تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817147123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه يك كوله پشتي انتخاب كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: چگونه يك كوله پشتي انتخاب كنيم؟
* سيد علي طباطبايي

امروز به مناسبت شروع مدارس ما يك «آخه چه جوري» متفاوت را براي شما آماده كرده ايم. امروز قرار نيست فقط به يك سؤال جواب بدهيم، بلكه در همين ستون كوچك خودمان، ما اين هفته به تمام سؤالات شما درباره يكي از پايدارترين و ماندگارترين دوستانتان پاسخ خواهيم داد. دوستي كه معمولا اول سال با شما همراه مي شود و بسته به مرام شما ممكن است يك يا چند سال در تمام لحظات سخت مدرسه رفتن و درس خواندن و نخواندن و فوتبال بازي كردن و دعوا كردن و هر كار ديگري كه فكرش را بكنيد، همراه شما باشد. امروز قرار است به شما بگوييم كه چطور يك كوله پشتي بخريد، چطور داخلش لوازم بچينيد، چطور از آن بهينه استفاده كنيد، و آخر از همه هم اينكه چطور آن را بشوييد. پس شما كه قصد استفاده از كوله پشتي را داريد، خوب حواستان را جمع كنيد كه اين «آخه چه جوري» را از دست ندهيد.
گرچه مدت زيادي از مرسوم شدن استفاده از كوله پشتي در مدارس راهنمايي و دبيرستان نمي گذرد، ولي در همين چند سال هم اين نوع كيفها طرفداران پر و پا قرص خودشان را پيدا كرده اند. اما اگر قرار است رابطه خوب و طولاني با اين رفيق دائمي خودتان داشته باشيد، بجز رنگ و تيپ و شيك بودن نكات مهم ديگري هم هست كه بايد مد نظر داشته باشيد.
نكته نخست: كوله پشتي اي انتخاب كنيد كه وزن محتويات را به طور مساوي تقسيم كند. در كيفهايي كه دقيق طراحي شده اند، معمولا بند كمري در نظر گرفته شده و بندهاي دوشي هم پهن و نرم هستند. كوله هاي تك بند ضربدري هم معمولا وزن را متناسب تقسيم مي كنند. همچنين بهتر آن است كه طراحي كيف به گونه اي باشد كه مقداري از وزن آن روي لگن و كمر تكيه داده شود تا از فشار وارد بر ستون فقرات كاسته شود.
نكته دوم: دقت كنيد كه جنس كيف از پارچه هاي سبك، و البته با دوام باشد و قسمتي كه روي پشت شما قرار مي گيرد، ابردوزي شده باشد تا باز كمر شما راحت تر باشد.
نكته سوم: اندازه كوله پشتي هم بايد متناسب هر فرد باشد. كوله را به گونه اي تنظيم كنيد كه حدود 5 سانتيمتر زير لبه شانه ها قرار بگيرد. در اين وضعيت قسمت پاييني كيف نبايد بيش از ده سانتيمتر از كمر شما پايينتر قرار گرفته باشد. در اين صورت كيف براي شما بزرگ است و كمر شما را به عقب خواهد كشيد. در ضمن به عرض كيف هم دقت كنيد كه متناسب با كتب مورد نظر شما باشد و از يك سو مجبور نباشيد كتابهايتان را مچاله كنيد و از سوي ديگر هنگام راه رفتن به اين سو و آن سو تاب نخورند.
نكته چهارم: گرچه برخي افراد اعتقاد دارند كه هر چه تعداد محفظه هاي كيف بيشتر باشد، به معني بهتر بودن آن است. ولي اين نكته تنها در صورتي صادق است كه خود شما هم فرد منظم و مرتبي باشيد. در غير اين صورت تعداد زياد جيبها و فضاها فقط شما را سردرگم خواهد كرد و مجبوريد براي يافتن پاك كن خودتان به جاي سه جيب، 8 جيب را بگرديد. پس سعي كنيد تعداد محفظه ها با نيازها و شخصيت شما تناسب داشته باشد.
چگونه از يك كوله پشتي استفاده كنيم؟
حالا كه يك كوله پشتي خوب و مناسب خريديد وقت آن رسيده كه از آن درست استفاده كنيد. بي توجهي به روشهاي صحيح استفاده از كوله پشتي يكي از مهمترين علل ابتلاي نوجوانان به كمردرد و ديگر مشكلات ستون فقرات به شمار مي رود، پس دقت كنيد كه.. .
يك: هنگام چيدن كيف دقت كنيد كه چيدمان آن صحيح باشد. اقلام سنگين تر و سفت تر را در مركز و نزديك به پشت خودتان قرار دهيد و اقلام سبكتر و شكستني را در طرفين، جلو و يا بالاي كيف بچينيد. قرار دادن اقلام سفت نزديك به پشت كيف كمك مي كند كه نيروي وارد بر كمر شما از طريق يك سطح منتقل شود و فشار كمتري بر روي يك نقطه خاص وارد شود.
دو: وزن كوله پشتي شما هرگز نبايد از 15 درصد وزن شما بيشتر باشد. هر روز قبل از حركت به سمت مدرسه كتابها و دفترهاي اضافه اي كه در طول روز به آنها احتياج نداريد را خارج كنيد تا مجبور به حمل وزن كمتري باشيد.
سه: هرگز كوله را روي يك شانه خود نيندازيد. همانطور كه گفتيم بايد وزن كوله به صورت متقارن توزيع شود تا از خم شدن ستون فقرات به يك طرف جلوگيري شود. كساني كه دوست ندارند كيف را روي هر دو شانه خود بيندازند بايد از كيفهاي تك بند ضربدري استفاده كنند كه مخصوص همين طراحي شده اند.
چهار: سعي كنيد يك محفظه از كيفتان را مخصوص مواد خوراكي نگاه داريد و چيز ديگري داخل آن نگذاريد. از جيبها و زيپهاي پنهاني كيف هم مي توان براي منظم تر كردن امور و پنهان كردن پول استفاده كرد. چيدمان كيف را به گونه اي انتخاب كنيد كه لوازمي را كه زودتر به آنها احتياج داريد دم دست باشند و در عوض موارد با ارزش در جيبهاي كوچكتر و مطمئن تر قرار بگيرند تا مبادا در هنگام درآوردن ساير لوازم بيرون بيفتند.
چگونه كوله پشتي را بشوييم؟
گام اول: قبل از هر كاري نخست جنس كيف مورد نظر را ارزيابي كنيد. معمولا جنس كيفها نايلوني و قابل شستشوست، ولي براي آنكه مطمئن شويد بهتر است كه اول برچسب كاغذي كوچك داخل كيف را مطالعه كنيد تا پس از شستن كيف به علت تغيير رنگ يا سايز آن غافلگير نشويد.
گام دوم: خودتان را به يك مسواك كهنه مجهز كرده و به جان نقاطي بيفتيد كه لكه هاي واضح و مشخصي پيدا كرده اند. لكه هايي مثل لكه جوهر و يا لكه هاي روغني بايد پيش از شروع شستشوي عمومي مورد توجه قرار بگيرند وگر نه با شكست رو به رو خواهيد شد.
گام سوم: اگر كيف شما داراي ابردوزي است، بهتر است كه از اين مرحله به بعد را هم با دست و با حداقل آب ممكن ادامه دهيد. زيرا در صورت خيس شدن تكه هاي ابر، آنها به اين سادگي خشك نخواهند شد. اما اگر بندهاي ابري كيف شما قابل جدا شدن است و يا اصلا كيف شما ابردوزي ندارد، مي توانيد يك راست سراغ ماشين لباسشويي برويد. بهتر است براي شستن كيف از دور متوسط و آب ولرم استفاده كنيد و حتي بهتر آن است كه كيف را داخل يك كيسه پارچه اي قرار دهيد. ضمنا مراقب رنگ دادن كيف به ساير لباسها باشيد.
گام چهارم: اگر هم تصميم گرفتيد كه كيف را دست شور كنيد، بهتر است ابتدا اجازه دهيد كه كوله پشتي خوب خيس بخورد و سپس به آرامي آن را بسابيد تا تميز شود.
گام پنجم: هرگز از سشوار و يا خشك كن براي خشك كردن كيف استفاده نكنيد، زيرا لايه ضد آب آن را خراب مي كند. بهترين راه براي خشك كردن كيف همان روش سنتي باد و طناب است، پس به دنبال راه ميانبر نباشيد.
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 294]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن