تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821370611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امروز و فردا با چمپيونزليگ؛ ليون به دنبال بزرگي در « آره نا »


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: امروز و فردا با چمپيونزليگ؛ ليون به دنبال بزرگي در « آره نا »
* مرتضي روشني

دومين مرحله از بازيهاي گروهي ليگ قهرمانان اروپا با انجام هشت ديدار ديگر امشب پيگيري مي شود كه در حساسترين رقابتها

تيمهاي بايرن مونيخ و ليون از گروه شش و رئال مادريد و زنيت از گروه هشت به مصاف هم خواهند رفت.

* فرار از ناكامي
بايرن مونيخ در «آليانز آره نا» ميزبان قهرمان هفت ساله فرانسه يعني ليون است. عقابهاي باواريا در نخستين روز از فصل جديد ليگ قهرمانان موفق شدند در خاك روماني با تك گل دانيل فن بويتن از سد استوابخارست بگذرند تا با 3 امتياز فعلاً در صدر جدول گروه شش قرار بگيرند؛ زيرا ليون و فيورنتينا ديگر تيمهاي اين گروه نيز در اولين گام به نتيجه اي بهتر از تساوي 2-2 دست نيافتند.
البته بايرن اين روزها اوضاع و احوال مناسبي را در بوندس ليگا ندارد و با وجود اينكه تصور مي شد آمدن يورگن كلينزمن به مونيخ باعث تحولات بنيادين در اين تيم خواهد شد، اما كسب چند تساوي در هفته هاي آغازين ليگ آلمان و پذيرفتن دو شكست پياپي در دو هفته گذشته - بخصوص شكست 5-2 مقابل «برمن» در خانه كه پس از سال 1977 بايرنيها چنين شكست سنگيني را از هيچ تيمي تجربه نكرده بودند!- حكايت از موضوعي ديگر دارد و بسياري از كارشناسان ورزشي آلمان را به انتقاد از عملكرد تيم اول اين كشور واداشته است. استفاده از سيستم 2-5-3 كه به نظر منسوخ شده يا نداشتن يك فرمانده مبتكر در ميانه ميدان و البته ناهماهنگي بازيكنان با يكديگر از جمله دلايل ناكاميهاي بايرن طي اين مدت به شمار مي رود.
با اين حال سران باشگاه از مربي تيمشان حمايت كرده و او را مستلزم داشتن زمان بيشتر مي دانند. در اين شرايط بايرن كه در حال حاضر در رده نهم جدول بوندس ليگاست بايد از تيمي ميزباني كند كه از نظر مهره چيزي كمتر از آنها نداشته و با داشتن 6 ملي پوش فرانسوي و 2 برزيلي در تركيب اصلي خويش يك رقيب بزرگ براي آنها به شمار مي رود. اين موضوع وقتي بيشتر روشن مي شود كه بدانيم ليونيها در تمامي چهار ديدار گذشته خود در خاك آلمان برنده مسابقه بودند! (بايرلوركوزن، بايرن و وردربرمن تيمهايي بوده اند كه مغلوب ليون شده اند).
نداشتن يك دروازه بان مطمئن در درون چارچوب دروازه بايرن نيز يكي ديگر از مشكلات اصلي اين تيم است كه به نظر اعتقاد بيش از حد سران باشگاه به مارك رنسينگ 22ساله، آنها را براي اين فصل دچار ضرر و زيان خواهد كرد. آنها حتي وقتي كه با هانس يورگ بات قرارداد امضا كردند، اعلام نمودند از او به عنوان ذخيره رنسينگ استفاده خواهند كرد و بنا به همين علت، رنسنيگ با خاطري آسوده از بابت فيكس بودن در تركيب تيم، بازي مي كند و با خرابكاريهاي خود! به مشكلات اين تيم دامن مي زند!
اما با وجود اينها، تجربه چندين قهرماني در اروپا و جامهاي بين قاره اي و جهاني از بايرن تيمي پرتجربه را ساخته كه نمي توان به آساني آنها را از پيش بازنده دانست. ستارگان هاليوود (لقب بايرن مونيخ) از 10 ديدار گذشته خود در رقابتهاي اروپايي برابر نمايندگان فرانسه تنها 2 شكست و يك تساوي داشته و بقيه را با پيروزي پشت سر گذاشته اند كه اتفاقاً اولين پيروزي آنها به فينال جام قهرمانان 1976 مقابل سنت اتين باز مي گردد.
در طرف مقابل، ليوني قرار گرفته كه همان طور كه اشاره شد شاكله اصلي تيم ملي فرانسه را تشكيل مي دهد. وجود بازيكناني نظير سيدني گوو، جرمي تولالان، كريم بنزما، ژان آلن بوموسانگ و فرانسيس كلرك به انضمام جونينو پرنامبوكانو و فرد يا كيم كالستروم دست آقاي آلن را براي چيدن تركيبهاي گوناگون باز مي گذارد.
آنها فصل گذشته در اولين بازي خود و در نيوكمپ مقابل بارسلونا با نتيجه 3 بر صفر مغلوب شدند اما در ادامه با پيروزيهاي متوالي برابر رقبا قدم به مرحله يك چهارم نهايي گذاشتند هرچند در آنجا مغلوب منچستريونايتد شدند. مهاجمان اين تيم شايد امشب كار سختي را در مقابل دفاع بايرن نداشته باشند بخصوص كريم بنزما كه در نخستين ديدار ليون باعث فرار اين تيم از شكست خانگي شد.

* ماتادورها يخ مي زنند؟
اما در ديگر ديدار حساس امشب تيمهاي زنيت سنت پترزبورگ و رئال مادريد در ورزشگاه پتروفسكي به مصاف يكديگر مي روند.
شايد مادريديها در ميان چهار تيم اسپانيايي حاضر به دليل داشتن عنوان قهرماني لاليگا در فصل گذشته برتر باشند، اما در حقيقت پيروزي آنها بسياري مواقع در دقايق پاياني و به سختي به دست آمده است. كهكشاني ها در روز نخست بازيها برابر «اف سي باته» تنها دو گل در خانه برابر تيمي به ثمر رساندند كه نخستين حضور خود را در ليگ قهرمانان اروپا تجربه مي كرد و اين مسأله باعث تعجب همگان شد.
با اين وجود، زماني كه به پيروزي چهار بر سه آنها برابر نومانسيا در رقابتهاي لاليگا مي انديشيم مي بينيم كه دو گل برابر باته چندان هم با تعجب همراه نيست، اما به هر حال هيچ حرفي در پنج پيروزي پياپي آنها در لاليگا وجود ندارد. در ميان اين پنج پيروزي، مي توان به نتيجه دو بر صفر برابر ريسينگ سانتاندر و نتيجه هفت بر يك برابر اسپورتينگ خيخون اشاره كرد كه شايد حاصل چشم و هم چشمي هاي رئال مادريد و بارسلونا بود زيرا آبي و اناري پوشان يك هفته پيش از آن اسپورتينگ خيخون را شش بر يك شكست داده بودند.
رئالي ها شنبه شب باز هم با گل ديرهنگام فان نيستلروي خود را از مخمصه بيرون كشيدند و توانستند دو بر يك رئال بتيس را در خانه حريف شكست دهند اما، همه مي دانند كه ليگ قهرمانان اروپا هرگز جذابيت هاي خود را به حساسيت ديدارهاي ليگ داخلي تيمها نباخته است و هيچ كدام اينها گواهي بر عدم آمادگي مادريديها نخواهد بود. «رود فان نيستلروي» در حال حاضر با 54 گل به ثمر رسانده در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا تنها «رائول گنزالز» هم تيمي خود را بالاي سرش مي بيند.
«رائول» كه تاكنون 61 گل در تمام بازيهاي خود در ليگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است، در حالي كه در ابتداي فصل جاري با انتقادهاي بسياري روبرو بود يك بار ديگر با گلزني برابر اسپورتينگ خيخون خود را از زير بار فشارها بيرون كشيد. با وجود خط حمله پربار رئال مادريد آنها همچنان با نگرانيهايي روبرو هستند.
«وزلي اشنايدر» همچنان با آسيب ديدگي دست و پنجه نرم مي كند و از سوي ديگر قو هاي سپيد طي شش بازي گذشته خود تنها در دو بازي توانسته اند دروازه تيمشان را بسته نگه دارند، به اين ترتيب نگراني دوم مي تواند خط دفاعي نه چندان مطمئن آنها باشد.
اما در طرف مقابل، شاگردان ديك ادووكات قرار دارند كه در نخستين بازي خود مقابل گوراسبهاي تورين با يك گل شكست خوردند. زنيت كه با قهرماني در جام يوفا و سوپرجام اروپا توانسته نامي براي خود دست و پا كند اكنون به شكست غول رقابتهاي چمپيونزليگ مي انديشد. گرچه آنها فصل گذشته سابقه خوبي در تقابل با نمايندگان ماتادور داشتند و تيمهايي مثل ويارئال و سويا را با شكست بدرقه كردند. شايد اكنون در خانه و در سرماي مسكو يك بار ديگر اين ماجرا براي آنها تكرار شود. جالب اينكه فصل گذشته آنها در خانه تنها يك بار و مقابل بايرلوركوزن تن به شكست دادند!

* برنامه بازيها
سه شنبه 9/7/87
گروه E:
* آلبورگ دانمارك - منچستريونايتد انگلستان
* ويارئال اسپانيا - سلتيك اسكاتلند
گروه F:
* فيورنتينا ايتاليا - استوا بخارست روماني
* بايرن مونيخ آلمان - المپيك ليون فرانسه
گروه G:
* آرسنال انگلستان - پورتو پرتغال
* فنرباغچه تركيه - دينامو كي يف اوكراين
گروه H:
* زنيت روسيه - رئال مادريد اسپانيا
* باته بوريسوف بلاروس - يوونتوس ايتاليا
چهارشنبه 10/7/87
گروه A:
* كلوج روماني - چلسي انگلستان
* بوردو فرانسه - رم ايتاليا
گروه B:
* آنورتوسيس قبرس - پاناتينايكوس يونان
* اينتر ايتاليا - وردربرمن آلمان
گروه C:
* اسپورتينگ پرتغال - باسل سوييس
* شاختاردونتسك اوكراين - بارسلونا
گروه D:
* ليورپول انگلستان - آيندهوون هلند
* آتلتيكو مادريد اسپانيا - مارسي فرانسه
 سه شنبه 9 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن