و مستندات لازم را در رابطه با تشكيك ايجاد شده پيرامون رقم اعلام شده براي حضور در بازي‌هاي المپيك در اختيار مسوولان ذي‌ربط قرار دهد، ضمن آنكه ارائه اطلاعات نادرست را ظلم به خانواده بزرگ ورزش كه با كمترين امكانات، مجدانه و عاشقانه مشغول خدمت‌رساني در جهت رشد و توسعه ورزش در جاي جاي ايران اسلامي هستند، مي‌داند.
4 - متاسفانه گزارش اعلام شده، دست مايه سوء‌استفاده برخي گروه‌هاي سياسي با اغراض خاص شده است تا آنان مدعي شوند كه بر سر 70ميليارد تومان نبوده در ورزش چه آمده است. در حاليكه اصولا چنين ارقامي وجود خارجي نداشته است. متاسفانه يك رسانه خبري براساس اين خبر غلط، تحليل‌هاي مغرضانه و غلطي را ارائه كرده است كه سازمان تربيت‌بدني آنرا مصداق دروغ پراكني دانسته و براي خويش اين حق را قايل است كه از طريق مراجع قضايي، موضوع را مورد پيگيري قرار دهد. از تمام رسانه‌هايي كه اين خبر نادرست را انعكاس داده‌اند، انتظار مي‌رود توضيحات ارائه شده را جهت اطلاع‌رساني درست و تنوير افكار عمومي به سمع و نظر مردم شريف ايران برسانند.
توفيق همگان را در راه خدمت به اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از خداوند منان خواستاريم.
بايد منتظر ماند و در روزهاي آتي ديد كه گزارش سازمان با چه واكنشي از سوي مديران ديوان محاسبات روبه‌رو مي‌شود، به طور قطع پاسخ ديوان محاسبات سكوت نخواهد بود. هر چه هست سازمان تربيت بدني وارد چالش سختي شده است، بايد ديد كه سئول‌نشينان با اين مساله چگونه رودررو خواهند شد.
 شنبه 13 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن