تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817060640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فلسفه غيبت و قيام امام زمان (عج)


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: فلسفه غيبت و قيام امام زمان (عج)
اي غايب از نظر، كز خاطر نمي روي

حس مي كنم حضور تو را در سراي دل

در زير اين تاق بلند، در طول تاريخ، سخن از عدالت بسيار گفته اند.

آن چه مصلحان و حقوق دانان با اخلاص گفته اند، همه سخن از عدالت اجتماعي است، يعني اجراي عدالت در ميان اجتماعات بشر ليكن عدالت، واقعيت ديگري است، كه همواره مورد غفلت بوده است، مگر در تعليم پيامبران.

عدالت، پيش از اين كه در مرحله اجتماع مطرح باشد، بايد در مرحله نفوس بشري مطرح باشد، هر نفس و جاني بايد عادل باشد و عدالت را در ذات خود پديد آورده باشد و اين هنگامي ميسر مي شود كه انسان عدالت را در همه جهان بخواهد و براي تحقق آن بكوشد... به عبارت ديگر عدالت آفاقي و انفسي، كمال بزرگ بشريت است...

منتظران مهدي (عج) اكنون و در طول تاريخ انتظار، در طلب تحقق عدالت جامع هستند.

عدالتي كه پيامبران خواسته اند و امامان نيز آن را تعليم داده اند.

ضرورت وجود امام (ع) در جهان هستي يكي از مسائل حياتي و عقيدتي، اعتقاد به ضرورت وجود امام در جهان هستي است.

شيعيان جهان بر اين باورند كه زمين هيچ گاه از حجت خدا خالي نيست، خواه آن حجت ظاهر يا آشكار باشد و خواه به عللي مخفي و پنهان. در حديثي از امام صادق (ع) نقل شده است كه قسم به پروردگار عزيز و جليل كه خدا از زماني كه آدم را قبض روح كرد، هرگز اهل زمين را به حال خود رها نكرد، جز اين كه در آن امامي قرار داد كه مردم به وسيله او به سوي خدا هدايت شوند، و او حجت خدا بر تمام بندگان است پس همان طوري كه اجزاي اتم وابسته به هسته مركزي است جهان انسان ها هم وابسته به چنين انسان كاملي است و تا حجت هست جهان هست، چنان كه تا جهان هست حجت نيز هست.

بنابراين امام زمان (عج) عصاره خلقت و ذخيره همه اديان آسماني است.

مردم و تمناي عدل جهاني
اگر دنيا بخواهد عدل جهاني پيدا كند بايد ظلم جهاني پيدا كند. مردم نيز بايد تمناي عدل داشته باشند.

مردمي كه ستم نديده اند، تمناي عدل نمي كنند. بايد دنيايي پيدا شود كه در آن ناله زن و مرد... عالم را پر كرده باشد، لذا در روايات آمده است: قبل از ظهور امام عصر دو سوم بشر كشته مي شوند.

ما نمي توانيم فكر كنيم مردمي كه دو ثلث آنان كشته شده اند، آن يك ثلث باقي مانده چه حالي دارند؟

در آن زمان، زبان حال همه اين است كه خدايا! آيا پناهگاهي نيست كه به بدبختي هاي بشر خاتمه دهد؟

تمام مردم در اين هنگام تشنه معنويت اند، لذا آن پرچمدار عدل جهاني ظاهر شده تا ريشه ظلم و بيداد را بكند.

مهدي است آن كه نهضت قرآن به پا كند

مهدي است آن كه نيك و بد از هم جدا كند

مهدي است كه پرتو توحيد پاك را

در قلب هاي تيره و آلوده جا كند

مهدويت و ظهور مهدي (عج)
مهدويت و انديشه ظهور حضرت مهدي و اين كه وي از سلاله پاك خاندان نبوت و از دودمان مقام شامخ ولايت و از ذريه طيبه دخت گرامي پيامبر و از نسل سرور آزادگان جهان امام حسين (ع) است، با آن كه انديشه ظهور مهدي موعود به زمان رحلت پيامبر برمي گردد، نه تنها از فروغ اين عقيده كاسته نشده است بلكه با پيشرفت سريع صنعتي، و انحطاط اخلاقي جوامع بشري و احساس ياس و نوميدي هر لحظه، عشق سوزان بشريت نسبت به وجود مقدس آن حضرت بيشتر و نور اميد و آرزو در دل هاي خداپرستان افروخته تر مي شود.

از نظر مسلمانان عقيده به ظهور مهدي موعود يك اعتقاد عميق ديني و مذهبي و يكي از مهم ترين و حساس ترين فرازهاي عقيدتي اسلام است.

البته اسناد و مدارك تاريخي نشان دهنده آن است كه اين اعتقاد جهاني و همگاني و عالم گير است.

عوامل غيبت
آزمايش مردم، شناخت و آمادگي، از بين نرفتن امانت هاي الهي و اين كه بيعت كسي به گردن آن حضرت نباشد و جلوگيري از كشته شدن آن حضرت از علل غيبت حضرت مهدي (عج) مي باشد.

جلوه هاي محبت حضرت مهدي به شيعيان

يكي از جلوه هاي محبت آن حضرت به شيعيان، قرار دادن وكلا و نايباني براي خود در ايام غيبت كبري مي باشد.

و اما در مورد رخدادهاي جديد، به راويان حديث ما رجوع كنيد كه ايشان حجت من بر شما و من حجت خدا بر شما هستم.

يكي ديگر از جلوه هاي محبت ايشان اين است كه شيعيان هميشه مشمول دعاهاي خير ائمه هستند.

امام علي (ع) فرموده اند: ما خوشحال مي شويم به خوشحالي شما و اندوهگين مي شويم به خون شما و بيمار مي شويم به بيماري شما و دعا مي كنيم براي شما و شما كه دعا مي كنيد ما آمين مي گوييم.

راه هاي خروج از غيبت

پناه بردن به خدا، عمل به سنت اهل بيت، محبت اهل بيت و بيزاري جستن از دشمنان آن ها، رعايت تقوا و پرهيزگاري ، انتظار فرج، دعاي زياد براي تعجيل فرج آن حضرت و اعتقاد به اين كه حل مشكلات فقط با ظهور است از جمله راه هاي خروج از غيبت در عصر ما مي باشد.

فاطمه ثقه الاسلامي- بيرجند
 پنجشنبه 11 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن