تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816906761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدعلي نجفي از عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات در صورت عدم رسيدن به اجماع خبر داد توافق انتخاباتي جديد اصلاح طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: محمدعلي نجفي از عدم حضور اصلاح طلبان در انتخابات در صورت عدم رسيدن به اجماع خبر داد توافق انتخاباتي جديد اصلاح طلبان
گروه سياسي، حامد طبيبي؛ اعتراض به آمارهاي دولتي، انتقاد از محدود شدن فضاي دانشگاه ها و اعلام خبر توافق اصلاح طلبان مبني بر حضور در انتخابات فقط با يك كانديدا و در غير اين صورت عدم معرفي كانديدا محور سخناني بود كه محمدعلي نجفي بر زبان جاري ساخت.

نماينده اصلاح طلب شوراي شهر تهران و رئيس سابق سازمان مديريت و برنامه و بودجه شب يكشنبه در سالن آمفي تئاتر مركزي دانشگاه صنعتي شريف به دفاع از علمكرد دولت اصلاحات و دستاوردهاي آن پرداخت و در عين حال دولت نهم را در حوزه هاي مختلف خصوصاً حوزه هاي مرتبط با آموزش عالي و توليد آمار مورد انتقاد قرار داد. محمدعلي نجفي در حالي در كسوت يكي از دو ميهمان نشست «بررسي وضعيت دانشگاه ها» به دعوت انجمن اسلامي دانشگاه صنعتي شريف به بيان نظرات و پاسخ به سوالات پرشمار دانشجويان پرداخت كه با توجه به وسيع تر شدن دايره مباحث انتخاباتي، عمده پرسش هاي طرح شده نيز به اما و اگرهاي روي كار آمدن يك دولت اصلاح طلب و در نماي پررنگ تر، رياست جمهوري دوباره سيدمحمد خاتمي، اختصاص داشت. نجفي كه از وي به عنوان يكي از كانديداهاي بالقوه اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري آينده ياد مي شود از جلسات كارگروه رايزني اصلاح طلبان ملقب به «گروه 7» سخن گفت و در عين حال در پاسخ به اين سوال كه چرا برخي سعي در بزرگ نمايي اختلافات ميان اصلاح طلبان دارند، توضيحات مبسوطي ارائه كرد.

او همچنين در پاسخ به سوالات مشابه چند دانشجو درباره كانديداتوري خود در انتخابات هم سعي كرد به جاي اظهارنظر در اين باره بر حمايت همه جانبه از كانديداي واحد اصلاح طلبان تاكيد كند؛ «اگر تاكنون هم در خصوص مطرح شدن نام خود به عنوان كانديدا واكنشي نداشته ام به دليل حق دوستاني است كه اين لطف را به من دارند اما تلاش اصلاح طلبان معطوف به تدوين برنامه در كارگروه انتخاباتي خود و رايزني با آقايان خاتمي و كروبي است.»

وي در خصوص موج گسترده تبليغاتي در راستاي ايجاد شبهه اختلاف ميان اصلاح طلبان و پخش آن از رسانه هاي فراگير اين گونه توضيح داد؛ «در فضاي انسداد سياسي كافي است فردي با گرايش اصلاح طلبانه وارد هر عرصه يي شود تا صد هزار برچسب و حرف و حديث دريافت كند. اين امر سبب مي شود عمل سياسي بسيار دشوار شود. اصلاح طلبان نيز مجموعه بزرگي هستند و ممكن است برخي بدون آنكه از ويژگي ها و شاخصه هاي اصلاح طلبي برخوردار باشند، خود را به عنوان فردي اصلاح طلب معرفي كنند. شايد بهتر باشد قراردادي با سازمان سنجش منعقد شود تا با برگزاري يك آزمون مشخص كند چه كساني اصلاح طلب هستند و چه افرادي نيستند. اما در كنار اين مساله تاكيد مي كنم مسائلي كه عمدتاً عليه اصلاح طلبان پخش مي شود واقعي نيستند. در عين حال اصلاح طلبان بناي رفتار سياسي خود را بر پايه شفافيت و آزادي بيان و عقيده گذاشته اند تا به هر فعال سياسي اصلاح طلب اجازه داده شود نظرات خود را بيان كند. اين كثرت از جهات زيادي مثبت است.» از روزهاي ابتدايي سال جاري اما - اگرچه بسيار زودهنگام - كليد رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري آينده زده شد اما هنوز آرايش سياسي قطعي هيچ يك از دو جناح سياسي كشور به روندي قابل تحليل نرسيده است. رئيس سازمان برنامه و بودجه دولت اول خاتمي در اين باره نيز به بيان دستاوردهاي جلسات اصلاح طلبان تاكنون پرداخت؛ «طرح هاي مختلي براي رسيدن به كانديداي اجماعي تاكنون ارائه شده كه يكي از اين مكانيسم ها هم توسط من پيشنهاد شد و هم اكنون نيز در جلسات هفت حزب اصلي اصلاح طلبان در حال بررسي است. اينكه آقاي خاتمي كانديداي واحد اصلاح طلبان باشد يا فرد ديگري از چهره هاي اصلاح طلب هنوز قطعي نشده اما همه گروه ها توافق كرده اند يا به سازوكار واحد براي انتخاب كانديداي واحد برسيم يا اينكه اصلاً در انتخابات رياست جمهوري شركت نكنيم، چون نتيجه چندكانديدايي از قبل مشخص است.»

نجفي در ادامه در خصوص ديدگاه هاي موجود در جبهه اصلاحات و حتي عدم مشاركت در انتخابات هم ديدگاه هاي خود را بيان كرد؛ «عده يي معتقد هستند با توجه به شرايط موجود، در انتخابات شركت نكرده و عمل سياسي را كنار بگذاريم. اصلاح طلبان به اين ديدگاه اعتقاد ندارند، بنابراين اگر بخواهيم در تعامل با نظام، كشور را از وضعيت نگران كننده موجود نجات دهيم، چاره يي جز حضور فعال در انتخابات رياست جمهوري سال آينده نخواهيم داشت، در عين حال به هر قيمتي هم حاضر به شركت در انتخابات نيستيم و براي همين اصلاح طلبان ضوابطي را تنظيم كرده اند تا براساس آن حركت و كانديداي واحد خود را انتخاب كنند چون جناح محافظه كار و ساير محافل همسو با آنها نيز در انتظار هستند ببينند اصلاح طلبان چگونه وارد انتخابات مي شوند و سپس استراتژي خود را ترسيم كنند.»

وزير علوم كابينه ميرحسين موسوي و وزير آموزش و پرورش دولت آيت الله هاشمي رفسنجاني در ادامه به چند سوال دانشجويان درخصوص نوع و شيوه فعاليت دانشجويي و تقدم داشتن كدام يك از حوزه هاي سياسي، فرهنگي و علمي براي دانشجويان پاسخ داد؛«حركت جريانات دانشجويي به سمت حوزه هاي صنفي و اجتماعي و تقدم آن نسبت به حوزه سياست تصميمي كاملاً بجا و درست است. حقوق مدني در همه جاي دنيا مقدم بر حقوق سياسي است. آزادي بيان بر انتخابات برتري دارد اما ما در ايران همانند بسياري مسائل ديگر به طور عكس عمل كرده ايم. اينچنين است كه در حال حاضر جامعه مدني ضعيفي داريم اما در سوي مقابل به حوزه انتخابات فشار مي آوريم تا فضاي عادلانه يي حاكم شود اما اين اتفاق رخ نمي دهد. بر اثر ضعف نهادسازي مدني است كه در دوم خرداد 76 ملت ايران يك پيروزي بزرگ به دست مي آورند اما امكان حفظ آن از بين مي رود. عمل اجتماعي زودتر به نتيجه مي رسد و پايدارتر است. در ماجراي لايحه حمايت از خانواده ديديم اتحادي كه ميان فعالان حوزه زنان اعم از اصلاح طلب مذهبي و حتي لائيك به وجود آمد سبب شد دو ماده يي كه نسبت به ساير مواد به طور واضح تري حقوق زنان را مورد خدشه قرار مي داد از لايحه حذف و مجلس و حتي دولت را به عقب نشيني وادار كند. تلاش سينماگران براي راه اندازي جشن خانه سينما هم از همين سنخ فعاليت ها است. سينماگران مي گويند به نگاه دولتي در جشنواره ها كاري ندارند و اينكه وزارت ارشاد براساس ضوابط خود به يك فيلم مجوز اكران مي دهد يا نمي دهد هم موضوع جشن سينماي ايران نيست. آنها مي خواهند به طور حرفه يي همه فيلم ها را ببينند و بهترين را انتخاب كنند و اين يك حركت قابل دفاع است. وقتي گفته مي شود امسال بخش دولتي تعداد سيمرغ ها را افزايش داده تا به همه يك سيمرغ برسد، آنگاه ارزش كار سينماگران در حركت صنفي خود بيشتر مشخص مي شود. اگر جنبش دانشجويي هم عمل اجتماعي و حساسيت به محدوديت هاي صنفي محيط هاي دانشجويي را به عنوان «اصل حركتي» بپذيرد بسيار موثرتر است تا اينكه بخواهد به جاي احزاب عمل كند. البته در برهه هايي مانند انتخابات آنها مي توانند از طريق آگاهي بخشي به جامعه مثمرثمر باشند.»

آمارهاي دولت نهم زير سوال است

استاد رياضي دانشگاه صنعتي شريف كه در دولت اصلاحات و حد فاصل سال هاي 76 تا اوايل 79 رياست بر سازمان برنامه و بودجه را برعهده داشت در قسمت ديگري از نشست خود با دانشجويان دانشگاه شريف به نقد آمارهاي اعلام شده از سوي مقامات دولت نهم نشست و با نتيجه گيري از آن و در مقايسه با عملكرد دولت سيدمحمد خاتمي آنگاه به ستايش عملكرد دولت اصلاحات پرداخت. دانشجويي سوال كرد آمارهاي اعلام شده از سوي مقامات دولت و اعلام برتري آن نسبت به آمارهاي دولت اصلاحات براساس چه شاخص و مبناي علمي اعلام مي شود و نجفي اين گونه پاسخ داد؛ «آمارهاي دولت نهم صرف نظر از اينكه با چه انگيزه و نگاهي تدوين و اعلام مي شود داراي مشكل علمي و تخصصي است. به عنوان مثال وزير رفاه اعلام كرده حدود 10 ميليون جوان جوياي كار در كشور وجود دارد و رئيس مركز آمار دولت نهم هم تعداد جوانان فعال را 5/23 ميليون نفر تخمين زده است. براساس اين ارقام حدود 42درصد جوان بيكار جوياي كار در كشور وجود خواهد داشت در حالي كه وزير كار و رئيس دولت نهم اعلام مي كنند نرخ بيكاري در كشور تك رقمي شده است. اين گونه است كه ارائه اين آمارهاي عجيب و غريب حتي باعث تعجب كارشناسان بي طرف شده است. آقاي احمدي نژاد اعلام كرده كيلومترها از امريكا جلوتر هستيم. اين آمار بر چه اساسي اعلام شده است؟ يا اينكه در جمع نخبگان اعلام كرد «80 درصد علم دنيا مديون ايران است. شما به عنوان دانشجويان نخبه اين كشور بهتر از هر كس مي دانيد ايران از چه زماني در زمره توليدكنندگان علم قرار گرفت و مشخص نيست منظور ايشان چه بوده است. به هرحال به نظر نمي رسد تلاش هايي در حال صورت گرفتن است تا فضاي آماري كشور را تيره و تار كند تا امكان مقايسه ميان عملكرد دولت ها از مردم سلب شود.»
 جمعه 12 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن